Citat:
Är inte pandemin över? Är det inte bara media som försöker hålla den levande?
2 år har snart gått och jag känner inte 1 enda person som blivit allvarligt sjuk.
Och då vet jag väldigt många som har testat positivt.
Testade själv positivt också. Var hemma 2 veckor från jobbet. Hade kunnat jobba varenda dag!
Och alla säger ju att omikron eller vad den nu heter är mildare!
Är det inte dags att gå tillbaka till det normala?
2 år har snart gått och jag känner inte 1 enda person som blivit allvarligt sjuk.
Och då vet jag väldigt många som har testat positivt.
Testade själv positivt också. Var hemma 2 veckor från jobbet. Hade kunnat jobba varenda dag!
Och alla säger ju att omikron eller vad den nu heter är mildare!
Är det inte dags att gå tillbaka till det normala?
Jo det blir väl dags när omikron slår ut deltan.
Men folk är ju så totalt insnöade på vaccinpass och boosterdos till alla samt kan endast repetera det som sägs på svt och tv4, så det lär väl dröja.
Jag har en kollega som är pensionär nu, han vill absolut inte bli smittad mest för hans frus skull säger han (astma eller nåt).
Jaja vi jobbar på ett hotell, sen har han tagit deltidsjobb på ett dagis och han åker kollektivtrafik ibland. "Ingen har munskydd på bussen" klagar han alltid på.
Jag lovar, om han blir sjuk kommer han skylla på mig eller "min sort" som är ovaccinerad. Det kan omöjligt vara hotellgäster, dagisbarn eller kollektivtrafiken.
Sen är jag konstig tydligen som tycker att tvångsvaccinering är sjukt.
Men allt är mitt fel för jag är ovaccinerad, det är vi som håller igång smittspridningen enligt honom.
Ja usch vilken hemsk människa jag är.
Meanwhile är det en person som kommer till jobbet sjuk, och jag blir inbjuden på kalas av någon som är sjuk men det får man inte reda på förrän man är där. Båda dessa vaccinerade.
Men visst, det är jag som är oansvarig.
Hur fan ska man resonera med folk om dom håller på såhär?