Citat:
Jag ser vad som händer i andra länder men ingenting av det berör oss i Sverige. Mycket av det är uppblåst över proportion. Det pratas om koncentrationsläger i Australien. Det är karantänsläger. Som ett exempel så känner jag en veterinär som skulle åka till Australien för en massa år sedan. Hon hamnade i ett sådant läger för hon hade varit i kontakt med någon djursmitta några dagar innan avresa. Hon klagade inte för det utan förstår att Australien har, och har alltid haft hårda karantänsregler. Men nu så säger alla att människor tvingas dit. Jag förstår inte hysterin. De aboriginfamiljer som har tvingats dit har hamnat där för sitt egna bästa. Läs lite om aboriginer i Australien och försök att förstå innan man motsätter sig det. Det gör inte människor. Där har du ett problem. Listan kan göras hur lång som helst på saker som människor har motsatt sig utan att förstå varför.Politiker runt om i världen hetsar ganska hårt mot ovaccinerade. Retoriken är läskig. Vi och dom. Fler och fler uttrycker hat och att allt är vårat fel.
Hur kan du på allvar mena att vi begränsar oss själva? Det är staten som begränsar oss för att vi inte vill ha en medicinsk behandling många av oss inte behöver. Förstår du inte att det bara kommer eskalera? Ser du inte vad som händer i andra länder?
Hur kan du på allvar mena att vi begränsar oss själva? Det är staten som begränsar oss för att vi inte vill ha en medicinsk behandling många av oss inte behöver. Förstår du inte att det bara kommer eskalera? Ser du inte vad som händer i andra länder?
Detta kommer inte att hända. Fånigt att tro något annorlunda. Den dagen "Ni" blir nedslagna på gatan och inte får någon mat så kommer jag också göra uppror. Begriper inte du hur verklighetsfrånvänt det är?