2021-12-13, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du är mer en butch än en feminist som det låter. Inget fel med det. Just en butch måste tycka att hela TS är löjeväckande, som om inte vem som helst skulle få bli svetsare om hanhon gillar det.

Haha, då skulle du se mig RL.
Citera
2021-12-13, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Magnus tjänade 20 miljoner pund i förrgår på det och dominansen av män i toppen är total. Självklart måste det vara ett problem för tokfeminiser så hur vill ni lösa det?

Magnus skulle hitta ett riktigt jobb. Schack är ett 'låtsasjobb'.
Citera
2021-12-13, 10:02
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Problemet med dina argument i tråden är nog egentligen inte att du är feminist, utan att du är så otroligt arbetarklass och saknar kunskap, visioner, tolerans. En sådan vänsterperson kan lätt misstas för en feminist.
Citera
2021-12-13, 10:04
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag är så förbannat jävla less på allt inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män NU.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera in outbildade, inkompetenta och jävligt korkade män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.

Vart tillämpas ett system som kvoterar in män? Jag har aldrig hört talas om det. Länka källa till en redogörelse för ett sådant system!
Citera
2021-12-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Vart tillämpas ett system som kvoterar in män? Jag har aldrig hört talas om det. Länka källa till en redogörelse för ett sådant system!
Jag hoppas verkligen att du skämtar nu

I alla mansdominerade yrken så inkvoteras män. ALLA. Det hade inte varit mansdominerade yrken om det inte vore för att män konstant särbehandlades och inkvoterades tack vare deras kön.
Citera
2021-12-13, 10:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Så du har inget problem med att män så total dominerar inom detta högavlönade område då?
Vad är ett riktigt jobb förresten, räknas det om man jobbar på Facebook, instagram eller liknande?
Citera
2021-12-13, 10:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

I alla mansdominerade yrken så inkvoteras män. ALLA. Det hade inte varit mansdominerade yrken om det inte vore för att män konstant särbehandlades och inkvoterades tack vare deras kön.

Så du menar att alla kvinnor är bättre än alla män men att de ändå inte anställs. Du är en riktig sexist du! Hur är det med schack?
Citera
2021-12-13, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Problemet med dina argument i tråden är nog egentligen inte att du är feminist, utan att du är så otroligt arbetarklass och saknar kunskap, visioner, tolerans. En sådan vänsterperson kan lätt misstas för en feminist.

Kunskap är ett vidgat begrepp, visioner torde jag nog påstå och ha, om man läser mina inlägg, och tolerant? Ja, till en viss gräns. Det är normalt. Jag är inte vänster, jag är politiskt hemlös, efter och ha sökt KUNDSKAB om Karl Marx och hans släktskap med Rotshild familjen.
Citera
2021-12-13, 10:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Nja, ifall det finns en efterfrågan och folk är villiga att betala så är det ett riktigt jobb.

Kontorsjobb inom offentliga sektorn är hittepåjobb. Ingen privatperson är villig att betala för dessa "tjänster" men politiker och byråkrater har hittat på en massa strunt för att det ska se ut som att dessa människor som annars inte klarar av att arbeta gör nått nyttigt.
Citera
2021-12-13, 10:37
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Kunskap är ett vidgat begrepp, visioner torde jag nog påstå och ha, om man läser mina inlägg, och tolerant? Ja, till en viss gräns. Det är normalt. Jag är inte vänster, jag är politiskt hemlös, efter och ha sökt KUNDSKAB om Karl Marx och hans släktskap med Rotshild familjen.

Visioner utan kunskap är värdelöst eller t.o.m. direkt skadligt. Då blir det som vi sett i ditt fall att du kommer med krav på systemändringar som är helt idiotiska och som kan få extrema skadeverkningar om andra genomför dem. För du är för lat och okunnig för att ens kunna försöka.
Citera
2021-12-13, 10:42
Avslutad
Citat:

Gick någon program serie på dansk DR, där en kvinna skulle undersöka hur mycket feminist hon var. I Danmark lägger man ljusår efter Sverige. Hon ville ta reda på hur mycket av hemmets prylar, var producerade av företag med en manlig direktör. Resultatet blev att det bara var enstaka prylar, som kom från företag med en kvinna som direktör. Sen körde hon allt till förvaring, och ville köpa saker, där hon visste att det var en kvinna, som var direktör i företaget. Det var väldigt jobbigt, då det är lite saker som kommer från ett företag med kvinnlig ledning.
Men du har rätt, män anställer män.
Kan berätta att det just nu är en skandal i Danmark, kring en stor tv station, där systematisk sex kränkningar av kvinnliga medarbetare har pågått över två decennier. En studievärd, en tidigare chef på stationen, har avskedas och gått själv efter press. Medievärlden är lika hemsk som filmvärlden, män, män, och män som sitter i topp positioner, och utnyttja det gravt.
Citera
2021-12-13, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så du har inget problem med att män så total dominerar inom detta högavlönade område då?
Vad är ett riktigt jobb förresten, räknas det om man jobbar på Facebook, instagram eller liknande?

Jo.
Svaret vet du själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in