2021-12-14, 01:46
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Sluta trolla om saker du inte har länkar till. Bidrar inte till ett skit. Finns ingenting på källan du hänvisar till.
Lol o vad vet du..
Citera
2021-12-14, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Lol o vad vet du..

Vart ser man det ?
Citera
2021-12-14, 01:53
Medlem
JajoNej666s avatar
Haval är en viktigare spelare än vad Einar var, Einar var pressad på pengar utav sina egna vänner, så länge pengarna fanns brydde man sig om Einar...."Ingen brydde sig egentligen".
Han var en svensk grabb som folk bara använde för att utnyttja på pengarna.

När Einar knivhögg snubben och samtidigt sjöng om att han mördat någons bror i hans sista låt, ja då heders mördades han.
Citera
2021-12-14, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Jag tolkade dig som att Vårby inte hade hämndmotiv pga att åtalet mot dem avseende människorov vilade tyngst på underlag från Encro än Nisses mammas vittnesmål (golande). Vad gäller då eventuell hämnd mot Nisse för utebliven betalning vid kidnappningen av Vårbys påhittade skuld. Är skulden också avförd som ett motiv eller delmotiv för Vårby till mordet enligt din mening?

Det är klart att vi kan prata om att dem har ett motiv i det som du säger, det kan ingen neka till.
Men om du frågar mig är det inte troligt att det är något som man agerar på i verkligheten. Det fungerar bara inte så utan det vore väldigt unikt snarare. Och när du väl sitter häktad med fulla restriktioner och inte vet om du ska få se din familj under de närmaste tio åren. Så funderar du bara inte på om man ska genomföra ett mord eller inte. Det finns tillfällen för allt här i livet.

Dessutom är det som sagt inget som skulle påverka ens utgång i kommande rättegång till det positiva. Tvärtom! Åtalet är redan baserat på annan bevisning och bara att en domare sitter med det i bakhuvudet, att Vårby skulle kunna ligga bakom mordet också vill man inte ska spela in. Alla är bara människor..

Gällande själva kidnappningen/utpressningen/skulden eller vad du vill kalla det. För att citera mig själv från ett tidigare inlägg;

Man kan väl enkelt säga att Einar var en misslyckad stöt, som många andra, man torskar för.

Låt oss säga att du torskar för ett bankrån. Inte åker du och klipper bankens VD i ren ilska efteråt..

I min värld är det ett avslutat kapitel för Vårby relativt kort efter själva händelsen, man fick inte ut något av det helt enkelt och man fokuserar på nya "projekt". Det är ingen betydande eller återkommande del av deras verksamhet. Dem riskerar inte att tappa ansiktet för att dem inte fick ut några cash. Utan deras övriga business kan fortsätta som planerat och kanske får dem tom lite mera cred bara för att dem trots allt pulled it off. Självklart betyder inte det att allting är lugnt och att man ringer Einar för en fika och fredspipa inom sin tid, men att det leder till ett mord är inte troligt.
Senast redigerad av AMSRDM 2021-12-14 kl. 02:07.
Citera
2021-12-14, 02:12
Medlem
Citat:
Lol det står ju för fan med i polisens senaste rapporteringar, såklart inte med namn men själva händelsen..

Lol ni får väl vänta tills aftonbladet skriver om de...

Citera detta när nyheten har kommit ut så ska vi se vem som faktiskt snackar sanning........

Ehm du vet att han bra länge även sände live på Instagram under tiden som du påstod att det var ett jäkla pådrag och både den ena och andra vart gripen..
Citera
2021-12-14, 04:26
Medlem
Citat:
Lol det står ju för fan med i polisens senaste rapporteringar, såklart inte med namn men själva händelsen..

Citera detta när nyheten har kommit ut så ska vi se vem som faktiskt snackar sanning........
Var, varför, källa? Jag ser inget om detta.
Citera
2021-12-14, 07:55
Medlem
Citat:
VC Barre blev gripen för en timma sedan nära sin studio. (Ser ut att ligga nära torget)
7 poliser som syns i videon, men man ser bara att VC Barre grips, ser ingen annan
Fyra stycken som ser ut att försöka stoppa polisen men det går sådär..

Källa: Video finns på ortennyheter på Instagram

Kan du länka det du påstår eller är du ett troll?

Edit: Redan konstaterat
Senast redigerad av broncovich 2021-12-14 kl. 08:35.
Citera
2021-12-14, 08:03
Medlem
Citat:

Barre postade på insta kl 04 i natt så du är en fukking fake. Stick från tråden
Citera
2021-12-14, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Var, varför, källa? Jag ser inget om detta.

Folk verkar ej ha förstått källkritik och hänvisning.
Citera
2021-12-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Det är klart att vi kan prata om att dem har ett motiv i det som du säger, det kan ingen neka till.
Men om du frågar mig är det inte troligt att det är något som man agerar på i verkligheten. Det fungerar bara inte så utan det vore väldigt unikt snarare. Och när du väl sitter häktad med fulla restriktioner och inte vet om du ska få se din familj under de närmaste tio åren. Så funderar du bara inte på om man ska genomföra ett mord eller inte. Det finns tillfällen för allt här i livet.

Dessutom är det som sagt inget som skulle påverka ens utgång i kommande rättegång till det positiva. Tvärtom! Åtalet är redan baserat på annan bevisning och bara att en domare sitter med det i bakhuvudet, att Vårby skulle kunna ligga bakom mordet också vill man inte ska spela in. Alla är bara människor..

Gällande själva kidnappningen/utpressningen/skulden eller vad du vill kalla det. För att citera mig själv från ett tidigare inlägg;

Man kan väl enkelt säga att Einar var en misslyckad stöt, som många andra, man torskar för.

Låt oss säga att du torskar för ett bankrån. Inte åker du och klipper bankens VD i ren ilska efteråt..

I min värld är det ett avslutat kapitel för Vårby relativt kort efter själva händelsen, man fick inte ut något av det helt enkelt och man fokuserar på nya "projekt". Det är ingen betydande eller återkommande del av deras verksamhet. Dem riskerar inte att tappa ansiktet för att dem inte fick ut några cash. Utan deras övriga business kan fortsätta som planerat och kanske får dem tom lite mera cred bara för att dem trots allt pulled it off. Självklart betyder inte det att allting är lugnt och att man ringer Einar för en fika och fredspipa inom sin tid, men att det leder till ett mord är inte troligt.

Låter rimligt som du skriver och att brottet mot Einar förmodligen inte betydde särskilt mycket för deras ekonomi, mer för deras street cred. Fast de misstog sig på att de skulle få beundran för förnedring med kvinnokläder, misshandel och att peta i avloppskanalen. Svenskar går inte igång på sådana aktiviteter som män från sydligare breddgrader.
Då återstår egentligen bara som hämndmotiv för Vårby att Einar rappade lite nedlåtande men det tror jag inte räcker för att de ska gå så långt.
Citera
2021-12-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Låter rimligt som du skriver och att brottet mot Einar förmodligen inte betydde särskilt mycket för deras ekonomi, mer för deras street cred. Fast de misstog sig på att de skulle få beundran för förnedring med kvinnokläder, misshandel och att peta i avloppskanalen. Svenskar går inte igång på sådana aktiviteter som män från sydligare breddgrader.
Då återstår egentligen bara som hämndmotiv för Vårby att Einar rappade lite nedlåtande men det tror jag inte räcker för att de ska gå så långt.

Ni fattar verkligen ingenting. De här spelarna har inget konsekvenstänk och tänker inte längre än till möjligtvis nästa dag. Har man sagt en sak, står man för det. Annars är man en fitta. Det är inget jävla företag med VD och styrelsemedlemmar som sitter och planerar sitt nästa drag för att höja värdet på sina aktier.
Citera
2021-12-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Källa och källa.
Man får väl fråga sig själv om det är sant att Einar golade genom att gola till sin mamma som sen golade i domstol.. eller om man på något vis kan bli "frikänd" i kriminellas ögon för att ens mamma golar istället för att man själv gör det.

Äääh. Visst är han inte en gangster men han förstår väl logiken bakom.

Han sa ju innan Einar blev skjuten att det skulle hända för att Einar hade golat.. och det visade sig vara sant.. men är han verkligen en dålig "källa" då trots att han hade rätt i det som han förutspådde?

Jag lyssnar på alla men tror på ingen.. sen studerar jag själv och får då reda på vem som har snackat sanning och vilka som var troende som hanterade deras tro som att den är den bevisade sanningen om verkligheten fast det egentligen bara var en tro baserat i ren okunskap.

Hur kan han vara en golare för han berättade om kidnappningen till sin mamma? De krävde ju 3 miljoner av han och till och med Vårby förstod att hans mamma skulle bli indragen då det var hon som hade hand om pengarna då han inte var 18 år. Dagens ungdomar vet inte ens vad gola är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in