2021-12-13, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Vi kan försöka bryta ner varför Nisse hamnade i denna prekära situation vid annat tillfälle mot julen. Tigerkid2 sagt en del som jag tycker stämmer som faktorer som bäddat innan stormens öga.

Ett annat att han faktiskt inte tvingades leva och verka i den ort han claima.

Oj du... Min mor var 180 grader olik hans mor. Bland mina vänner hade hon öknamnet "FBI", var på oss alla som hökar ute, men även ringt bengen på mig i olika lägen x antal ggr. Det & t ex farsan gråta som ett barn & fråga hur & vrf jag kunde göra så mot dom när man skaka galler påverkade så klart att man distanserade sig från det livet trots alla egna otillräckneligheter. Det är inte alla som har sådana föräldrar och det är jag tacksam för. Det har ju dessutom gått superbra för alla andra syskon men precis som med Nisse påverkade mitt barndomsumgänge blandad med va jag först vid vuxen ålder tror är add-diagnos till att allt blev som det blev.

Men min mor hade nog haft ihjäl mig om jag bettet mig som Nisse i offentligheten, i media osv. Det är jag ganska säker på. Edit: dvs gjort sådan musik med allt vad det innebär och det offentligt så alla vet det är hennes son lixom... No way lol. Blivit mördad rakt av alltså.

Edit2: hon bedöme ju även kapitalt fel om riskerna det medför att göra sådan musik, dels riskerna att utsättas av andra kriminella - spec när det går bra och det utan kriminell backup men även dels myten om räddning från den riktiga gatan. Uppenbarligen drogs han mer mot gatan och riskerna var mycket stora för ormars diverse trix. Men inget kan ska klandra en mamma för nu lixomd med allt detta som hänt.

Haha det var kanske inte uppskattat just då men det är förstås av mer långsiktig omtanke .

Ja, föräldrarna förebrår antagligen sig själva ändå - "varför gjorde jag inte si och så".

Det är kanske svårt att förstå, att musiken inte är frikopplad. Det låter så fint i teorin med alla "independent" skivbolag.
Citera
2021-12-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Mordet kommer aldrig lösas. För många vill inte prata med polisen. Men den som goa han var nära till han och när de kommer fram kommer de chocka många de den
Menar du att det är någon annan än Dumle?
Citera
2021-12-13, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Menar du att det är någon annan än Dumle?
Ja, kan vara Dumle oxå,men när de kommer fram vem som sålde han egentligen många kommer bli chockade tyvärr
Citera
2021-12-13, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Nä, det är inte mycket du fattar. Vi får nog skriva 1500 sidor till. Under tiden kan du ju ta dina imbecilla diskussioner till "Familjeliv" istället. Det är ingen som tror att förhållandet mellan Einar och hans mor har med detta göra. Jävla trams.

Från signaturen ObviousMF som skrivit 50 inlägg om Einars flickväns festande efter mordet och 50 till om djupa staten som utförare. Pinsamt. Men det finns hopp om dig. Du har börjat skärpa dig i tråden efter att ha fått smörj från i praktiken alla som skriver här. Det är noterat. Kram på dig.
Citera
2021-12-13, 06:25
Medlem
Hur menar du nu? Du har ju varit ganska tydlig senaste tiden med dina tankar kring hans X.

Kan du inte försöka uttrycka dig på ett någorlunda civiliserat sätt kring varför du låst dig som du låst dig? Om du nu vet saker som kanske bör komma fram?
(För just nu kliver du runt i tråd efter tråd och får många att tro att du bara vill spy på henne pga hennes sätt att hantera sin sorg. Du gör självklart som du vill, men jag tror det är därför du får den responsen du får)

Citat:
Ja, kan vara Dumle oxå,men när de kommer fram vem som sålde han egentligen många kommer bli chockade tyvärr
Citera
2021-12-13, 06:55
Medlem
Citat:

Men ut med språket istället om du har något att tillföra och berätta, dina inlägg där du antyder saker och sen inte säger något är bara fett dryga.
Citera
2021-12-13, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBacke69
Är det någon som har en bra teori på eventuell flyktväg efter mordet?

Jag har kollat och det finns många stigar och vägar att välja på med utgångspunkt från porten han blev skjuten vid. Med tanke på hur sjöstaden är uppbyggt så är det svårt att gömma sig i plain saight pga. att det finns fönster i alla direktioner och mycket kameror och annan övervakning allmänt i området.

Närmaste vägen med minst antal fönster och nyfikna grannar att passera är två alternativ som jag ser det och det är följande..

1. Ifall du står med ryggen mot porten så har du en tunnelpassage tvärs över gården ut på Aktergaten, där kan man välja vänster som är ner mot vattnet dit Adel förmodligen sprang och skulle kunna försvåra situationen ifall man skulle springa ihop med honom på platsen plus att den vägen tvingar dig att springa förbi restaurang Göteborg och att synas från husen på andra sidan kanalen, promenerande vittnen.
Höger ut på aktergatan och sen följa den konstgjorda vatten kanalen till vänster som löper längst med husen mellan Akter/Midskeppsgatan och vidare till Hammarby fabriksväg som går rakt över till ski-star och nacka reservatet. Det var någon som pratade om lilla sickla som ligger ca 5-6min in på elljusspåret inne i skogen. Har man 2 scootrar eller liknande där så är man i nacka reservatet ute vid hästhagen/Hellas på 10-15min och man kan lätt ha en bil som möter upp vid Hellasgården, sen är det öppna vägar att åka på då behöver man inte åka i närheten av sjöstaden möjligtvis en tryck stuga eller lägenhet där ute snarare än i sjöstan eller upp i Hammarby höjden/Björkhagen som föreslagits tidigare.

2. Med ryggen mot porten direkt höger och sedan vänster likt ovan men det ger några fler fönster och grannar att passera.

Att man skulle vända tillbaka ner till vattnet och in underbron igen känns dött då man utsätter sig för väldigt många fönster och möjligtvis vittnen som skulle kunna identifiera en, det blir även jobbigare att ta sig ut ur sjöstan den vägen med exempelvis en väntande bil på någon av smågatorna som ligger längst med kajen på den sidan av bron, då polisen förmodligen stängt av alla utfarter med radiobilar så fort dom kunde. vilket var väldigt snabbt eftersom dom var på plats redan efter 3min eller liknande.(Det tar ca:3-4min att springa till ski-star från porten.)

Alla andra vägar som leder från porten tar dig ut på belysta trafikerade vägar och det är det sista stället du vill vara på i den situationen.

Finns det inga nya teorier eller liknande på vilka det kan ha varit eller är det helt dött på den fronten nu..

Mest bara massa snack om sånt som inte är viktigt i sammanhanget men kanske är viktigt i vem Einar var som person, men som ni skulle kunna ta i en annan tråd, typ "vi som vill prata om Einars beef med hela världen".

Här är några tidiga iakttagelser från platsen i tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Gick runt i närheten där nyss. Först var det ett jävla drag vid Sickla strand med både civilare och vanliga polisbilar. Sen kom helikoptern och sen dess fokus på sjöstaden. Undrar varför de var fel först?
Citat:
Ursprungligen postat av vikc
Spärrar av delar av midskeppsgatan mot hammarbybacken
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Kom dit precis när poliserna kom dit och innan avspärrningarna. De grep två snubbar nere vid vattnet ner mot restaurang göteborg. Dessa två killar blev bortförda till polisbil av säkert 10 poliser. Allmänt väldigt mycket poliser. Har faktiskt aldrig sett så många på samma plats. Säkert 10 målade och 5-6 civila. Sedan var det kanske 4-5 ambulanser på plats. Einar har hängt i området en tid tillbaka då han hade en vän där.

nu kl 00:53 så är helikoptern fortfarande uppe.
Citat:
Jag kom till mordplatsen ca 22:55 och det var precis när de första polisbilarna kom till platsen. Jag kom på aktergatan och poliserna sprang in på gården och jag åkte ner till slutet av Aktergatan nere vid vattnet och där hade polisen frihetsberövat vad jag antar är Dumle och Adel. Sedan efter ca 1 timme så kommer ca 7-8 poliser gående med dessa två herrar och de hade handfängsel och blev sedan transporterade från platsen.
Citat:
Och dessa två gossar stod tillsammans 5 min efter mordet på denna plats tillsammans med polisen:

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B018'11.8%22N+18%C2%B006'21.8%22E/@59.3031003,18.1059838,19.39z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.30328!4d18.106044 6

Ytterligare detaljer
23.38 kommer första inlägget här i tråden rörande namn
23.50 kommer första "bekräftelsen" om identitet, via FB grupp
00.16 så har DP genom katten nyligen bekräftat identiteten (enligt ovan så lär det ej varit via Mehdi, då han ännu är i konstapelns förvar)

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hörde att man tagit in 3 personer till förhör men jag tror sådant här är svårutrett. Man vet vilka som ligger bakom men springpojkar utför jobben. Bevislägena är svåra och polisen knäar.
Oklart ännu om det även var en tredje person som togs in på förhör.
Citera
2021-12-13, 08:24
Medlem
Citat:

Du har rätt om att de fd "kamraterna" backstabbat och lierat sig med Vårby. Thrife är t o m med i Sickans video. Berätta gärna mer om du kan.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-13 kl. 08:58.
Citera
2021-12-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
...
Lite "roligt" förresten när cocksuckern jom3 hävdar Alexandra är en orre och bajsar snett på Einar så rider alla unisont till försvar... Men påståendet att hans "grabbar" huggit han i ryggen sväljs med hull å hår... Båda påståendena ur tvivelaktiga källor, dvs hens rövhåla... Är det detta som kallas för "konfirmation bias" eller?

Steffelovvee, yes två helt olika M.

PS. Tror inte vi ska misskreditera all info frå Jom3. Den faktiska informationen att Alexandra setts festa stämmer säkert. Tolkningen däremot är antagligen lite fel pga att personen är ung tänker det måste innebära att hon inte sörjer. Med lite livserfarenhet förstår man att sorg hanteras olika och att "festande" lika bra kan vara ett sätt att uthärda sorg.
Citera
2021-12-13, 08:58
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
PS. Tror inte vi ska misskreditera all info frå Jom3. Den faktiska informationen att Alexandra setts festa stämmer säkert. Tolkningen däremot är antagligen lite fel pga att personen är ung tänker det måste innebära att hon inte sörjer. Med lite livserfarenhet förstår man att sorg hanteras olika och att "festande" lika bra kan vara ett sätt att uthärda sorg.

Varför behövs någon nära anhörig/vän till Nisse stå bakom?

Organisatoriskt behövs det ju inte eftersom Dumle & Adel är med han på platsen. Om vi ska strunta i blodiga kvällen på N&C, pengarkraven, hotbilden & de 2-3 gängens inblandning och avfärda det helt och hållet hinner alltså Nisse skaffa sig andra snabbt exploderade konflikter som hinner ebba ut med dessa tragiska konsekvenser. Och det med de fåtalet nära och kära som stod vid hans sida - genuint & civiliserat folk får vi anta här mtp han hade bränt alla kriminella broar i närheten och sökte nya sådana längre å längre bort.

Personligen tror jag det är väldigt långsökt och förklarar precis inget av de sista händelserna, inkl mordnatten.

Gud vet vad som försigår i denna människas huvud. Men jag tror det är vilda gissningar och insinuationer.

Hen har säkert bra koll dock på läget mellan studiobanditkollegans Alex ceesays ben. Och själv påstått dalenbarnenkontakterna bröts sedan många år tillbaka. Tillåt mig att tvivla precis som när hen sade Alexandra börjat orra sig eller låg bakom mordet.
Citera
2021-12-13, 09:12
Medlem
Nu hade nog Nisse med all sannolikhet inte lyssnat ändå, men synd att Thrifes farsa inte satte sig ner med han och förklarade ett och annat.

https://open.spotify.com/track/04Xr6XUs1mS41dRkhprEuV?si=OxM9YW3vRamBo9jpAXaVyg
(För dom som inte vet vem hans farsa är)

Citat:
Du har rätt om att de fd "kamraterna" backstabbat och lierat sig med Vårby. Thrife är t o m med i Sickans video. Berätta gärna mer om du kan.
Citera
2021-12-13, 09:32
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:

Vart ser du att han är med i videon? Kan du visa det är du snäll?

Ja, förresten för att svara på en föregående fråga. Jag vet inte alla de intrikata detaljerna varför det sket sig mellan han och diverse dalenbarnen.

Klart är många av hans barndomsvänner backade upp han i första vevvan mot SStv. Det som blir lite förrädiskt att tro är Nisse var en ängel och dom andra djävular. Det tror jag inte alls på. Dom hade säkert sina anledningar båda två men givet vad jag kan lukta mig var Nisses så skötte han säkert flera saker fel och var en lika stor katalysator i det hela.

Sedan födds det nya relationer och pakt hela tiden, att hans f d vänner blivit nära med VNT innan kidnappningen tror jag mer har göra med att VNT var en stor kraft att räkna med inte bara söder om söder utan hela sthlm på den tiden.

Haval som iofs inte har den bästa personligheten kände väl han inte som dom andra sen barnsben. Inte Yassin heller. Det var mer musiken som förde dom samman. Och dom ville hellre göra tjänst - gentjänster med VNT istället. Och kanske handikappa en konkurrent som Nisse de facto var på scenen - som dom säkert var avis på oxå.

Men jag tror det har hänt något mindre incident - för vanliga skitsak och petitess - men som VNT funnit som fog och huggit på när dom spg chansen mjölka pengamaskinen Einar utan back up.

Det ödesdigra misstaget i sammanhanget var det samlade beslutet av mor, son & rådgivare att göra sådan musik utan OGs i ryggen utan inte inse riskerna. För det har stora risker, för precis vem som helst. Men denna realitet har många här inne att förstå av outgrundliga anledningar.

Sen som skrivet, man lär sig inte heller av debaclet utan fortsätter göra mer sådan musik - inkl med nya artister, verkar i mer eller mindre samma miljö fast med nya konstellationer.

Att någon skulle göra en ny fälla eller fixa en pengarskuld stod skrivet i stjärnorna. Men denna gången hade han ingen som kunde medla kvar. Och uppenbarligen valde han inte ge vika. Vilket i sig är så klart väldigt bra.
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-12-13 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in