2021-12-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
Så du menar någon la pengar på hans huvud pga advunsjuka? Tror det var något annat

Ja, dit går mina tankar efter ha läst senaste artikeln i Aftonhoran.

Vad skulle det vara? Varför skulle man behöva en goare för att locka fram honom?
Citera
2021-12-14, 11:51
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Hur kan han vara en golare för han berättade om kidnappningen till sin mamma? De krävde ju 3 miljoner av han och till och med Vårby förstod att hans mamma skulle bli indragen då det var hon som hade hand om pengarna då han inte var 18 år. Dagens ungdomar vet inte ens vad gola är.

Klart att det är en gängmedlems ansvar att inte prata med poliser eller folk som pratar med poliser.

Om en gängmedlem inte förstår detta och börjar babbla till poliser eller folk som pratar med poliser så kommer gängmedlemmen att få lära sig att det inte tillåts bland de nätverk som har växt fram genom ett krig mot droger som skapar enorma inkomster till vapen och "anställningar" av mördare som kan använda dom i kriget om monopolet på allt som är utanför lagens gränser där polisen inte hjälper dom som de kriminella utövar sitt monopol på.

Einar var ingen gängmedlem eller ens en kriminell som var bra på att vara kriminell.

Han trodde att man kan prata med folk som pratar med polisen och sen låtsas som att det är tillåtet inom gängvärlden att prata med poliser genom andra människor.. som att det inte var hans fel trots att han visste att hans mamma skulle gola folk till polisen och sin egen son till gängen som fick veta att Einar var en golare som fick gängfolk att bli inlåsta fast monopolsutövarna satte tydliga krav om att Einar skulle vara tyst om han verkligen var kriminell som hans musik "ger intryck av".

I slutändan så bevisades det att Einar inte alls var den som han ville framstå som genom gangster-rapp.

-Jag är svensk.
Det var Einars svar på varför han trodde att han var så populär.

Om man som rappare svarar att det enda som gör mig populär är landet som jag föddes i så finns det ju inte så mycket att vara stolt över i texterna som jag skrev och rappade.

Einar var väl åtminstånde lite "artistiskt medveten" om att han själv spelade teater för vinstsyften och inte för att lära folk nånting om gänglivet eller tex att man inte får gola om man står på den kriminella sidan av samhället, och att man måste gola om man inte står på den kriminella sidan eftersom de kriminella tolkar som att man står på den kriminella sidan om man är rädd för att gola på folk som är på den kriminella sidan.
Citera
2021-12-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Klart att det är en gängmedlems ansvar att inte prata med poliser eller folk som pratar med poliser.

Om en gängmedlem inte förstår detta och börjar babbla till poliser eller folk som pratar med poliser så kommer gängmedlemmen att få lära sig att det inte tillåts bland de nätverk som har växt fram genom ett krig mot droger som skapar enorma inkomster till vapen och "anställningar" av mördare som kan använda dom i kriget om monopolet på allt som är utanför lagens gränser där polisen inte hjälper dom som de kriminella utövar sitt monopol på.

Einar var ingen gängmedlem eller ens en kriminell som var bra på att vara kriminell.

Han trodde att man kan prata med folk som pratar med polisen och sen låtsas som att det är tillåtet inom gängvärlden att prata med poliser genom andra människor.. som att det inte var hans fel trots att han visste att hans mamma skulle gola folk till polisen och sin egen son till gängen som fick veta att Einar var en golare som fick gängfolk att bli inlåsta fast monopolsutövarna satte tydliga krav om att Einar skulle vara tyst om han verkligen var kriminell som hans musik "ger intryck av".

I slutändan så bevisades det att Einar inte alls var den som han ville framstå som genom gangster-rapp.

-Jag är svensk.
Det var Einars svar på varför han trodde att han var så populär.

Om man som rappare svarar att det enda som gör mig populär är landet som jag föddes i så finns det ju inte så mycket att vara stolt över i texterna som jag skrev och rappade.

Einar var väl åtminstånde lite "artistiskt medveten" om att han själv spelade teater för vinstsyften och inte för att lära folk nånting om gänglivet eller tex att man inte får gola om man står på den kriminella sidan av samhället, och att man måste gola om man inte står på den kriminella sidan eftersom de kriminella tolkar som att man står på den kriminella sidan om man är rädd för att gola på folk som är på den kriminella sidan.

Nja det var väl inte det enda svaret, däremot när han fick frågan om varför han är hatad så svarade han oftast pga att han är svensk. Här har du svaret >2.18
https://www.youtube.com/watch?v=UKfft_4oc_s
Senast redigerad av alkemisten1999 2021-12-14 kl. 12:27. Anledning: ...
Citera
2021-12-14, 12:32
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkemisten1999
Nja det var väl inte det enda svaret, däremot när han fick frågan om varför han är hatad så svarade han oftast pga att han är svensk.

Lol ja är man fejk så kan man såklart inte erkänna det.
Men att folk hatar svenskar kunde han tydligen hävda fast han nog förstod att fejkandet var anledningen till alla dislikes på Katten i Trakten videon.
Citera
2021-12-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkemisten1999
Nja det var väl inte det enda svaret, däremot när han fick frågan om varför han är hatad så svarade han oftast pga att han är svensk. Här har du svaret >2.18
https://www.youtube.com/watch?v=UKfft_4oc_s
https://www.expressen.se/nyheter/krim/stor-polisinsats-tre-personer-gripna/

Kan det vara detta personen ovanför dom tidigare skrev om VC Barre. Inte Barre antar jag men 3 gripna från Bredängsnätverket.
Citera
2021-12-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Ni fattar verkligen ingenting. De här spelarna har inget konsekvenstänk och tänker inte längre än till möjligtvis nästa dag. Har man sagt en sak, står man för det. Annars är man en fitta. Det är inget jävla företag med VD och styrelsemedlemmar som sitter och planerar sitt nästa drag för att höja värdet på sina aktier.

Vad skulle Nisse ha sagt som du tycker att han är en f-tta för? -Ja Ilija, som tack för att du misshandlat och förnedrat mig genom att klä upp mig i raffset och pillat i min avloppskanal så ska du få några miljoner. Går det bra med en postväxel? Får jag behålla strumpebanden?
Citera
2021-12-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vad skulle Nisse ha sagt som du tycker att han är en f-tta för? -Ja Ilija, som tack för att du misshandlat och förnedrat mig genom att klä upp mig i raffset och pillat i min avloppskanal så ska du få några miljoner. Går det bra med en postväxel? Får jag behålla strumpebanden?

Nä. Nu fattar du fel igen. Han hade ett pris på sitt huvud, och man har sagt att han skall dö. Bl.a i Encro. Detta vet alla. Det drar man inte tillbaks bara för att man åker in. Då är man en fitta som inte står för sitt ord.

Kontraktet spreds långt innan mordet, pengarna låg tillgängliga på ett speciellt ställe. Det är så det går till. Till slut cashade någon in.
Senast redigerad av ObviousMF 2021-12-14 kl. 12:50. Anledning: tillägg
Citera
2021-12-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Lol ja är man fejk så kan man såklart inte erkänna det.
Men att folk hatar svenskar kunde han tydligen hävda fast han nog förstod att fejkandet var anledningen till alla dislikes på Katten i Trakten videon.
Haha fejk el inte så sitter du och skriver om honom, säger mycket mer om dig.
Citera
2021-12-14, 13:02
Medlem
Citat:
Nä. Nu fattar du fel igen. Han hade ett pris på sitt huvud, och man har sagt att han skall dö. Bl.a i Encro. Detta vet alla. Det drar man inte tillbaks bara för att man åker in. Då är man en fitta som inte står för sitt ord.

Kontraktet spreds långt innan mordet, pengarna låg tillgängliga på ett speciellt ställe. Det är så det går till. Till slut cashade någon in.

Skulle alla som får en dödsdom på sig när du sitter och gafflar (privat) med polarna dö. Så skulle vi ha bra många fler mord på våra gator.

Tyvärr för din del är det inte Vårby som utfört detta. Att komma ner på individ nivå blir svårt men snart kan vi ringa in vilken gruppering det gäller åtminstone.
Citera
2021-12-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Skulle alla som får en dödsdom på sig när du sitter och gafflar (privat) med polarna dö. Så skulle vi ha bra många fler mord på våra gator.

Tyvärr för din del är det inte Vårby som utfört detta. Att komma ner på individ nivå blir svårt men snart kan vi ringa in vilken gruppering det gäller åtminstone.

Har aldrig påstått att Vårby utfört det. Däremot kan de mycket väl ha finansierat det helt eller delvis. GM har inget med Vårby att göra.
Citera
2021-12-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
https://www.expressen.se/nyheter/krim/stor-polisinsats-tre-personer-gripna/

Kan det vara detta personen ovanför dom tidigare skrev om VC Barre. Inte Barre antar jag men 3 gripna från Bredängsnätverket.

Personen svamlade om VC Barre i natt. Honom kan vi nog bortse från för stunden i a f, bor i Märsta dessutom och gripandena skedde i Bredäng och Sätra.

Så av det som framgår i artikeln https://www.expressen.se/nyheter/krim/stor-polisinsats-tre-personer-gripna/ verkar det röra andra händelser och konflikter i och omkring Sätra.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-14 kl. 13:27.
Citera
2021-12-14, 13:51
Medlem
Marmoths avatar
Citat:

Kan du utveckla det där, d v s vad menar du med "tillgängliga"? Är det bara att säga att man gjort det, visa upp en bild, och så får du ta pengarna eller sker någon form av transaktion och om så, hur?

Bank? Nergrävna i skogen? Swish? Inte spårbart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in