2021-12-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Undrar samma

Ja alla nattklubbar jag besökt kör covidpass och leg...stenhårt. Det går inte komma in
Fou Rose
Cafe Opera
Companiet / heavens gate
Golden hits
Englen

Riche är en restaurang inget pass behövs och sture companiet....

Va ute både fredags och lördags.....så det gäller nu.
Pubar som har öppet till 02:00 klarar sig utan pass oxå
Citera
2021-12-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Syftet med restriktionerna är inte att stoppa viruset utan att få ner R-talet, vinna tid etc. Dessutom finns det ingen anledning att inte ha restriktioner om samhället är på risk att kollapsa eftersom de enda dåliga effekterna av att ha restiktioner inte kommer att vara mätbara för fem öre i ett sånt läge. Du oroar dig för att du inte kan gå och handla utan vaccinpass i ett läge när det inte finns mat och förnödenheter i samhället?
Hur går det för fullvaccinerade Gibraltar och R-talet? Och nu med Omikron? Poppar popcorn…
Citera
2021-12-12, 23:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Hur går det för fullvaccinerade Gibraltar och R-talet? Och nu med Omikron? Poppar popcorn…

Du menar att det hade gått bättre för Gibraltar om de inte var vaccinerade?
Citera
2021-12-12, 23:06
Medlem
Citat:
Vi pratade om R-talet.

I UK är fler vaccinerade smittade än ovaccinerade procentuellt. Räkna ut R-talet i var grupp för sig är du snäll.
Senast redigerad av Razz3l 2021-12-12 kl. 23:08.
Citera
2021-12-12, 23:10
Avslutad
Citat:
Det kan du inte veta, du kan bara spekulera.
Citera
2021-12-12, 23:11
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Ja alla nattklubbar jag besökt kör covidpass och leg...stenhårt. Det går inte komma in
Fou Rose
Cafe Opera
Companiet / heavens gate
Golden hits
Englen

Varför går folk till dessa bögställena då?

QR passet skyddar inte en vaccinerad från att komma in med smittan på nattklubben?
Citera
2021-12-12, 23:13
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Fou Rose
Cafe Opera
Companiet / heavens gate
Golden hits
Englen

Har du tips på krogar runt Östermalm där man kommer in utan pass?
Citera
2021-12-12, 23:49
Avstängd
Så... Vad gäller om en person drabbas av allvarlig biverkning, allergisk eller hjärtmuskelinflammation. Tvingas man oavsett vad till fortsatta injektioner? Fy fan vilket jäkla öde i så fall. Antar att förespråkarna eller den knäpptysta fega massan inte tänkt så långt...
Citera
2021-12-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Så... Vad gäller om en person drabbas av allvarlig biverkning, allergisk eller hjärtmuskelinflammation. Tvingas man oavsett vad till fortsatta injektioner? Fy fan vilket jäkla öde i så fall. Antar att förespråkarna eller den knäpptysta fega massan inte tänkt så långt...
Eller om man hade infektion för en månad sedan. Eller Omikron som skiter fullständigt i om du är vaccinerad.
Citera
2021-12-13, 00:50
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Vissa kommer säkert hävda att man kan få undantag men i praktiken är det svårt att bevisa att biverkningen var kopplad till vaccinet och läkarna är inte särskilt intresserade av att undersöka saken. Därför går det runt massor av folk med allvarliga vaccinbiverkningar som inte finns med i statistiken och dessa personer känner en väldig press på sig nu till att ta fler sprutor som de absolut inte vill ha. Jag känner en sådan person väldigt nära.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-12-13 kl. 00:56.
Citera
2021-12-13, 01:41
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Det kan du inte veta, du kan bara spekulera.

Forskare vet dock hur ett samhälle klarar sig under pandemi/epidemi utan någon vaccin. Finns historisk data på sånt. Tror du de precis börjat forska i smittspridning, virus, vaccin och människors beteende i vardagen?
Citera
2021-12-13, 04:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Jag vill bara tillägga att mina fikabordsdiskussioner garanterat påverkar mer än att gaffla i sociala medier där folk oftast har en stöddig attityd som de inte vågar visa upp i diskussioner mellan fyra ögon. Eftersom flockmentaliteten är stark i Sverige gäller det att ta kontroll över sin lokala flock och styra samtalet efter bästa förmåga. Min erfarenhet av detta är att jag fått folk att ändra uppfattning i många frågor då de inte kunnat backa upp sina argument när det verkligen gäller, irl bland riktiga åhörare.

På nätet kan vem som helst lajva vad som helst utan att det betyder något. Kan jag påverka en person att rösta med plånboken har jag dock vunnit en liten seger, den stora segern kommer när många fler argumenterar bättre än löpsedlarna och börjar styra samtalet i sina respektive flockar.

Underskatta inte köksbordsgnället, det är där de första stegen mot förändring börjar. På Flashback finner jag mina argument som jag hoppas påverka gnället i rätt riktning irl, många här snackar fritt ur nattmössan utan att ha på fötterna eftersom det inte ger några konsekvenser. Genom att studera deras argumentation här får jag en susning om vad som komma skall irl. På Facebook och Instagram är det dock lönlöst eftersom de plattformarna nästan uteslutande används för personlig varumärkesvård. Där gäller Värdegrund Über Alles och ska man vinna en diskussion gäller det att försöka tassa runt de dagsaktuella värdegrundsfrågorna för annars skapar man en total blockering hos meningsmotståndaren.

Det går bra att kalla ovanstående ”anekdotisk bevisföring” men man kan även kalla dylika kommentarer ”digital avföring” eftersom de inte betyder något nämnvärt.

Ja det är ju bra.
Då har du hittat en metod som faktiskt ger resultat IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in