2021-12-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
særeie ved død, felleseie ved samlivsbrudd eller særeie i live, felleseie ved død. Jeg stilte spm for lang tid siden men ble ikke avklart. Et annet spm er om vitnene ettersignerte med aeh til stede som vedkjente tidligere underskrift i vitnenes nærvær.

Skriv og spør.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

https://www.brreg.no/hvordan-kan-vi-hjelpe-deg/
Citera
2021-12-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Og hvilken advokat, der har sat denne helt urimelige ægtepagt op… Det spørgsmål er også et vigtigt svar at få, synes jeg.

Hvis det ikke er BB, hvem er det så? Og har det en forbindelse til sagen mon på en eller anden måde…

En megler EA.
Citera
2021-12-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Se nøye på intervjuet på NRK og når journalisten viser ektenpakten pauser du hver side på ektenpakten og på siden der hendelsen er angitt vil du se at boksen ikke er krysset av.

Beklager, litt usikker på om jeg tolker begrepet skjevdeling rett i dette tilfellet. Kan du forklare hva du tenker det innebærer her at denne boksen ikke er huket av?
Citera
2021-12-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jada, men nå var det alibiet til TH du lurte litt på, og som jeg delte mine tanker om. De handlingsrelaterte sporene er det nok mer sannsynlig at kan knyttes til opplysninger fra f.eks. nye vitneavhør, eller funn av f.eks. konvolutter fra samme serie som den trusselbrevet ble funnet i, e.a. GH virker som en dyktig kar, han ser ut til å ha fått stoppet politilekkasjene og ikke minst fått bedret fam. Hagens forhold til etterforskningsledelsen. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rE5mol/tre-aar-uten-hagen-loesning-dette-er-de-interne-diskusjonene

Godt mulig GH er en dyktig kar. Han går i hvertfall stillere i dørene enn enkelte andre som kan være en god/smart taktikk.

Alibiet til TH tror jeg ryker, vi får se.
Citera
2021-12-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Beklager, litt usikker på om jeg tolker begrepet skjevdeling rett i dette tilfellet. Kan du forklare hva du tenker det innebærer her at denne boksen ikke er huket av?

Saereie eller felleseie.

De ville ha delvis saereie og det betyr at resten ville være Felleseie.

På Felleseie - Unntak fra skjevdeling hadde de ikke krysset av i noen av rutene og da betyr det at formuen skal skjevdeles etter hva jeg forstår.

Dette er mere viktigere enn man tror.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av Braskamin58 2021-12-13 kl. 23:56.
Citera
2021-12-13, 23:53
Medlem
Citat:
GHH ble ansatt i 1993 fordi TH gikk i veggen.

Hva legger du i at han gikk i veggen? Utenfor stand til å arbeide?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Selvfølgelig som du siger, har det betydning for sagen på den ene eller anden måde.

Det kan selvfølgelig ikke stå alene, men i det samlede billede, har det en betydning.
Riktig forstått. Samlet bevisbedømmelse. Enkeltvis svakt, men i sum blir beviset sterkt. Blir ikke glamorøst for gm å få søkelyset på den ytterst feige drapshandlingen. Velfortjent gapestokk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Skjevdeling er midler som kan holdes uten om (like) delingen. Unntak fra likedelingsregelen. Dette gjelder arv og gave mottatt under ekteskapet og verdier i behold som kan dokumenteres er oppebåret før inngåelse av ekteskapet. Forbrukte verdier kan ikke skjevdeles. Særeie i ektepakt er i prinsippet ikke skjevdeling, men i praksis det samme. Er skjevdelingen urimelig kan den etter forholdene helt eller delvis settes til side evt kontantvederlag

Takk for info. Jeg tenkte mer på hvorfor behovet for å drepe henne på grunn av dette eventuelt.
Citera
2021-12-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Hva legger du i at han gikk i veggen? Utenfor stand til å arbeide?

Ja
Citera
2021-12-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Takk for info. Jeg tenkte mer på hvorfor behovet for å drepe henne på grunn av dette eventuelt.

Ja ektepakten var jo AE`s julegave
Citera
2021-12-14, 00:01
Medlem
Citat:
Saereie eller felleseie.

De ville ha delvis saereie og det betyr at resten ville være Felleseie.

På Felleseie - Unntak fra skjevdeling hadde de ikke krysset av i noen av rutene og da betyr det at formuen skal skjevdeles etter hva jeg forstår.

Dette er mere viktigere enn man tror.
er det så mye å skjevdele i dette ekteskapet?
Citera
2021-12-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Greit å få en avklaring på den. DNA under knehasene faktisk. Vanskelig å skulle bortforklare om det var blod vil jeg tro.

Havhest og andre har det med å benekte faktiske forhold.

Dette med DNA under knehasene ble omtalt i VG 13. oktober 2020 under avsnittet Flere nye funn:
Flere nye funn
Blodfunn fra både AEH og TH i boligen er imidlertid fortsatt en del av drapsetterforskningen, får VG opplyst. Politiets teori er at han har avsatt blod, enten som drapsmann eller medvirker til drap, og at blodet er forsøkt vasket bort.

I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet.
Siste del om knehasene ble altså tatt ut i senere versjoner av artikkelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in