2021-12-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon hade en kort kjol, inget annat. Inte alla klär i såna, man ska ha ben till det också, och det hade LW.

Jag vet ärligt talat inte riktigt vad tråden går ut på numera. Skåpmat, omvridningar och lite desinformation. Samt att försöka rätta till desinformationen. Det har blivit konstigt härinne i tråden.

Konstigt, ja.
Någon som vill förstöra tråden genom massproduktion av rent nonsens.
Citera
2021-12-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Någon kjol-längds-expert är jag inte, där hade du fel, inte heller är jag någon färgexpert, däremot sagt kan jag mycket om kroppens olika delar men, det betyder inte att jag är någon expert på det området, men en sak vet jag med säkerhet och det är, att L*na Wesstr*m hade en så kallad knälängdskjol och att den till färgerna var ljust brun samt beige och av märket Bondelid och storlek XS.

Fråga: Hur rör det sig i dina nuvarande tankebanor beträffande H*nna Davidss*n ?
Du kanske helt enkelt har glömt bort lilla "Syster Hax" att hon faktiskt fortfarande existerar och åtminstone för närvarande är bosatt och adresserad vid Bet*sv*gen etta fyra Bertil, St*fan Davidss*n däremot virvlar runt med strömmarna i den djupaste botten av Sottern och dessutom sagt, så bringades L*na Wesstr*m om livet mot St*fan Davidss*n egen vilja men det har du väl redan glömt bort ibland allt annat.

Mvh/JM.

Varför skulle jag delge dig mina "tankebanor" gällande HD än jag redan har gjort? Det jag skriver gällande detta är just det jag delger tråden.

Du försöker på ett fult och oärligt sätt att dra ur trådmedlemmarna åsikter , kunskaper och insikter och sen servera dessa till tråden som att det vore dina egna. Eller hur "ointresserade" trådmedlemmarna är att se HDs eventuella del i mordet. Det är vad du påpekar hela tiden.

Har du någon sorts autorepeat där du fyller i enstaka ord för att sedan servera dessa? Märker du inte att trådskrivare blir irriterade på dig, eller är det avsikten? Och i såfall varför?
Senast redigerad av zilvereko 2021-12-11 kl. 17:18.
Citera
2021-12-11, 16:57
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
■ Någon kjol-längds-expert är jag inte, där hade du fel, inte heller är jag någon färgexpert, däremot sagt kan jag mycket om kroppens olika delar men, det betyder inte att jag är någon expert på det området, men en sak vet jag med säkerhet och det är, att L*na Wesstr*m hade en så kallad knälängdskjol och att den till färgerna var ljust brun samt beige och av märket Bondelid och storlek XS.

Fråga: Hur rör det sig i dina nuvarande tankebanor beträffande H*nna Davidss*n ?
Du kanske helt enkelt har glömt bort lilla "Syster Hax" att hon faktiskt fortfarande existerar och åtminstone för närvarande är bosatt och adresserad vid Bet*sv*gen etta fyra Bertil, St*fan Davidss*n däremot virvlar runt med strömmarna i den djupaste botten av Sottern och dessutom sagt, så bringades L*na Wesstr*m om livet mot St*fan Davidss*n egen vilja men det har du väl redan glömt bort ibland allt annat.

Mvh/JM.

Hur vore det om du svarade på lite frågor istället?
Man funderar ju på vad du har för agenda. Du spammar sönder tråden med självupptagna, oläsbara inlägg och orerar om detaljer. Du påstår att du sitter på en massa bevis men presenterar aldrig ett enda pillekvitt.

Och, värre: du sprider direkt felaktig information, och du ljuger skamlöst.

Antingen försöker du få tråden låst, eller så behöver du professionell hjälp.
Citera
2021-12-11, 17:01
Medlem
Citat:
■ Jag skrev tidigare, att det är näst intill omöjligt, jag skrev inte❗att det är omöjligt eller, helt omöjligt. Sedan därtill skrev jag också beträffande utomhusmiljön och inte inomhus.

■ St*fan Davidss*n har som bekant tidigare sagt att han inte visste hur, och på vilket sätt som hans sperma tidigare hade kunnat hamna utanpå L*na Wesstr*m:s knälängdskjol samt på kjolens ena ficka så och även på själva ficklocket och dessutom sagt, så bringades L*na Wesstr*m om livet mot St*fan Davidss*n:s egen vilja.

■ Enligt ovan skrivet: Jag är inställd på att St*fan Davidss*n inte ljög i just dessa två fallen.

■ Ser man över många tidigare omständigheter i samband med mordet på L*na Wesstr*m, det vill säga, en kort tid före det att L*na Wesstr*m råkade ut för en brutal dödsmisshandel och, även en tid efter det att L*na Wesstr*m hade bragts om livet, gör man sedan jämförelser blir slutsatsen att St*fan Davidss*n talade sanning, sedan därutöver sagt, så fanns det många bortförklaringar ifrån St*fan Davidss*n:s sida.

Mvh/JM.

I ett sista försök att få dig att inse kjolars längd och vad de för alla utom dig kallar det:
MINI, MIDI, MAXI. Ingenting annat!
Citera
2021-12-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Varför skulle jag delge dig mina "tankebanor" gällande HD än jag redan har gjort? Det jag skriver gällande detta är just det jag delger tråden.

Du försöker på ett fult och oärligt sätt att dra ur trådmedlemmarna åsikter och insikter och sen servera dessa till tråden som att det vore dina egna. Eller hur "ointresserade" trådmedlemmarna är att se HDs eventuella del i mordet. Det är vad du påpekar hela tiden.

Har du någon sorts autorepeat där du fyller i enstaka ord för att sedan servera dessa? Märker du inte att trådskrivare blir irriterade på dig, eller är det avsikten? Och i såfall varför?

■ Den 8 Maj 2018 uttryckte sig H*nna Davidss*n enligt följande citat: "Tänk så annorlunda livet skulle kunna vara under andra förutsättningar" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Endast 6 dagar förflutna därefter råkade L*na Wesstr*m ut för en brutal dödsmisshandel bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Den 15 Maj 2018 och dagen efter det att L*na Wesstr*m hade försvunnit ifrån sin bostadsrätt uttryckte sig St*fan Davidss*n till H*nna Davidss*n enligt följande citat: "Det skall bli så bra nu" ... slut citat/ ... det vill säga, allting kommer att bli så bra nu.

■ Den 15 Maj 2018 uttryckte sig H*nna Davidss*n enligt följande citat: "Hoppas att hon är död"

Fråga: Jag undrar lite grann över vad du har för tankar till det ovan skrivna ?

Mvh/JM.
Citera
2021-12-11, 20:47
Medlem
develis avatar
Citat:
■ Jag skrev tidigare, att det är näst intill omöjligt, jag skrev inte❗att det är omöjligt eller, helt omöjligt. Sedan därtill skrev jag också beträffande utomhusmiljön och inte inomhus.
Men det är varken beroende på timantal du uppgett eller "nästintill omöjligt".
De cold cases jag nämnde har likaväl återfunnits ute så det behöver du inte betona samt efter längre tid.

Däremot är det alltid risk att spår försvinner av väder och vind och därför är det av vikt med effektiva insatser i spaningsarbetet. Det vore förödande om det spöregnat. En annan faktor är att kroppsegen vätska läcker och typ dominerar blandbilden och förstör spår på kroppen.
Citat:
St*fan Davidss*n har som bekant tidigare sagt att han inte visste hur, och på vilket sätt som hans sperma tidigare hade kunnat hamna utanpå L*na Wesstr*m:s knälängdskjol samt på kjolens ena ficka så och även på själva ficklocket och dessutom sagt, så bringades L*na Wesstr*m om livet mot St*fan Davidss*n:s egen vilja.
Enligt ovan skrivet: Jag är inställd på att St*fan Davidss*n inte ljög i just dessa två fallen.
Släpp knä-längds-kjol när den inte är det. Den når till låren. Kort kjol är vanligaste beteckningen.

Han vet säkert inte när - eftersom de haft sex i relativ närtid. Det finns tre trosor i tvättkorgen med hans sperma.
Ett par har blandbild med Bx och hon var till Sthlm 4 maj till den 6:e eller 7:e (har inte kollat korrekt hemkomst). SD fyllde år 5 maj så att de träffats före eller efter är inte omöjlig.
(och nej, hon har inte gått i samma trosor, det berör läckage).
Sen återfanns det sperma på en handduk och nåt papper vid hans källarförråd och kjolen kan ha kontaminerats utan att LW ens märkt det.
Han pratar om sex på helgen om jag inte missminner mig.

Som hovrätten säger, den saknar bevisvärde.
Det kan ha avsatts vid tidigare tillfälle.
Citera
2021-12-11, 22:13
Medlem
Citat:

■ I ett sista försök att få dig att inse kjolars längd och vad de för alla utom dig kallar det:
MINI, MIDI, MAXI. Ingenting annat!

■ Jag hoppar över det där med L*na Wesstr*m:s ljus-bruna och beige:a knä-längds-kjol tills vidare samt de spermafläckarna från St*fan Davidss*n som antäffades utanpå den då avlidna L*na Wesstr*m:s ena kjolficka vid undersökningstillfället.

■ L*na Wesstr*m:s mentala mående förvärrades tydligt under vårtiden.

■ Enligt ovan skrivet: L*na Wesstr*m hade vid den aktuella tiden också för avsikt, att helt bryta upp med St*fan Davidss*n, detta oavsett om han hade givit L*na Wesstr*m en splitter ny knälängdskjol i present.

■ Flera personer vilka väl kände L*na Wesstr*m hade tidigare berättat om hur hennes psykiska mående på ett mycket tydligt sätt hade förändrats under vårtiden 2018.

■ Den 9:e Maj 2018 besökte L*na Wesstr*m en av sina vänner för vilken hon berättade samt enligt citat: "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och St*fan och H*nna är fly förbannad" ... slut citat/

■ Enligt din trådkamrat @Smokeonthewater, så är dessa ovan skrivna påståenden, helt och hållet osannfärdiga, detta sagt med anledning av att @Smokeonthewater har tidigare klart och tydligt berättat i tråden om att det var L*na Wesstr*m som trakasserade St*fan och H*nna Davidss*n, näst intill dygnet runt, och att L*na Wesstr*m därtill mådde hur bra som helst av att bete sig som hon då gjorde.

■ Enligt ovan skrivet följer frågan: Tror du @Zilvereko på ditt fullaste allvar, att L*na Wesstr*m verkligen trakasserade St*fan och H*nna Davidss*n så gott som dygnet om ?

Mvh/JM.
Citera
2021-12-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det är varken beroende på timantal du uppgett eller "nästintill omöjligt".
De cold cases jag nämnde har likaväl återfunnits ute så det behöver du inte betona samt efter längre tid.

Däremot är det alltid risk att spår försvinner av väder och vind och därför är det av vikt med effektiva insatser i spaningsarbetet. Det vore förödande om det spöregnat. En annan faktor är att kroppsegen vätska läcker och typ dominerar blandbilden och förstör spår på kroppen.

Släpp knä-längds-kjol när den inte är det. Den når till låren. Kort kjol är vanligaste beteckningen.

Han vet säkert inte när - eftersom de haft sex i relativ närtid. Det finns tre trosor i tvättkorgen med hans sperma.
Ett par har blandbild med Bx och hon var till Sthlm 4 maj till den 6:e eller 7:e (har inte kollat korrekt hemkomst). SD fyllde år 5 maj så att de träffats före eller efter är inte omöjlig.
(och nej, hon har inte gått i samma trosor, det berör läckage).
Sen återfanns det sperma på en handduk och nåt papper vid hans källarförråd och kjolen kan ha kontaminerats utan att LW ens märkt det.
Han pratar om sex på helgen om jag inte missminner mig.

Som hovrätten säger, den saknar bevisvärde.
Det kan ha avsatts vid tidigare tillfälle.

Så är det.
Vissa, eller rent av många klädesplagg har en sån vävstruktur i tyget att det oftast inte räcker med en tvätt för att dölja dna-spår. Kaki och denim är 2 sådana.
Senast redigerad av zilvereko 2021-12-11 kl. 22:25.
Citera
2021-12-11, 22:24
Medlem
Citat:
■ Jag har vid ett antal tidigare tillfällen skrivit "knä-längds-kjol, detta med anledning av, att det klädesplagget som L*na Wesstr*m bar vid det aktuella tillfället då hon hittades avliden bakom bullerplanket kallas för "knä-längds-kjol" ... sedan att det inte är gemene man förstått det är en annan sak.

■ L*na Wesstr*m hade en ljus-brun och beige knä-längds-kjol av märket Bondelid samt storlek XS.

■ Själv har jag aldrig hört talas om lår-längds-kjolar, eller halva, lår-längds-kjolar.

Mvh/JM.

Kjolen var enfärgad beige. INTE brun. Det är bara att kolla på bilderna så ser t.o.m du detta.
Citera
2021-12-11, 22:32
Medlem
Citat:

■ Konstigt, ja.
Någon som vill förstöra tråden genom massproduktion av rent nonsens.

■ Jag har två frågor till dig @Zilvereko som jag mer än gärna vill att du svarar på.

■ Fråga 1: ) Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 hade Stef*n Östm*n kontakt med L*na Wesstr*m vilket ägde rum klockan 22:49, vad har du för tankar gällande denna tidigare händelsen ?

■ Fråga 2: ) Den så kallade "Melo-Mysten GC-6C-KK-4" mellan L*na Wesstr*m och H*nna Davidss*n, vad har du för tankar beträffande denna "Melo-Mysten" ?

Mvh/JM.
Citera
2021-12-11, 22:54
Medlem
Citat:

■ Kjolen var enfärgad beige. INTE brun. Det är bara att kolla på bilderna så ser t.o.m du detta.

■ Du har absolut rätt till punkt och pricka i detta fallet min bästa @Zilvereko, det vill säga att L*na Wesstr*m:s kjol inte❗var brun, däremot sagt var den ljust brunaktig men till största delen beige.

■ Jag har en fråga till dig beträffande händelsen vilken då ägde rum under Fredagen den 11 Maj samt en bit in på dygns-växlingen till Lördagen den 12 Maj 2018 då vi antagit att St*fan Davidss*n var utomhus och Mållganiserade i skogen.

■ Polisinspektören: T*mas A*o ... och Polisassistenten: R*kard Paulss*n ... samt också P*r Moriz*n.

■ Frågan: Om du nu minns vad dessa poliser en gång i tiden berättade om den då aktuella händelsen i samband med St*fan Davidss*n:s Mållganiseranden och sedan jämför med vad St*fan Davidss*n sa vid sitt tillfälle, så undrar jag om du lade märke till något ovanligt och anmärkningsvärt ?

Mvh/JM.
Citera
2021-12-11, 23:18
Medlem
develis avatar
Citat:
■ Du har absolut rätt till punkt och pricka i detta fallet min bästa @Zilvereko, det vill säga att L*na Wesstr*m:s kjol inte❗var brun, däremot sagt var den ljust brunaktig men till största delen beige.
Kort kjol, lårhöjd med sidofickor i enfärgad beige färg:
https://www.bildtagg.se/bild/0zmp9ncjrjpz1gxi64azflmf
https://www.bildtagg.se/bild/mzcpqnkrigs5g2v7j24t1wyv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in