2021-12-13, 17:54
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det är sant; att ett foto bara i sig självt inte tillför srskilt mycket om det inte finns någon ytterligare fakta runt objekten. De behöver kunna jämföras på det sätt som Densia visade att de gjort.

Det var inte det jag menade heller, utan ville bara visa att två av objekten faktiskt fanns med i Densias värdering.

Jag läste Notars också, men kunde inte se vilka objekt som de hade med vid "ortsprismodellen". Det var ju ett väldigt kort värderingsutlåtande. Det verkade inte som att man hade varit på plats och besiktigat fastigheten.

Har du sett vid vilket datum den dyra enorma fastigheten såldes?
Nej tänkte väl det, den såldes 2 månader efter att Esbjörn sålt sommarstugan.
Hur kan man ens försöka jämföra med en fastighet som såldes efter att man själv sålt?
2021-12-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Senast den 10/1-2022 ska Katrin Björklund äntligen få komma till tals i målet, helt djävla otroligt att inte motparten har fått ge sin syn på saken än.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/kritik-mot-ebba-busch-efter--skamtet-om-esbjorn-bolin/

Brännström har sent omsider vaknat och skrivit en för att vara av honom saklig artikel, alltså inte fullt så förljugen som allt annat han skrivit.

Det är som vanligt en extremt tafflig artikel som skvallerblaskan levererar, igen.

Vilken riktig journalist som helst hade ställt lite kritiska frågor, som t.ex. "Men den demensutredning som redan är gjord i målet och som visade att Esbjörn inte var dement, är den fel menar du?"

Istället mörkar skvallerblaskan på precis samma vis som stollige sture mörkar, och låtsas som att en massa fakta inte finns.

Och inte heller har skvallerblaskan minsta lilla koll på vad det är som faktiskt överklagats utan skriver allvarliga felaktigheter i artikeln som gör gällande att det är förlikningsavtalets giltighet "målet" handlar om. Men det är det inte alls, vilket jag redan visat med tillbörliga referenser.

Som vanligt visar skvallerblaskan enbart ut en total inkompetens.
2021-12-13, 18:01
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Sjöpiraten är väl ändå ett djävla stolpskott som ska bräka ur sig en sådan här djävla klyscha.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/kritik-mot-ebba-busch-efter--skamtet-om-esbjorn-bolin/

Politiskt korrekt var ordet sa Bull.

Politiskt korrekt instämde Bill.
2021-12-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det är som vanligt en extremt tafflig artikel som skvallerblaskan levererar, igen.

Vilken riktig journalist som helst hade ställt lite kritiska frågor, som t.ex. "Men den demensutredning som redan är gjord i målet och som visade att Esbjörn inte var dement, är den fel menar du?"

Istället mörkar skvallerblaskan på precis samma vis som stollige sture mörkar, och låtsas som att en massa fakta inte finns.

Och inte heller har skvallerblaskan minsta lilla koll på vad det är som faktiskt överklagats utan skriver allvarliga felaktigheter i artikeln som gör gällande att det är förlikningsavtalets giltighet "målet" handlar om. Men det är det inte alls, vilket jag redan visat med tillbörliga referenser.

Som vanligt visar skvallerblaskan enbart ut en total inkompetens.

Brännvinsström har fortfarande inte förstått skillnaden på hus och fastighet, så står också i artikeln att Esbjörn har tillgång till huset i ”några år” enligt det sekretessade avtalet…

Utan att ha sett det så kan jag till 99% säga att det har han inte alls…
2021-12-13, 18:08
Medlem
Det skall bli riktigt intressant att äntligen få höra Katrins och Ebbas syn på saken. Katrin kommer helt säkert att ännu en gång leverera en extremt professionell inlaga full av spikar i Esbjörns kista där hon träffar mitt på huvudet varje gång. Mycket av det hon kommer ta upp kommer så klart bara vara repriser , som t.ex. hur Stollige Sture menar att hans fullmakt är giltig om han samtidigt menar att Esbjörn inte är rättsförmögen. Hon kommer såklart att hänvisa till såväl Barrys utredning som Professorns utlåtande som överförmyndarnämndens yttrande, och kanske kommer hon också att påtala det faktum att Esbjörn var företrädd av inte mindre än tre, eventuellt fyra, av honom själv bemyndigade personer att föra hans talan i ärendet, när förlikningen ingicks, och att ingen av dessa personer har fått sitt bemyndigande indraget. Självklart kommer hon påtala att det redan är fastslaget att Esbjörn inte var dement vare sig när han ingick överlåtelsen eller när han i domstolen berättade att han sålt huset till Ebba medvetet och av egen fri vilja.

Hon kommer naturligtvis att framföra synpunkten att det inte finns någon grund för prövningstillstånd, och kommer säkerligen att framföra alla argument och hänvisa till alla redan ingivna bilagor som visar detta, vilka SH då kommer kunna notera, har totalt mörkats, ignorerats eller inte ens kontrollerats av stollen sture, som inte ens är nära att förtjäna titeln "jurist". Det är så jag börjar undra om han någonsin ens gått någon juristutbildning.

Framförallt ska det bli intressant att se hur snart Katrin kommer in med sina synpunkter. Om de kommer in inom kort, eller om hon väntar tiden ut. Hon har ju helt säkert redan påbörjat och förberett sitt yttrande. Vill hon få ett snabbt avslut bör hon inkomma med sina synpunkter redan under veckan, så att domstolen kan neka prövningstillstånd under nästa. Så kan både Ebba och Esbjörn få en jul i lugn och ro sedan. Den enda som inte fick en klapp under granen då var en av dem som heller inte förtjänade någon, sol-o-vårar-kärringen.
Senast redigerad av mzs 2021-12-13 kl. 18:18.
2021-12-13, 18:08
Medlem
Citat:

En riktig journalist hade även ställt den uppenbara frågan "men om Esbjörn var dement redan 20:e augusti 2020, hur har han då kunnat skriva på en massa papper sedan dess, exempelvis överklagan och din fullmakt?"
2021-12-13, 18:10
Medlem
Citat:
Sjöpiraten är väl ändå ett djävla stolpskott som ska bräka ur sig en sådan här djävla klyscha.

Politiskt korrekt var ordet sa Bull.

Ebba har i alla fall humor. Där vann hon 1% till, helt säkert. "Esbjörna"
2021-12-13, 18:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ebba har i alla fall humor. Där vann hon 1% till, helt säkert. "Esbjörna"

Yes, skrattade gott när jag läste Ebbas inlägg på instagram, mycket fyndigt och roligt.

Citat:
”Du kanske tänker att den sista personen som jag vill ha ett bostadstips ifrån är mig. Men jag ska säga, att det senaste bostadsköpet var kanske inte det allra smidigaste. Men mitt första var det och nu ligger den lägenheten ute till försäljning. Och dessutom råkar jag känna säljarna och jag lovar, de kommer inte att esbjörna den här försäljningen i första taget”.
Satt som en keps
2021-12-13, 18:19
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Brännvinsström har fortfarande inte förstått skillnaden på hus och fastighet, så står också i artikeln att Esbjörn har tillgång till huset i ”några år” enligt det sekretessade avtalet…

Då kan jag säga att dina 1% hade rätt och 99% hade fel!
Esbjörn har tillgång till även huset, hur och när behöver jag inte förklara för dej, men varför inte fråga någon av Ebbas adepter, finns ju de som vet allt i denna tråd, eller ivf tror sej veta allt.
2021-12-13, 18:20
Medlem
Citat:
Det skall bli riktigt intressant att äntligen få höra Katrins och Ebbas syn på saken. Katrin kommer helt säkert att ännu en gång leverera en extremt professionell inlaga full av spikar i Esbjörns kista där hon träffar mitt på huvudet varje gång. Mycket av det hon kommer ta upp kommer så klart bara vara repriser , som t.ex. hur Stollige Sture menar att hans fullmakt är giltig om han samtidigt menar att Esbjörn inte är rättsförmögen. Hon kommer såklart att hänvisa till såväl Barrys utredning som Professorns utlåtande som överförmyndarnämndens yttrande, och kanske kommer hon också att påtala det faktum att Esbjörn var företrädd av inte mindre än tre, eventuellt fyra, av honom själv bemyndigade personer att föra hans talan i ärendet, när förlikningen ingicks, och att ingen av dessa personer har fått sitt bemyndigande indraget.

Hon kommer naturligtvis att framföra synpunkten att det inte finns någon grund för prövningstillstånd, och kommer säkerligen att framföra alla argument och hänvisa till alla redan ingivna bilagor som visar detta, vilka SH då kommer kunna notera, har totalt mörkats, ignorerats eller inte ens kontrollerats av stollen sture, som inte ens är nära att förtjäna titeln "jurist". Det är så jag börjar undra om han någonsin ens gått någon juristutbildning.

Tersaeus kanske var klasskamrat med Johann Binninge på mäklarutbildningen på Hermods?

Om jag vore Ebba Busch nu så skulle jag uppmana min advokat att gå vidare med ett krav om att förlikningen och stadfästelsen bör omprövas eftersom Esbjörn Bolin har brutit mot det man kommit överens om. Det ska dock inte ske på Bolins överklagan utan på initiativ av Busch.

Att återföra tvisten till tingsrätten i det här läget är det enda vettiga, det finns ingen anledning för Ebba Busch att ta strid för en förlikning där man kom fram till att parterna tog sina egna rättegångskostnader och en tramsig nyttjanderätt på det.

Nu är det bättre att gå ”all in” och låta tingsrätten meddela en dom och därmed också lägga samtliga rättegångskostnader på Esbjörn Bolin som genom sitt agerande orsakat dem och sedan ansöka om kontaktförbud och se till så han aldrig mer får sätta sin fot på tomten.
2021-12-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric

Du har faktiskt rätt till 100%. Esbjörn har ingen tillgång till huset enligt avtalet.
2021-12-13, 18:36
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tersaeus kanske var klasskamrat med Johann Binninge på mäklarutbildningen på Hermods?

Om jag vore Ebba Busch nu så skulle jag uppmana min advokat att gå vidare med ett krav om att förlikningen och stadfästelsen bör omprövas eftersom Esbjörn Bolin har brutit mot det man kommit överens om. Det ska dock inte ske på Bolins överklagan utan på initiativ av Busch.

Att återföra tvisten till tingsrätten i det här läget är det enda vettiga, det finns ingen anledning för Ebba Busch att ta strid för en förlikning där man kom fram till att parterna tog sina egna rättegångskostnader och en tramsig nyttjanderätt på det.

Nu är det bättre att gå ”all in” och låta tingsrätten meddela en dom och därmed också lägga samtliga rättegångskostnader på Esbjörn Bolin som genom sitt agerande orsakat dem och sedan ansöka om kontaktförbud och se till så han aldrig mer får sätta sin fot på tomten.

Jepp, skicka det tillbaka till Tingsrätten, låt målet gå upp där, efter det kan Ebba säga, bye bye, dels till fastigheten, dels till sitt jobb som partiledare för KD.

Men tyvärr, det kommer inte att hända, det är och var Ebba som inte ville till Tingsrätten, det var Ebbas förslag med en ev förlikning, Ebba har precis allt att förlora vid en förhandling i Tingsrätten. Hon är dessutom fullt medveten om hur bedrägligt förskaffandet av fastigheten gick till innan Esbjörn skrev på!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in