Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Min poäng var att bara nazister och andra med ett särskilt intresse för Wehrmachts historia vet vad Raubtier står för. De hör alltså hundvisslan, men inga andra.
Just den poängen är jag rätt skeptisk till. Jag är tämligen kunnig vad gäller Wehrmachts historia i WWII - kan alla tanknamn, tex - men hade inte koll på att Raubtier var en klass av torpedbåtar. Visst, det stämmer, och det finns folk som är kunnigare än jag. Men ändå: klassen introducerades visst 1924, och verkar ha spelat en synnerligen liten roll under kriget.
Däremot är ju ordet Raubtier - rovdjur - i sig rätt aggressivt.
Men jag ser inte samma hundvisslande (eller kodspråk) där som med "Achtung Panzer" (Guderians Blitzkriegstaktik) eller än viktigare snacket om banker och världsherravälden eller vad det var.
Grundpoängen är ju att Raubtier använder en hel del Naziromantik i sina texter. Och det är förvånande att inte fler journalister tagit upp det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Bilden är beskuren så att inte fingrarna syns på de bilder jag sett. Detta är en mycket beklaglig slump då fingrarnas position kan avgöra om det är en hitlerhälsning eller en annan hälsning.
Men för helvete, det är helt 100%-igt uppenbart att det handlar om en Hitlerhälsning. Fan absurt att vissa - även i pressen eller bland politiker - tror sig kunna betvivla det. Bilden är dessutom troligen inte "beskuren", utan de fick helt enkelt inte med alla fingrar.
Men som redan förklarats: man ser att lillfingret och tummen hålls rak. Så hon
kan inte spreta med fingrarna.
Pinsamt med den där politkern från Haparanda som dillade om att hon kanske visade hur högt hunden hoppade. Tösen poserar ju förihelvete.
Med det sagt håller jag ändå med dig till stor del vad gäller att det inte nödvändigtvis är så graverande när detta skedde för så länge sen. Komprometterande är dock hennes samröre med vad som allt pekar på är ett vit makt-band.
Även hennes svar om att
ja, men ibland kanske Ultima Thule och vit makt-musik spelades, det kan jag inte ta ansvar för, men då stängde jag av det! indikerar faktiskt att det var något som ofta förekom. Hade jag fått frågan hade det hetat
no fucking way, i så fall bara i nåt enskaka undantagsfall. Vi lyssnade fan inte på vit makt-skit. Och inte fan heilade jag heller. Vad fan är det för jävla snack man hör nu om att varenda jävla ungdom i Sverige på 90- och 00-talet hade för vana att heila lite då och då (ironiskt) på diverse fester?
Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Menar du vit-makt. Rautier är vad jag förstår ett instrumentellt band, inte vit-makt.
Läs texterna som publicerats i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Fingrar kan hållas ihop, och isär.
Och som man tydligt på bilden hålls de isär. För fan mannen, släpp den där jävla fjantidén om att hon kanske faktiskt inte heilade. Till och med hon själv har i princip erkänt det. Maggan också.
Citat:
Ursprungligen postat av
LordBrettSinclair
Det egentliga problemet med detta halvloja mediadrev där hon halvhjärtat anklagats för att vara nazist i ungdomen är…
…att hon för att rädda sitt politiska skinn framgent aldrig kommer kunna framföra någon som helst kritik mot folkutbytet, invandringspolitiken, invandrare, andra folkslag eller kulturer, bidragspolitiken, islam och avkristnandet osv osv - utan att då riskera epietet ”så du är alltså nazist/rasist ändå?”.
Man har alltså kontrapriduktivt satt en effektiv tvångströja och munkavle på en sannolikt helt ok rätt normal svensk vit och politiker… (om än S).
Bra poäng.