Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-25, 23:57
Medlem
Den här lilla pojken som ni kan se på inlägget Stefan S skrev har växt upp och blivit torped men nu verkar det som att hans tid är över efter ett par mord.

Han är torped, jobbar för pengar. På bara några få inlägg är Rashidi helt plötsligt misstänkt för två mord.

Polisen har honom inlåst just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av walalkey
Räknas Rashidi som en torped eller vill han bara hämnas Dara? Går inte ihop för mig om han går med de som sköt Dara för att döda Einar som möjligen beställde mordet. Från andra hållet förstår jag att husby grabben bryr sig inte bara han får cash men de dubbelmoral av Rashidi isf
Citera
2021-12-26, 00:00
Medlem
Jag vet inte om du trollar men har en poäng om ZE. Han håller mycket låg profil just nu jämfört mot tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen
Hej, en bekant till mig jobbar som bevakade i Stockholm. Han säger att den misstänkte ”torpeden” är Rashidi, och den andra skytten vet man inte men var det finns misstankar om en man som kallas för Scar. Skottpengarna hade satts på E efter Knivhuggningen på Leis, Einar bråkade med Leis om pengar för mordet på Dara, då Einar hade satt pengar på Daras huvud och Leis hade inte fått sin andel. Även ZE har fått skottpengar på sig och är rädd för sitt liv. Det sägs vara en kvarts miljon på Ze’s huvud.
Citera
2021-12-26, 00:36
Medlem
Citat:
Hej, en bekant till mig jobbar som bevakade i Stockholm. Han säger att den misstänkte ”torpeden” är Rashidi, och den andra skytten vet man inte men var det finns misstankar om en man som kallas för Scar. Skottpengarna hade satts på E efter Knivhuggningen på Leis, Einar bråkade med Leis om pengar för mordet på Dara, då Einar hade satt pengar på Daras huvud och Leis hade inte fått sin andel. Även ZE har fått skottpengar på sig och är rädd för sitt liv. Det sägs vara en kvarts miljon på Ze’s huvud.

Vem la upp skottpengarna? Leis är väl knappast nån miljonär som har råd att betala för en hit.
Citera
2021-12-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Rashidi sägs vara en av dom som var med när Dara blev rökt också. Scar tror jag inte är den andra skytten utan en annan ung kille från husby som också var inblandad i Dara mordet. Slice/Manolo samarbete precis som innan...

Scar är nog Scar ifrån Dalen som de talats mycket om i tråden.
Citera
2021-12-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Vem la upp skottpengarna? Leis är väl knappast nån miljonär som har råd att betala för en hit.

Leis är väl polare med Adel som var BO2 vid skjutningen av Einar? Ekvationen verkar inte stämma och som du skriver, hade Leis degen eller kom det från någon annan…
Troligtvis troll.
Citera
2021-12-26, 00:58
Medlem
En annan sak som jag inte riktigt får ihop.. De har tagits upp tidigare men ändå. Är de inte konstigt att de inte spridits en bild? Vid många skjutningar så gör de ju de o då menar jag riktig bild. Den bilden som sägs vara Nisse behöver ju inte vara äkta. Jag jobbar själv inom ambulans och varken polis eller sjukvårdspersonal hade låtit någon stå så nära som de gjorde på bilden. De är mkt som är fett oklart här.
Citera
2021-12-26, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Leis är väl polare med Adel som var BO2 vid skjutningen av Einar? Ekvationen verkar inte stämma och som du skriver, hade Leis degen eller kom det från någon annan…
Troligtvis troll.

Det hela låter ju mer än lovligt bögigt. Isåfall måste Leis vara helt hjärndöd. Om E nu var skyldig honom pengar, varför inte göra som Vårby och råna honom på Rolexen och guldkedjorna, istället för att lägga ut en massa pengar på att få honom släckt? Makes no sense.
Citera
2021-12-26, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Det hela låter ju mer än lovligt bögigt. Isåfall måste Leis vara helt hjärndöd. Om E nu var skyldig honom pengar, varför inte göra som Vårby och råna honom på Rolexen och guldkedjorna, istället för att lägga ut en massa pengar på att få honom släckt? Makes no sense.
De bara göra några låtar med adel så får han pengarna
Citera
2021-12-26, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De bara göra några låtar med adel så får han pengarna

Ja, varför döda honom över en skuld?
Citera
2021-12-26, 02:13
Medlem
Kan nån sammanfatta? Vilka misstänker man ha gjort mordet på einar? Nån rashidi scar?
Citera
2021-12-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkottenn
Kan nån sammanfatta? Vilka misstänker man ha gjort mordet på einar? Nån rashidi scar?
Polisen misstänker Rashidi som ”torpeden” eftersom han ringde ett face time samtal till en annan person som min kontakt inte vill uppge från området, man kan se det via telefonmaster. Sen va Scar förmodligen med Rashidi enligt min kontakt. Det finns vittnen som sett honom i närheten av mordplatsen. Osäker på om han va med dock!
Citera
2021-12-26, 02:23
Medlem
Citat:
Polisen misstänker Rashidi som ”torpeden” eftersom han ringde ett face time samtal till en annan person som min kontakt inte vill uppge från området, man kan se det via telefonmaster. Sen va Scar förmodligen med Rashidi enligt min kontakt. Det finns vittnen som sett honom i närheten av mordplatsen. Osäker på om han va med dock!
Finns det bilder på några av dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in