2021-12-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror utifrån det jag dels vet själv om sädesvätska och DNA, dvs att kan ha kommit på kjolen vid ett tidigare tillfälle, eftersom de hade en pågående sexuell relation vilket tvättkorgen vittnar om.

Samt att avsättningen därav saknar bevisvärde enligt hovrrätten:

"Även om avsättningen fanns på ett klädesplagg som Lena Wesström bar vid gärningen finns inget konkret som talar för att den uppkom vid detta tillfälle.
Det finns inte några uppgifter om när Lena Wesström köpte kjolen eller när den senast tvättades. Avsättningen har, såvitt framkommit, inte varit visuellt framträdande eller synlig vid normal användning.
Mot denna bakgrund är det svårt att dra några säkra slutsatser av fyndet i förhållande till den åtalade gärningen.
I sammanhanget framstår det dessutom som tveksamt om det tidsmässigt funnits möjlighet för Stefan Davidsson att avsätta detta spår från det att Lena Wesström anlände till platsen till tidpunkten för när de första skriken hördes. Detta medför att avsättningen inte kan anses ha något bevisvärde vid prövningen av åtalet mot Stefan Davidsson."

Att du sen tror att sperma samlats i nån behållare efter att SD ejakulerat för att planteras på kjolen är upp till dig:
Men håll dig till korrekt uppgifter om det så gäller kjolen beskaffenhet, analys av sperma på klädesplagg eller vem jag hänvisat till.

Att nu börja diskutera Björn Linden är irrelevant och enbart ett blindskär.

Du skrev följande som jag bad om hänvisning till:
"Kammaråklagaren Å*a H*ding var säker på att St*fan Davidss*n:s sperma hade hamnat utanpå brottsoffret L*na Wesstr*m:s kjol under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och då, någon gång i samband med mordet på L*na Wesstr*m.
Däremot till ovan skrivet och beträffande Rättsläkaren Al*xandra Laz*revic, så hade hon tidigare redogjort för att sperma normalt inte anträffas efter två dygn ... jag själv har tidigare framfört från 48 till 50 timmars förfluten tid."

Därav fungerar det inte att hänvisa till följande:
" Du hänvisas till Örebro Tingsrätt och Dom 2020-05-06 samt B 2705-18 (Utredningen gällande mordet på L*na Wesstr*m 2018."

Numera handlar det i tråden om, för mig, petitesser kring omständigheter om mordet. Stefan Davidsson är dömd som mördare. Med rätta.

Det som gnager hos mig är att H.D.. har sluppit undan en närmare granskning om vad hon visste om mordet på Lena. För mig är det uppenbart att hon absolut kände att Stefan var skyldig till mordet. Från vilken tidpunkt låter jag vara osagt. Men hon skyddade honom. Varför släpper man att utreda hennes roll?
Citera
2021-12-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Numera handlar det i tråden om, för mig, petitesser kring omständigheter om mordet. Stefan Davidsson är dömd som mördare. Med rätta.

Det som gnager hos mig är att H.D.. har sluppit undan en närmare granskning om vad hon visste om mordet på Lena. För mig är det uppenbart att hon absolut kände att Stefan var skyldig till mordet. Från vilken tidpunkt låter jag vara osagt. Men hon skyddade honom. Varför släpper man att utreda hennes roll?
Du ställde inte frågan till mig, men dristar mig till ett svarsinlägg i alla fall. HD blev utredningshäktad i sept 2019. Och Hiding kunde inte för sitt liv hitta något som höjde hennes misstankegrad till "på sannolika skäl". Hon var tvungen att avskriva henne. Jag tror delvis det berodde på att man lade allt krut på SD faktiskt. De hade definitivt inget på HD. Bara några indicier och sånt som satt i HDs eget huvud. Och hon sa ju själv en gång, enligt ett vittne, att "Ingen kan behålla en hemlighet som jag".

Min egen övertygelse är att HD fick besök av en nyduschad SD någonstans fram till ca 06.00 morgonen den 15 maj. HD VISSTE kl 0730-0800 på morgonen att LW var försvunnen, trots att hon inte pratat med en jäkel om detta (som man kunnat bevisa). No*a berättade inte för W*ilma varför han ville ha SDs telefonnummer. Och SD hörde av sig första gången kl 11.03-11-05-ish till HD med något att "LW är försvunnen" och HD svarade "Va? Oj" (fritt ur minnet) ÄNDÅ hade hon berättat tre timmar tidigare för sin chef att LW var försvunnen.

Slutsats. Ja. HD visste. HD, sedermera kallad golvbrunns-Hanna, städade noggrant ur samtliga golvbrunnar på Betesvägen. Kan man möjligen tänka sig att detta var för att det kunde finnas DNA/kroppsvätska från LW? SD ville bli polis, och han har helt klart läst på om teknisk bevisning. Vi alla som hänger härinne har ett hyfsat hum om vad och hur teknikerna söker. Det visste paret Davidsson också.
Citera
2021-12-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du ställde inte frågan till mig, men dristar mig till ett svarsinlägg i alla fall. HD blev utredningshäktad i sept 2019. Och Hiding kunde inte för sitt liv hitta något som höjde hennes misstankegrad till "på sannolika skäl". Hon var tvungen att avskriva henne. Jag tror delvis det berodde på att man lade allt krut på SD faktiskt. De hade definitivt inget på HD. Bara några indicier och sånt som satt i HDs eget huvud. Och hon sa ju själv en gång, enligt ett vittne, att "Ingen kan behålla en hemlighet som jag".

Min egen övertygelse är att HD fick besök av en nyduschad SD någonstans fram till ca 06.00 morgonen den 15 maj. HD VISSTE kl 0730-0800 på morgonen att LW var försvunnen, trots att hon inte pratat med en jäkel om detta (som man kunnat bevisa). No*a berättade inte för W*ilma varför han ville ha SDs telefonnummer. Och SD hörde av sig första gången kl 11.03-11-05-ish till HD med något att "LW är försvunnen" och HD svarade "Va? Oj" (fritt ur minnet) ÄNDÅ hade hon berättat tre timmar tidigare för sin chef att LW var försvunnen.

Slutsats. Ja. HD visste. HD, sedermera kallad golvbrunns-Hanna, städade noggrant ur samtliga golvbrunnar på Betesvägen. Kan man möjligen tänka sig att detta var för att det kunde finnas DNA/kroppsvätska från LW? SD ville bli polis, och han har helt klart läst på om teknisk bevisning. Vi alla som hänger härinne har ett hyfsat hum om vad och hur teknikerna söker. Det visste paret Davidsson också.

Helt rätt. Inlägget var inte riktat till dig. Fel av mig att inlägget riktades så. Det var mer rent allmänt om vad tråden numera handlar om. Men tack för dina synpunkter.
Citera
2021-12-12, 22:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor

Inleder med min syn på HD för det överlappar.

Efter en granskning i fup med jämförelser hit och dit så ställer jag frågande till den bild som påtalats;
att hon är allt från skör, rädd till att vara ett manipulerat offer för SD.
Den passiva rollen tror jag inte på efter mars 2017, men jag tror att HD är helnöjd - för att hon vill framstå som tveksam, utsatt och fragil i relation till triangeldramat och mord.
Hon är betydligt mer kraftfull och styrande än hon vill ge sken av, ljuger lättvindigt utan skrupler och är väldigt egocentrerad.
Sistnämnda påverkar den empatiska förmågan och jag upplever henne känslokall i olika situationer, det lyser igenom bakom fasaderna.
Jag ser tecken på sk dold narcissism med ett starkt behov att upprätta fasader, mycket ångest att hålla i schack och passiv aggressivitet. För övrigt använder hon psykiska besvär som orsak att jaga burkar och hon drar mammakortet i tid och otid.

Anledningen till att titta på hennes karaktär och försöka kartlägga lögner beror på att jag undrar över hennes kapacitet. Hon beter sig som en copy cat mot SD, efterapar det han gjort mot henne.
Jag tror hon är djupt kränkt, vissa kränkta vill hämnas och vissa som hämnas går långt över gränsen. Hur långt vet jag inte och om hon är inblandad vet jag inte heller:
Jag finner henne dock suspekt via hennes beteende och fullt kapabel att manipulera, agera strategiskt och att hon agerar över lång tid.
Hennes beteende vid skilsmässan sticker ut angående huset som hon medverkar till att de inte säljs - speciellt då hon går vidare som om inte ett dugg hänt både efter mord och SDs självmord och sen flyttar in.
Han ordnar däck till hennes jacuzzi, några månader senare hoppas hon att han ska åka in för mord men är där ligger på armen och målar?

Friad från skuld. Jag undrar om hon ens är väl utredd och jag tror de kastade ut barnet med badvattnet.
De hade en extremt dålig utredning rent generellt och inte ens avlyssning lyckades de med, hon genomskådade deras förehavanden.
Vilken tid hon ringde JS hade väl inte varit så svårt att kolla upp, men fokus är mer på att rentvå FhL (jag-har-inte-sagt-nåt) och lägga krut på att SD ljuger.

Det är som sagt HD som är drivande att storstäda.

F 1: Får jag fråga, varför städar du åt Stefan?
HD: För barnen. För att dom skulle ha ett bra hem. Så, så äre.
F 1: Är han inte kapabel och städa själv?
HD: Joo men eh efter saneringen med brandsprutan och hela källarn som var tömd med grejer så har det varit ganska mycket eh ... och då frågade jag Stefan, "Vill du ha hjälp med det här?" (..)

SD vill inte säga vem som initierade städning. Har han blivit tillsagd?

FLl: Vem var det som ville att det skulle städas då?
SD: Ja jag är rätt så säker på vems initiativ det var, det var inte mitt.. det var en annan person.
FL 1: Och vem är den andra personen då?
SD: En annan person .. men eftersom jag bara är rätt så säker så .. törs jag inte säga.
FL 1: Så du hade inte önskemål om det här?
SD: Nej jag är rätt så säker på att det var en annan person." (Ab 147)

Hon har inte brytt sig överhuvudtaget sen det branden i slutet på mars.
Hon är slug men samtidigt korkad när hon försöker motivera sin städning.
Hon brydde sig inte det minsta om städning "för barnens skull" när hon flyttade ut heller.
Hon går som katten från lort:

HD: Jaa. Eh badrumsskåpet va så fruktansvärt skitig och det va inte så mycket grejer kvar eftersom jag hade tagit bort alla mina grejer så va det ganska mycket sminkrester kvar fortfarande. Det va inte städat sen jag hade plockat bort och nu stod det ganska få grejer kvar, eh därför blev det så uppenbart att det va smutsigt.(..) (ab 149)

Argumenten stinker.
Så äre.
Citera
2021-12-12, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HD granskar SDs snokande då hon är otrogen:

"Samtidigt som jag har blivit mer och mer medveten om hur mycket digitala spår man lämnar efter sig." (Ab 17)

Kom att tänka på T*ove som strösslade digitala spår då T*im mördade T*herese.
Citera
2021-12-13, 02:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Jag hoppar över det där med L*na Wesstr*m:s ljus-bruna och beige:a knä-längds-kjol tills vidare samt de spermafläckarna från St*fan Davidss*n som antäffades utanpå den då avlidna L*na Wesstr*m:s ena kjolficka vid undersökningstillfället.

■ L*na Wesstr*m:s mentala mående förvärrades tydligt under vårtiden.

■ Enligt ovan skrivet: L*na Wesstr*m hade vid den aktuella tiden också för avsikt, att helt bryta upp med St*fan Davidss*n, detta oavsett om han hade givit L*na Wesstr*m en splitter ny knälängdskjol i present.

■ Flera personer vilka väl kände L*na Wesstr*m hade tidigare berättat om hur hennes psykiska mående på ett mycket tydligt sätt hade förändrats under vårtiden 2018.

■ Den 9:e Maj 2018 besökte L*na Wesstr*m en av sina vänner för vilken hon berättade samt enligt citat: "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och St*fan och H*nna är fly förbannad" ... slut citat/

Enligt din trådkamrat @Smokeonthewater, så är dessa ovan skrivna påståenden, helt och hållet osannfärdiga, detta sagt med anledning av att @Smokeonthewater har tidigare klart och tydligt berättat i tråden om att det var L*na Wesstr*m som trakasserade St*fan och H*nna Davidss*n, näst intill dygnet runt, och att L*na Wesstr*m därtill mådde hur bra som helst av att bete sig som hon då gjorde.

■ Enligt ovan skrivet följer frågan: Tror du @Zilvereko på ditt fullaste allvar, att L*na Wesstr*m verkligen trakasserade St*fan och H*nna Davidss*n så gott som dygnet om ?

Mvh/JM.

Hur har du lyckats få för dig att Zilvereko och jag skulle vara kamrater?

Citat:
Enligt din trådkamrat @Smokeonthewater så är dessa ovan skrivna påståenden, helt och hållet osannfärdiga, detta sagt med anledning av att @Smokeonthewater har tidigare klart och tydligt berättat i tråden om att det var L*na Wesstr*m som trakasserade St*fan och H*nna Davidss*n, näst intill dygnet runt, och att L*na Wesstr*m därtill mådde hur bra som helst av att bete sig som hon då gjorde.

Jag har aldrig påstått att LW mådde hur bra som helst av att bete sig som hon gjorde!

Om du brydde dig om att läsa LWs konversationer med SD från våren 2017 och framåt så skulle du se att hon trakasserade honom och HD dygnet runt.

Citat:
L*na Wesstr*m:s mentala mående förvärrades tydligt under vårtiden.

Det är ju helt nya uppgifter. Var har du fått det ifrån?
Hon hade ju gått i terspi i ett år och det påstås ju att terapin började göra nytta. Hon mådde väl bättre och blev gladare i takt med att benen läkte?
Citera
2021-12-13, 04:57
Medlem
develis avatar
Nog för att SD är en ful fisk...

Men jag har tyckt att tussen på BP påminner mig om flugbindningsmaterial. Det där böset man formar kroppen av.

Förstoring/zoom av röd fibertuss:
https://www.bildtagg.se/bild/8a8n61sn4lxjsqllly45gn4u

Fiberblandning, syntetmaterial.
Steve Farrar Blend red:
https://www.bildtagg.se/bild/6b4ndwj2l8bh7j747yv5d7k1
Citera
2021-12-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Det handlar inte om att vara fixerad på vissa detaljer

Mvh/JM.

Nä Jokermannen, nu tillskriver du mig 2 åsikter som jag inte har, 1) att det är fel att fokusera på detaljer och 2) huruvida mordet är ett avslutat kapitel.
Inget av dessa saker har jag sagt.

Jag har läst lite kommentarer där folk stör sig på dig nu på senaste, för att du tjatat.
Dvs folk upplever att du upprepat samma sak som en papegoja och krånglat till ditt språk i onödan.
Om du verkligen vill ha en konstruktiv respons på dina inlägg och en diskussion om skuldfrågan i synnerhet och brottsfallet i allmänhet så bör du kanske överväga att ändra på ditt sätt att skriva...

Menar du att det är två olika kjolar? Den LW bar på fotot från övervakningskameran och den hon bar när hon påträffades avliden på brottsplatsen?
Citera
2021-12-13, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Nä Jokermannen, nu tillskriver du mig 2 åsikter som jag inte har, 1) att det är fel att fokusera på detaljer och 2) huruvida mordet är ett avslutat kapitel.
Inget av dessa saker har jag sagt.

Jag har läst lite kommentarer där folk stör sig på dig nu på senaste, för att du tjatat.
Dvs folk upplever att du upprepat samma sak som en papegoja och krånglat till ditt språk i onödan.
Om du verkligen vill ha en konstruktiv respons på dina inlägg och en diskussion om skuldfrågan i synnerhet och brottsfallet i allmänhet så bör du kanske överväga att ändra på ditt sätt att skriva...

Menar du att det är två olika kjolar? Den LW bar på fotot från övervakningskameran och den hon bar när hon påträffades avliden på brottsplatsen?
Spelar ens kjolen någon roll? Egentligen?
Citera
2021-12-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Spelar ens kjolen någon roll? Egentligen?

Ingen aning. För Jokern verkar den göra det. Kanske har han nån teori som han vill dela med sig av. Eller handlar det om att deraila, tramsa eller flytta fokus? Ingen aning. Jag kikade in i tråden efter lång frånvaro och fascineras över att den rullar på. Även om vissa verkar vilja få den att gå i stå (julrim).
Citera
2021-12-13, 14:30
Medlem
Vill bara nämna att så länge HDs förehavanden och eventuell på något sätt delaktighet i mordet på Lena inte är utrett bra nog - så länge kommer jag vara kvar i tråden.
Citera
2021-12-13, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vill bara nämna att så länge HDs förehavanden och eventuell på något sätt delaktighet i mordet på Lena inte är utrett bra nog - så länge kommer jag vara kvar i tråden.
Jag är här av samma anledning.
Ddt känns som om GS ville få igång ett drev, men det sket sig. Domare BL som lämnat sin post, inte heller där blev det något vidare drev.
Vad är detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in