2021-12-14, 16:10
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaEric79
Jag har väldigt svårt att tro att S.A skulle haft en relation med en sån som M.W. Jag kan ganska tvärsäkert intyga att hon endast är intresserade av kvinnor. M.L är en stor parantes i hennes sexuella preferenser. Just därför är jag också tvärsäker på att hon aldrig gjort något med någon man i någon pool utan att det är alldeles uppenbart att M.W hittat på det. Varför skulle man uppge det i en förundersökning som handlar om något helt annat om det inte var för att skada? Svartsjuka kan absolut vara en anledning men har som sagt svårt att de att S.A skulle ta i M.W med tång. Tror snarare det är hämnd för någonting. Någon form av relation verkar de ju iaf ha till varandra och han har ju uppenbarligen lyckats med sin hämndaktion iallafall. Spelar knappt någon roll vad som framkommer under "ed" i rätten. Skadan är redan skedd.

Men du hade några andra bra detaljer som gjorde att poletten föll ner som jag inte blivit klok på tidigare. M.L var alltså inte hemma under kvällen precis som min källa intygade men ska då ha kommit hem senare under kvällen. De har alltså inte bara tagit en person för LOB i sitt hem, de har dessutom tagit en nykter person. Säger inte att det försvarar att M.L gjort våldsamt motstånd men det är ju ganska ruttet agerande av poliserna. Den där filmen skulle man ju gärna vilja sätta tänderna i. Hoppas den kommer på Netflix.

S.A har varit gift med M.L rätt länge, vore konstigt om hon inte tyckte om män då..

Det är knappast något konstigt att en polis avlägger en detaljerad rapport när deltagare på festen hotat att anmäla poliserna.

Att de skulle omhändertagit en nykter person för LOB kan vi glömma, att tre poliser och personalen på polisstationen skulle göra det är helt uteslutet. M.L har dessutom medgett i förhör att han druckit ”några öl” till middagen.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2021-12-14 kl. 16:18.
Citera
2021-12-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Att de skulle omhändertagit en nykter person för LOB kan vi glömma

En vän till mig, fd hög polischef, har berättat att det är ett känt knep att poliser i pikén LOBar när man vill komma åt någon. Anledning är att det inte går att ifrågasätta polismannens bedömning, och LOB är heller inget som går under brottsbalken så det går inte att överklaga en LOB.

Samma polischef berättade också att om personen är i eget (eller vänners) hem, så ber bara polisen personen snällt att komma ut för att prata lite. Så fort personen går utanför dörren så
PANG! Rätt in i finkan.

Dina sagor om att alla poliser är snälla omhändertagande som hjälper samhällsmedborgarna, de kan du gå ner till närmsta dagis och berätta om på sagostunden.
Citera
2021-12-14, 16:39
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
En vän till mig, fd hög polischef, har berättat att det är ett känt knep att poliser i pikén LOBar när man vill komma åt någon. Anledning är att det inte går att ifrågasätta polismannens bedömning, och LOB är heller inget som går under brottsbalken så det går inte att överklaga en LOB.

Samma polischef berättade också att om personen är i eget (eller vänners) hem, så ber bara polisen personen snällt att komma ut för att prata lite. Så fort personen går utanför dörren så
PANG! Rätt in i finkan.

Dina sagor om att alla poliser är snälla omhändertagande som hjälper samhällsmedborgarna, de kan du gå ner till närmsta dagis och berätta om på sagostunden.
Nej man ska nog inte lyssna så mycket på sagor, varken från fiktiva polischefer eller andra.
Citera
2021-12-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp

PANG! Rätt in i finkan.

Då måste M.L och S.A haft en väldig otur i livet som bara träffar på sådana poliser hela tiden.. Låter desperat det här, snart tror du väl på tomten med..
Citera
2021-12-14, 16:48
Medlem
Citat:
S.A har varit gift med M.L rätt länge, vore konstigt om hon inte tyckte om män då..

Det är knappast något konstigt att en polis avlägger en detaljerad rapport när deltagare på festen hotat att anmäla poliserna.

Att de skulle omhändertagit en nykter person för LOB kan vi glömma, att tre poliser och personalen på polisstationen skulle göra det är helt uteslutet. M.L har dessutom medgett i förhör att han druckit ”några öl” till middagen.

Hon är bisexuell era puckon. Och några hot om anmälan förekom aldrig på filmen. Det är också ett hittepå för att smutskasta.
Citera
2021-12-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillinggnaget
Hon är bisexuell era puckon. Och några hot om anmälan förekom aldrig på filmen. Det är också ett hittepå för att smutskasta.

Pucko? Smakfull kommentar. Jag vet att hon är bisexuell men vet också att hon föredrar kvinnor så svårt att se att M.W skulle haft en chans men skenet kan bedra.
Citera
2021-12-14, 16:54
Medlem
Citat:

Klart hon är bisexuell, det vet väl alla, utom LisaEric79 som var den jag svarade, är du så stendum att du inte ens kan läsa? Glömt medicinen idag? Eller redan full? Bisexuella dras till både kvinnor och män.

”Ursprungligen postat av LisaEric79”

”Jag kan ganska tvärsäkert intyga att hon endast är intresserade av kvinnor.”
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2021-12-14 kl. 17:02.
Citera
2021-12-14, 19:06
Medlem
Citat:
Du återskev det som en förolämpning. Och en normal människa fattar att FUPen innehåller lögn.
Så du menar att Fup:en ljuger, men lilla vän tror du på tomtar och troll också.
Citera
2021-12-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan113

Om FUPen hade innehållit vittnesmål från båda sidor och känt videomaterial så hade nog läget varit annorlunda men eftersom det endast innehåller vittnesmål från polisen, en polis som dessutom misstänkt haft en relation till kvinnan han besökte så nja. Då ljuger nog FUPen. Någon håller någon om ryggen här.
Citera
2021-12-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan113

Klart den ljuger! M.W åkte till adressen för att han var svartsjuk på S.A som hade besök av M.L. M.W var i tjänst men utnyttjade sin ställning som polis. Ankomsten reggades ca 01 när festen var över för länge sen. Han hittade henne i poolen. I FUP påstås det att han försökte ringa på men övervakningssystemet visar att han gick rakt in i trädgården och tog tag i henne i poolen. Han kräver att hon ska komma upp ur poolen (hans kollegor är på avstånd) och komma ut på framsidan. Hon går upp, klär på sig men vågar inte gå ut utan går in och väcker sin man.
Resten av historien känner ni till.
Den här sjuka historien handlar om en psykopat som vill behålla sitt jobb som polis, en politiker som inte vill ha publicitet och en man som tar fallet även om hans partner haft en relation med polisen.
Citera
2021-12-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaEric79
Om FUPen hade innehållit vittnesmål från båda sidor och känt videomaterial så hade nog läget varit annorlunda men eftersom det endast innehåller vittnesmål från polisen, en polis som dessutom misstänkt haft en relation till kvinnan han besökte så nja. Då ljuger nog FUPen. Någon håller någon om ryggen här.

Nu rör den här FUP:en våldsamt motstånd, du menar att det skulle finnas några filmer eller vittnesmål som visar att det inte är våldsamt motstånd? Jag är helt säker på att polisernas kroppskameror (och vittnesmål) visar att det är våldsamt motstånd.

När det gäller den andra utredningen gällande M.L och S.As anmälningar mot poliserna som lades ned(misshandel mot M.L och sexuellt ofredande mot S.A), så förhörde åklagare M.L, S.A och ett till vittne på festen, granskade mobilfilm etc. Det fanns inget där som visade att något fel begåtts.

Den här barnsliga taktiken att gång på gång komma med påståendet att FUP ”ljuger” är rätt pinsam.
Citera
2021-12-14, 19:50
Medlem
Citat:
Nu rör den här FUP:en våldsamt motstånd, du menar att det skulle finnas några filmer eller vittnesmål som visar att det inte är våldsamt motstånd? Jag är helt säker på att polisernas kroppskameror (och vittnesmål) visar att det är våldsamt motstånd.

När det gäller den andra utredningen gällande M.L och S.As anmälningar mot poliserna som lades ned(misshandel mot M.L och sexuellt ofredande mot S.A), så förhörde åklagare M.L, S.A och ett till vittne på festen, granskade mobilfilm etc. Det fanns inget där som visade att något fel begåtts.

Den här barnsliga taktiken att gång på gång komma med påståendet att FUP ”ljuger” är rätt pinsam.

Polisen kroppskameror visar bara ljud (tekniskt fel). Den enda kameran som visar vad som hände är S.As kamera men den är
Inte medtagen i förundersökningen. Varför?? För att dem skyddar varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in