Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
I åldersgruppen 0-40 år vårdas det 10 ggr så många fler ovaccinerade än vaccinerade på våra sjukhus. Varför ska jag som skattebetalare betala mångmiljonbelopp för att lättkränkta narcissister inte vill dra sitt strå till stacken? Ska dessa riskera att vår vård kollapsar och att vårt samhälle tar onödigt mycket stryk på många olika sätt och vis?
Vaccinet kanske inte dämpar smittspridningen så mycket, man hindrar människor från svår sjukdom och död, det trodde jag alla i denna tråd visste sedan länge.
Att läkare skriver ut vaccinpass till ovaccinerade i låter sjukt och extremt oetiskt
Frågan är snarare varför du skrev detta till mig. Du kanske kan ge en respons på det jag skrev istället?
Anser du att regeringen bör bestraffa människor som inte vill genomgå medicinsk behandling trots att de inte utsätter andra för samhällsfarlig smitta?
Likaledes belöna människor som lyder trots att dessa eventuellt utsätter andra för samhällsfarlig smitta?
Dessutom visar ingenting att fler människor vaccinerar sig. Snarare ökar passen polariseringen (och därmed minskar vaccinationsviljan).
Med andra ord;
Ska vi ha en vetenskaplig hållning genom pandemin, eller ska vi låta politiker som inte begriper ett skit använda pandemin i politiskt syfte?