2021-12-13, 10:45
Medlem
KungPungPats avatar
Jag såg Olof Gustafssons video om Einar.

Einar golade och sen förnekade han att han hade golat.. vilket troligen gjorde mer än en gangster besviken på grabben.
Citera
2021-12-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Hur menar du nu? Du har ju varit ganska tydlig senaste tiden med dina tankar kring hans X.

Kan du inte försöka uttrycka dig på ett någorlunda civiliserat sätt kring varför du låst dig som du låst dig? Om du nu vet saker som kanske bör komma fram?
(För just nu kliver du runt i tråd efter tråd och får många att tro att du bara vill spy på henne pga hennes sätt att hantera sin sorg. Du gör självklart som du vill, men jag tror det är därför du får den responsen du får)

Jom3 bara snackar.. användaren vet inget.
Citera
2021-12-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Från signaturen ObviousMF som skrivit 50 inlägg om Einars flickväns festande efter mordet och 50 till om djupa staten som utförare. Pinsamt. Men det finns hopp om dig. Du har börjat skärpa dig i tråden efter att ha fått smörj från i praktiken alla som skriver här. Det är noterat. Kram på dig.

Du HAR ju verkligen noll koll. Jag har skrivit 425 inlägg, och har följt tråden från början. Alla människor som hade nåt vettigt att tillföra har redan lämnat tråden, med undantag av den okände sjuke och ett par till. Din förmåga att läsa mellan raderna är obefintlig och du kan inte skilja ironi från allvar, ej heller bedöma vem som menar vad han/hon skriver.

Jag har på sin höjd skrivit 10 inlägg om Einars flickvän och Djupa Staten. Alla som har följt det jag skriver förstår att jag inte menar allvar - utom du, för du är det största av alla de fangirl-ludren som fullständigt har förpestat tråden med en massa känslomässiga inlägg som inte har med brottsutredningen att göra överhuvudtaget. Så känn dig mega-fucked, på både längden och tvären.

De flesta som lämnat har en klar bild över hur detta gått till, så även jag. Det behövs inte spekuleras i någonting längre. Jag har talat om för dig flera gånger hur du skall gå tillväga för att hitta sanningen - men det är du för dum för att lyssna på. Det borde fan vara id-kontroll innan man får ett konto här.

Om man vill lösa detta, måste man ha info som varken står i MSM eller på instagram, twitter eller andra tvivelaktiga källor, som t.ex. här. Det finns ett par personer i tråden som vet exakt vad som hänt, men det är inget som skrivs rakt ut. Då får man hitta andra sätt att få den infon. Fast det skiter väl du i - du skall väl fortsätta att diskutera vilken färg Einar hade på blöjorna när han var liten. Jävla stolpskott.
Citera
2021-12-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Einar golade och sen förnekade han att han hade golat.. vilket troligen gjorde mer än en gangster besviken på grabben.

vilken bra källa.
Citera
2021-12-13, 11:34
Medlem
Citat:

Är det ens möjligt att hitta en sämre källa än det? Tveksamt va..
Citera
2021-12-13, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Varför behövs någon nära anhörig/vän till Nisse stå bakom?

Organisatoriskt behövs det ju inte eftersom Dumle & Adel är med han på platsen. Om vi ska strunta i blodiga kvällen på N&C, pengarkraven, hotbilden & de 2-3 gängens inblandning och avfärda det helt och hållet hinner alltså Nisse skaffa sig andra snabbt exploderade konflikter som hinner ebba ut med dessa tragiska konsekvenser. Och det med de fåtalet nära och kära som stod vid hans sida - genuint & civiliserat folk får vi anta här mtp han hade bränt alla kriminella broar i närheten och sökte nya sådana längre å längre bort.

Personligen tror jag det är väldigt långsökt och förklarar precis inget av de sista händelserna, inkl mordnatten.

Gud vet vad som försigår i denna människas huvud. Men jag tror det är vilda gissningar och insinuationer.

Hen har säkert bra koll dock på läget mellan studiobanditkollegans Alex ceesays ben. Och själv påstått dalenbarnenkontakterna bröts sedan många år tillbaka. Tillåt mig att tvivla precis som när hen sade Alexandra börjat orra sig eller låg bakom mordet.

Ceesay är ingen studiobandit. Han har suttit misstänkt för mord, säkert skyldig men släppt i brist på bevis. Han har 13 domar på sig.
Citera
2021-12-13, 11:42
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
vilken bra källa.

Källa och källa.
Man får väl fråga sig själv om det är sant att Einar golade genom att gola till sin mamma som sen golade i domstol.. eller om man på något vis kan bli "frikänd" i kriminellas ögon för att ens mamma golar istället för att man själv gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Är det ens möjligt att hitta en sämre källa än det? Tveksamt va..

Äääh. Visst är han inte en gangster men han förstår väl logiken bakom.

Han sa ju innan Einar blev skjuten att det skulle hända för att Einar hade golat.. och det visade sig vara sant.. men är han verkligen en dålig "källa" då trots att han hade rätt i det som han förutspådde?

Jag lyssnar på alla men tror på ingen.. sen studerar jag själv och får då reda på vem som har snackat sanning och vilka som var troende som hanterade deras tro som att den är den bevisade sanningen om verkligheten fast det egentligen bara var en tro baserat i ren okunskap.
Citera
2021-12-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Vart ser du att han är med i videon? Kan du visa det är du snäll?

Ja, förresten för att svara på en föregående fråga. Jag vet inte alla de intrikata detaljerna varför det sket sig mellan han och diverse dalenbarnen.

Klart är många av hans barndomsvänner backade upp han i första vevvan mot SStv. Det som blir lite förrädiskt att tro är Nisse var en ängel och dom andra djävular. Det tror jag inte alls på. Dom hade säkert sina anledningar båda två men givet vad jag kan lukta mig var Nisses så skötte han säkert flera saker fel och var en lika stor katalysator i det hela.

Sedan födds det nya relationer och pakt hela tiden, att hans f d vänner blivit nära med VNT innan kidnappningen tror jag mer har göra med att VNT var en stor kraft att räkna med inte bara söder om söder utan hela sthlm på den tiden.

Haval som iofs inte har den bästa personligheten kände väl han inte som dom andra sen barnsben. Inte Yassin heller. Det var mer musiken som förde dom samman. Och dom ville hellre göra tjänst - gentjänster med VNT istället. Och kanske handikappa en konkurrent som Nisse de facto var på scenen - som dom säkert var avis på oxå.

Men jag tror det har hänt något mindre incident - för vanliga skitsak och petitess - men som VNT funnit som fog och huggit på när dom spg chansen mjölka pengamaskinen Einar utan back up.

Det ödesdigra misstaget i sammanhanget var det samlade beslutet av mor, son & rådgivare att göra sådan musik utan OGs i ryggen utan inte inse riskerna. För det har stora risker, för precis vem som helst. Men denna realitet har många här inne att förstå av outgrundliga anledningar.

Sen som skrivet, man lär sig inte heller av debaclet utan fortsätter göra mer sådan musik - inkl med nya artister, verkar i mer eller mindre samma miljö fast med nya konstellationer.

Att någon skulle göra en ny fälla eller fixa en pengarskuld stod skrivet i stjärnorna. Men denna gången hade han ingen som kunde medla kvar. Och uppenbarligen valde han inte ge vika. Vilket i sig är så klart väldigt bra.

Som du skriver är den ödesdigra missen just uppbrottet från Managern och SSTV. Gissningsvis reagerade mamman på hur lite cash N fick och när hon räknade på det med rådgivare så blev det klart för dem att han blev blåst på sin ”rättmätiga del” och startade eget bolag (som ju drog in stora summor). Då N inte var myndig kunde han inte agera själv. Hennes val är ju i den normala världen helt korrekt. Har du en fotbollstalang som blir blåst eller får för lite pengar av sin agent så är det helt rätt att byta ut agenten. Men den svenska rapgangster-scenen fungerar inte som andra branscher.

Så fort N lämnade Managern så blev en target. Premien till Managern - i princip oavsett hur hutlös - var en förutsättning för att verka i branschen. Man önskar att nån hade förklarat vad splitten de facto skulle komma att innebära. Och om det inte var VNT som agerade så hade annan aktör gett sig på N. Tror många ”civila” inklusive jag själv har svårt att förstå gatans brutala regler.

Sen verkar N lovat en massa i hopp om att ha skydd från diverse polare (de yngre i Dalen) men inte kunnat få loss pengar. Mamman verkar dock ha gett ok efter kidnappningen då det skrivs om att Västerås fick ersättning för skydd. Tror du om dessa inte åkt in pga Encro att N varit vid liv?

Tror de flesta är med på att N inte var en oskyldig ängel men hans ungdom (15-17 bast) kan i alla fall ursäkta viss naivitet och förklara hur han inte kunde hantera vissa relationer runt splitten från SSTV.
Citera
2021-12-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Ceesay är ingen studiobandit. Han har suttit misstänkt för mord, säkert skyldig men släppt i brist på bevis. Han har 13 domar på sig.
Fast att han gör dumma pundargejer är en sak och vad han sjunger om en annan. Tror du verkligen han levt allt han sjunger om i sina låtar? Typ smattra nån med barn i bilen och skita totalt i det. Finns ju folk som gör sånt IRL typ Caroline hakim-fallet.
Citera
2021-12-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De va de Nisse ville. Att haval skulle lida hårt ,som han fick Nisse att lida, men fast värre.

Well.. (Dina inlägg blir ju inte direkt bättre och bättre Jom3.)

Att Einar ville det någonstans är fullt förståeligt, men vad menar du att han faktiskt har gjort för att så ska bli fallet? Inte mycket om vi ska vara ärliga. För det första så har Haval suttit merparten av tiden sedan kidnappningen och nu vet jag vart du vill komma. Men nej, Einar var inte på något sätt drivande i att klippa Dara.

Efter kidnappningen har dem snarare varit så långt ifrån varandra som möjligt, då det står rätt klart att dem tillhört helt olika klickar. Det jag snarare ville komma fram till var att av låten att döma låter det som om Haval inte har något kvar när det kommer till bilar, pengar och vänner vilket får anses vara rätt centralt för dessa figurer. Så frågan var mer riktad till er som faktiskt har god insyn i Vårby, är Haval mer eller mindre utkastad? Utnyttjad för kidnappningens skull bara? Om så är fallet måste det verkligen vara bra ensamt när han kommer ut.
Citera
2021-12-13, 11:52
Medlem
st33rs avatar
För en utomstående känns det helt bisarrt att folk i tråden utmålar detta som ett sorts gängkrig som följer nån sorts kriminell logik och regelverk - då det egentligen handlar om en White trash-rappare som blir pressad på pengar och förnedrad och sen mördad av folk i sin perifera bekantskap.

De andra aktörerna är "gangsters" av digniteten att de hänger i centan och hotar närlivs, snatttar? våldtar tjejer osv. Riktig skräpnivå?

Det är så sanslöst cringe att läsa i tråden alla som spelar med i rollspelet, och låtsas detta skulle handla om nån sorts lojalitetsbrott mot en "ort", eller att Einar gjort sig förtjänt av detta eftersom han inte gått med på att pressas på pengar. Ey, han svek orten brushan, han rappade om orten, folk hade "investerat" i Einar, folk måste få ääääta på honom = folk blev lack för att han inte gav bort sina inkomster till dem?

Bakka? Beskydd?
Pressas på pengar kallas det? Idioter.

Och alla " höjdare" i dramat är tattarungar som går omkring i förortscentrum och röker hasch i trappuppgångar eller våldtar tjejer i soprum. Typ. Lågliv.
Vad synd att tjockisen Einar ville vara del av det skräpet.

Man trodde det var riktig gangsters kring landets störste rappare. Inte gatupundare.
Borde inte stora artister hänga med typ maffia istället?
Senast redigerad av st33r 2021-12-13 kl. 11:54.
Citera
2021-12-13, 11:52
Medlem
Citat:
Källa och källa.
Man får väl fråga sig själv om det är sant att Einar golade genom att gola till sin mamma som sen golade i domstol.. eller om man på något vis kan bli "frikänd" i kriminellas ögon för att ens mamma golar istället för att man själv gör det.

Äääh. Visst är han inte en gangster men han förstår väl logiken bakom.

Han sa ju innan Einar blev skjuten att det skulle hända för att Einar hade golat.. och det visade sig vara sant.. men är han verkligen en dålig "källa" då trots att han hade rätt i det som han förutspådde?

Jag lyssnar på alla men tror på ingen.. sen studerar jag själv och får då reda på vem som har snackat sanning och vilka som var troende som hanterade deras tro som att den är den bevisade sanningen om verkligheten fast det egentligen bara var en tro baserat i ren okunskap.

Har ingenting att göra med om han är gangster eller inte utan han är en fullblods mytoman/psykopat. Ingen med ett medelmåttigt IQ kan lyssna på han frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in