2021-12-13, 05:20
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att det hade gått bättre för Gibraltar om de inte var vaccinerade?

⁣The protected need to be protected from the unprotected by forcing the
unprotected to get the protection that didn't protect the protected.

And you call it a vaccine?
Citera
2021-12-13, 05:32
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
⁣The protected need to be protected from the unprotected by forcing the
unprotected to get the protection that didn't protect the protected.

And you call it a vaccine?

Den var rätt kul och träffande faktiskt.
Citera
2021-12-13, 06:17
Medlem
I-van-Toers avatar
Psykopaternas tid är här och nu och den har kommit fort. Det enda som finns kvar är att leva som man gjort i alla år men om de på allvar börjar mucka med en då skjuter man eller hugger ihjäl dem direkt. Inget skämt. Vi får se hur långt det vågar dra detta i Sverige innan de fysiskt kommer råka illa ut. För fysiskt kommer de att råka illa ut och Palmemordet kommer historiskt att ses som droppe i havet. Sanna mina ord. Det finns folk som är flera klasser mer våldsamma än mig och som redan ligger i startgroparna. Jag är inte där än för jag vill se vad som händer. Men jag kan snabbt ändra uppfattning. Det är krig nu och frågan är bara vem som avfyrar den första kulan för Covid-19 i Svea Rike.

Vaccinpassen är inkörsporten till helvetet. Förstår man inte det så förtjänar man allt ont som kommer att hända en i framtiden. IDIOTER!
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-12-13 kl. 06:21.
Citera
2021-12-13, 06:39
Medlem
Citat:
Nej, om vi har ett virus med 40-70% dödlighet och ett R-tal över 1 så kollapsar samhället utan hårda restriktioner. Restriktionerna blir ofattbara för personer som dig i sånt läge. Vi snackar militärer som skjuter skarpt på personer som bryter utegångsförbudet.

Tror inte militärerna är så sugna på att vara ute och upprätthålla restriktioner om de riskerar att dra på sig ett virus med 40-70% dödlighet.
Citera
2021-12-13, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Psykopaternas tid är här och nu och den har kommit fort. Det enda som finns kvar är att leva som man gjort i alla år men om de på allvar börjar mucka med en då skjuter man eller hugger ihjäl dem direkt. Inget skämt. Vi får se hur långt det vågar dra detta i Sverige innan de fysiskt kommer råka illa ut. För fysiskt kommer de att råka illa ut och Palmemordet kommer historiskt att ses som droppe i havet. Sanna mina ord. Det finns folk som är flera klasser mer våldsamma än mig och som redan ligger i startgroparna. Jag är inte där än för jag vill se vad som händer. Men jag kan snabbt ändra uppfattning. Det är krig nu och frågan är bara vem som avfyrar den första kulan för Covid-19 i Svea Rike.

Vaccinpassen är inkörsporten till helvetet. Förstår man inte det så förtjänar man allt ont som kommer att hända en i framtiden. IDIOTER!

Du har nog väldigt rätt.

Om man behandlar människor som boskap så ska man inte bli förvånad om de beter sig som djur. Det finns idag tusentals automatvapen i blattars händer. De är förmodligen inte rädda för att skada ett samhälle som inför apartheidspass. Förhoppningsvis kommer vi aldrig tlll den punkten, men skulle det ske så bör man undvika allmänheten så gott man kan.
Citera
2021-12-13, 08:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Vi pratade om R-talet.

I UK är fler vaccinerade smittade än ovaccinerade procentuellt. Räkna ut R-talet i var grupp för sig är du snäll.

Nej vi diskuterade ett virus med ett högt R-tal och dödlighet runt 40-70%.

Om vi ska begränsa oss till omicron så ser jag inte varför R-talet skulle vara lägre om folk inte var vaccinerade. Vi ser att vaccinet ger ett hyfsat skydd mot omicron likväl som delta även om skyddet verkar vara lägre.
Citera
2021-12-13, 08:33
Medlem
arbetets avatar
Hittat ett sätt att runda vaccinpassen:
En man i Nya Zeeland misstänks ha tagit uppemot tio vaccindoser mot covid-19 på en dag, rapporterar The Guardian.

Mannen ska ha tagit doserna åt andra personer och fått betalt för att ta dem.

För att vaccineras i Nya Zeeland måste man uppge sitt namn, födelsedatum och adress, men ingen ytterligare identifiering krävs.

När mannen vaccinerat sig i andra personers namn kommer det alltså se ut som att de vaccinerat sig – när det i själva verket är den nu misstänkta mannen som tagit deras doser.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Någon som ställer upp and takes one for the team?

Citera
2021-12-13, 08:43
Medlem
Citat:

Om vi ska begränsa oss till omicron så ser jag inte varför R-talet skulle vara lägre om folk inte var vaccinerade. Vi ser att vaccinet ger ett hyfsat skydd mot omicron likväl som delta även om skyddet verkar vara lägre.
Ok. Danmarks siffror säger annat. Endast 13% ovaccinerade är bekräftat smittade, resterande har fått en spruta i armen.
Citera
2021-12-13, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Forskare vet dock hur ett samhälle klarar sig under pandemi/epidemi utan någon vaccin. Finns historisk data på sånt. Tror du de precis börjat forska i smittspridning, virus, vaccin och människors beteende i vardagen?
Ja, jag tror absolut att de fann ett virus för första gången igår och har precis börjat ta sig en titt på vad det kan vara för nåt. Vi går en spännande framtid till mötes. *host
Senast redigerad av LepraHunk 2021-12-13 kl. 09:32.
Citera
2021-12-13, 09:32
Avslutad
Citat:

Vi ser vad vi vill se. Även jag.

För det första, Omikron verkar tränga ut Delta väldigt snabbt, vilket torde innebära att vaccinet varken gör till eller från.

För det andra, WHO har rapporterat att det än så länge inte finns ett enda dokumenterat dödsfall p.g.a Omikron. Att sjukhusinläggningarna ökar kan mycket väl vara resultatet av samma alarmism som orsakar den märkliga restriktionshetsen som pågår.

Citat:
WHO says no deaths reported from Omicron yet as Covid variant spreads.
https://www.theguardian.com/world/2021/dec/04/who-says-no-deaths-reported-from-omicron-yet-as-covid-variant-spreads

Med ovanstående i huvudet torde ett högt R-tal vara positivt då viruset kanske äntligen är på väg att mutera till en säsongsinfluensa. Låt oss hoppas.
Citera
2021-12-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hittat ett sätt att runda vaccinpassen:
En man i Nya Zeeland misstänks ha tagit uppemot tio vaccindoser mot covid-19 på en dag, rapporterar The Guardian.

Mannen ska ha tagit doserna åt andra personer och fått betalt för att ta dem.

För att vaccineras i Nya Zeeland måste man uppge sitt namn, födelsedatum och adress, men ingen ytterligare identifiering krävs.

När mannen vaccinerat sig i andra personers namn kommer det alltså se ut som att de vaccinerat sig – när det i själva verket är den nu misstänkta mannen som tagit deras doser.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Någon som ställer upp and takes one for the team?

Smidigt, finns ju pro-vaxxers på Flashback som propagerar för det förträffliga med vaccinet. De ställer säkert upp som målvakter. Alla har ju ett pris...
Citera
2021-12-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Varför går folk till dessa bögställena då?

QR passet skyddar inte en vaccinerad från att komma in med smittan på nattklubben?

För att de är bögar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in