Citat:
Att under ett valår inte retirera för ett högre syfte gör mig förbannad.
Ja, så skriver ett av trollen här i tråden.
Och återigen så avslöjar sig mobben och trollen, a.k.a. ebba-hatarna, i just det att de inte är ett skit intresserade av fastighetsaffären.
De blir förbannade för att Ebba skall tvingas agera annorlunda än gemene man bara för att hon är politiker.
Ebba insåg detta bland de första av alla, och uttryckte det extremt väl
- Skall jag vara rättslös bara för att jag är politiker?
Ja, det är tveklöst vad Ebba-hatarna tycker, att Ebba skall vara rättslös bara för att hon är politiker. Det är ordagrant vad som hävdas i citatet ovan.
Men självklart är det precis tvärtom - alla skall vara lika inför lagen. Ebba skall inte behöva agera på ett särskilt sätt i en privat husaffär, eller ett privat civilt tvistemål, bara för att det är valår.
Alla som har minsta lilla gnutta av sunt förnuft, har vid det här laget förstått att det i den här tvisten bara är ens fel att en träter med en annan. Och det är också därför som Ebba rönt en hel del framgångar, som Årets Kvinna nr 2, Årets Julvärdinna nr 3 (om jag minns rätt), ett orubbligt stort förtroende hos folket, samt över tid stabila och numera uppåtgående sympatier för partiet.
Ju fler sådana här rena galenskaper som Esbjörn hittar på, desto mer sympatier kommer Ebba att få.
Alla fattar, hela Sveriga fattar.
Utom trollen, de kommer aldrig fatta.
C'est la vie