2021-12-12, 17:19
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Vad har min motivation till utbildning med min arbetsförmåga med varandra och göra?

Du skrev:
1. Du vet inte ett skit om min arbetsförmåga.
2. Suck! Orkar inte det.

Jo jag vet mycket om din arbetsförmåga, du orkar inte göra något åt din situation men kräver att andra ska orka lösa det åt dig. Kravmaskin.
Citera
2021-12-12, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Gör det då och sluta gnäll över allting.
Hur kan du tro att någon vill anställa någon som saknar kompetens, initiativförmåga men som bara gnäller och ställer krav på andra?

Om du vill diskutera med mig, då får du sluta tramsa, annars blir det ingen svar. Jag känner inte dig, om du använder din arbetstid på och pilla näsa.
Citera
2021-12-12, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du skrev:
1. Du vet inte ett skit om min arbetsförmåga.
2. Suck! Orkar inte det.

Jo jag vet mycket om din arbetsförmåga, du orkar inte göra något åt din situation men kräver att andra ska orka lösa det åt dig. Kravmaskin.

.
Citera
2021-12-12, 17:24
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Om du vill diskutera med mig, då får du sluta tramsa, annars blir det ingen svar. Jag känner inte dig, om du använder din arbetstid på och pilla näsa.

Haha jösses flicka, så värdelös du är.

En sak har du dock lyckats med, du har bevisat varför män dominerar där kompetens kräv. Det beror på att det finns så många helt värdelösa kvinnor.
Citera
2021-12-12, 18:46
Medlem
Citat:
Eller cykla, finns den möjligheten också. Då löser man fetma epidemin med.

Tyvärr inte, det finns folk på en del platser som traditionellt varit väldigt feta trots hårt fysiskt arbete. De har ätit en väldigt kolhydratrik kost med ytterst lite protein och fett samt, misstänker jag ätit ofta (precis som många av oss som dessutom fått för oss att äta socker, mjöl och kemiska tillsatser)
Citera
2021-12-12, 18:52
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Med den logik torde man knappast lämna över sitt barn till dig, hur klarar du ta hand om dina barn, om du har?
Min barn klarar sig själva, så länge de har internet och pizza.
Citera
2021-12-12, 19:31
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Tyvärr inte, det finns folk på en del platser som traditionellt varit väldigt feta trots hårt fysiskt arbete. De har ätit en väldigt kolhydratrik kost med ytterst lite protein och fett samt, misstänker jag ätit ofta (precis som många av oss som dessutom fått för oss att äta socker, mjöl och kemiska tillsatser)
Nu är ju inte jag direkt body positivity och fat acceptance men bara för att det ska vara sagt så har världsmästaren i boxning Tyson Gypsy King Fury inte direkt ett sexpack, och han ser fräsch ut i runda 10 mot fd världsmästaren Deontay Wilder.
Senast redigerad av ENTP 2021-12-12 kl. 19:37.
Citera
2021-12-12, 19:38
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Vet du, jag har +25 notifikationer, kan hända att jag svara fel person. Det var han 'swedenguy' som hade flickvän. Sorry.
Kompetens är ett vidgat begrepp, man kan ha kompetens från och göra disk, till och flyga rymdraket, visste du det?
Exakt som jag skrivit. Det är tyvärr du som mest gillar manlig kompetens som svetsning och hatar kvinnlig kompetens som att ta hand om barn, läs dina inlägg. Samtliga feminister på FB gör samma fel, om och om igen. Feminister är FBs största sexister.
Citera
2021-12-12, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Exakt som jag skrivit. Det är tyvärr du som mest gillar manlig kompetens som svetsning och hatar kvinnlig kompetens som att ta hand om barn, läs dina inlägg. Samtliga feminister på FB gör samma fel, om och om igen. Feminister är FBs största sexister.

Du läser som djävulen läser Bibeln. Jag ville vara svetsare, för att det passar mig bäst och slippa tjafsas med folk. Jag är inte bra på människor, barn det med, och det är bäst för alla parter att jag inte interagerar mer än högst nödvändigt. Däremot gillar jag djur, föredrar djurs sällskap framför människor. Dåliga erfarenheter med människor har gjort mig sådan, tyvärr. Men det har du ingen förståelse för.
'Theswedguy' heter han som jag förväxlade dig med.
Citera
2021-12-12, 20:21
Avslutad
Citat:

Det tror jag inte är möjligt, fysiskt aktivitet resulterar i viktminskning. En tour de France ryttare kan omöjligt bli fet, oavsett hur mycket han äter.
Citera
2021-12-12, 20:29
Medlem
Citat:
Det tror jag inte är möjligt, fysiskt aktivitet resulterar i viktminskning. En tour de France ryttare kan omöjligt bli fet, oavsett hur mycket han äter.

När kroppen släpper ut insulin kan vi inte bryta ner fett till enklare molekyler utan lagrar istället in fett. Det är inte särskilt underligt.

Du kan naturligtvis äta kolhydrater och förbränna de flesta av dem, lagra på dig mer och mer fett (som vi gör med stigande ålder) och tro på vad du vill. Räkna dessutom med att få diabetes och några mysiga följdsjukdomar.
Citera
2021-12-12, 20:46
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Dunning Kruger igen. Du saknar kompetens men tror ändå du har rätt.

Citat:
När kroppen släpper ut insulin kan vi inte bryta ner fett till enklare molekyler utan lagrar istället in fett. Det är inte särskilt underligt.

Du kan naturligtvis äta kolhydrater och förbränna de flesta av dem, lagra på dig mer och mer fett (som vi gör med stigande ålder) och tro på vad du vill. Räkna dessutom med att få diabetes och några mysiga följdsjukdomar.

Precis så är det.

Håller man insulinnivån uppe genom att äta kolhydrater flera gånger per dag så kan man inte bränna fettet i kroppen. Om man har en så hög förbrukning av energi (pga träning t.ex) att kolhydraterna man stoppar i sig inte räcker då blir hungern starkare så att man stoppar i sig mer socker, vilket i sin tur driver upp insulinnivån ännu mer. Då har vi gått varvet runt i cirkeln då detta gör att man inte kan bränna fett.

Denna okunskap som TantRossin har även på detta område är en stor anledning till att de som bantar för att bli smala ständigt misslyckas. Möjligen kan de gå ned en del i början men sedan går de upp igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in