2021-12-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tersaeus kanske var klasskamrat med Johann Binninge på mäklarutbildningen på Hermods?

Om jag vore Ebba Busch nu så skulle jag uppmana min advokat att gå vidare med ett krav om att förlikningen och stadfästelsen bör omprövas eftersom Esbjörn Bolin har brutit mot det man kommit överens om. Det ska dock inte ske på Bolins överklagan utan på initiativ av Busch.

Att återföra tvisten till tingsrätten i det här läget är det enda vettiga, det finns ingen anledning för Ebba Busch att ta strid för en förlikning där man kom fram till att parterna tog sina egna rättegångskostnader och en tramsig nyttjanderätt på det.

Nu är det bättre att gå ”all in” och låta tingsrätten meddela en dom och därmed också lägga samtliga rättegångskostnader på Esbjörn Bolin som genom sitt agerande orsakat dem och sedan ansöka om kontaktförbud och se till så han aldrig mer får sätta sin fot på tomten.

Ja, som läget är nu kan man tänka att det hade varit bättre för Ebba att låta det gå till domstol. Det var också vad jag tyckte att hon borde gjort, men jag förstår att hon ändå valde denna vägen av rent politiska skäl. Tyvärr slog det bakut rejält. Iofs hade Esbjörn helt säkert överklagat en dom i tingsrätten också, men då hade han inte haft några "nya" saker att ta upp och det hade varit en betydligt smalare sak för hovrätten att avfärda ett överklagande, än i detta fallet.

Som läget är just nu, så är det snabbaste för Ebba att SH nekar prövningstillstånd. Fast det är ändå inte säkert. För även i ett sådant fall så skulle Esbjörn kunna väcka en ny talan emot förliknignsavtalet. Men om han gör det, då är risken att han ändå går förlorande ur den striden och får betala hela den tvisten ur egen ficka. Och vem skulle han ha som ombud, Stollige Sture? Ja jösses. Därtill så börjar det hela då bli så himla absurt, att Ebba helt säkert kommer få massvis med sympatiröster bara för att det är så uppenbart att hon är utsatt för en extrem rättshaverist.

Fördelen för Ebba med att backa är framförallt ekonomisk. Men att öppna den gamla tvisten i tingsrätten igen är förmodligen inte görligt. Den är stängd. SH kan förvisso återförvisa saken till UT, men det man då återförvisar är stadfästningen, och den lär inte återförvisas, där blir det istället så att om prövningstillstånd ges, då utreder SH om det var rätt av UT att utfärda domen, och därefter meddelar SH om stadfästelsedomen undanröjs eller inte. Och sedan är det slut.

Man skulle kunna spekulera i möjligheten att SH anser att UT borde ha försäkrat sig i större utsträckning om Esbjörns vilja, efter brevet från Esbjörn till domstolen, och att SH av den anledningen återförvisar saken till UT. Men det är då återigen bara för UT att i tydligare ordalag göra gällande det jag redan påtalat, att det redan är fastslaget att Esbjörn är rättsförmögen och att han hade tre personer på sin sida med rätt, och skyldighet, att föra hans talan, varav två var advokater, och därefter pånytt utfärda stadfästelsedom. Dock för SH inse att det är precis vad som kommer att ske, och därför inte ens utfärda något prövningstillstånd.

Jag tror att efter att Katrin yttrat sig, dröjer det inte länge innan vi får ett beslut om att överklagandet inte bifalles. Det tror jag att även Katrin är övertygad om, och därför tror jag att vi inte behöver vänta så länge på Katrins inlaga.

Därefter, oavsett hur det går, så är förlikningsavtalet fortfarande giltigt.
2021-12-13, 18:48
Medlem
Hela den där bostadsaffären verkade helt galen redan från början.
Varför drog hon sig inte ur i tid och varför ger hon detta så mycket uppmärksamhet?
Ebba Busch, som är partiledare, borde ha en massa andra saker att göra.
Båda parter, i detta, påminner om rättshaverister och det ser inte speciellt snyggt ut i media.
2021-12-13, 18:50
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Senast den 10/1-2022 ska Katrin Björklund äntligen få komma till tals i målet, helt djävla otroligt att inte motparten har fått ge sin syn på saken än.

Så utdraget i tid som det här har blivit så hinner de dra fram Tunnelbanan till Marielund….

Och den dagen kanske priserna på fastigheterna i området ökar till Freducationska proportioner….
2021-12-13, 18:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Ebba har visat en ängels tålamod, i hennes kläder hade jag nog hatat Esbjörn.
2021-12-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ebba har visat en ängels tålamod, i hennes kläder hade jag närmast hatat Esbjörn.

Det hade man verkligen gjort...
2021-12-13, 18:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Så utdraget i tid som det här har blivit så hinner de dra fram Tunnelbanan till Marielund….

Och den dagen kanske priserna på fastigheterna i området ökar till Freducationska proportioner….

Risken finns, har väl aldrig varit med om maken till senfärdighet av denna kaliber från det juridiska systemet, anstånd på anstånd men om jag nu tolkat Expressens drapa rätt så ska bilan falla efter den 10/1-2022 dvs. det är sista dagen för Katrin Björklund att komma in med sitt genmäle.

Men fan vet, kanske får Säröpiraten ge sitt genmäle på Katrins genmäle så att cirkusen får loopa i all evinnerlig tid, börjar bli lite väl luttrad nu.
2021-12-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Jepp, skicka det tillbaka till Tingsrätten, låt målet gå upp där, efter det kan Ebba säga, bye bye, dels till fastigheten, dels till sitt jobb som partiledare för KD.

Men tyvärr, det kommer inte att hända, det är och var Ebba som inte ville till Tingsrätten, det var Ebbas förslag med en ev förlikning, Ebba har precis allt att förlora vid en förhandling i Tingsrätten. Hon är dessutom fullt medveten om hur bedrägligt förskaffandet av fastigheten gick till innan Esbjörn skrev på!
Jag har för mig att jag hövligt men bestämt tackade nej dina ”stalltips från stian”. De tillför ingenting av värde till tråden.
2021-12-13, 19:09
Medlem
Blev lite nyfiken på vad för skolning den där stollen sture har egentligen, så började rota lite i saken. Men hittade, precis som i fallet med barnvåldtäktsmannen, ingenting alls ... ... ...

Däremot hittade jag detta, på Tersaeus minst sagt taffliga hemsida, idel stavfel, massa gammal info och ett rejält luftslott, är vad som presenteras, och för detta luftslott får man betala, ja, sitt ner innan du läser vidare ... det blir dyrt för Esbjörn, eller Majkgård, eller vem som nu betalar

Citat:
Arvode
Arvodeskostnaden debiteras per timme.
Domstolsverkets givna rättshjälpstaxa för 2015 är 1.628 kr per timme inklusive mervärdesskatt.
Vår byrås arvodestaxa för 2015 är 4.400 kr per timme inklusive mervärdesskatt.
På begäran kan vår byrå finansiera arvodet via banklån eller genom avbetalningsplan etc.

Fyratusenfyrahundra kronor, per timme, år 2015, så vad är det uppe i nu tro? Sex papp i timmen kanske?

Det råder inte längre någon som helst tvekan, Stollen Sture är av exakt samma skrot och korn som barnvåldtäktsmannen, en ren och skär bedragare, och förmodligen lika outbildad också.
Senast redigerad av mzs 2021-12-13 kl. 19:36.
2021-12-13, 19:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ebba har visat en ängels tålamod, i hennes kläder hade jag nog hatat Esbjörn.

Ebba Busch är nog väl medveten om vem det egentligen är som krånglar och det är inte E*björn utan hans hyresvärdinna så jag tror nog att Ebba Busch riktar sin ilska åt det håll ilskan hör hemma.
2021-12-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseabc
Hela den där bostadsaffären verkade helt galen redan från början.
Varför drog hon sig inte ur i tid och varför ger hon detta så mycket uppmärksamhet?
Ebba Busch, som är partiledare, borde ha en massa andra saker att göra.
Båda parter, i detta, påminner om rättshaverister och det ser inte speciellt snyggt ut i media.

Efter att hon ingått avtalet kunde hon inte dra sig ur med mindre än att Esbjörn gick med på det. Men Esbjörn vägrade träffa henne för en sådan överenskommelse. Det har dryftats rejält i tråden. Sök bakåt så hittar du.

Ebba ger inte detta mycket uppmärksamhet. Vadå, ett instagraminlägg från hennes sida på hur många månader då? Det är Esbjörn och hans patrask som matar slaskmedia med lögner. Ingen annan.

Ebba har massvis med andra saker att göra, och gör en massa andra saker. Hon lägger mycket mindre tid på detta än trollen i tråden. Hon har en advokat som sköter ärendet åt henne, men även advokaten lär lägga långt färre timmar på detta än trollen i tråden.
2021-12-13, 19:15
Medlem
Hmmm.
Olaga tvång faller väl under allmänt åtal?
Om man skulle ta och skicka in en polisanmälan mot Berg, Behm, och Lüllma (och barnskändaren om han nu deltog).

Esbjörn har ju i princip redan formulerat den i sina klagoskrifter och hans polare Ulf kan säkert ge en trovärdig beskrivning av Esbjörns förtvivlade reaktion efter att ha tvingats skriva på både förlikning och köpebrev.

Tyvärr måste man vara "part i målet" för att kunna anmäla till adv samfundet.
2021-12-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Jepp, skicka det tillbaka till Tingsrätten, låt målet gå upp där, efter det kan Ebba säga, bye bye, dels till fastigheten, dels till sitt jobb som partiledare för KD.

Men tyvärr, det kommer inte att hända, det är och var Ebba som inte ville till Tingsrätten, det var Ebbas förslag med en ev förlikning, Ebba har precis allt att förlora vid en förhandling i Tingsrätten. Hon är dessutom fullt medveten om hur bedrägligt förskaffandet av fastigheten gick till innan Esbjörn skrev på!

Får se.

Får se om esb nuvarande ombud anmäler esb fd advokater som han anklagar ska tvingat esb skriva på förlikningen. Annars bör esb fd advokater anmäla det nuvarande ombudet.

Hittills har inget bevisats att det varit bedrägeri gällande försäljningen av fastigheten och om nu skulle vara demenssjukdom inblandad gör allt esb har sagt värdelöst, för man inte kan lita på hans ord.
Kommer även bevisa att Busch har handlat i god tro.

Och varför skulle hon eller esb vilja få detta i tingsrätten, när det går att förhandla så borda parter är nöjda? Det var även Busch som var redo att gå till tingsrätten pga esb inte ville förhandla ett tag. Esb var den som skrev på förlikningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in