Citat:
Ursprungligen postat av
Babydoll
Har ca 15-20% nu i uranium. Försökte fiska uuuu på 7.45 men gick inte igenom. Bannade mig själv lite lätt för att jag inte sålt en del av Goviexvinsten för att återköpa mer under dippen.
Jo, lite pissigt att jag inte agerade på min opexteori som verkar stämma och bli lite mer mainstream.
Jag är alltså inte galen. Det är skönt. Men jag har lärt mig att det lönar sig att vara kontrarian. Man ska sälja när alla är glada och köpa på peak despair när det gnälls. Därför tankade jag inte på i dippen för att alla var så jävla chill.
Eftersom jag inte vill missa något har jag enbart swingat en post denison från 1.41, då bottnade den 1.35 som jag sålde för 2.02 eller nåt. Denna gången bottnade den på 1.43 vilket känns som en higher low. (DNN på NYSE för att undvika förvirring)
Frågan är vad den mystiske svenske herr Krafft har för planer med Goviex ? Han köpte drivor med aktier av Denison.
Ska Sveriges framtida reaktorer drivas av finfint afrika-uran ? Kanske är den där drömmen om trailern och de oljade livvakterna realistisk. Najs. Hoppas kina köper forsys.
Sprott har tagit över URNM, undrar om det ska omviktas ? Pga tidsbrist hinner jag inte följa allt.
Aktierna rör sig lite som sist inför opex. De går upp fast spotten går ner. Snart har sput massvis med pengar och börjar handla.
Jag ska iaf hålla ett öga på maxpain för
urnm ifall nån börjar gammahärja.
Max pain ligger fan på 90 (nu 82) för den 17:e så chansen för rally finns absolut.
Jag jobbar på en wall of text med en ännu vansinnigare teori än opex, men jag behöver först ett par veckor ledigt med lucy och en driva böcker, så det får vänta. Men jag jobbar på det.