2021-12-11, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det är varken beroende på timantal du uppgett eller "nästintill omöjligt".
De cold cases jag nämnde har likaväl återfunnits ute så det behöver du inte betona samt efter längre tid.

Däremot är det alltid risk att spår försvinner av väder och vind och därför är det av vikt med effektiva insatser i spaningsarbetet. Det vore förödande om det spöregnat. En annan faktor är att kroppsegen vätska läcker och typ dominerar blandbilden och förstör spår på kroppen.

Släpp knä-längds-kjol när den inte är det. Den når till låren. Kort kjol är vanligaste beteckningen.

Han vet säkert inte när - eftersom de haft sex i relativ närtid. Det finns tre trosor i tvättkorgen med hans sperma.
Ett par har blandbild med Bx och hon var till Sthlm 4 maj till den 6:e eller 7:e (har inte kollat korrekt hemkomst). SD fyllde år 5 maj så att de träffats före eller efter är inte omöjlig.
(och nej, hon har inte gått i samma trosor, det berör läckage).
Sen återfanns det sperma på en handduk och nåt papper vid hans källarförråd och kjolen kan ha kontaminerats utan att LW ens märkt det.
Han pratar om sex på helgen om jag inte missminner mig.

Som hovrätten säger, den saknar bevisvärde.
Det kan ha avsatts vid tidigare tillfälle.
Gällande sperman på den sk knä-långs-kort-trams dvs kjolen, så kunde sperma hittas efter att kroppen legat ute i ett halvår, i fallet Malin Lindström, hon hade på sig två-ihopsydda-tuber-av-textur-likt-denim-förslagsvis-tillverkat-av-underbetalda-barn dvs jeans, vill jag att @Jokermannen funderar över att NFC kunnat analysera och konstatera att sperman på byxorna kommer från den tidigare dömde, sen friade mannen? Hur är det möjligt? Det fallet väntar nu på att få ett godkännande från hd om resning. Rätt ska vara rätt.
Citera
2021-12-11, 23:28
Avslutad
Citat:
Men det är varken beroende på timantal du uppgett eller "nästintill omöjligt".
De cold cases jag nämnde har likaväl återfunnits ute så det behöver du inte betona samt efter längre tid.

Däremot är det alltid risk att spår försvinner av väder och vind och därför är det av vikt med effektiva insatser i spaningsarbetet. Det vore förödande om det spöregnat. En annan faktor är att kroppsegen vätska läcker och typ dominerar blandbilden och förstör spår på kroppen.

Släpp knä-längds-kjol när den inte är det. Den når till låren. Kort kjol är vanligaste beteckningen.

Han vet säkert inte när - eftersom de haft sex i relativ närtid. Det finns tre trosor i tvättkorgen med hans sperma.
Ett par har blandbild med Bx och hon var till Sthlm 4 maj till den 6:e eller 7:e (har inte kollat korrekt hemkomst). SD fyllde år 5 maj så att de träffats före eller efter är inte omöjlig.
(och nej, hon har inte gått i samma trosor, det berör läckage).
Sen återfanns det sperma på en handduk och nåt papper vid hans källarförråd och kjolen kan ha kontaminerats utan att LW ens märkt det.
Han pratar om sex på helgen om jag inte missminner mig.

Som hovrätten säger, den saknar bevisvärde.
Det kan ha avsatts vid tidigare tillfälle.
Jag har citerat dig, meningen var att citera, jokermannen, svårt med allt spammande🙄
Citera
2021-12-12, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varför skulle jag delge dig mina "tankebanor" gällande HD än jag redan har gjort? Det jag skriver gällande detta är just det jag delger tråden.

Du försöker på ett fult och oärligt sätt att dra ur trådmedlemmarna åsikter , kunskaper och insikter och sen servera dessa till tråden som att det vore dina egna. Eller hur "ointresserade" trådmedlemmarna är att se HDs eventuella del i mordet. Det är vad du påpekar hela tiden.

Har du någon sorts autorepeat där du fyller i enstaka ord för att sedan servera dessa? Märker du inte att trådskrivare blir irriterade på dig, eller är det avsikten? Och i såfall varför?

Ja vilket tjat... Överskott av tid och fixering vid udda detaljer. Vet man något om fallet som inte är känt och vill lätta sitt hjärta är det ju bättre att adressera polisen än att vara kryptisk i den här gamla tråden.

Tänk om SD hade haft ett uns mer impulskontroll och inte haft sånt kontrollbehov över kvinnor...

Då hade LW sannolikt åkt skidor i spåren den här snöiga vintern 2021-2022 och postat energifyllda selfies med blossande kinder, mössa och strålande leenden på sin instagram blandat med bilder från sitt adventspyntade hem och sina funderingar över pandemin, hon hade lätt stressad letat julklappar till sina barn, levt sitt liv...

- och SD själv hade varit upptagen med att posta självcentrerade inlägg från långfärdsskridskoutfärder i grupp eller liknande utomhusaktiviteter som han varit drivande i att arrangera, lagt upp ett långt inlägg om vilken hjälte han var vid vaccinationen och bild på armen med plåstret och nån rant om nån som orättfärdigt skällt på honom för att han inte hållit avstånd i kön på Ica....

Den här tråden hade inte funnits och de hade bara varit två anonyma örebroare.
Citera
2021-12-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

■ 1: ) Ja vilket tjat... Överskott av tid och fixering vid udda detaljer.

Vet man något om fallet som inte är känt och vill lätta sitt hjärta är det ju bättre att adressera polisen än att vara kryptisk i den här gamla tråden.

Tänk om SD hade haft ett uns mer impulskontroll och inte haft sånt kontrollbehov över kvinnor...

Då hade LW sannolikt åkt skidor i spåren den här snöiga vintern 2021-2022 och postat energifyllda selfies med blossande kinder, mössa och strålande leenden på sin instagram blandat med bilder från sitt adventspyntade hem och sina funderingar över pandemin, hon hade lätt stressad letat julklappar till sina barn, levt sitt liv...

- och SD själv hade varit upptagen med att posta självcentrerade inlägg från långfärdsskridskoutfärder i grupp eller liknande utomhusaktiviteter som han varit drivande i att arrangera, lagt upp ett långt inlägg om vilken hjälte han var vid vaccinationen och bild på armen med plåstret och nån rant om nån som orättfärdigt skällt på honom för att han inte hållit avstånd i kön på Ica....

Den här tråden hade inte funnits och de hade bara varit två anonyma örebroare.

■ 1: ) Det handlar inte om att vara fixerad på vissa detaljer (Autismspektrum-störningar som till exempel Asp/syndrom) ... däremot sagt så handlar det om att vara fokuserad på speciella detaljer, sådana detaljer som folk oftast inte lägger märke till eller förbiser, eller helt enkelt sagt ignorerar av olika anledningar.

■ Att vara fokuserad på små detaljer, som till exempel den kjolen vilken L*na Wesstr*m bar på sig under Måndagseftermiddagen den 14 Maj 2018 då hon vid det aktuella tillfället besökte polishuset i Ör*bro klockan 15:05:17 och den [ kjolen ] i jämförelse med den vilken den då avlidna L*na Wesstr*m bar på sig när hon upptäcktes bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

■ Du äger din fulla rätt att anse, att det är totalt och fullständigt meningslöst att fokusera sig på speciella detaljer, men för mig, är sådana detaljer av stor betydelse.

■ Beträffande det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, så finns det fortfarande många frågor vilka svar fortfarande lyser med sin frånvaro, och för mig finns det ett djupt intresse för att försöka finna svaren på just de frågorna, sedan om jag lyckas med att finna svaren, ja, det åter att se.

■ För dig @Firesnake, är det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 ett avslutat kapitel i och med att St*fan Davidss*n dömdes till 18 års fängelse av Göta Hovrätt den 28 Maj 2021 och en stund senare därefter tog sitt liv, men för mig är det inte så.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-12 kl. 12:43.
Citera
2021-12-12, 12:59
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Det handlar inte om att vara fixerad på vissa detaljer (Autismspektrum-störningar som till exempel Asp/syndrom) ... däremot sagt så handlar det om att vara fokuserad på speciella detaljer, sådana detaljer som folk oftast inte lägger märke till eller förbiser, eller helt enkelt sagt ignorerar av olika anledningar.

■ Att vara fokuserad på små detaljer, som till exempel den kjolen vilken L*na Wesstr*m bar på sig under Måndagseftermiddagen den 14 Maj 2018 då hon vid det aktuella tillfället besökte polishuset i Ör*bro klockan 15:05:17 och den [ kjolen ] i jämförelse med den vilken den då avlidna L*na Wesstr*m bar på sig när hon upptäcktes bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2019.

■ Du äger din fulla rätt att anse, att det är totalt och fullständigt meningslöst att fokusera sig på speciella detaljer, men för mig, är sådana detaljer av stor betydelse.

■ Beträffande det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, så finns det fortfarande många frågor vilka svar fortfarande lyser med sin frånvaro, och för mig finns det ett djupt intresse för att försöka finna svaren på just de frågorna, sedan om jag lyckas med att finna svaren, ja, det åter att se.

■ För dig @Firesnake, är det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 ett avslutat kapitel i och med att St*fan Davidss*n dömdes till 18 års fängelse av Göta Hovrätt den 28 Maj 2021 och en stund senare därefter tog sitt liv, men för mig är det inte så.

Mvh/JM.

Fokusera på detaljer du.
Frågan är väl varför du finner det nödvändigt att spamma sönder tråden med hundratals inlägg där du upprepar samma sak och mest verkar intresserad av vad andra skribenter tycker om dina detaljer?

Du har hållit på i drygt 3 år nu. Om vi drar bort alla lögnaktiga och vilseledande uppgifter du kommit med kan jag inte se att din "utredning" resulterat i en enda ny uppgift rörande mordet på LW.

Det enda vi har är dina påståenden om information som du säger dig sitta på, men tyvärr inte kan avslöja. LW:s dagbok, vem som fotade vattentornet, vad som egentligen hände vid "trappinspektionen", dom två nya vittnena...bla bla.
Trams alltihop, så klart. Var finns logiken i att berätta om alla bevis man har, men sen inte visa dom eftersom "HD, SOA och JG läser i tråden"?

Om du verkligen är intresserad av att all information kring mordet på LW ska komma fram är det hyfsat kontraproduktivt att förstöra tråden med självupptaget trams och svammel.
Citera
2021-12-12, 16:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Att vara fokuserad på små detaljer, som till exempel den kjolen vilken L*na Wesstr*m bar på sig under Måndagseftermiddagen den 14 Maj 2018 då hon vid det aktuella tillfället besökte polishuset i Ör*bro klockan 15:05:17 och den [ kjolen ] i jämförelse med den vilken den då avlidna L*na Wesstr*m bar på sig när hon upptäcktes bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.
Då tar vi det igen om den korta kjolen med sidofickor betecknad "beige kjol" i ab 157:
https://www.bildtagg.se/bild/9xiwvvxi9p8gmo40icrrawc

Varav "små detaljer" dvs sperma/semen är är klargjort att det kan ha blivit avsatt dagar innan mordet då SD och LW haft sex, troligen vid flera tillfällen med tanke på tvättkorg.
Citera
2021-12-12, 16:56
Medlem
Citat:

Du menar att sperma skulle ha planterats på LWs kjol.
Ett komplicerad vätska att erhålla rent allmänt men knappast udda att återfinna på LWs kläder pga sexuell relation.
Om det är nån form av DNA som känns mer naturlig att den hamnat på LWs kjol innan så är det väl sperma.
Varav hon kan ha rättat ut/slätat till den tätt åtsittande kjolen (som inte når ner till knäna) efter att de haft sex vid nån tidpunkt innan.

■ 1: ) Det behöver inte ens vara sexuellt.
Han kan gjort avstryk på kjolen via tex besudlade handskar. Det fanns väl runkpapper i källaren där han sa sig ha mekat med cyklarna.

■ 1: ) Kammaråklagaren Å*a H*ding och Rättsläkaren Al*xandra Laz*revic, var aldrig överens, om hur❗St*fan Davidss*n:s sperma hade kunnat hamna utanpå L*na Wesstr*m:s kjol.

■ Kammaråklagaren Å*a H*ding var säker på att St*fan Davidss*n:s sperma hade hamnat utanpå brottsoffret L*na Wesstr*m:s kjol under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och då, någon gång i samband med mordet på L*na Wesstr*m.

■ Däremot till ovan skrivet och beträffande Rättsläkaren Al*xandra Laz*revic, så hade hon tidigare redogjort för att sperma normalt inte anträffas efter två dygn ... jag själv har tidigare framfört från 48 till 50 timmars förfluten tid.

■ Enligt ovan skrivet, så var det en brist i mordutredningen att L*na Wesstr*m:s avlidna kropp inte❗hade hittats för än först efter flera dagar och nätters förfluten tid, det vill säga, flera dagar efter det att L*na Wesstr*m hade bragts om livet.

■ Enligt mig finns det en annan förklaring till hur St*fan Davidss*n:s sperma kom dit utanpå L*na Wesstr*m:s kjol.

■ Utanpå L*na Wesstr*m:s kjol fanns endast vid det aktuella undersökningstillfället små absorberade droppar ... men❗även på insidan av L*na Wesstr*m:s kjol anträffandes St*fan Davidss*n:s sperma.

■ Hade det däremot sagt handlat om en hel sperma-ejakulation ifrån St*fan Davidss*n, (eller som @Betongbaletten så kärt uttrycker sig, citat: "Ejukalations-vätska" ) så hade det varit en helt annan sak, men nu handlade det endast om några små droppar som vid det aktuella tillfället anträffades utanpå L*na Wesstr*m:s ena kjolficka samt även därtill själva ficklocket.

■ Tillägg: Titta igenom hela skadebilden gällande L*na Wesstr*m:s kropp, huvud och ansikte och även i det viloläget hon låg när hon under Lördagen den 19 Maj 2018 hittades bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

Mvh/JM.
Citera
2021-12-12, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
■ 1: ) Kammaråklagaren Å*a H*ding och Rättsläkaren Al*xandra Laz*revic, var aldrig överens, om hur❗St*fan Davidss*n:s sperma hade kunnat hamna utanpå L*na Wesstr*m:s kjol.

■ Kammaråklagaren Å*a H*ding var säker på att St*fan Davidss*n:s sperma hade hamnat utanpå brottsoffret L*na Wesstr*m:s kjol under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och då, någon gång i samband med mordet på L*na Wesstr*m.

■ Däremot till ovan skrivet och beträffande Rättsläkaren Al*xandra Laz*revic, så hade hon tidigare redogjort för att sperma normalt inte anträffas efter två dygn ... jag själv har tidigare framfört från 48 till 50 timmars förfluten tid.

■ Enligt ovan skrivet, så var det en brist i mordutredningen att L*na Wesstr*m:s avlidna kropp inte❗hade hittats för än först efter flera dagar och nätters förfluten tid, det vill säga, flera dagar efter det att L*na Wesstr*m hade bragts om livet.

■ Enligt mig finns det en annan förklaring till hur St*fan Davidss*n:s sperma kom dit utanpå L*na Wesstr*m:s kjol.

■ Utanpå L*na Wesstr*m:s kjol fanns endast vid det aktuella undersökningstillfället små absorberade droppar ... men❗även på insidan av L*na Wesstr*m:s kjol anträffandes St*fan Davidss*n:s sperma.

■ Hade det däremot sagt handlat om en hel sperma-ejakulation ifrån St*fan Davidss*n, (eller som @Betongbaletten så kärt uttrycker sig, citat: "Ejukalations-vätska" ) så hade det varit en helt annan sak, men nu handlade det endast om några små droppar som vid det aktuella tillfället anträffades utanpå L*na Wesstr*m:s ena kjolficka samt även därtill själva ficklocket.

■ Tillägg: Titta igenom hela skadebilden gällande L*na Wesstr*m:s kropp, huvud och ansikte och även i det viloläget hon låg när hon under Lördagen den 19 Maj 2018 hittades bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

Mvh/JM.
Ge mig citat eller hänvisning till dina uppgifter om tidsaspekt så får vi reda ut vad du har uppfattat.
För om du hänvisar felaktigt så blir detta, om möjligt, ännu dummare.

De facto finns det sädesvätska på klädesplagg som kan analyseras efter betydligt längre tid - MEN under förutsättning att naturen inte gjort sitt. Vilket redan har påtalats.
Citera
2021-12-12, 17:30
Medlem
Citat:

■ Då tar vi det igen om den korta kjolen med sidofickor betecknad "beige kjol" i ab 157:
https://www.bildtagg.se/bild/9xiwvvxi9p8gmo40icrrawc

Varav "små detaljer" dvs sperma/semen är är klargjort att det kan ha blivit avsatt dagar innan mordet då SD och LW haft sex, troligen vid flera tillfällen med tanke på tvättkorg.

■ Du har din absolut fulla rätt, att `å det kraftigaste tro på Bj*rn L*nden och, att St*fan Davidss*n:s sperma med största sannolikhet hade hamnat utanpå L*na Wesstr*m:s kjol några dagar innan Måndagen den 14 Maj 2018.

■ Ett exempel på Bj*rn L*nden:s tidigare egendomligheter i Tingsrätten.

■ Bj*rn L*nden skrev bland annat, att den 7:e Oktober 2018 hade en så kallad inloggning ägt rum på L*na Wesstr*m:s "One-Mali-konto"

■ Enligt mig, så vet jag med säkerhet, att den inloggningen vilken ägde rum den 7:e Oktober 2018, inte❗gjordes på L*na Wesstr*m:s så kallade "One-Mail-konto" utan just den inloggningen, ägde rum på L*na Wesstr*m:s Google-konto, det vill säga, ett helt annat konto.

■ Det har tidigare uppenbarat sig flera egendomligheter beträffande Bj*rn L*nden.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-12 kl. 17:32.
Citera
2021-12-12, 17:47
Medlem
Citat:

■ Ge mig citat eller hänvisning till dina uppgifter om tidsaspekt så får vi reda ut vad du har uppfattat.
För om du hänvisar felaktigt så blir detta, om möjligt, ännu dummare.

De facto finns det sädesvätska på klädesplagg som kan analyseras efter betydligt längre tid - MEN under förutsättning att naturen inte gjort sitt. Vilket redan har påtalats.

■ Du hänvisas till Örebro Tingsrätt och Dom 2020-05-06 samt B 2705-18 (Utredningen gällande mordet på L*na Wesstr*m 2018.

■ Enligt ovan skrivet, detta tills vidare.

■ Jag håller för tillfället på med att få fram en högre upplösning på de bilder som jag sedan tidigare har på L*na Wesstr*m:s kjolar.

■ Går det att transmittera bilderna till dig på L*na Wesstr*m:s kjolar med markerade röda ringar, så får du dem när jag är klar, utifrån dessa bilder sett kan vi sedan diskutera vidare om just den kjolen som L*na Wesstr*m hade på sig när hon upptäcktes bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

Mvh/JM.
Citera
2021-12-12, 19:10
Medlem
develis avatar
Citat:
■ Du har din absolut fulla rätt, att `å det kraftigaste tro på Bj*rn L*nden och, att St*fan Davidss*n:s sperma med största sannolikhet hade hamnat utanpå L*na Wesstr*m:s kjol några dagar innan Måndagen den 14 Maj 2018.

■ Ett exempel på Bj*rn L*nden:s tidigare egendomligheter i Tingsrätten.

■ Bj*rn L*nden skrev bland annat, att den 7:e Oktober 2018 hade en så kallad inloggning ägt rum på L*na Wesstr*m:s "One-Mali-konto"

■ Enligt mig, så vet jag med säkerhet, att den inloggningen vilken ägde rum den 7:e Oktober 2018, inte❗gjordes på L*na Wesstr*m:s så kallade "One-Mail-konto" utan just den inloggningen, ägde rum på L*na Wesstr*m:s Google-konto, det vill säga, ett helt annat konto.

■ Det har tidigare uppenbarat sig flera egendomligheter beträffande Bj*rn L*nden.

Mvh/JM.
Jag tror utifrån det jag dels vet själv om sädesvätska och DNA, dvs att kan ha kommit på kjolen vid ett tidigare tillfälle, eftersom de hade en pågående sexuell relation vilket tvättkorgen vittnar om.

Samt att avsättningen därav saknar bevisvärde enligt hovrrätten:

"Även om avsättningen fanns på ett klädesplagg som Lena Wesström bar vid gärningen finns inget konkret som talar för att den uppkom vid detta tillfälle.
Det finns inte några uppgifter om när Lena Wesström köpte kjolen eller när den senast tvättades. Avsättningen har, såvitt framkommit, inte varit visuellt framträdande eller synlig vid normal användning.
Mot denna bakgrund är det svårt att dra några säkra slutsatser av fyndet i förhållande till den åtalade gärningen.
I sammanhanget framstår det dessutom som tveksamt om det tidsmässigt funnits möjlighet för Stefan Davidsson att avsätta detta spår från det att Lena Wesström anlände till platsen till tidpunkten för när de första skriken hördes. Detta medför att avsättningen inte kan anses ha något bevisvärde vid prövningen av åtalet mot Stefan Davidsson."

Att du sen tror att sperma samlats i nån behållare efter att SD ejakulerat för att planteras på kjolen är upp till dig:
Men håll dig till korrekt uppgifter om det så gäller kjolen beskaffenhet, analys av sperma på klädesplagg eller vem jag hänvisat till.

Att nu börja diskutera Björn Linden är irrelevant och enbart ett blindskär.

Du skrev följande som jag bad om hänvisning till:
"Kammaråklagaren Å*a H*ding var säker på att St*fan Davidss*n:s sperma hade hamnat utanpå brottsoffret L*na Wesstr*m:s kjol under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och då, någon gång i samband med mordet på L*na Wesstr*m.
Däremot till ovan skrivet och beträffande Rättsläkaren Al*xandra Laz*revic, så hade hon tidigare redogjort för att sperma normalt inte anträffas efter två dygn ... jag själv har tidigare framfört från 48 till 50 timmars förfluten tid."

Därav fungerar det inte att hänvisa till följande:
" Du hänvisas till Örebro Tingsrätt och Dom 2020-05-06 samt B 2705-18 (Utredningen gällande mordet på L*na Wesstr*m 2018."
Senast redigerad av develi 2021-12-12 kl. 20:08.
Citera
2021-12-12, 20:27
Medlem
Citat:

Jag tror utifrån det jag dels vet själv om sädesvätska och DNA, dvs att kan ha kommit på kjolen vid ett tidigare tillfälle, eftersom de hade en pågående sexuell relation vilket tvättkorgen vittnar om.

Samt att avsättningen därav saknar bevisvärde enligt hovrrätten:

"Även om avsättningen fanns på ett klädesplagg som Lena Wesström bar vid gärningen finns inget konkret som talar för att den uppkom vid detta tillfälle.
Det finns inte några uppgifter om när Lena Wesström köpte kjolen eller när den senast tvättades. Avsättningen har, såvitt framkommit, inte varit visuellt framträdande eller synlig vid normal användning.
Mot denna bakgrund är det svårt att dra några säkra slutsatser av fyndet i förhållande till den åtalade gärningen.
I sammanhanget framstår det dessutom som tveksamt om det tidsmässigt funnits möjlighet för Stefan Davidsson att avsätta detta spår från det att Lena Wesström anlände till platsen till tidpunkten för när de första skriken hördes. Detta medför att avsättningen inte kan anses ha något bevisvärde vid prövningen av åtalet mot Stefan Davidsson."

Att du sen tror att sperma samlats i nån behållare efter att SD ejakulerat för att planeras på kjolen är upp till dig:
Men håll dig till korrekt uppgifter om det så gäller kjolen beskaffenhet, analys av sperma på klädesplagg eller vem jag hänvisat till.

Att nu börja diskutera Björn Linden är irrelevant och enbart ett blindskär.

Du skrev följande som jag bad om hänvisning till:
"Kammaråklagaren Å*a H*ding var säker på att St*fan Davidss*n:s sperma hade hamnat utanpå brottsoffret L*na Wesstr*m:s kjol under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och då, någon gång i samband med mordet på L*na Wesstr*m.
Däremot till ovan skrivet och beträffande Rättsläkaren Al*xandra Laz*revic, så hade hon tidigare redogjort för att sperma normalt inte anträffas efter två dygn ... jag själv har tidigare framfört från 48 till 50 timmars förfluten tid."

Därav fungerar det inte att hänvisa till följande:
" Du hänvisas till Örebro Tingsrätt och Dom 2020-05-06 samt B 2705-18 (Utredningen gällande mordet på L*na Wesstr*m 2018."

Jag betvivlar överhuvudtaget inte dina eruditioner när det gäller sädesvätska och DNA, jag läser alla dina skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden 👍

■ Hänvisningen vilken jag tidigare skriftligt gav dig, gällde om, att Kammaråklagaren Å*a H*ding och Rättsläkaren Al*xandra Laz*revic inte var överens om när i tiden som St*fan Davidss*n:s sperma hade hamnat utanpå L*na Wesstr*m:s kjolficka ... samt även innanför hennes kjol.

■ Även till ovan skrivet: Att Rättsläkaren Al*xandra Laz*revic hade berättat om att sperma normalt inte anträffas efter två dygn.

■ Jag skrev också i mitt föregående inlägg, att detta var tills vidare, vilket betyder att det kommer mera ifrån mig vid ett senare tillfälle beträffande St*fan Davidss*n:s sperma.

■ Fråga: Var någonstans, och i vilket tidigare inlägg har jag skrivit att jag tror❗att St*fan Davidss*n:s sperma tidigare hade samlats upp i en form av behållare ? ... nä du min gode @develi, nu har du faktiskt fått tomtar på loftet.

■ Det enda som jag tidigare har framfört i samband med St*fan Davidss*n:s sperma var, att det går alldeles utmärkt att förvara sperma i en plastfolie och, att den givit vis i sådant fall måste förvaras på ett riktigt sätt och inte under hur lång tid som helst, och enligt mig, så är plastfolie inte någon form av behållare.

■ Jag har tidigare deklarerat för dig att jag är fullständigt medveten om att detta med St*fan Davidss*n:s sperma inte hade något större bevisvärde ... läste du det ?

■ Den ifrån St*fan Davidss*n då anträffade sperman utanpå den avlidna L*na Wesstr*m:s ena kjolficka samt även på själva ficklocket handlar inte om något bevisvärde, det handlar om, när❗St*fan Davidss*n:s sperma hamnade utanpå L*na Wesstr*m:s kjolficka samt, att det också därtill sagt handlar om hur❗och på vilket sätt som St*fan Davidss*n:s sperma kunde hamna utanpå kjolen.

■ Slutligen sagt: Beträffande Bj*rn L*nden och Tingsrätten, så missförstod du mig beträffande anledningen till att jag tidigare tog upp detta i konnektion till St*fan Davidss*n:s sperma och L*na Wesstr*m:s då undersökta kjol.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-12 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in