2021-12-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hva tenker du var grunnen til at politiet sa de hadde sjekket ham ut av saken?

Jeg tror, de leger ‘katten efter musen’, og pressen bruges til at kommunikere med gm/mgm i et psykologisk spil.

Og at de efter 3-4 måneder vælger, at gå ud med, at vedkommende nu endelig har meldt sig, og er tjekket ud over natten - er svært at sige, hvorfor? Men måske for at undgå flere spekulationer.
Citera
2021-12-14, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Jeg har ikke innsideinformasjon i denne saken, og er rimelig nøytral da jeg tenker det er for mye vi ikke veit foreløpig. Problemet ditt for å bli tatt seriøst er at du er veldig skråsikker, uten legge noen helhetlig/sammenhengende teori bak det du skriver. For å ta dette "DNAet" som eksempel: Det er neppe knyttet til at de bodde sammen, det er mest sannsynlig noe vg har blitt bedt om å fjerne, og det er omtrent like dokumentert som alt annet i denne saken. At det er ubrukelig i retten veit vi heller ingenting om, det eneste vi veit er at det samlede bevisbildet på daveærende tidspunkt ikke holdt til å få TH videre varetektsfenglset, MEN det holdt samtidig til videre ransaking/undersøkelseer i bolig, hytter osv.
Hvis du leser artikkelen som ble referert til (VG 13. okt 2020), så ser du at ingen av disse funnene som er omtalt i artikkelen har blitt brukt, hverken ifm varetektsfengslingen eller kjennelsen for ransaking av eiendommene. Dette inkluderer dnaet i knehasene.
Funnene var ubrukelig står det i artikkelen. Les selv om "den sterke bevisrekken, som ble svak".
Jeg synes på ingen måte at jeg er skråsikker. Det kan jeg ikke, når jeg ikke vet hva som har skjedd. Jeg er vanligvis tydelig på hva som er spekulasjon.
Majoriteten her i tråden er 100% sikker på at TH er GM. Det er hva jeg kaller å være skråsikker.
Hva du synes er seriøst er opp til deg.
Politiet har sagt at de ikke har nok til tiltale, og 3 år har gått. Hvor lenge skal familien vente? Hvor lenge skal familien leve under det presset, uten at politiet trenger å vise til noe som helst?
Citera
2021-12-14, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er fullt av logiske feil i innleggene dine om en angivelig kidnapping gone bad. Tilsammen blir de logiske bristene manipulerende. Fremstår som konstruerte for å skape inntrykk av at TH er helt uskyldig og at han hadde svineflaks som ble kvitt alle problemer med skilsmisse og ulovlige ektepakter.

Fordi, disse angivelige kidnapperne dine, usynlige i dagslys og sporløse, de har ikke etterlatt dna på åstedet, skal ha drept AE ved et uhell, vasket vekk sporene etter drapshandlingen bortsett fra slepesporet i gangen, og tatt med seg liket, i en usynlig og sporløs bil, og kjørt til ukjent sted.

Så tilfeldig er ikke verden.

Jeg skjønner at det er nytteløst å diskutere saklig med deg. Så jeg kommer ikke til å svare deg mer.

Politiet har spor fra ukjent person i S4. Fullverdig dna-profil, fullverdig nok til at vedkommende kan plutselig bli avslørt ifm annen kriminell handling. Dette ble nevnt i dokumentaren også.
Citera
2021-12-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet har spor fra ukjent person i S4. Fullverdig dna-profil, fullverdig nok til at vedkommende kan plutselig bli avslørt ifm annen kriminell handling. Dette ble nevnt i dokumentaren også.

Du må oppgi kilde og link. Når du slenger ut slike grunnløse påstander.

Det som var nevnt i dokumentaren var at det vanligvis fantes flere ukjente dna i et hus. Det var ikke nevnt noe om hvor i huset. Og det var ikke nevnt spesifikt at det var blitt funnet ukjent dna i S4.

Det ikke nevnt at det skal ha blitt funnet ukjent dna på det sentrale åstedet. Der er det TH sitt dna som er funnet.

Du må bare drømme videre.
Citera
2021-12-14, 14:47
Medlem
Citat:
Mulig du har rett angående familien.

Politet var tidlig ute i media og sa at de trodde løsningen lå i det store etterforskningsmaterialet de allerede hadde sikret seg. Kanskje dette også var en av grunnene til at de ikke forhastet seg med offentliggjøring.

Hvis politiet har gjort sit job godt nok, har de fra dag 1 haft en mistanke mod TH.

Det er det første, de skal mistænke, hvis en ægtefælle pludselig er væk.

Og jeg tror måske også, at de har ‘prøvet ham af’ i flere forskellige situationer, allerede dengang.

Alt andet ville være en stor fejl.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-14 kl. 14:52.
Citera
2021-12-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Jeg tror, de leger ‘katten efter musen’, og pressen bruges til at kommunikere med gm/mgm i et psykologisk spil.

Og at de efter 3-4 måneder vælger, at gå ud med, at vedkommende nu endelig har meldt sig, og er tjekket ud over natten - er svært at sige, hvorfor? Men måske for at undgå flere spekulationer.

For å velge en slik taktikk må de ha god kontroll på hvem som står bak. Vi kan jo håpe på det, men jeg blir ikke helt overbevist før GM sitter i fengsel, og saken er løst.
Citera
2021-12-14, 14:59
Medlem
Citat:
For å velge en slik taktikk må de ha god kontroll på hvem som står bak. Vi kan jo håpe på det, men jeg blir ikke helt overbevist før GM sitter i fengsel, og saken er løst.

Helt enig, jeg bliver heller ikke overbevist 100% om noget som helst, før gm er dømt. Der er så mange muligheder, men meget peger på TH. Men der er også en mulighed for et komplot imod ham. Men der er for mange tilfældigheder i denne sag, der bare ikke sker. Derfor tror jeg mest på TH og evt. med hjælpere.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-14 kl. 15:03.
Citera
2021-12-14, 14:59
Avslutad
Citat:

Det som var nevnt i dokumentaren var at det vanligvis fantes flere ukjente dna i et hus. Det var ikke nevnt noe om hvor i huset. Og det var ikke nevnt spesifikt at det var blitt funnet ukjent dna i S4.

Det ikke nevnt at det skal ha blitt funnet ukjent dna på det sentrale åstedet. Der er det TH sitt dna som er funnet.

Dnaet fra ukjent person ble omtalt i media tidligere. Mens dnaet var inne til undersøkelser. Vi ble også forklart hvordan en dna-profil kunne være fullverdig nok for at politiet kunne få treff i sine register, om personen begår en kriminell handling, som GM f.eks. i Osen-saken.
Dette var et dnafunn fra ukjent person i S4, som politiet ikke har funnet blant de som ellers har oppholdt seg i boligen.
Du husker vel det?

VG 13. november 2019:

"Sporet er avsatt på en helt sentral del av åstedet i Sloraveien."
Senast redigerad av Havhest 2021-12-14 kl. 15:40.
Citera
2021-12-14, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Hvis politiet har gjort sit job godt nok, har de fra dag 1 haft en mistanke mod TH.

Det er det første, de skal mistænke, hvis en ægtefælle pludselig er væk.

Og jeg tror måske også, at de har ‘prøvet ham af’ i flere forskellige situationer, allerede dengang.

Alt andet ville være en stor fejl.
Veldig enig i dette. Håper det er slik, men det er ikke lenge siden det kom frem at politiet ikke hadde sjekket TH for kuttskader o.l.. Kan jo håpe det siste er en "verisure-nyhet".
Citera
2021-12-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis du leser artikkelen som ble referert til (VG 13. okt 2020), så ser du at ingen av disse funnene som er omtalt i artikkelen har blitt brukt, hverken ifm varetektsfengslingen eller kjennelsen for ransaking av eiendommene. Dette inkluderer dnaet i knehasene.
Funnene var ubrukelig står det i artikkelen. Les selv om "den sterke bevisrekken, som ble svak".
Jeg synes på ingen måte at jeg er skråsikker. Det kan jeg ikke, når jeg ikke vet hva som har skjedd. Jeg er vanligvis tydelig på hva som er spekulasjon.
Majoriteten her i tråden er 100% sikker på at TH er GM. Det er hva jeg kaller å være skråsikker.
Hva du synes er seriøst er opp til deg.
Politiet har sagt at de ikke har nok til tiltale, og 3 år har gått. Hvor lenge skal familien vente? Hvor lenge skal familien leve under det presset, uten at politiet trenger å vise til noe som helst?

Helt enig med deg ang. familien, men stoler på at politiet har dette med i sin vurdering. Nærmeste familie har jo heller ikke gjort sitt for å få fortgang i saken, snarere tvert imot. Også enig med deg i at mange her er skråsikre på TH som GM, det kan heller ikke jeg være ut ifra det jeg veit, selv om kjente elementer trekker mest i den retningen. Hele kidnappingsopplegget virker veldig fjernt.
Citera
2021-12-14, 15:14
Medlem
Citat:

Her har du noen linker:

www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAO7jm/loerenskog-forsvinningen-kan-ha-avsloert-dna-profilen-til-ukjent-gjerningsperson

www.nrk.no/norge/her-kan-svaret-i-forsvinningssaken-ligge_-men-politiet-nektes-tilgang-1.14921108
Citera
2021-12-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Helt enig med deg ang. familien, men stoler på at politiet har dette med i sin vurdering. Nærmeste familie har jo heller ikke gjort sitt for å få fortgang i saken, snarere tvert imot. Også enig med deg i at mange her er skråsikre på TH som GM, det kan heller ikke jeg være ut ifra det jeg veit, selv om kjente elementer trekker mest i den retningen. Hele kidnappingsopplegget virker veldig fjernt.

Også enig i det med familien, de fortjener et svar - men som du skriver, er de selv alt alt for passive.

Og man kan jo kun tænke sit, hvorfor - som der er spekuleret over i en anden tråd (eller måske var det her).
Senast redigerad av rlk73 2021-12-14 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in