2021-12-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ebba Busch är nog väl medveten om vem det egentligen är som krånglar och det är inte E*björn utan hans hyresvärdinna så jag tror nog att Ebba Busch riktar sin ilska åt det håll ilskan hör hemma.

Så tror jag också, kärringen på kursgården och hennes maffia. Men, som Esbjörn burit sig åt så har det nog inte varit svårt att växa ett agg mot honom också.
2021-12-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Hmmm.
Olaga tvång faller väl under allmänt åtal?
Om man skulle ta och skicka in en polisanmälan mot Berg, Behm, och Lüllma (och barnskändaren om han nu deltog).

Esbjörn har ju i princip redan formulerat den i sina klagoskrifter och hans polare Ulf kan säkert ge en trovärdig beskrivning av Esbjörns förtvivlade reaktion efter att ha tvingats skriva på både förlikning och köpebrev.

Tyvärr måste man vara "part i målet" för att kunna anmäla till adv samfundet.

Nja, även om du måste vara part i målet för att göra en anmälan, så bevakar advokatsamfundet lite vad som händer och sker i juridiksverige och de kan vidta åtgärder även utan anmälan. Det kan alltså räcka att du, utan att göra en formell anmälan, på ett sakligt sätt upplyser dem om oegentligheterna i detta ärendet. Dock är väl Berg och Behm de som begått minst oegentligheter av Esbjörns ombud, även om jag anser att de brustit i sin advokatsed på några punkter.

En polisanmälan vore ju helt klart på sin plats precis som du påtalar. Det är faktiskt flera sådana som är på sin plats, även en om falsk tillvitelse är på plats. Jag är faktiskt besviken på polisen som inte själva upprättade en sådan, det borde de ha gjort, istället för att blunda för det uppenbara.
2021-12-13, 19:23
Medlem
Jag trodde att advokat var en skyddad titel? Är det så att Sture Tersaeus är ute i juridikens tassemarker och pryder sig med lånta fjädrar eller har han möjligen blivit fråntagen sin titel sedan 2016 när han kallade sig för advokat Sture Tersaeus?

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1047853648623468&id=26456 3790285795
Familjens advokat Sture Tersaeus har sökt ett verkställighetshinder och inhibition för att stoppa upp utvisningen. Han har lång erfarenhet av liknande fall.
Han har uppenbarligen lång erfarenhet av migrationsfall, det har han gemensamt med Binninge, Pernroth Lüllmaa och Majkgård. Det är förmodligen inom flyktingindustrin de har sin gemensamma nämnare.
2021-12-13, 19:30
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ebba har visat en ängels tålamod, i hennes kläder hade jag nog hatat Esbjörn.

Mycket möjligt. Men hon borde ha vett nog att inte ingå avtal med denne uppenbarligen förvirrade gamling. Och ha vett nog att släppa bollen. Inte ta upp den igen. Att hon kan vara en framtida minister är häpnadsväckande, och förfärande.
2021-12-13, 19:31
Medlem
Querls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag trodde att advokat var en skyddad titel? Är det så att Sture Tersaeus är ute i juridikens tassemarker och pryder sig med lånta fjädrar eller har han möjligen blivit fråntagen sin titel sedan 2016 när han kallade sig för advokat Sture Tersaeus?

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1047853648623468&id=26456 3790285795
Familjens advokat Sture Tersaeus har sökt ett verkställighetshinder och inhibition för att stoppa upp utvisningen. Han har lång erfarenhet av liknande fall.
Han har uppenbarligen lång erfarenhet av migrationsfall, det har han gemensamt med Binninge, Pernroth Lüllmaa och Majkgård. Det är förmodligen inom flyktingindustrin de har sin gemensamma nämnare.

Stoppa upp????
2021-12-13, 19:31
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Ja, som läget är nu kan man tänka att det hade varit bättre för Ebba att låta det gå till domstol. Det var också vad jag tyckte att hon borde gjort, men jag förstår att hon ändå valde denna vägen av rent politiska skäl. Tyvärr slog det bakut rejält. Iofs hade Esbjörn helt säkert överklagat en dom i tingsrätten också, men då hade han inte haft några "nya" saker att ta upp och det hade varit en betydligt smalare sak för hovrätten att avfärda ett överklagande, än i detta fallet.

Som läget är just nu, så är det snabbaste för Ebba att SH nekar prövningstillstånd. Fast det är ändå inte säkert. För även i ett sådant fall så skulle Esbjörn kunna väcka en ny talan emot förliknignsavtalet. Men om han gör det, då är risken att han ändå går förlorande ur den striden och får betala hela den tvisten ur egen ficka. Och vem skulle han ha som ombud, Stollige Sture? Ja jösses. Därtill så börjar det hela då bli så himla absurt, att Ebba helt säkert kommer få massvis med sympatiröster bara för att det är så uppenbart att hon är utsatt för en extrem rättshaverist.

Fördelen för Ebba med att backa är framförallt ekonomisk. Men att öppna den gamla tvisten i tingsrätten igen är förmodligen inte görligt. Den är stängd. SH kan förvisso återförvisa saken till UT, men det man då återförvisar är stadfästningen, och den lär inte återförvisas, där blir det istället så att om prövningstillstånd ges, då utreder SH om det var rätt av UT att utfärda domen, och därefter meddelar SH om stadfästelsedomen undanröjs eller inte. Och sedan är det slut.

Man skulle kunna spekulera i möjligheten att SH anser att UT borde ha försäkrat sig i större utsträckning om Esbjörns vilja, efter brevet från Esbjörn till domstolen, och att SH av den anledningen återförvisar saken till UT. Men det är då återigen bara för UT att i tydligare ordalag göra gällande det jag redan påtalat, att det redan är fastslaget att Esbjörn är rättsförmögen och att han hade tre personer på sin sida med rätt, och skyldighet, att föra hans talan, varav två var advokater, och därefter pånytt utfärda stadfästelsedom. Dock för SH inse att det är precis vad som kommer att ske, och därför inte ens utfärda något prövningstillstånd.

Jag tror att efter att Katrin yttrat sig, dröjer det inte länge innan vi får ett beslut om att överklagandet inte bifalles. Det tror jag att även Katrin är övertygad om, och därför tror jag att vi inte behöver vänta så länge på Katrins inlaga.

Därefter, oavsett hur det går, så är förlikningsavtalet fortfarande giltigt.

Mja förlikningsavtalet spelar inte så stor roll längre.
Köpet är ju tillfullo genomfört enligt JB då hela köpeskillingen erlagts.
Enda är att Esbjörn inte får någon tidsbegränsad tillgång om han driver detta för långt.
Men det är en senare fråga då denna ”överklagan” inte rör själva förlikningsavtalet.

Därefter, oavsett hur det går, så är köpeavtalet fortfarande giltigt.
2021-12-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Mycket möjligt. Men hon borde ha vett nog att inte ingå avtal med denne uppenbarligen förvirrade gamling. Och ha vett nog att släppa bollen. Inte ta upp den igen. Att hon kan vara en framtida minister är häpnadsväckande, och förfärande.

NÄR skulle hon släppt bollen?
NÄR skulle hon låtit bli att plocka upp den?
2021-12-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Mja förlikningsavtalet spelar inte så stor roll längre.
Köpet är ju tillfullo genomfört enligt JB då hela köpeskillingen erlagts.
Enda är att Esbjörn inte får någon tidsbegränsad tillgång om han driver detta för långt.
Men det är en senare fråga då denna ”överklagan” inte rör själva förlikningsavtalet.

Därefter, oavsett hur det går, så är köpeavtalet fortfarande giltigt.

Korrekt, dock så spelar förlikningsavtalet en viktig roll så till vida att Esbjörn inte kan väcka talan mot överlåtelseavtalet innan han fått förlikningsavtalet ogiltigförklarat.

Och för att få förlikningsavtalet ogiltigförklarat, måste han väcka talan om det.

Så Esbjörn har minst två rättsprocesser framför sig, varav ingen ännu ens är påbörjad, om han skall få tillbaka huset. Så om nu överklagandet tar någon månad till att inte få prövningstillstånd på. Så har han därefter ett år minst innan han får någon dom gällande förlikningsavtalet, och om den domen mot all förmodan skulle bli till hans fördel, så har han därefter minst ett år till i processen om bättre rätt för att till sist få tillbaka sitt hus. Så Esbjörn kan lugnt räkna med att det är minst två år till innan han kan ha sitt hus tillbaka, och då är det i bästa fall.
2021-12-13, 19:44
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Man måste ju i alla fall säga att Ebba Busch har humor och kan ju uttrycka sig riktigt fyndigt och inte plumpt trots all skit hon fått utstå tack vare E*björn.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/kritik-mot-ebba-busch-efter--skamtet-om-esbjorn-bolin/
Eftersom artikeln nu är låst så undrar jag angående rubriken varifrån kritiken på det som Ebba skriver kommer ifrån?
2021-12-13, 19:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ebba Busch är nog väl medveten om vem det egentligen är som krånglar och det är inte E*björn utan hans hyresvärdinna så jag tror nog att Ebba Busch riktar sin ilska åt det håll ilskan hör hemma.
Klart att Komandoran är mycket skyldig och den som ofta dragit i trådarna, men Esbjörn har glatt dansat med och kan inte friskrivas, han har rent ut sagt behandlat Ebba för jävligt.
2021-12-13, 19:46
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Eftersom artikeln nu är låst så undrar jag angående rubriken varifrån kritiken på det som Ebba skriver kommer ifrån?
Stollige Sture.
2021-12-13, 19:47
Medlem
För nån vecka sedan var inte Esbjörns dekl för 2020 färdigbehandlad.
På onsdag är sista degen.
Skall bli kul att se vad han fick i restskatt och framför allt om han fått skattetillägg för att ha skitit i att deklarera försäljningen.
Det blir väl en slant i ränta också eftersom sista dagen för inbet av kvarskatt var i februari.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in