Citat:
Ursprungligen postat av
lejongadden
Diskutera med mig istället så ska jag låta mitt ego få tala till dig. Vi båda måste förstå att egot är vår egen ondska, det är som en vän som alltid gå bredvid oss som bekräfta att vi vet bäst.
Varför skulle egot nödvändigtvis vara ondska?
Citat:
Kom inte och snacka om tolkning med mig, för det är din tolkning på hur en religiös är som du stämpla andra som påstå sig vara religiösa. Du ska veta om jag säger att jag tro på Gud, så garantera jag dig att jag inte tro på Gud på samma sätt som du personligen ha kommit fram till vem gud är.
Och hur har du kommit fram till vem Gud är?
Citat:
För vad du kommer fram till under dina ynka år här på Jorden kan jag genom matematiken säga att du ha troligen fel.
Demonstrera gärna din matematik.
Citat:
Att du dra åt dig narcissistiska drag där du tro dig vet mer än Gud själv påvisa att du är en stor fet nolla.
Kan du demonstrera att Gud vet någonting alls?
Citat:
Du påstå att att vetenskap är över religiösa föreställningar? Varför låter du dig vara den personen som låter dig luras av den onda makten som gör allt för att vilseleda mänskligheten för sin egen nytta. Självklart genom att påstå att religon skapar krig osv.
Vad är det du påstår vara en ond makt? Du förstår väl att de onda makter religiösa tror på, ex Satan inte är något icketroende tror på? Det är ju en kristen myt.
Citat:
Sanningen är att om du påstå att religion är en svag tro.
Religiösa människor överlag verkar vara av en svag tro med tanke på all överkompensation de sysslar med.
Citat:
Kan jag säga att hur se världen ut när varje människa blivit fri till att skapa sin egen religion. För det är precis vad du gör, du försöker hitta andra som ha samma religion som du så att ni kan känna gemenskap. Men idag finns det tusentals personliga religioner, därför passa du inte in med alla. Men det är för att du är en nolla som inom några generationer kommer göra att du dör ut. En narcissist älskar bara sig själv, varför skulle den vilja återfödas?
Måste man enligt dig vara narcissist för att man inte kan tro på Gud? Jag vill bara klargöra exakt vad det är du påstår.
För övrigt så verkar inte överdrivet religiösa länder vara ställen man vill bo i normalt sett. Däremot sekulära länder är de bästa länderna att bo i. Jag undrar vad det beror på.