2021-12-12, 21:31
Medlem
Män kvoteras inte in utan Ut. Det är problemet. Vi har en tilltagande ojämlikhet i skolan och universitet, på vissa utbildningar är det 85% kvinnliga studenter. (juristlinjen) det är naturligtvis allvarligt ojämställt.
Vi behöver mer manliga nätverk och kampanjer i media för att män ska välja studier.
I offentlig verksamhet är det total kvinnodominans bland chefer, helt orimligt i en skattefinansierad verksamhet. Det råder förmodligen en diskriminerande kultur där mot oss män. Mkt problematiskt.

Män måste börja ta för sig av detta.
Citera
2021-12-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Män kvoteras inte in utan Ut. Det är problemet. Vi har en tilltagande ojämlikhet i skolan och universitet, på vissa utbildningar är det 85% kvinnliga studenter. (juristlinjen) det är naturligtvis allvarligt ojämställt.
Vi behöver mer manliga nätverk och kampanjer i media för att män ska välja studier.
I offentlig verksamhet är det total kvinnodominans bland chefer, helt orimligt i en skattefinansierad verksamhet. Det råder förmodligen en diskriminerande kultur där mot oss män. Mkt problematiskt.

Män måste börja ta för sig av detta.

Ja, precis och om inget görs är vi bara i början på den utvecklingen. Det blir ett intressant experiment.
Citera
2021-12-12, 22:51
Medlem
McDerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Tror du missade poängen. Läs om.

Inte alls. Fortfarande ett stort lol på det du skrev.
Citera
2021-12-12, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Dunning Kruger igen. Du saknar kompetens men tror ändå du har rätt.

Precis så är det.

Håller man insulinnivån uppe genom att äta kolhydrater flera gånger per dag så kan man inte bränna fettet i kroppen. Om man har en så hög förbrukning av energi (pga träning t.ex) att kolhydraterna man stoppar i sig inte räcker då blir hungern starkare så att man stoppar i sig mer socker, vilket i sin tur driver upp insulinnivån ännu mer. Då har vi gått varvet runt i cirkeln då detta gör att man inte kan bränna fett.

Denna okunskap som TantRossin har även på detta område är en stor anledning till att de som bantar för att bli smala ständigt misslyckas. Möjligen kan de gå ned en del i början men sedan går de upp igen.

Du glömmer genetiska faktorer, vissa familjer är disponerade för diabetes och cancer. Jag kan se skillnaden på min syrra och mig, då vi har olika fädrer, jag har tagit efter min mors linje, där ådrebrock är mycket vanligt, till min syrra, som slupit det helt, då hon är mer åt sin pappa's håll.
Citera
2021-12-12, 23:55
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du glömmer genetiska faktorer, vissa familjer är disponerade för diabetes och cancer. Jag kan se skillnaden på min syrra och mig, då vi har olika fädrer, jag har tagit efter min mors linje, där ådrebrock är mycket vanligt, till min syrra, som slupit det helt, då hon är mer åt sin pappa's håll.

Nej det glömde jag inte. Det jag skrev är högst relevant även för diabetiker, eller ännu mer för dem.
Citera
2021-12-13, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag är så förbannat jävla less på allt inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män NU.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera in outbildade, inkompetenta och jävligt korkade män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.

Jag vill närmare säga 40/50 till kvinnors favör. Alfa haner ska hållas i schack, och det kan man bara vid att de är i underläge. Det privata näringslivet kan man inte göra något åt, ju boycotta de med manliga chefer, det statslige område går och styra via lagstiftning.
Citera
2021-12-13, 00:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag vill närmare säga 40/50 till kvinnors favör. Alfa haner ska hållas i schack, och det kan man bara vid att de är i underläge. Det privata näringslivet kan man inte göra något åt, ju boycotta de med manliga chefer, det statslige område går och styra via lagstiftning.

Apropå schack, jag har ännu inte fått svar på hur männens dominans där ska brytas. De är betydligt bättre än kvinnorna och kan vinna även med förbundna ögon under hela matchen. Ska någon kanske slå dem i huvudet hela tiden också för att distrahera dem så att kvinnorna kan konkurrera?
Citera
2021-12-13, 06:28
Medlem
lolinternets avatar
Att män får jobben handlar inte om inkvotering utan om kompetens, något som majoriteten av alla kvinnor saknar.
Citera
2021-12-13, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Ja, precis och om inget görs är vi bara i början på den utvecklingen. Det blir ett intressant experiment.

Jag tänker att det blir ett ganska nedslående experiment. Det finns som sagt inte en enda civilisation i hela världshistorien som är grundad av kvinnor. Kvinnor är ickestrukturella ( i genomsnitt).

Ett exempel är debatten om "jämställdhet". Men vi ser en tilltagande ojämlikhet ( för män då) i flera skattefinansierade verksamheter. Vad beror det på?
Senast redigerad av Julskinkato 2021-12-13 kl. 08:49.
Citera
2021-12-13, 09:47
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Du läser som djävulen läser Bibeln. Jag ville vara svetsare, för att det passar mig bäst och slippa tjafsas med folk. Jag är inte bra på människor, barn det med, och det är bäst för alla parter att jag inte interagerar mer än högst nödvändigt. Däremot gillar jag djur, föredrar djurs sällskap framför människor. Dåliga erfarenheter med människor har gjort mig sådan, tyvärr. Men det har du ingen förståelse för.
'Theswedguy' heter han som jag förväxlade dig med.
Du är mer en butch än en feminist som det låter. Inget fel med det. Just en butch måste tycka att hela TS är löjeväckande, som om inte vem som helst skulle få bli svetsare om hanhon gillar det.
Citera
2021-12-13, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Apropå schack, jag har ännu inte fått svar på hur männens dominans där ska brytas. De är betydligt bättre än kvinnorna och kan vinna även med förbundna ögon under hela matchen. Ska någon kanske slå dem i huvudet hela tiden också för att distrahera dem så att kvinnorna kan konkurrera?

Schack är väl för folk med för mycket fritid.
Citera
2021-12-13, 09:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Schack är väl för folk med för mycket fritid.

Magnus tjänade 20 miljoner pund i förrgår på det och dominansen av män i toppen är total. Självklart måste det vara ett problem för tokfeminiser så hur vill ni lösa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in