2021-12-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Konklusjonen din følger av en hel rekke logiske feil du gjør underveis.

Vi vet at allerede under planleggingen av denne angivelige kidnappingen var det ikke forberedt noen prosedyrer for at AE kunne komme tilbake i live.

Løsepengekravene er umulig å innfri. Angivelige kidnappere var ikke interessert i verken å motta løsepenger eller å opprette kommunikasjon og forhandlinger med hensyn på å sette AE fri.

Politiet hadde en ubetinget plikt til å ta initiativ ved å sende bitcoins til kommunikasjonskontoen, i tilfelle det skulle være en ekte kidnapping.

Det er ingenting som hindrer angivelig motpart i å sende mailer via Tor mye tidligere. Hvorfor vente til 19. januar 2019, 10 dager etter at nyheten om den angivelig bortføringen ble offentliggjort. Som igjen var 10 uker etter at den angivelige bortføringen skal ha skjedd.

Å gjøre slike lange rekker med logiske feil, som du har gjort her, er egentlig det samme som å forsøke å manipulere.

Den som skal argumentere mot deg, vil bli nødt til å bruke mye tid og gå igjennom hver enkelt av feilslutningene dine.

Hvem orker det. Egentlig.

Det er ingen logiske feil fra min side, men jeg ser til stadighet at du trekker feil logiske slutninger. Kanskje du skulle google hva logikk egentlig er?

GM har selvsagt planlagt dette som en reell kidnapping, uavhengig av hva som egentlig er tilfelle. Resultatet hvis dette ikke fungerte ville være 21 år i fengsel. Derfor blir det umulig å peke på feil som er gjort i planleggingen og utførelsen, og si at dette ikke er en reell kidnapping. Men at det er en elendig plan, er vi nok enige om.
Citera
2021-12-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er ingen logiske feil fra min side, men jeg ser til stadighet at du trekker feil logiske slutninger. Kanskje du skulle google hva logikk egentlig er?

GM har selvsagt planlagt dette som en reell kidnapping, uavhengig av hva som egentlig er tilfelle. Resultatet hvis dette ikke fungerte ville være 21 år i fengsel. Derfor blir det umulig å peke på feil som er gjort i planleggingen og utførelsen, og si at dette ikke er en reell kidnapping. Men at det er en elendig plan, er vi nok enige om.
var dere ikke enge om at aeh ble drept i et hendelig uhell ved fall i trappa.
Citera
2021-12-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

Det er fullt av logiske feil i innleggene dine om en angivelig kidnapping gone bad. Tilsammen blir de logiske bristene manipulerende. Fremstår som konstruerte for å skape inntrykk av at TH er helt uskyldig og at han hadde svineflaks som ble kvitt alle problemer med skilsmisse og ulovlige ektepakter.

Fordi, disse angivelige kidnapperne dine, usynlige i dagslys og sporløse, de har ikke etterlatt dna på åstedet, skal ha drept AE ved et uhell, vasket vekk sporene etter drapshandlingen bortsett fra slepesporet i gangen, og tatt med seg liket, i en usynlig og sporløs bil, og kjørt til ukjent sted.

Så tilfeldig er ikke verden.

Jeg skjønner at det er nytteløst å diskutere saklig med deg. Så jeg kommer ikke til å svare deg mer.
Citera
2021-12-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Søg efter brugeren Gassa, og der kan du se link til nogle billeder af hættemanden, og BB’s specielle måde at have sin hånd på. Du kan også bruge søg og skrive BB, der kan du også finde det.

ikke så stødig på søk her, kunne du linket til det aktuelle innlegget?
Citera
2021-12-14, 11:39
Medlem
Citat:
Det er fullt av logiske feil i innleggene dine om en angivelig kidnapping gone bad. Tilsammen blir de logiske bristene manipulerende. Fremstår som konstruerte for å skape inntrykk av at TH er helt uskyldig og at han hadde svineflaks som ble kvitt alle problemer med skilsmisse og ulovlige ektepakter.

Hvis det finnes logiske feil, så håper jeg du påpeker disse. Men da bør du først sette deg inn i hva logikk egentlig er. Jeg har ikke noe ønske om å fremstille TH som uskyldig. Jeg skriver kun det jeg mener er mest sannsynlig, ut i fra de opplysningene jeg har. Skilsmisse er et mulig motiv, men det har vært et mulig motiv i 30 år, så det er ingen stor tilfeldighet at dette motivet forelå da AE ble utsatt for en kriminell handling.

Citat:
Fordi, disse angivelige kidnapperne dine, usynlige i dagslys og sporløse, de har ikke etterlatt dna på åstedet, skal ha drept AE ved et uhell, vasket vekk sporene etter drapshandlingen bortsett fra slepesporet i gangen, og tatt med seg liket, i en usynlig og sporløs bil, og kjørt til ukjent sted.

Politiet mener AE ble bortført i løpet av formiddagen. De tror neppe GM var usynlig, brukte en usynlig bil, og kjørte til et usynlig sted. Det finnes nok både DNA og blod fra min kandidat på åstedet, men han kan selvsagt også være helt uskyldig.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-12-14 kl. 12:31. Anledning: Skrivefeil
Citera
2021-12-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
DNA fra TH på knehasene til en bukse hun mest sannsynlig er tatt av den dagen forteller lite om hva som har skjedd? Forteller egentlig alt om hva som har skjedd slik jeg ser det. I tillegg er det funnet DNA på sandalene hennes, blod på vaskerom og dørkarm ut av boligen. Stedet hun ble utsatt for grov vold og kvalt før hun ble slept ut via gangen. Hans skjorte har biologisk materiale fra nettopp disse slepesporene på seg og er funnet i skittetøyskurven.

Da må du fortelle hva du mener har skjedd, basert på disse sporene.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Klart dette ikke behøver være knyttet til den kriminelle handlingen. Dette kan selvfølgelig forklares og bortforklares. Man kan spørre seg hvorfor enkelte er i behov av disse forklaringen og bortforklaringene. Jeg forstår det hos den som er siktet, men sånn ellers?

For å finne ut om en påstand eller teori er holdbar eller ikke, kan det være smart å ha en kritisk innstilling og vurdere alternative forklaringer. Hvis ikke havner man fort på ville veier.

Man fikk et godt eksempel på hvor galt det kan gå, da politiet ble tvunget til å løslate TH fra varetekt, og måtte fremskynde pågripelsen av RU. Slike feilvurderinger kan fort ødelegge en hel etterforskning.
Citera
2021-12-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
ikke så stødig på søk her, kunne du linket til det aktuelle innlegget?

Det ved jeg ikke lige, hvordan man gør, men det ved en anden måske? Indlæg #42583
Senast redigerad av rlk73 2021-12-14 kl. 11:46.
Citera
2021-12-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
var dere ikke enge om at aeh ble drept i et hendelig uhell ved fall i trappa.

Et fall ned trappen har vært en av politiets teorier for hva som kan ha skjedd. Selvsagt ikke som et hendelig uhell, men som et uhell i forbindelse med bortføringen.

Hvorfor har dette plutselig blitt en kontroversiell teori her inne?
Citera
2021-12-14, 11:54
Medlem
Citat:
Det ved jeg ikke lige, hvordan man gør, men det ved en anden måske? Indlæg #42583

Takk for nummer på innlegg, interessant sammenlikning
Citera
2021-12-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Takk for nummer på innlegg, interessant sammenlikning

Ja, meget - hættemanden er stadig inde…
Senast redigerad av rlk73 2021-12-14 kl. 12:00.
Citera
2021-12-14, 12:05
Medlem
Citat:
Hendes barndomsveninde var allerede inde til afhør tidligt i november måned, og sagde også til politiet, at hun ikke var vældig overrasket (det står i bogen).

Så at de ikke har troet på ex svogeren, tror jeg ikke på.

Der må være en anden grund til, at de ventede 10 uger. Måske har familien også haft indflydelse på, hvornår det skulle ske.

Mulig du har rett angående familien.

Politet var tidlig ute i media og sa at de trodde løsningen lå i det store etterforskningsmaterialet de allerede hadde sikret seg. Kanskje dette også var en av grunnene til at de ikke forhastet seg med offentliggjøring.
Citera
2021-12-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ja, meget - hættemanden er stadig inde…

Hva tenker du var grunnen til at politiet sa de hadde sjekket ham ut av saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in