Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Nu har jag läst här inne länge nog för att veta hur du fungerar och när du trycker på lite extra för att det är skoj att läsa reaktionerna

.
Faktum är att det är precis dit vi kommer hamna tror jag dvs att du tar så många du vill och jag tar så många jag vill.
Förslagsvis en ny varje höst för riskgrupper och andra som vill precis som med... oj nu höll jag på att jämföra med influensan igen som du blir så upprörd över.
700 döda det senaste halvåret är inte någon speciellt hög siffra. Säsongen 17-18 hade vi 1100 döda i influensa med positiv prov, 21 000 vårdtillfällen och ungefär 3000 beräknat på överdödligheten.
När är dödsiffran för covid "acceptabel" 3000, 1000, 100, 0?????
Tja, jag vet inte. Samtidigt ska vi komma ihåg att de 700 döda har skett MED relativt färska vaccinationer för stora merparten av befolkningen och dessutom MED vissa rekommendationer, där den viktigaste kanske är den om hemarbete samt att hålla avstånd och tvätta händerna.
Jag tror att det går att komma långt med vaccineringar. Tätare intervall och bättre vaccin. Sedan handlar problemet om covid19 inte bara om alla döda. Under pandemin har ju 80 tusen personer varit så sjuka att de behövt sjukhusvård. Många har dessutom fått långtidscovid, men förstört luktsinne, neurologiska skador, fått svårt att gå, fått problem med andning och syresättning osv osv osv. Det är inte riktigt den typ av skador man ser från influensa