2021-12-13, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Se nøye på intervjuet på NRK og når journalisten viser ektenpakten pauser du hver side på ektenpakten og på siden der hendelsen er angitt vil du se at boksen ikke er krysset av.
Hvilken boks?
Citera
2021-12-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Så du tror at under en pågående etterforskning så er det lite trolig at det kan dukke opp ting underveis som endrer hele bildet? Tenker litt sånn som at kidnapping ble til drap og fingert kidnapping for eksempel.
Nei, det vet jeg selvsagt at det kan. Men når det gjelder THs alibi, regner jeg med at det er så grundig etterforsket at det blir vanskelig å se hva som kan endre seg. Tror nok den pågående etterforskningen dreier seg om andre ting, som politiet ennå ikke har kommet i mål med, som f.eks. kryptosporet.
Citera
2021-12-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Nei, det vet jeg selvsagt at det kan. Men når det gjelder THs alibi, regner jeg med at det er så grundig etterforsket at det blir vanskelig å se hva som kan endre seg. Tror nok den pågående etterforskningen dreier seg om andre ting, som politiet ennå ikke har kommet i mål med, som f.eks. kryptosporet.

Jeg tenker vi kan lytte til hva Hanssen i politiet sier. For kort tid siden kunne han opplyse at de stadig mottar ny og relevant informasjon inn i saken som bidrar til å sannsynliggjøre et hendelsesforløp. I tillegg sa han at det fortsatt jobbes med de handlingsrelaterte sporene på åstedet. Så her er det vel fortsatt slik at det jobbes på alle fronter skulle man tro, om man tolker Hanssen rett.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-13 kl. 23:28. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, ang knehasene, det var en påstand Jayce kom med. Det ble aldri bekreftet i media.

Her kommer du med uriktige påstander igjen.
Det med knehasene ble faktisk omtalt i VG.

VG skrev:
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler
- og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet
Opplysningen om knehasene skulle åpenbart ikke publiseres og ble tatt ut i senere versjon av papirutgaven og ble heller ikke tatt med i nettartikkelen som kom påfølgende dag i VG.
Citera
2021-12-13, 23:26
Avslutad
Citat:
Frasi seg retten til å kreve skjevdeling.

I en ektepakt kan dere avtale at det ikke skal være mulig å kreve skjevdeling når ekteskapet opphører. Dette kan gjelde for hele eller deler av verdier som du hadde med inn i ekteskapet, og det du senere har fått i arv eller gave fra andre enn ektefellen.

Dere kan også

avtale at skjevdelingsformuen skal deles likt hvis skiftet skjer etter et bestemt tidspunkt
avtale at skjevdelingsformuen skal deles likt hvis dere får barn sammen
avtale at retten til å kreve skjevdeling skal være ulik ved skilsmisse og død
Dere kan kombinere alternativene slik at avtalen passer dere.

Dere kan ikke avtale i en ektepakt hva som skal skjevdeles når ekteskapet opphører.

TH hadde godt oppdaget i ektepakten i 1993 at boksen slik at de ikke skulle ha skjevdeling ikke var krysset av. Og da betyr dette at det vil skjevdeling ved skilsmisse.
Nei, TH og AEH hadde særeie allerede i ektepakten fra 1987.
Det var bare S4 som var i felleseie i perioden 1987-1993.
Det er allerede klart at AEH ville blitt tilkjent et vederlag på noen titalls millioner, ved en eventuell skilsmisse, pga tiden som har gått, og fordi TH er betydelig rikere nå.

Man kan ikke skjevdele et særeie.

Det ville derfor bare gjelde boligen S4, og det er ikke akkurat verdens undergang.

Litt om forskjellen på skjevdeling og særeie:

"Hva er forskjellen? Den store forskjellen er at særeiemidler ikke er en del av felleseiet. Skjevdelingsmidler er en del av felleseiet, hvor utgangspunktet er likedeling. Det kan derfor være vanskeligere å kreve skjevdeling ved skilsmisse, enn det er å holde midler helt utenfor delingen ved at det er bestemt særeie."
Citera
2021-12-13, 23:32
Medlem
Citat:
Skjønner ikke helt hva du tenker her, kan du utdype?
Skjevdeling er midler som kan holdes uten om (like) delingen. Unntak fra likedelingsregelen. Dette gjelder arv og gave mottatt under ekteskapet og verdier i behold som kan dokumenteres er oppebåret før inngåelse av ekteskapet. Forbrukte verdier kan ikke skjevdeles. Særeie i ektepakt er i prinsippet ikke skjevdeling, men i praksis det samme. Særeie er sikrere. Er skjevdelingen urimelig kan den etter forholdene helt eller delvis settes til side evt kontantvederlag
Senast redigerad av LH07 2021-12-14 kl. 00:00.
Citera
2021-12-13, 23:33
Medlem
Citat:
Hvilken boks?

Saereie eller felleseie.

De ville ha delvis saereie og det betyr at resten ville være Felleseie.

På Felleseie - Unntak fra skjevdeling hadde de ikke krysset av i noen av rutene og da betyr det at formuen skal skjevdeles etter hva jeg forstår.

Dette er mere viktigere enn man tror.
Citera
2021-12-13, 23:34
Medlem
Citat:
Jeg tenker vi kan lytte til hva Hanssen i politiet sier. For kort tid siden kunne han opplyse at de stadig mottar ny og relevant informasjon inn i saken som bidrar til å sannsynliggjøre et hendelsesforløp. I tillegg sa han at fortsatt jobbes med de handlingsrelaterte sporene på åstedet. Så her er det vel fortsatt slik at det jobbes på alle fronter skulle man tro om man tolker Hanssen rett.
Jada, men nå var det alibiet til TH du lurte litt på, og som jeg delte mine tanker om. De handlingsrelaterte sporene er det nok mer sannsynlig at kan knyttes til opplysninger fra f.eks. nye vitneavhør, eller funn av f.eks. konvolutter fra samme serie som den trusselbrevet ble funnet i, e.a. GH virker som en dyktig kar, han ser ut til å ha fått stoppet politilekkasjene og ikke minst fått bedret fam. Hagens forhold til etterforskningsledelsen. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rE5mol/tre-aar-uten-hagen-loesning-dette-er-de-interne-diskusjonene
Citera
2021-12-13, 23:40
Medlem
Citat:
Frasi seg retten til å kreve skjevdeling.

I en ektepakt kan dere avtale at det ikke skal være mulig å kreve skjevdeling når ekteskapet opphører. Dette kan gjelde for hele eller deler av verdier som du hadde med inn i ekteskapet, og det du senere har fått i arv eller gave fra andre enn ektefellen.

Dere kan også

avtale at skjevdelingsformuen skal deles likt hvis skiftet skjer etter et bestemt tidspunkt
avtale at skjevdelingsformuen skal deles likt hvis dere får barn sammen
avtale at retten til å kreve skjevdeling skal være ulik ved skilsmisse og død
Dere kan kombinere alternativene slik at avtalen passer dere.

Dere kan ikke avtale i en ektepakt hva som skal skjevdeles når ekteskapet opphører.

TH hadde godt oppdaget i ektepakten i 1993 at boksen slik at de ikke skulle ha skjevdeling ikke var krysset av. Og da betyr dette at det vil skjevdeling ved skilsmisse.
særeie ved død, felleseie ved samlivsbrudd eller særeie i live, felleseie ved død. Jeg stilte spm for lang tid siden men ble ikke avklart. Et annet spm er om vitnene ettersignerte med aeh til stede som vedkjente tidligere underskrift i vitnenes nærvær.
Citera
2021-12-13, 23:42
Medlem
Citat:
Nei, TH og AEH hadde særeie allerede i ektepakten fra 1987.
Det var bare S4 som var i felleseie i perioden 1987-1993.
Det er allerede klart at AEH ville blitt tilkjent et vederlag på noen titalls millioner, ved en eventuell skilsmisse, pga tiden som har gått, og fordi TH er betydelig rikere nå.

Man kan ikke skjevdele et særeie.

Det ville derfor bare gjelde boligen S4, og det er ikke akkurat verdens undergang.

Litt om forskjellen på skjevdeling og særeie:

"Hva er forskjellen? Den store forskjellen er at særeiemidler ikke er en del av felleseiet. Skjevdelingsmidler er en del av felleseiet, hvor utgangspunktet er likedeling. Det kan derfor være vanskeligere å kreve skjevdeling ved skilsmisse, enn det er å holde midler helt utenfor delingen ved at det er bestemt særeie."

Skriv og spør.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

https://www.brreg.no/hvordan-kan-vi-hjelpe-deg/
Citera
2021-12-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her kommer du med uriktige påstander igjen.
Det med knehasene ble faktisk omtalt i VG.

VG skrev:
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler
- og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet
Opplysningen om knehasene skulle åpenbart ikke publiseres og ble tatt ut i senere versjon av papirutgaven og ble heller ikke tatt med i nettartikkelen som kom påfølgende dag i VG.

Greit å få en avklaring på den. DNA under knehasene faktisk. Vanskelig å skulle bortforklare om det var blod vil jeg tro.
Citera
2021-12-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
særeie ved død, felleseie ved samlivsbrudd eller særeie i live, felleseie ved død. Jeg stilte spm for lang tid siden men ble ikke avklart. Et annet spm er om vitnene ettersignerte med aeh til stede som vedkjente tidligere underskrift i vitnenes nærvær.

Og hvilken advokat, der har sat denne helt urimelige ægtepagt op! Det spørgsmål er også et vigtigt svar at få, synes jeg.

Hvis det ikke er BB, hvem er det så? Og har det en forbindelse til sagen på en eller anden måde…
Senast redigerad av rlk73 2021-12-13 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in