2021-12-12, 22:02
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Du som är så allvetande, vet du inte att det är vattentäta skott mellan särskilda utredningar och vanliga polisen?

Hade åklagaren upptäckt att poliserna gjort något fel hade han naturligtvis inte struntat i det. Allt i detta fall pekar på att det är M.L som begått ett brott, allt annat låter bara som försök till tokiga bortförklaringar.
Citera
2021-12-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Hade åklagaren upptäckt att poliserna gjort något fel hade han naturligtvis inte struntat i det. Allt i detta fall pekar på att det är M.L som begått ett brott, allt annat låter bara som försök till tokiga bortförklaringar.

Är du dum på riktigt eller låtsas du bara?
Det är 2 helt olika utredningar som tittar på olika saker.

Det är klart att ML är skyldig till våldsamt motstånd. För att vara skyldig till våldsamt motstånd räcker det med att försöka göra sig tung vid gripandet.

Det intressanta är vad förundersökningsledaren väljer att ta med, och hur polisen motiverar sitt agerande. Vad har vem som hade sex med vem att göra i en anmälan om våldsamt motstånd?

Det här ärendet har inget med juridik att göra, det handlar bara om att polisen i Karlskrona vill rättfärdiga sitt agerande genom att smutskasta två lokalkändisar.
Citera
2021-12-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Är du dum på riktigt eller låtsas du bara?
Det är 2 helt olika utredningar som tittar på olika saker.

Det är klart att ML är skyldig till våldsamt motstånd. För att vara skyldig till våldsamt motstånd räcker det med att försöka göra sig tung vid gripandet.

Det intressanta är vad förundersökningsledaren väljer att ta med, och hur polisen motiverar sitt agerande. Vad har vem som hade sex med vem att göra i en anmälan om våldsamt motstånd?

Det här ärendet har inget med juridik att göra, det handlar bara om att polisen i Karlskrona vill rättfärdiga sitt agerande genom att smutskasta två lokalkändisar.

Klart att det är två utredningar. Är du så urbota dum att du inte förstår varför FUP i fallet med våldsamt motstånd ser ut som den gör?

Klart att det inte har med någon smutskastning att göra.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2021-12-12 kl. 23:16.
Citera
2021-12-13, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Skitsnack!
Grannarna var helt upprivna över den höga volymen som spelades på festen. Det finns många som behöver sova på natten för att orka jobba. Alla är inte med i Pride!

Du menar den stackars stackars uppgivna journalisten som ringde polisen och sen skrev en artikel dagen efter?
Det var en grillkväll med ca 15 personer som var slut klockan 23 enligt samtliga som var där. M.W åkte dit först klockan 01 och hittade henne i poolen.
Citera
2021-12-13, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Var kan man se den redan nu om den inte är offentlig än då?
Den frågan glömde du svara på?

Om du känner kvinnan är det ju bara att fråga så får du se den.
Citera
2021-12-13, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Jag älskat allas lika värde, älskar Pride och dess mening, jag tycker faktiskt om S.A, men något jag inte gillar lika mycket är folk som rider på hbtqi kortet och skriker om det när något går emot dom

Du säger att du gillar henne men ändå sprider du hat här i diverse inlägg mot en medsyster som blivit sexuellt utsatt. På vilket sätt skulle hon ”ridit på HBTQIkortet och skrikit för något gått emot.” Hon är ju för fan helt tyst. Hon får inte berätta nånting, inte ens vittna om händelsen.
Citera
2021-12-13, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Det finns inga övervakningskameror enligt FUP!
Varför skulle frugan ha dom på så att oralsexet spelas in?
Några citat från Förundersökningens sidor 26 – 27!

FL: Vi har ju filmer från polisens kameror, jag tänker att vi ska titta på dem.
Jag kan bekräfta att det är jag, men jag har sett filmerna tidigare i förhör så jag vill inte se de idag. Jag vill inte se de idag.

FL: Du säger massa saker på filmerna i stil med att ni ska få fan för det här, Jag är rektor och politiker har du någon kommentar till vad du menar med det?
Ingen kommentar.

FL: Man ser även på filmerna om hur du kränger och försöker bita och sparka mot poliserna. Har du någon kommentar på detta?
Jag har inga kommentarer.

FL: Du säger i filmen flera olika saker mot poliserna som jag nämnde ovan. Du kränger och sparkar med kroppen, hur kan du motivera det beteendet när du säger att du blivit utsatt för övervåld?
Jag har inga kommentarer.

FL: Varför har du inga kommentarer?
Utan ombud har jag inga kommentarer.

Är det trovärdigt det att en nykter Rektor och Politiker försöker bita och sparka polisen?
Nej, han var nog berusad, och ordningsstörande på allmän plats utanför hans bostad, och gjorde motstånd, (ML fick en order av polisen med stöd av Polislagens 13§ att lämna platsen, och gå in!) detta är åtminstone våldsamt motstånd, och försök till våld mot tjänsteman enligt ovan!
Då vart han Lobad!

Lag (1976:511) om omhändertagande av berusade personer m.m
9§ st 2 Finns det skäl att omhänderta någon såväl enligt 13 § andra stycket polislagen (1984:387) som enligt denna lag, skall denna lag tillämpas. Lag (1984:391).

5 § Polisman som har omhändertagit någon enligt denna lag skall så skyndsamt som möjligt anmäla åtgärden till sin förman.
Har omhändertagandet ej redan upphört, skall förmannen omedelbart pröva om åtgärden skall bestå.
https://lagen.nu/1976:511

Hans fru har filmat allt med mobiltelefonen, men det räcker med polisens kroppskameror, såvida inte hans Advokat kan upptäcka nått på Frugans film, som kan vara till sin klients fördel!

Den muslimälskande moderaten är stöddig som fan i början av förhöret.
När poliserna sedan lägger fram fakta, bevis och filmer så blir han plötsligt vek och knäpptyst "Inga kommentarer".

Som krishanterare vill jag råda honom; stå för vad du har gjort! Säg att du var full och betedde sig förskräckligt illa. Att du vill be alla du betedde dig som ett kräk åt om ursäkt. Folk kan förlåta det mesta, men inte en falsk och ihärdig lögnare.
Senast redigerad av Sejfu 2021-12-13 kl. 07:30.
Citera
2021-12-13, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillinggnaget
Du säger att du gillar henne men ändå sprider du hat här i diverse inlägg mot en medsyster som blivit sexuellt utsatt. På vilket sätt skulle hon ”ridit på HBTQIkortet och skrikit för något gått emot.” Hon är ju för fan helt tyst. Hon får inte berätta nånting, inte ens vittna om händelsen.
-Finns det på film när hon blir sexuellt utsatt i poolen? Polisen kom ju in då.
Citera
2021-12-13, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
-Finns det på film när hon blir sexuellt utsatt i poolen? Polisen kom ju in då.

Hon har INTE blivit utsatt av någon i poolen. När det kommer fram vilka som faktiskt satt i poolen kommer ni fatta att M.Ws utsaga om vad hon ska ha gjort i poolen är lögn. Han säger så i förhöret för att skydda sig själv. Den som har utsatt henne är M.W själv och ingen annan. Han är ett kontrollerande svin som inte fattar när det är dags att lämna folk ifred.
Citera
2021-12-13, 10:12
Medlem
Citat:
Berätta vad jag sprider, och vart står det att hon blivit sexuellt utsatt ?
Inlägget från Pride att paraden var inställd vem det nu än var från
Citera
2021-12-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Berätta vad jag sprider, och vart står det att hon blivit sexuellt utsatt ?
Inlägget från Pride att paraden var inställd vem det nu än var från

Jag tänker inte återcitera din ryktesspridning mot en oskyldig, du skrev senast skit om henne den 10/12. Du kan läsa själv.
Citera
2021-12-13, 11:10
Medlem
Citat:
Hon har INTE blivit utsatt av någon i poolen. När det kommer fram vilka som faktiskt satt i poolen kommer ni fatta att M.Ws utsaga om vad hon ska ha gjort i poolen är lögn. Han säger så i förhöret för att skydda sig själv. Den som har utsatt henne är M.W själv och ingen annan. Han är ett kontrollerande svin som inte fattar när det är dags att lämna folk ifred.

Ok, så enligt dig:

1) Var det ingen fest utan en grillkväll som var slut kl 23. En journalist som hyser agg mot paret ska sedan ringt polisen, och vissa poliser är sedan ditlurade. Att grannar sedan klagade över hög musik och ljus och att tre poliser intygar detta nära kl 01 ska inte stämma.

2) S.A ska ha blivit sexuellt ofredad(utsatt på något vis). S.A gjorde en polisanmälan, denna utredning lades ned av åklagare då man inte kunnat visa att polisen gjort något fel.

3) En polis ska ha gjort både det ena och det andra, och du kommer med massa lösa rykten om denna. Finns inget konkret som pekar på att detta stämmer, det är snarare falsk ryktesspridning.

4) M.L ska ha behandlats på ett felaktigt och illa vis. Återigen anmälan mot polisen i detta fall lades ned av åklagare.

Skulle påstå du ljuger vilt upprepade gånger för att desperat försöker lura någon eller få sympati. Alternativt är du oerhört naiv eller lever i en förvirrad fantasivärld.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2021-12-13 kl. 11:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in