2021-12-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut, vi har diskuterat det här förut, jag redogjorde ju för vad som Svea Hovrätt gav för anledning till att det rubricerades som det gör men Mårten Schultz håller ju med oss som tycker att målet inte gäller förlikningen utan stadfästelsen.

Juridik är ju inte en exakt vetenskap utan mer ett levande väsen men jag som lekman kan ju tycka att det är viktigt att målets "rubrik" är väsentlig för att alla ska kunna få en riktig uppfattning om vad det är som prövas eller överklagas.

Framförallt resulterar det i orimliga konsekvenser för de inblandade. Som nötterna på Lantmäteriet som fortfarande tror att det råder en tvist, och håller inne med lagfarten.
2021-12-14, 20:15
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Då det gått flera dagar och inga _fakta_ har kommit in till tråden, så kan jag inte annat än behålla de åsikter jag har. Jag är alltså inte så fel ute som vissa ville göra gällande.
Jag gillar inte hur den här affären har gått till och det kan jag inte ha varit ensam om då det har fått en enorm medial uppmärksamhet.
Den här affären har pågått väldigt länge och är inte över än. I nuläget kan ingen vara säker på hur det kommer sluta.
Att under ett valår inte retirera för ett högre syfte gör mig förbannad. Hon är ju inte bara en vanlig person utan har som mål att få ett stort inflytande över Svea Rike.
Det är inte känslostyrt utan en realitet
2021-12-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
När dom avtalade att mötas på kullen för att samköra till banken var dagen innan över telefon.

Tack. Då får jag leta då.
Minns du om uppgiften finns i någon inlaga eller i Expesten?
2021-12-14, 20:22
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Någon länk till ett klipp där Ebba Busch gråter har jag inte kunnat hitta i tråden. Ljuger du? Annars är det bara att du länkar till inlägget där ditt påstådda klipp finns länkat.
Varsågod, finns iofs längre bak i tråden men eftersom jag är på gott humör har jag letat upp det igen åt dig. Länken är från expressen videoinspelning från partistämman i höstas
https://www.expressen.se/tv/politik/ebba-buschs-tarar-nar-hon-berattar-om-det-tuffa-aret/
2021-12-14, 20:27
Medlem
Citat:
Att under ett valår inte retirera för ett högre syfte gör mig förbannad.

Ja, så skriver ett av trollen här i tråden.

Och återigen så avslöjar sig mobben och trollen, a.k.a. ebba-hatarna, i just det att de inte är ett skit intresserade av fastighetsaffären.

De blir förbannade för att Ebba skall tvingas agera annorlunda än gemene man bara för att hon är politiker.

Ebba insåg detta bland de första av alla, och uttryckte det extremt väl

- Skall jag vara rättslös bara för att jag är politiker?

Ja, det är tveklöst vad Ebba-hatarna tycker, att Ebba skall vara rättslös bara för att hon är politiker. Det är ordagrant vad som hävdas i citatet ovan.

Men självklart är det precis tvärtom - alla skall vara lika inför lagen. Ebba skall inte behöva agera på ett särskilt sätt i en privat husaffär, eller ett privat civilt tvistemål, bara för att det är valår.

Alla som har minsta lilla gnutta av sunt förnuft, har vid det här laget förstått att det i den här tvisten bara är ens fel att en träter med en annan. Och det är också därför som Ebba rönt en hel del framgångar, som Årets Kvinna nr 2, Årets Julvärdinna nr 3 (om jag minns rätt), ett orubbligt stort förtroende hos folket, samt över tid stabila och numera uppåtgående sympatier för partiet.

Ju fler sådana här rena galenskaper som Esbjörn hittar på, desto mer sympatier kommer Ebba att få.
Alla fattar, hela Sveriga fattar.
Utom trollen, de kommer aldrig fatta.
C'est la vie
2021-12-14, 20:30
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Tack. Då får jag leta då.
Minns du om uppgiften finns i någon inlaga eller i Expesten?

Det är enligt Ebbas egen uppgift.
Skälet till att hon ringde var att hon fått ett ’ångerbrev” och hört att sjönära blivit uppringd.
En utomstående person hade försökt få hennes kontonummer för att återbetala handpenningen.
Enligt Esbjörn hade han inte skrivit eller skickat brevet, men fått underteckna ett dokument.
Nova skrev även detta långt innan Ulf i Expesten berättade att han skrivit brevet.
Så hon? hen? han? hade det direkt ur hästens mun, långt innan Ulf kröp fram som skribent.
2021-12-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Varsågod, finns iofs längre bak i tråden men eftersom jag är på gott humör har jag letat upp det igen åt dig. Länken är från expressen videoinspelning från partistämman i höstas
https://www.expressen.se/tv/politik/ebba-buschs-tarar-nar-hon-berattar-om-det-tuffa-aret/

Jag ser ingen som "storbölar" i det klippet, så du ljög alltså. Faktum är att jag inte ens ser några tårar.

Men låt oss konstatera en sak. Ebba är mänsklig.
Men visst, det är något du aldrig kommer förstå, det kan jag ge dig.

Den stora frågan är vad du menar att detta har med husaffären att göra!? Den nämndes inte alls i detta klipp, som var ett tal av partiledare Ebba Busch till sina partimedlemmar.

Återigen visar du bara att du inte är något annat än ett troll som är här av helt andra syften än ett intresse in husaffären, som tråden handlar om.
2021-12-14, 20:35
Medlem
Citat:
Jag gillar inte hur den här affären har gått till och det kan jag inte ha varit ensam om då det har fått en enorm medial uppmärksamhet.
För att vara tydlig: Du gillar inte hur affären gått till enligt vad som står i media,
Uppmärksamheten i media beror till stor del på att Esbjörns "vänner" bestämde att det det säkraste sättet att få Ebba att backa var att gå till media. Företrädelsevis till en viss Brännström på Expressen.
Sedan dess har mer eller mindre samtliga inlagor från den sidan gått med CC till Brännström som skrivit rejält vinklade snyftreportage som får huset att framstå som en urgammal fin släktgård med fantastisk sjöutsikt (i själva verket Esbjörns föräldrars sommarstuga mitt i en vildvuxen djungel som hindrar all form av utsikt i dagsläget)

Citat:
Den här affären har pågått väldigt länge och är inte över än. I nuläget kan ingen vara säker på hur det kommer sluta.
Att det dragit ut på tiden beror till stor del på att Esbjörn med anhang är segare än sirap.
Citat:
Att under ett valår inte retirera för ett högre syfte gör mig förbannad.
Jag trodde vi hade gjort klart att man som köpare inte bara kan "retirera" från en fastighetsaffär.
Säljaren måste medverka till att häva köpet och det fanns det chans att kläcka ur sig förra hösten.
men nej då. Istället fortsatte snyftreportagen i media och Esbjörn gjorde sig oanträffbar.

Ebba stod då med en vilande lagfart som lantmäteriet började knorra om och en handpenning ute på vift
2021-12-14, 20:41
Medlem
Citat:
Att under ett valår inte retirera för ett högre syfte gör mig förbannad. Hon är ju inte bara en vanlig person utan har som mål att få ett stort inflytande över Svea Rike.
Det är inte känslostyrt utan en realitet
Det gör ingen annan heller. Men den stora skillnaden är att du inte kan skilja rätt från fel.
Det finns ett fåtal i tråden vars moraliska kompass sedan länge slutat fungera och som ständigt försvara den som är upphovet till hela spektaklet. Förutom att ni ständigt önskar livet ur den stackaren - för Esbjörns död skulle vara det ultimata beviset på att ebba är ond. Ni är i sanningen en samling mycket sjuka människor.
2021-12-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det är enligt Ebbas egen uppgift.
Skälet till att hon ringde var att hon fått ett ’ångerbrev” och hört att sjönära blivit uppringd.
En utomstående person hade försökt få hennes kontonummer för att återbetala handpenningen.
Enligt Esbjörn hade han inte skrivit eller skickat brevet, men fått underteckna ett dokument.
Nova skrev även detta långt innan Ulf i Expesten berättade att han skrivit brevet.
Så hon? hen? han? hade det direkt ur hästens mun, långt innan Ulf kröp fram som skribent.

Bara det att det inte är Ulf som skrivit brevet ...

Men frågan är om det var Ulf som berättade för sol-o-vårar-kärringen Majkgård vad som var i görningen.

Att Esbjörn mörkade försäljnigen för sol-o-vårar-kärringen Majkgård är väl känt. Det var väl också därför han gick till Ulf och beklagade sig över trädfällningen.

För en sak är säker, det var inte dagen efter köpet, som Esbjörn gnällde hos Ulf. Det vet vi också. Esbjörn har själv berättat att han inte "ångrade" sig förrän efter röjningen på tomten den 30e augusti.

I alla fall, om han då gick till Ulf för att beklaga sig, så var det den dagen den 30e eller 31a augusti, som Ulf fick kännedom om det hela. Så då gick han till kärringen någon av de påföljande dagarna. Hon blev så klart ilsken som en geting och såg genast till att Esbjörn "ångrade" sig, skrev brev, åkte till banken, pratade med den "godhjärtade" om hur affären kunde stoppas och sen är resten historia.
2021-12-14, 20:43
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Jag ser ingen som "storbölar" i det klippet, så du ljög alltså. Faktum är att jag inte ens ser några tårar.

Men låt oss konstatera en sak. Ebba är mänsklig.
Men visst, det är något du aldrig kommer förstå, det kan jag ge dig.

Den stora frågan är vad du menar att detta har med husaffären att göra!? Den nämndes inte alls i detta klipp, som var ett tal av partiledare Ebba Busch till sina partimedlemmar.

Återigen visar du bara att du inte är något annat än ett troll som är här av helt andra syften än ett intresse in husaffären, som tråden handlar om.
Då har du nog inte tittat på hela klippet för i så fall kommer du märka att hon brister i gråt för att denna husaffär har varit jobbig. Hur jobbig har den inte varit för Esbjörn tror du?

Jag ser att du är ny här på forumet, sen oktober visst, så jag ber dig att läsa igenom tråden så förstår du bättre
2021-12-14, 20:50
Medlem
Citat:
Då har du nog inte tittat på hela klippet för i så fall kommer du märka att hon brister i gråt för att denna husaffär har varit jobbig. Hur jobbig har den inte varit för Esbjörn tror du?

Jag ser att du är ny här på forumet, sen oktober visst, så jag ber dig att läsa igenom tråden så förstår du bättre

Jag tittade på hela klippet, ända tills det tog stopp. Inget "storbölande", ingen husaffär.
Och jag har läst större delen av tråden, men framförallt läste jag igenom alla inlagor till domstolen. Tråden gav inte så mycket, men det gjorde inlagorna.

Jag tror inte att husaffären har varit ett skit jobbig för Esbjörn, inte ett smack faktiskt. Däremot så tror jag att de människor som han påstår tvingar honom till saker är jobbiga för honom. Om de bara lät honom göra som han vill, som till exempel att sälja sitt hus, som han själv berättat att han gjorde av egen fri vilja, UTAN tvång. Det var inte förrän hans "vänner" kom in i bilden, som han började utsättas för tvång, enligt hans egen utsago. Att bli utsatt för tvång är helt säkert mycket jobbigt, även för en 82-årig tjurgubbe.

Men varför har vi då inte sett Esbjörn gråta över sitt hus? Om allt nu är så jobbigt för honom? Han är ju den som fått mest utrymme i media i denna affären. Flera tv-intervjuer, massvis med intervjuer och artiklar i tidningarna. Men aldrig en gråtande Esbjörn. Nej, detta har inte varit jobbigt för honom. Förmodligen är det att hålla på så här som ger honom energi, det är typiskt för rättshaverister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in