2021-12-12, 23:40
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Du menar att du blivit förnärmad för jag bl a kritiserat

1. Ditt muppbeteende att hänga på insta 24/7, outa helt oskyldiga orten människor
2. Att du är enfaldig nog tro att du ska lösa ett mordfall på detta moraliskt tvivelaktiga sättet
3. Gapar vitt och brett om vad andra ska och borde ha gjort för Nisse men när du själv efter egna löften och DITT ORD om att göra något för han - dvs posta Dumles papper - sprang å gömde dig i råtthålet

Jag vet inte verkligen inte vad som är felet här, hoppas bara du inte är fullvuxen med maximerad utvecklad logiktänk.

Det säger inget om mig som person. Bara en massa om du. Speciellt när du inte kan ta till dig av kritiken eller få arslet ur vagnen och posta dessa papper. Så mycket brydde du dig verkligen om Nisse att den lilla kraftansträngning inte var mödan värt. Så snälla bespara oss skitsnacket.
Varför är du så lätt kränkt?

Du har snart suttit i en månad och kritiserat mig för att jag outade min konversation med Leo "Kinesen" Carmona. Min första konversation med honom var dagen innan jag outade den, samtidigt som du gärna vill påstå att vi skrivit i över en månad

Inte för att det gör någon skillnad dock, skit ska ha skit. Hoppas du fått din avsugning från Leo under helgen så din ilska åtminstone har temporärt lugnat sig.
Citera
2021-12-12, 23:42
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Tror du inte hon kanske tänkte att hon av två dåliga ting valde det bästa för Nisse? Hon såg musiken som räddningen för honom, ett intresse som skulle ta över mer och mer. Hon hade sett hans talang utvecklas från att han var liten gosse. När man lyssnar till det hon säger verkar hon ha sett musiken som skild från kriminaliteten, eller i minsta utsträckning ett medel att nå målet att inte vara kriminell.

Man kan tycka att hon kunde förstått vidden av riskexponeringen för Nisse efter kidnappningen men det har framkommit flera ggr att Nisse inte berättade alla turer för henne. Kanske stärkte händelsen bara hennes bild att Nisse borde satsa ännu mer på musiken. Ska en morsa på nära 60 bast greppa ”drill rap” och konfliktytor mellan olika gäng i Stockholm? Visste din morsa vad du höll på med när du var i svängen? Vi är ju många i den här tråden som har svårt att fatta efter snart 1500 sidor…

Vi kan försöka bryta ner varför Nisse hamnade i denna prekära situation vid annat tillfälle mot julen. Tigerkid2 sagt en del som jag tycker stämmer som faktorer som bäddat innan stormens öga.

Ett annat att han faktiskt inte tvingades leva och verka i den ort han claima.

Oj du... Min mor var 180 grader olik hans mor. Bland mina vänner hade hon öknamnet "FBI", var på oss alla som hökar ute, men även ringt bengen på mig i olika lägen x antal ggr. Det & t ex farsan gråta som ett barn & fråga hur & vrf jag kunde göra så mot dom när man skaka galler påverkade så klart att man distanserade sig från det livet trots alla egna otillräckneligheter. Det är inte alla som har sådana föräldrar och det är jag tacksam för. Det har ju dessutom gått superbra för alla andra syskon men precis som med Nisse påverkade mitt barndomsumgänge blandad med va jag först vid vuxen ålder tror är add-diagnos till att allt blev som det blev.

Men min mor hade nog haft ihjäl mig om jag bettet mig som Nisse i offentligheten, i media osv. Det är jag ganska säker på. Edit: dvs gjort sådan musik med allt vad det innebär och det offentligt så alla vet det är hennes son lixom... No way lol. Blivit mördad rakt av alltså.

Edit2: hon bedöme ju även kapitalt fel om riskerna det medför att göra sådan musik, dels riskerna att utsättas av andra kriminella - spec när det går bra och det utan kriminell backup men även dels myten om räddning från den riktiga gatan. Uppenbarligen drogs han mer mot gatan och riskerna var mycket stora för ormars diverse trix. Men inget kan ska klandra en mamma för nu lixomd med allt detta som hänt.
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-12-12 kl. 23:57.
Citera
2021-12-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffelofvee
2019 när Einar slog ut som artist hade han bakk av Modo som är ett stort namn i Dalen men han hade även andra vänner som Hamza, Abdi, Thrife mm, därför vågade ingen röra honom. Just då i sina låtar ljög han mycket i sina texter, och det han sa i sina låtar handlade mer om vad hans vänner gjorde. Därför tog Modo snabbt över rollen som manager till han då han rappade om dem och tjänade pengar på det. Båda vann på att Modo blev manager (Modo fick cash, Einar fick bakk)
Modo tjänade ungefär 1 kanin från Einar under tiden som manager, och efter att Einar inte längre hade kunnat ge han pengarna pga sin morsa, så såg Modo inte så mycket i han mer, varför skulle han bakka en person som han inte vann någonting på som samtidigt reppade han och hans ort?

Dalen Grabbarna är i grund och botten bra vänner med Vårby, men efter sprickan med cashen så hade Einar inte så mycket människor bakom sig, några månader tidigare hade han även försökt få sin barndomsvän mördad (Hamza).
Därför kunde Vårby göra vad dem ville med Einar, hade han dock varit under Modos vingar och fortsatt peyat, så hade ingen som sagt i Stockholm vågat röra han, då Modo har mycket bra kontakter med folk i den undre världen.
Därför kan man inte heller säga att Einars vänner vände sig till Vårby, när hela Dalen egentligen var vänner med Vårby från början.
Det var mer Einar som tabbade sig när han sjöng om andra i sina låtar och senare inte kunde betala dem.

Efter kidnappningen blev hans texter mer sanna, han var inte den farligaste grabben till en början, men efter pressen från hela Sverige behövda han hävda sig och börja göra dumma saker som troligtvis fick han bli klippt.
Det med han ville få hans vän hamza död är inte sant dem bråkade om annat men inte att han skulle få han död. Innan han blev känd gjorde han ganska grova saker inte värsta men han gjorde saker man ej ska göra, men efter kidnappningen blev han grovare. Hans barndomsvänner gick till Vårbys sida o valde deras sida,vilket dem inte va frön början de va dem äldre ,visa av dem kollade på när han blev kidnappad.
Citera
2021-12-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Håller med, men om man vänder på det och det exemplvis skulle visa sig att Einar låg bakom/ betalade för mordet på Dara, då borde väl han också klassats som "äkta"?

Dock kan jag tycka att Yasins delaktighet i diverse mord/einar kidnappningen mer tyder på att han är väldigt hal och sviker människor som litar på honom.

Nu skiter jag förstås högaktligen i om Einar var studiobandit eller inte, han var inte ett dugg bättre än sina kriminella vänner. Om han nu betalat för Da*as mord hade han blivit släckt för länge sen. Verkar inte finnas nån på gatan som tror på det heller.
Yasin är något annat. Han är misstänkt i många ärenden som inte framgår av hans domar, och tar av allt att döma del i många kriminella aktiviteter såsom misshandel, mord, kidnappning, vapenbrott och narkotika.
Citera
2021-12-12, 23:57
Medlem
Citat:
Håller med, men om man vänder på det och det exemplvis skulle visa sig att Einar låg bakom/ betalade för mordet på Dara, då borde väl han också klassats som "äkta"?

Dock kan jag tycka att Yasins delaktighet i diverse mord/einar kidnappningen mer tyder på att han är väldigt hal och sviker människor som litar på honom.
OM nisse var med och pröjsade så tror jag han blev playad där. Han fick förslag och kände sig pressad att säga ja. Han var inte av rätt virke för den miljön, inte lika lömsk och hänsynslös som sina "vänner". Tragiskt från början till slut.
Citera
2021-12-12, 23:59
Medlem
Citat:
Förlåt men vad har Jaffar för blod på sina händer? Mig veterligen har jaffar inte skjutit/dödat någon? Yasin...tja, han har väl mest gjort sig känd för att GOA sina vänner av det jag kunnat läsa

De lilla blod han ev hade på sig pissade väl dp grabbarna bort från honom.. 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-12-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Tror du inte hon kanske tänkte att hon av två dåliga ting valde det bästa för Nisse? Hon såg musiken som räddningen för honom, ett intresse som skulle ta över mer och mer. Hon hade sett hans talang utvecklas från att han var liten gosse. När man lyssnar till det hon säger verkar hon ha sett musiken som skild från kriminaliteten, eller i minsta utsträckning ett medel att nå målet att inte vara kriminell.

Man kan tycka att hon kunde förstått vidden av riskexponeringen för Nisse efter kidnappningen men det har framkommit flera ggr att Nisse inte berättade alla turer för henne. Kanske stärkte händelsen bara hennes bild att Nisse borde satsa ännu mer på musiken. Ska en morsa på nära 60 bast greppa ”drill rap” och konfliktytor mellan olika gäng i Stockholm? Visste din morsa vad du höll på med när du var i svängen? Vi är ju många i den här tråden som har svårt att fatta efter snart 1500 sidor…

Nä, det är inte mycket du fattar. Vi får nog skriva 1500 sidor till. Under tiden kan du ju ta dina imbecilla diskussioner till "Familjeliv" istället. Det är ingen som tror att förhållandet mellan Einar och hans mor har med detta göra. Jävla trams.
Citera
2021-12-13, 00:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powell
Varför inte gjort det innan? Bara för några dagar sen det var väl? Sen oavsett om han sitter eller inte så är det väl ekonomiskt osmart radera hela kontot?

Yasin sitter med men raderat alla inlägg men har kvar sina 207K följare så känns dumt att radera kontot för en volta för lite tobakssnatteri?
Man gör kontot vilande så syns det inte, funktionen finns på Facebook och Instagram, sen om man vill aktiverar man kontot igen.
Citera
2021-12-13, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag trodde att hans samarbete med Miriam Bryant skulle vara hans första steg mot att bli mainstream i branschen.

Jag kan dock förstå artister som Yasin som hamnar tillbaka i gamla spår även när man har skapat en framgångsrik karriär som genererar vita pengar.

Fortsätter du umgås med samma umgänge som när du var kriminell så är det inte konstigt att du är stammis på anstalter runt om i Sverige, oavsett hur framgångsrik du är.

Är det något du gör över en natt? Absolut inte.
Ja, det är nog lätt att dras tillbaka in om man umgås med folk som är aktiva.
Citera
2021-12-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
De lilla blod han ev hade på sig pissade väl dp grabbarna bort från honom.. 🤷🏻‍♂️
Mjo.. lite så kan väl jag också känna, han har ju inte heller hämnats på något sätt för den förnedringen så vitt jag vet
Citera
2021-12-13, 01:04
Medlem
Är det någon som har en bra teori på eventuell flyktväg efter mordet?

Jag har kollat och det finns många stigar och vägar att välja på med utgångspunkt från porten han blev skjuten vid. Med tanke på hur sjöstaden är uppbyggt så är det svårt att gömma sig i plain saight pga. att det finns fönster i alla direktioner och mycket kameror och annan övervakning allmänt i området.

Närmaste vägen med minst antal fönster och nyfikna grannar att passera är två alternativ som jag ser det och det är följande..

1. Ifall du står med ryggen mot porten så har du en tunnelpassage tvärs över gården ut på Aktergaten, där kan man välja vänster som är ner mot vattnet dit Adel förmodligen sprang och skulle kunna försvåra situationen ifall man skulle springa ihop med honom på platsen plus att den vägen tvingar dig att springa förbi restaurang Göteborg och att synas från husen på andra sidan kanalen, promenerande vittnen.
Höger ut på aktergatan och sen följa den konstgjorda vatten kanalen till vänster som löper längst med husen mellan Akter/Midskeppsgatan och vidare till Hammarby fabriksväg som går rakt över till ski-star och nacka reservatet. Det var någon som pratade om lilla sickla som ligger ca 5-6min in på elljusspåret inne i skogen. Har man 2 scootrar eller liknande där så är man i nacka reservatet ute vid hästhagen/Hellas på 10-15min och man kan lätt ha en bil som möter upp vid Hellasgården, sen är det öppna vägar att åka på då behöver man inte åka i närheten av sjöstaden möjligtvis en tryck stuga eller lägenhet där ute snarare än i sjöstan eller upp i Hammarby höjden/Björkhagen som föreslagits tidigare.

2. Med ryggen mot porten direkt höger och sedan vänster likt ovan men det ger några fler fönster och grannar att passera.

Att man skulle vända tillbaka ner till vattnet och in underbron igen känns dött då man utsätter sig för väldigt många fönster och möjligtvis vittnen som skulle kunna identifiera en, det blir även jobbigare att ta sig ut ur sjöstan den vägen med exempelvis en väntande bil på någon av smågatorna som ligger längst med kajen på den sidan av bron, då polisen förmodligen stängt av alla utfarter med radiobilar så fort dom kunde. vilket var väldigt snabbt eftersom dom var på plats redan efter 3min eller liknande.(Det tar ca:3-4min att springa till ski-star från porten.)

Alla andra vägar som leder från porten tar dig ut på belysta trafikerade vägar och det är det sista stället du vill vara på i den situationen.

Finns det inga nya teorier eller liknande på vilka det kan ha varit eller är det helt dött på den fronten nu..

Mest bara massa snack om sånt som inte är viktigt i sammanhanget men kanske är viktigt i vem Einar var som person, men som ni skulle kunna ta i en annan tråd, typ "vi som vill prata om Einars beef med hela världen".
Citera
2021-12-13, 01:07
Medlem
Mordet kommer aldrig lösas. För många vill inte prata med polisen. Men den som goa han var nära till han och när de kommer fram kommer de chocka många de den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in