2021-12-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fram tills att vården är kompatibel med covid så är därför restriktioner oundvikliga. Vi hade en chans och vi släppte bollen p.g.a att folk lyssnade på influencers samt vi hade stolpskott som Tegnell som motsatte sig munskydd. Nu kommer restriktionerna tillbaka, grattis.

Det är dags för dig att acceptera att sjukdom och död är en del av livet. Jag förstår att det är jobbigt att inse. Och du är väl sjukpensionär, fyll din tid med något mer konstruktivt än att ständigt vara orolig över ”Corona”.
Citera
2021-12-13, 19:03
Avslutad
Citat:
I betydligt mindre omfattning än de som inte är vaccinerade, så ja. Jag använder bilbälte även fast jag vet att det inte skyddar mig vid en frontalkrock på motorvägen.
Jag körde på ett rådjur en gång, jag hade säkerhetsbälte. Om jag inte haft det skulle jag förmodligen, antagligen, troligtvis, nästan säkert ha dött, inte sant? Nu behövde jag bara byta framlykta. Vilken tur att jag använder säkerhetsbälte.
Citera
2021-12-13, 19:56
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Fram tills att vården är kompatibel med covid så är därför restriktioner oundvikliga. Vi hade en chans och vi släppte bollen p.g.a att folk lyssnade på influencers samt vi hade stolpskott som Tegnell som motsatte sig munskydd. Nu kommer restriktionerna tillbaka, grattis.

Tala för dig själv. Finns fortfarande många som inte är så rädda som du och din rädsla ska inte få styra över mitt liv.
Råd: lås in dig själv och ta på munskydd så lever jag vidare som vanligt.

ok?
Citera
2021-12-13, 20:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är dags för dig att acceptera att sjukdom och död är en del av livet. Jag förstår att det är jobbigt att inse. Och du är väl sjukpensionär, fyll din tid med något mer konstruktivt än att ständigt vara orolig över ”Corona”.

Jag accepterar att sjukdom och död är en del av livet men om samhället ska vara öppet OCH ha en fungerande sjukvård som betalas av skattebetalarna så måste samhället vara kompatibelt med pandemier. Annars så slutar folk betala skatt. Det krävs inte speciellt mycket för att anarki ska inträffa.
Citera
2021-12-13, 20:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Tala för dig själv. Finns fortfarande många som inte är så rädda som du och din rädsla ska inte få styra över mitt liv.
Råd: lås in dig själv och ta på munskydd så lever jag vidare som vanligt.

ok?

Det är varken du eller jag som bestämmer policyn. Min prognos är att vi ser restriktioner i Sverige redan i januari.
Citera
2021-12-13, 20:14
Medlem
Citat:
Det är varken du eller jag som bestämmer policyn. Min prognos är att vi ser restriktioner i Sverige redan i januari.
Exakt blir nog munskyddskrav i alla inomhusmiljöer där det är omöjligt hålla distans.
Citera
2021-12-13, 20:34
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Jag accepterar att sjukdom och död är en del av livet

I Sverige har det dött i snitt 1 person per dag av covid 19 sedan början av oktober. Snittet har inte överstigit 2 per dag sedan april. Död har inte någon särskilt stark koppling till just denna sjukdomen...
Senast redigerad av fluff995 2021-12-13 kl. 20:41.
Citera
2021-12-13, 20:47
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
I Sverige har det dött i snitt 1 person per dag av covid 19 sedan början av oktober. Snittet har inte överstigit 2 per dag sedan april. Död har inte någon särskilt stark koppling till just denna sjukdomen...
"Nä, men folk blir allvarligt sjuka och belastar sjukvården!!!1"

Citera
2021-12-13, 21:19
Medlem
texashatts avatar
Citat:

Möjligt
Jag gör en annan prognos, att du snart sitter och måste injiceras med nya doser varje månad för att inte dö av klent immunförsvar.
Citera
2021-12-13, 21:35
Medlem
Citat:
Man skulle inte behöva vaccinera alla djur för djuren lever inte hemma hos folk. Vi hade behövt vaccinera alla människor för att utplåna sjukdomen ja. Vilket är för sent nu med de nuvarande vaccinen.

Så jag gissar att det är så här det blir: ett nytt vaccin produceras i hemlighet och WHO och FN går alla vaccinvägrare över huvudet genom att besluta att lagstifta om tvångsvaccinering med det nya vaccinet globalt utan att någon får säga något om det. Ingen kul lösning men jag tror att det är så det kommer bli redan nästa år.

En förutsättning för att kunna utrota en sjukdom med vaccin är att den enbart drabbar människor. Det är ett vetenskapligt faktum att det inte går att vaccinera bort ett virus som även drabbar andra arter. Den enda sjukdom man har kunnat vaccinera bort hittills är smittkoppor som enbart smittar människor. Sjukdomen som står näst på tur att kunna utrotas med vaccin är polio. Samma sak där, sjukdomen finns bara hos människor.

Titta på det här klippet där en professor förklarar detta vetenskapliga faktum på Nyhetsmorgon:

https://m.youtube.com/watch?v=nuJJJylzUws&t=99s
Citera
2021-12-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Har dom sagt så då, uttryckligen eller de trodde inte ELLER det saknades lagstöd för ett sådan?

Nu är jag inte så exakt med detaljerna kanske, men som du själv kan slå upp så märker du att det stämmer,, och det ingen verkar ha koll på, att Biden och övriga i vita huset svarade på frågor om mandat och sa att det aldrig skulle komma och att det dessutom vore direkt OLAGLIGT enl dem själva,,. för att sen beordra alla storföretag att tvinga folk till vaccinering m.m..

Härligt med konspirationsteorier som stämmer va? Nej, det skrämmande är hur ledare kan vända på demokratin och bli förtryckare på bara månader.
Citera
2021-12-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Nu är Frankrike några månader framför oss, men se och lär vad som händer när massiva demonstrationer ignoreras av media och politiker:
https://s1.webmshare.com/DeWox.webm
https://www.bitchute.com/video/WVTyH1mywwTS/

Hahaha en utav kommentarerna på andra klippet:
Citat:
For once the immigrants can put their violent tendencies to good use.

Fransmän sägs ha ett jäkla temperament så är inte förvånad att det är fransmännen som kaosar sådär. Jag har blandade känslor kring riots som har att göra med vaccin och vaccinpassen. Folk står upp för en bra sak, men polisen gör väl "bara" sitt jobb så att säga, de har inget annat val. De som egentligen borde vara ute på gatan så att de fick spö av vanligt folk det är de som bestämmer, de höga hönsen, politikerna, Big Pharma och MSM kanske. Istället så sitter de trygga och är onåbara. Hur långt har vaccinutpressningen gått i Frankrike då. Får nog lägga lite tid imorn på att läsa ikapp om Covid.

Fast det är klart, oavsett nationalitet, om man pressar vanligt folk in i ett hörn tillräckligt hårt, så får det konsekvenser.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-12-13 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in