2021-12-14, 07:07
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Fy satan vilka drägg. Det är så stört att man inte får visa sin avsky och ilska inför de här människorna som helt saknar empati, som hatar svenskar, saknar impulskontroll - som kort och gott beter sig som monster.
Vi behöver inte bara "stoppa invandringen", vi bör återkalla medborgarskap och skicka hem folk en masse.
Man kan tycka vad man vill om Fria tider men att svensken pissas på och aldrig nånsin får uttrycka sin vanmakt och ilska är något som sker varje dag
Citera
2021-12-14, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Vad snackar du om? Se dig omkring - är det inbördeskrig där du bor eller?
Du menar att det inte räcker med att vi är det land i Europa med flest våldsbrott Per capita?
Citera
2021-12-14, 07:27
Medlem
Lycka till att liksom styra upp det svenska rättsväsendet. Hur var det nu -"vi ska anställa fler poliser för att tag i kriminaliteten, brott ska inte löna sig"! Hur länge har man liksom inte tryckt ut den klyschan? Känns det som lönt med mer poliser i ett ruttet rättsystem? Börja med att utvisa denna typ av pack. Det är ivarjefall inte denna typ av invandrare som man säger en gång byggde Sverige och dessa vi behöver. De kan flytta hem till sina länder och spela allan där istället, men det tror jag de kommer ha lite för.
Sedan kan vi införa tjänstemannaansvaret bl a på migrationsverket, så de personligen kan känna ett ansvar till vem de ger rätt till att stanna i landet och verkligen fundera igenom om man ger tillstånd till en god eller dålig människa att stanna. Grunden borde alltid vara att kan du inte tänka dig att bjuda hem vederbörande i ditt egna hem, så ska du fasiken inte heller bjuda hit dem till Sverige!
Citera
2021-12-14, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Jonas har ett förflutet som miljöpartist, han var med och skapade detta monster.
Karma. När andra har blivit attackerade av såna här gäng, sen lång tid tillbaka, då har Jonas och såna som Jonas beskrivit gängen som barn. Nu när hans son har blivit attackerad vill han att man ska tycka synd om honom. Nej, nu vet du hur det känns.

Åklagaren som har ställt Jonas inför skranket heter Kevin Öksuz.

"The last name Öksüz is found in Turkey more than any other country/territory."
Citera
2021-12-14, 08:42
Medlem
Nosstocks avatar
Jonas röstar på MP. Han har endast sig själv att skylla, dubbelmoralkärring är vad han är.
Citera
2021-12-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Förstår att du är sarkastiskt med ditt Tobias Billström utspel, han sa nämligen något liknande ”när invandrarna är majoritet så kommer de var snälla mot oss så som vi varit snälla mot dem”

Invandrarna kunde inte ens samsas i hemlandet hur skulle de kunna acceptera svenskarna här?

Gruppen som misshandlade pojken borde bli dömda för svenskfientlighet. Sjukt fall och hoppas Jonas frias!

Jens Orback S sa det.
Citera
2021-12-14, 09:29
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Staten?
Varför har svenska män blivit som kvinnor är frågan?!
Varför i helvete samlas man inte och slår sönder varenda jävla arab där ute, skall polisen gripa 50.000 svenskar som går loss eller?

Det är nåt fel på oss svenskar, nåt grovt fel.
Hade en av oss misshandlat den där araben på bild hade hela hans släktträd jagat oss.
Men när det sker oss gör vi inte ett skit!

Dom är inte fler än oss dom är färre!
Kan dom kan vi så enkelt är det!
Ska snuten sätta oss alla i fängelse eller vad.

När han ler mot kameran fick mig att smälla av, och sedan har dom mage att kalla den hjälpande handen för deras lilla bitch, när smutsen kom hit pga krig i deras hemländer jävla satans parasiter.

Jag har tappat det tillfälligt efter han log mot kameran förlåt för det men om det blir ett stort världskrig hoppas jag man kärnbombar hela jävla Mellanöstern till sand en gång för alla.

”Felet” är att vi lämnat grottkulturen bakom oss. Det anses inte respektingivande i vår kultur att bete sig som en brunstig aphanne. Men i den muslimska världen gäller det att vara störst och starkast och framförallt mest aggressiv. Och höras mest. Det är idealet. Mamma och pappa är kusiner, liksom farmor och farfar, så det finns ingen IQ att tala om. Ingen uppfinner något, ingen skriver några böcker eller driver investmentbolag. Man producerar inget av värde. Kamelskit och bladpersilja.

Vi å andra sidan är civiliserade. Titta på västerlandets historia och jämför med den muslimska världen. Kunde vi uppbringa ett gäng svenska män från 800-talet hade de kanske kunnat matcha det här gänget eftersom de varit på samma nivå utvecklingsmässigt. Vi kan det inte, men det är inte det som är problemet. Möjligen skulle vi kunna ha nytta av hockeyspelare, men de flesta av oss jobbar inte som hockeyspelare. Vi är IT- konsulter, VVS-montörer, grundskollärare..Aggressivitet är inget som premieras på våra arbetsplatser.
Vi passar in i den västerländska civilisationen, de gör det inte. Sverige är inte byggt för brölande babianer klansystem och medeltidskultur, det är byggt för oss. Och för andra som kan bete sig som folk. Det är inget fel på svenska folket.
Senast redigerad av Black-butts-matter 2021-12-14 kl. 10:03.
Citera
2021-12-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det jag reagerar på är att gärningsmännen inte döms för exakt samma beteenden men med andra ord. Att säga drägg är väl inte jäkligt grovt, inte heller att anse att de skyldiga ska utvisas. Faktum är att jag inte tycker att man ens ska dömas i kontexten av att det är samma beteenden gärningsmännen har.

Läste vidare till Kenny Friberg som jag såg någon video med idag (intervju med honom inte förnedrings/våldtäktsvideo) och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till saken. Givetvis kan man inte heila och absolut inte i en rättssal men det var väl några år sedan plus att han faktiskt våldtogs med flaska och i det sammanhanget köper jag argumentet att det var det enda han kom på att göra för att ge igen när de satt och skrattade åt honom och filmerna i rättssalen.

Det är sjukt att offer inte tillåts viss minsta tillstymmelse till vrede. Oavsett om det är mot invandrare, svenskar, kvinnor eller vilka som helst som angripit grovt. Jag kan dock tycka att en vuxen man ska kunna hålla igen när det kommer till minderåriga utan att uppträda som om vi alla faller inom LSS.

Med Kenny reagerar jag även på att han är väldigt söt+ att han var väldigt långhårig när angreppen skedde. Det får en att undra om det inte var ett hatbrott även om han nu inte skulle vara gay eller bi.

Den här killen. https://m.youtube.com/watch?v=Ey8oQCV8ICM hann inte se hela videon eftersom den försvann ur mitt flöde och det här är väl en kort film.

Men jag blir imponerad av killar som vågar snacka som en mindre andel av oss tjejer, helt öppet om sexuellt våld osv.
Håller med till 100%

Det måste finnas mer utrymme för brottsoffer och/eller familj till brottsoffer, att agera i affekt.
Särskilt när det handlar om så löjliga saker som arga inlägg på facebook.
Någonting i stil med nödvärnsexcessen.

Som förälder är det ens viktigaste uppgift att skydda sina barn, det bör övertrumfa lagen.
Citera
2021-12-14, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Vad spelar det för roll att han är blind?
Att han är blind innebär att han inte är ett fysiskt hot mot någon. Det är alltså helt uteslutet att han radikaliseras och börjar känga ner blattar på gator och torg, den saken borde anses vara förmildrande.
Citera
2021-12-14, 10:07
Medlem
Jag märker att ingen vill säga vad han egentligen skrev.

Kanske någon kan efterfråga FUP eller så väntar vi på domen.
Citera
2021-12-14, 10:26
Medlem
fittslems avatar
Vi borde starta en insamling Jonas och hans familj, nån som vet vilka förövarna är? Borde inte vara jättesvårt att ta fram och lägga ut det på nätet.
Senast redigerad av fittslem 2021-12-14 kl. 10:30.
Citera
2021-12-14, 10:45
Medlem
Firewaias avatar
Dumfan sitter och kräks att man skall ha civila garden som jagar invandrare och att alla är kriminella avskum, SÅ KONSTIGT ATT DE ANMÄLER HONOM!? Inte direkt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in