Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Tersaeus kanske var klasskamrat med Johann Binninge på mäklarutbildningen på Hermods?
Om jag vore Ebba Busch nu så skulle jag uppmana min advokat att gå vidare med ett krav om att förlikningen och stadfästelsen bör omprövas eftersom Esbjörn Bolin har brutit mot det man kommit överens om. Det ska dock inte ske på Bolins överklagan utan på initiativ av Busch.
Att återföra tvisten till tingsrätten i det här läget är det enda vettiga, det finns ingen anledning för Ebba Busch att ta strid för en förlikning där man kom fram till att parterna tog sina egna rättegångskostnader och en tramsig nyttjanderätt på det.
Nu är det bättre att gå ”all in” och låta tingsrätten meddela en dom och därmed också lägga samtliga rättegångskostnader på Esbjörn Bolin som genom sitt agerande orsakat dem och sedan ansöka om kontaktförbud och se till så han aldrig mer får sätta sin fot på tomten.
Jepp, skicka det tillbaka till Tingsrätten, låt målet gå upp där, efter det kan Ebba säga, bye bye, dels till fastigheten, dels till sitt jobb som partiledare för KD.
Men tyvärr, det kommer inte att hända, det är och var Ebba som inte ville till Tingsrätten, det var Ebbas förslag med en ev förlikning, Ebba har precis allt att förlora vid en förhandling i Tingsrätten. Hon är dessutom fullt medveten om hur bedrägligt förskaffandet av fastigheten gick till innan Esbjörn skrev på!