2021-12-12, 17:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hela poseringen är onaturlig. Hon verkar ju onekligen posera. Men vad menar du med onaturlig? Jag kan hålla tummen rak och spreta med fingrarna utan större problem. Det är väl en islamistisk gest som inte hade fått spridning 2005 tror jag?

Det är ju inget man gör spontant (om man inte möjligen är islamist då). Människor har i alla tider hälsat med öppen hand, eller i vissa fall med fingrarna och tummen sammanhållna.
Citera
2021-12-12, 17:30
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Aftonbladet publicerar bild på heilande Ida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MLmdj5/civilministern-jag-kan-ha-gjort-hitlerhalsning

Där rapporteras det om att det här fallet har rapporterats på nyheter idag. Jag syftade på om aftonbladet exempelvis hade publicerat en 17-år gammal beskuren bild på en "heilande" höger-tjej kombinerat med en massa hörsägen från Haparanda om hennes sambos musik. Då hade det också ringt klockor hos mig.
Senast redigerad av Blundetto 2021-12-12 kl. 17:33.
Citera
2021-12-12, 17:43
Medlem
rskworpbs avatar
Vad tror vi om Hitler-Idas framtida karriär? Hon är ung nu så kan hon avancera till t.ex. utrikesminister, funkar det vid kontakter med Israel?
Citera
2021-12-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
syns ju klart att hand inte är knuten. och hand ute. och bara inbilla sig då att inte fingrar är raka är patetiskt

simple as that

Citat:
Menar du vit-makt. Rautier är vad jag förstår ett instrumentellt band, inte vit-makt. Eller syftar du på covern som påstås finnas men som ingen har hört?

Men det är en försvårande omständighet med hillbilly kulturen. Helt klart. Det ökar sannolikheten för att det är en Hitlerhälsning och inte exempelvis ett balettrörelse eller vanlig armrörelse som tonårstjejer gör på alla konserter. Sedan kan man fråga sig hur allvarligt menad den var.

Men att handen är beskuren och att syftet är mer att skada (någon höll på bilden i 17 år) och att bilden publicerades i en agendasättande kanal bidrar till att jag förblir skeptisk.

Citat:
Fingrar kan hållas ihop, och isär.

Citat:
Bra fråga. Man ska alltid vara källkritisk. Om dessa tidningar publicerade en 17-år gammal beskuren bild på en 16-åring tillsammans med en massa hörsägen från Haparanda. Ja då skulle det nog ringa lite varningsklockor hos mig.

Citat:
Hela poseringen är onaturlig. Hon verkar ju onekligen posera. Men vad menar du med onaturlig? Jag kan hålla tummen rak och spreta med fingrarna utan större problem. Det är väl en islamistisk gest som inte hade fått spridning 2005 tror jag?

Citat:
Där rapporteras det om att det här fallet har rapporterats på nyheter idag. Jag syftade på om aftonbladet exempelvis hade publicerat en 17-år gammal beskuren bild på en "heilande" höger-tjej kombinerat med en massa hörsägen från Haparanda om hennes sambos musik. Då hade det ringt klockor hos mig.

Tråkgt för Heil-Ida att du inte är hennes rådgivare och lär upp henne i ljugandets ädla konst, trots att det finns en bild som talar för sig själv.

Heil-Ida har inte alls förnekat att hon gjort en Hitlerhälsning. Det hon gjort är att komma med bortförklaringar, där vi ska fatta hennes sinne för humor. Det var ironi!!! Det var också ironi med as och gas!!!

Det är ett tidsdokument över förfall, där media talar om ungdomligt oförstånd som ursäkt, när en vedervärdig person av det mest vedervärdiga blir minister i en svensk regering. Men det är skräp från deras egen krets som heilar Hitler. Hela PK bubblan sprack.
Citera
2021-12-12, 17:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Vad tror vi om Hitler-Idas framtida karriär? Hon är ung nu så kan hon avancera till t.ex. utrikesminister, funkar det vid kontakter med Israel?
Har dom sett den här bilden tror jag dom kommer slå bakut. Men du kan ju mejla den till Israels ambassad och fråga!
Citera
2021-12-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tråkgt för Heil-Ida att du inte är hennes rådgivare och lär upp henne i ljugandets ädla konst, trots att det finns en bild som talar för sig själv.

Heil-Ida har inte alls förnekat att hon gjort en Hitlerhälsning. Det hon gjort är att komma med bortförklaringar, där vi ska fatta hennes sinne för humor. Det var ironi!!! Det var också ironi med as och gas!!!

Det är ett tidsdokument över förfall, där media talar om ungdomligt oförstånd som ursäkt, när en vedervärdig person av det mest vedervärdiga blir minister i en svensk regering. Men det är skräp från deras egen krets som heilar Hitler. Hela PK bubblan sprack.

ja men ff håller ju dessa idioter på att försvara och påstå att det inte är en heilning.

kompletta idioter,

simple as that
Citera
2021-12-12, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Min poäng var att bara nazister och andra med ett särskilt intresse för Wehrmachts historia vet vad Raubtier står för. De hör alltså hundvisslan, men inga andra.

Just den poängen är jag rätt skeptisk till. Jag är tämligen kunnig vad gäller Wehrmachts historia i WWII - kan alla tanknamn, tex - men hade inte koll på att Raubtier var en klass av torpedbåtar. Visst, det stämmer, och det finns folk som är kunnigare än jag. Men ändå: klassen introducerades visst 1924, och verkar ha spelat en synnerligen liten roll under kriget.

Däremot är ju ordet Raubtier - rovdjur - i sig rätt aggressivt.

Men jag ser inte samma hundvisslande (eller kodspråk) där som med "Achtung Panzer" (Guderians Blitzkriegstaktik) eller än viktigare snacket om banker och världsherravälden eller vad det var.

Grundpoängen är ju att Raubtier använder en hel del Naziromantik i sina texter. Och det är förvånande att inte fler journalister tagit upp det.

Citat:
Bilden är beskuren så att inte fingrarna syns på de bilder jag sett. Detta är en mycket beklaglig slump då fingrarnas position kan avgöra om det är en hitlerhälsning eller en annan hälsning.

Men för helvete, det är helt 100%-igt uppenbart att det handlar om en Hitlerhälsning. Fan absurt att vissa - även i pressen eller bland politiker - tror sig kunna betvivla det. Bilden är dessutom troligen inte "beskuren", utan de fick helt enkelt inte med alla fingrar.

Men som redan förklarats: man ser att lillfingret och tummen hålls rak. Så hon kan inte spreta med fingrarna.

Pinsamt med den där politkern från Haparanda som dillade om att hon kanske visade hur högt hunden hoppade. Tösen poserar ju förihelvete.

Med det sagt håller jag ändå med dig till stor del vad gäller att det inte nödvändigtvis är så graverande när detta skedde för så länge sen. Komprometterande är dock hennes samröre med vad som allt pekar på är ett vit makt-band.

Även hennes svar om att ja, men ibland kanske Ultima Thule och vit makt-musik spelades, det kan jag inte ta ansvar för, men då stängde jag av det! indikerar faktiskt att det var något som ofta förekom. Hade jag fått frågan hade det hetat no fucking way, i så fall bara i nåt enskaka undantagsfall. Vi lyssnade fan inte på vit makt-skit. Och inte fan heilade jag heller. Vad fan är det för jävla snack man hör nu om att varenda jävla ungdom i Sverige på 90- och 00-talet hade för vana att heila lite då och då (ironiskt) på diverse fester?

Citat:
Menar du vit-makt. Rautier är vad jag förstår ett instrumentellt band, inte vit-makt.

Läs texterna som publicerats i tråden.

Citat:
Fingrar kan hållas ihop, och isär.

Och som man tydligt på bilden hålls de isär. För fan mannen, släpp den där jävla fjantidén om att hon kanske faktiskt inte heilade. Till och med hon själv har i princip erkänt det. Maggan också.

Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Det egentliga problemet med detta halvloja mediadrev där hon halvhjärtat anklagats för att vara nazist i ungdomen är…

…att hon för att rädda sitt politiska skinn framgent aldrig kommer kunna framföra någon som helst kritik mot folkutbytet, invandringspolitiken, invandrare, andra folkslag eller kulturer, bidragspolitiken, islam och avkristnandet osv osv - utan att då riskera epietet ”så du är alltså nazist/rasist ändå?”.

Man har alltså kontrapriduktivt satt en effektiv tvångströja och munkavle på en sannolikt helt ok rätt normal svensk vit och politiker… (om än S).

Bra poäng.
Citera
2021-12-12, 17:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det har du förstås rätt i, även om sossarna började tala klarspråk om lag och ordning redan innan den rödgröna koalitionen sprack. Men säkert har Mp hållit dem tillbaka.
Visst stämmer det, men att retoriken mot brottslighet har fött högre tonläge gäller ju inte bara socialdemokraterna utan egentlgien alla partier, och det har ju med att verkligheten har förändrats att göra.

Det intressanta är ju om den praktiska politiken förändrats, sedan s blivit av med kvarnstenen runt halsen!
Citera
2021-12-12, 17:57
Medlem
Citat:

Men att handen är beskuren och att syftet är mer att skada (någon höll på bilden i 17 år) och att bilden publicerades i en agendasättande kanal bidrar till att jag förblir skeptisk.

jag förblir skeptisk till att du nånsin kan tas som seriös
Citera
2021-12-12, 17:58
Medlem
Citat:
Bra fråga. Man ska alltid vara källkritisk. Om dessa tidningar publicerade en 17-år gammal beskuren bild på en 16-åring tillsammans med en massa hörsägen från Haparanda. Ja då skulle det nog ringa lite varningsklockor hos mig.

är verkligen kritisk till när nåt kommer från dig.

komplett verklighetsfrånvänd

simple as that
Citera
2021-12-12, 17:58
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Saken är väl utagerad enligt Statsministern? Ida kan väl därmed bli precis vadsomhelst. Statsminister, Utrikesminister, om hon själv vill.
Som en viss andligt inriktad man sa för omkring 2000 år sen:

-"Den som är utan synd kastar första stenen"
"Ty om ni inte förlåter en medmänniska dennes synder skall inte heller eran Fader i himlen förlåta era försyndelser" -"Ty det mått ni mäter med skall också mätas med era egna tillkortakommanden"
Citera
2021-12-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Rautier känner jag inte till, men Raubtier har en "sångare".

japp. men han sjunger väl bara på teckenspråk för att förklara ljudet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in