2021-12-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Bilden är beskuren så att inte fingrarna syns på de bilder jag sett. Detta är en mycket beklaglig slump då fingrarnas position kan avgöra om det är en hitlerhälsning eller en annan hälsning.

syns ju klart att hand inte är knuten. och hand ute. och bara inbilla sig då att inte fingrar är raka är patetiskt

simple as that
Citera
2021-12-12, 16:46
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tack. Att sossarna plötsligt orerar om behovet av lag och ordning är ju inget hemligt budskap utan bara en verklighetsanpassning av deras politik.

Min poäng var att bara nazister och andra med ett särskilt intresse för Wehrmachts historia vet vad Raubtier står för. De hör alltså hundvisslan, men inga andra.
En annan vikig sak är att det numer är en enpartiregering. Socialdemokraterna behöver inte ta lika stor hänsyn till miljöpartiet längre. Egentligen rätt imponerande hur detta lilla parti lyckats ha en så domminerande ställning i Svensk politik under lång tid. Förmodligen därför att moderaterna ch socialdemokraterna aldrik kunnat samarbeta.
Citera
2021-12-12, 16:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
En annan vikig sak är att det numer är en enpartiregering. Socialdemokraterna behöver inte ta lika stor hänsyn till miljöpartiet längre. Egentligen rätt imponerande hur detta lilla parti lyckats ha en så domminerande ställning i Svensk politik under lång tid. Förmodligen därför att moderaterna ch socialdemokraterna aldrik kunnat samarbeta.

Det har du förstås rätt i, även om sossarna började tala klarspråk om lag och ordning redan innan den rödgröna koalitionen sprack. Men säkert har Mp hållit dem tillbaka.
Citera
2021-12-12, 16:56
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Har du varit ordningsman i hitlerjugend?
Idéen att hon var på väg att skruva i en lampa i taket, kan nog avfärdas. Man brukar inte titta rakt fram, utan på lampan. Om man inte själv är på lyset.

Skulle gärna höra hur snacket går i hemmet om detta. Hur hanterar dom detta? Gräl?

Han har sin karriär att tänka på. Stockholm - Åbo 17 mars. Galaxy. Undrar om hon åker med då.
Tror det kommer att vara en del journalister med då.
Citera
2021-12-12, 16:57
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hon kanske bara gjorde som Vera Oredsson, vinkade till en grupp antinazistiska clowner?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/vera-oredsson-frias-av-hovratten-var-ingen-hitlerhalsning

Ja så kan det förhålla sig, för närvaro av s.k. makt musik och heilande hör ju inte ihop precis.

Menar du vit-makt. Rautier är vad jag förstår ett instrumentellt band, inte vit-makt. Eller syftar du på covern som påstås finnas men som ingen har hört?

Men det är en försvårande omständighet med hillbilly kulturen. Helt klart. Det ökar sannolikheten för att det är en Hitlerhälsning och inte exempelvis ett balettrörelse eller vanlig armrörelse som tonårstjejer gör på alla konserter. Sedan kan man fråga sig hur allvarligt menad den var.

Men att handen är beskuren och att syftet är mer att skada (någon höll på bilden i 17 år) och att bilden publicerades i en agendasättande kanal bidrar till att jag förblir skeptisk.
Citera
2021-12-12, 16:59
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
syns ju klart att hand inte är knuten. och hand ute. och bara inbilla sig då att inte fingrar är raka är patetiskt

simple as that

Fingrar kan hållas ihop, och isär.
Citera
2021-12-12, 17:03
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
) och att bilden publicerades i en agendasättande kanal bidrar till att jag förblir skeptisk.

Så allt som publiceras i DN och Aftonbladet skall ifrågasättas?
Citera
2021-12-12, 17:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Fingrar kan hållas ihop, och isär.

Men att hålla tummen rakt (som hon gör) och spreta med de andra fingrarna är en onaturlig gest. Antingen spretar man med alla fem fingrarna som i en vinkning eller också håller man ihop dem som i en Hitlerhälsning.
Citera
2021-12-12, 17:13
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Så allt som publiceras i DN och Aftonbladet skall ifrågasättas?

Bra fråga. Man ska alltid vara källkritisk. Om dessa tidningar publicerade en 17-år gammal beskuren bild på en 16-åring tillsammans med en massa hörsägen från Haparanda. Ja då skulle det nog ringa lite varningsklockor hos mig.
Citera
2021-12-12, 17:17
Medlem
Citat:
Menar du vit-makt. Rautier är vad jag förstår ett instrumentellt band, inte vit-makt. Eller syftar du på covern som påstås finnas men som ingen har hört?

Men det är en försvårande omständighet med hillbilly kulturen. Helt klart. Det ökar sannolikheten för att det är en Hitlerhälsning och inte exempelvis ett balettrörelse eller vanlig armrörelse som tonårstjejer gör på alla konserter. Sedan kan man fråga sig hur allvarligt menad den var.

Men att handen är beskuren och att syftet är mer att skada (någon höll på bilden i 17 år) och att bilden publicerades i en agendasättande kanal bidrar till att jag förblir skeptisk.
Rautier känner jag inte till, men Raubtier har en "sångare".
Citera
2021-12-12, 17:20
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Bra fråga. Man ska alltid vara källkritisk. Om dessa tidningar publicerade en 17-år gammal beskuren bild på en 16-åring tillsammans med en massa hörsägen från Haparanda. Ja då skulle det nog ringa lite varningsklockor hos mig.

Aftonbladet publicerar bild på heilande Ida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MLmdj5/civilministern-jag-kan-ha-gjort-hitlerhalsning
Citera
2021-12-12, 17:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Men att hålla tummen rakt (som hon gör) och spreta med de andra fingrarna är en onaturlig gest. Antingen spretar man med alla fem fingrarna som i en vinkning eller också håller man ihop dem som i en Hitlerhälsning.

Hela poseringen är onaturlig. Hon verkar ju onekligen posera. Men vad menar du med onaturlig? Jag kan hålla tummen rak och spreta med fingrarna utan större problem. Det är väl en islamistisk gest som inte hade fått spridning 2005 tror jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in