2021-12-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Vem som helst med tankeförmåga kunde ana att det skulle sluta med tyranni mot de tänkande i samhället.

Jag har en olustig känsla i magtrakten. Magkänslan säger att detta inte kommer att sluta väl! Sunda förnuftet säger att man snart har gått över gränsen.
Citera
Medlem
Väl skrivet. Skulle vilja att politiker tvingades sitta ned och svara på dessa och andra frågor i TV på bästa söndningstid och att man väntar ut deras svar. För det finns ju inga logiska , trovärdiga avar. Och nu känns det som vältaliga grupper med status börjar samla sina trupper och sin argumentation.

https://www.expressen.se/debatt/vaccinationsbevis-ar-ren-utpressning/
Citera
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Din idiot. Våra förfäder har krigat på fälten för att deras kommande generationer ska få leva i frihet. De har kämpat för frihet för oss, på villkoret att vi gör samma sak om det krävs av oss. Du verkar ju tycka det är fantastiskt om vi går mot ett nytt Kina med social credit-system utan att någon ifrågasätter det.

Dina förfäder slogs för sig själva. De tänkte aldrig att du skulle komma till. Sist Sverige låg i krig var för 200+år sedan

Tror du verkligen att din farfarfarfarfsrfarfarfarfars far tänkte:

Nu jävlar ska vi förlora slaget i Poltava för att lille Nils i Stuvsta ska ha rätt till ett liv 200 år senare? Eller tror du han tänkte
- jag måste nog gå i krig för att få mat på bordet till min direkta familj?
Citera
2021-12-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag har en olustig känsla i magtrakten. Magkänslan säger att detta inte kommer att sluta väl! Sunda förnuftet säger att man snart har gått över gränsen.

Håller med. Det känns som att något ont är påväg att hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Det är ju bara att gå förbi scannern. Skit i den liksom. !
Ska någon Securitas vakt bryta ner dig på golvet då eller... Måååånga vakter blir de...

Vågar man göra det som en laglydig medborgare? Jag som är så liten och svag...

Det kan ju vara så att de där dörrarna som en matvarubutik har inte kommer att öppnas om man inte skannar in ett vaccinationsbevis. Men då får kanske ovaxxade planka bakom någon vaccinerad? hahah Plankning är ju inte ovanligt i kollektivtrafiken.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-12-09 kl. 18:31.
Citera
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
AfS, medborgerlig samling.

Två partier som inte klarar spärren. Inget att räkna med.

- Gäspar -
Citera
2021-12-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Håller med dig där. Det är samma personer bakom covidhysterin som har destabiliserat stora delar av världen med "krig för demokrati och mänskliga rättigheter". Dom får människor att hata varandra för att bakom kulisserna införa världsdiktatur.
Att fokusera enbart på massinvandringen är att missa målet.

Så är det, låter kliché men divide and conquer är precis vad de håller på med. Finns en anledning till att det i princip sätts upp reklamskyltar i mellanöstern för att locka folk till Europa. Själva syftet med det hela är att skapa konflikt för att distrahera folk.

Vaccinerad mot ovaccinerad är bara ännu en splittring de försöker skapa. Likt förbannat faller så många återigen i fällan.
Just nu spelar det ingen roll om du är muslim eller kristen, svart eller vit, man eller kvinna, vaccinerad eller ovaccinerad; Vi måste gå samman och göra slut på de som är grunden till alla dessa problem.

Ingen blir hjälpt av att kasta skit på muslimer även om man är emot massinvandringen. Att göra detta leder enbart till mer lidande för vanligt folk på båda "sidor" och är att spela makten rakt i händerna.
Citera
2021-12-09, 17:58
Medlem
Vad händer om jag sitter på ett sj tåg och inte har vaccinbevis? Blir jag utslängd och kan inte ta mig hem? Eller "bara" böter på 1000kr plus? Behöver man böta igen vid nästa tågbyte?
Citera
2021-12-09, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Dina förfäder slogs för sig själva. De tänkte aldrig att du skulle komma till. Sist Sverige låg i krig var för 200+år sedan

Tror du verkligen att din farfarfarfarfsrfarfarfarfars far tänkte:

Nu jävlar ska vi förlora slaget i Poltava för att lille Nils i Stuvsta ska ha rätt till ett liv 200 år senare? Eller tror du han tänkte
- jag måste nog gå i krig för att få mat på bordet till min direkta familj?
Även om de inte tänkte det med sina huvuden så var deras medverkan och insats anledningen till att deras framtida generationer kunde leva i frihet. Dumma åsna.

Senast var 1945. Hade inte den äldre generationen krigat så hade vi levt i Nazist-kina här i Europa med olika typer av pass.
Citera
2021-12-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Någon som vet hur juridiken ser ut?

Ser inga hinder såvida det handlar om nyanställning eller praktik.
Citera
Avslutad
Citat:

- Gäspar -
Och? Det blir en tydlig signal till M-KD-SD som kan förlora regeringsmakten på att många av deras egna befintliga väljare proteströstar på AfS/MeD. Vilket kan leda till att M slutar tjata om vaccinpass överallt och att SD faktiskt tar sin tumme ur röven och säger som det är om vaccinpassen istället för att ducka frågan.
Citera
Medlem
Citat:

- Gäspar -

Är vänsterpartiet fortfarande emot vaccinpassen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in