2021-12-10, 00:25
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är inte något speciellt bra journalistiskt grävjobb om Chang nu kan höra vilken musik som spelas genom att bara titta på ett foto. Det är missvisande.

Vad fick du det ifrån att han hörde musiken genom fotot, är det ett exempel på din vänsterlogik?
Läste du inte alls det jag skrev att Chang har flera källor som han har pratat med och som gett denna samstämmiga information?
Citera
2021-12-10, 00:29
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej, hon ska inte bara avkrävas ansvar utan främst avgå för att hon har starka kopplingar till vitmaktrörelsen genom i första led sin sambo, sedan i andra led till hans band som beskrivs i dessa högerextrema termer.
Därtill bild på henne själv heilandes i ett sammanhang där ovanstående personer med största sannolikhet ingår.
Slutligen vittnesuppgifter som bekräftar hennes och sambons livsstil:

Nyheter Idag har talat med en person som flera gånger befunnit sig på fester hemma hos Karkiainen. Den källan uppger att hen aldrig sett eller uppfattat att Karkiainen skulle reagerat på, eller stängt av, när det spelats nazistisk musik.
– Hennes pojkvän Mattias Lind var drivande i att göra Hitlerhälsningar och många hakade på. Det var sådan jargong hemma hos Karkiainen och Lind, berättar uppgiftslämnaren för Nyheter Idag.

https://nyheteridag.se/sa-hyllade-ci...-adolf-hitler/

Återigen, detta är fullständigt oacceptabelt beteende av en svensk civilminister såvida du inte skulle vara företrädare för NMR och på något sätt kommit till makten. Då hade du ju återspeglat partiets värderingar.
Som socialdemokrat eller företrädare för valfritt annat sjuklöverparti är det en omöjlighet.

Hon har starka kopplingar till vitmaktmiljön skriver idioten som refererar till nyheter idag. Håhåjaja. Nyheter idag är numera en seriös källa om den återger vad idioten vill tro. Att det var sexton år sedan spelar ingen roll. Att musiken bara existerar i det egna minnet spelar ingen roll.

Man ska "tro" på uppgiftslämnare då CF är en ansvarig utgivare. Håhåjaja.

Herrejävlar vad blåst du är. Det mest patetiska är att du tror att dina patetiska lögner ska ha någon påverkan på regeringsbildningen. Undrar om inte Chang Frick bytt sida och driver med dig.
Citera
2021-12-10, 00:29
Medlem
Ida får nu lida för sina ”ungdomssynder”. Som hon inte klarar att vuxet stå för.

Den heilande ministern har alltså barn? Med mannen vars texter hon påstår sig inte känna till. Och rasistflaggan är en inredningsdetalj bara...
Citera
2021-12-10, 00:30
Medlem
madsolars avatar
Hon verkar klara av detta. Sjukt. Man måste ta upp detta i varje jävla debatt man har med sossarna eller Ställa frågan om hon fortfarande är sambo med nazister eller om har gjort några nya nazist hälsningar i ironiskt syfte, varje gång hon visar sig offentligt.
Citera
2021-12-10, 00:31
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZaz0-9-
Jag och alla vänner jag hade i början av 90-talet gjorde Hitlerhälsning när jag spelade mitt loppisfynd 78rpm med Die Fahne Hoch på fester innan vi gick på krogen. Bara min dåvarande flickväns Pappa surnade till.. gammal Vietnam kommunist.. Alla andra fattade att det bara var på skoj. Nu så här i efterhand kan jag förstå honom men då blev han hatisk mot mina vänner med kortklipppt frisyr. Typ snagg.
Jag var också med på såväl 80-tal som 90-tal men har aldrig upplevt detta. Och då har jag festat både på hemmaplan som utomlands, även bland synthare så Henrik Arnstads försök att normalisera synthare som vanligt förekommande heilare ger jag heller inte mycket för.
Det som sticker ut mer är när Ultima Thule osv dök upp på scenen och då kan jag mer tänka mig att det förekommit. Rätt mycket wt-varning på det dock och i de kretsarna hängde inte jag.
Citera
2021-12-10, 00:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Hennes sambo ingår ju i bandet så självklart har hon umgåtts med dem.
Hon har ju dessutom varit tillsammans med honom länge och vittnesuppgiften är att han initierade heilandet och var pådrivande. Att detta var den normala jargongen hos paret.

Chang publicerar inte vad som helst utan att ha täckning för det, han är smartare än så.
Vill du vara naiv och tro på Snövit så varsågod.
Vi andra rör oss utanför sagans värld.
Återigen så är det inget vit makt band. Dom spelar ju country också. Dom spelar på flertalet stora musikfestivaler och arrangemang, dom skulle aldrig bli bokade om de var ett renodlat vit makt band.

Sagans värld är när man köper okända vittnesmål med hår och hull.

Men om Chang presenterar några handfasta bevis för dessa vittnesmål så kan jag ändra mig. Tills vidare ser det ut som det gör..
Citera
2021-12-10, 00:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Vad fick du det ifrån att han hörde musiken genom fotot, är det ett exempel på din vänsterlogik?
Läste du inte alls det jag skrev att Chang har flera källor som han har pratat med och som gett denna samstämmiga information?
Ur Nyheter Idag.

"Efter att Nyheter Idag först avslöjade att Karkiainen gör en Hitlerhälsning på en bild till tonerna av vit makt-musik"
Citera
2021-12-10, 00:41
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsell
Ida får nu lida för sina ”ungdomssynder”. Som hon inte klarar att vuxet stå för.

Den heilande ministern har alltså barn? Med mannen vars texter hon påstår sig inte känna till. Och rasistflaggan är en inredningsdetalj bara...

Förhoppningsvis så lider hon inte nämnvärt. Det är ju trots allt bara nyheter idag och dumhuvuden på Flashback som driver nazisttesen.

Men om man är sekteristiskt identitetspolitiskt dumhuvud som du och bara kan hantera svart och vitt? Kan det inte vara så att I.K är radikal och har lärt sig se skillnad på egna åsikter och sambos musiksmak? Du kan ju fundera på saken mellan dina spasmiska nazistanklagelser åtminstone? Man kan ju tycka att svenska dumhuvuden borde begripa att "sydstatsflaggan" har en annan betydelse i en europeisk kontext än den amerikanska. På vilket sätt är den ens rasistisk? Det borde väl rimligen bero på avsikten hos den som håller i flaggan. Jävla obildade konfirmatorika dumhuvud.
Citera
2021-12-10, 00:44
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hon har starka kopplingar till vitmaktmiljön skriver idioten som refererar till nyheter idag. Håhåjaja. Nyheter idag är numera en seriös källa om den återger vad idioten vill tro. Att det var sexton år sedan spelar ingen roll. Att musiken bara existerar i det egna minnet spelar ingen roll.

Man ska "tro" på uppgiftslämnare då CF är en ansvarig utgivare. Håhåjaja.

Herrejävlar vad blåst du är. Det mest patetiska är att du tror att dina patetiska lögner ska ha någon påverkan på regeringsbildningen. Undrar om inte Chang Frick bytt sida och driver med dig.

Jag har refererat till flera källor, även traditionell media om det gör dig tryggare.
Vill du hellre tro på Snövit och hennes sagor så står det dig fritt men jag är inte lika naiv.

Tid är ingenting för hon lever fortfarande med samma man idag. Bandet han spelar i har fortfarande kopplingar till vitmaktrörelsen så jag tror knappast att hans egna åsikter förändrats heller.

Lögner? Jag återger bara vad som framkommit hittills. Tycker det är rätt lätt att se vem som ljuger i detta sammanhang och det är inte jag.

Vadå tror mig kunna påverkar regeringsbildningen? Vad går du på?
Det jag påpekat flera gånger om är att korrupta sossar skyddas av sina egna, inklusive större delen av journalistkåren och andra offentliga partisympatisörer.
Detta försvar från dubbelmoralens botten är enbart patetiskt.
Citera
2021-12-10, 00:45
Medlem
Citat:
Återigen så är det inget vit makt band. Dom spelar ju country också. Dom spelar på flertalet stora musikfestivaler och arrangemang, dom skulle aldrig bli bokade om de var ett renodlat vit makt band.

Sagans värld är när man köper okända vittnesmål med hår och hull.

Men om Chang presenterar några handfasta bevis för dessa vittnesmål så kan jag ändra mig. Tills vidare ser det ut som det gör..

Haha, så inte om det är renodlat. Men det är okej om det är lite influerat av eller har inslag av vit makt musik Du är ju för lustig.

Det kanske bara var en "handrörelse" som misstolkades. Stor humor att läsa ditt inlägg.
Citera
2021-12-10, 00:46
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ur Nyheter Idag.

"Efter att Nyheter Idag först avslöjade att Karkiainen gör en Hitlerhälsning på en bild till tonerna av vit makt-musik"

Och det tolkar du som musiken hördes genom fotot, haha vilken jubelidiot du är!
Citera
2021-12-10, 00:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag har refererat till flera källor, även traditionell media om det gör dig tryggare.
Vill du hellre tro på Snövit och hennes sagor så står det dig fritt men jag är inte lika naiv.

Tid är ingenting för hon lever fortfarande med samma man idag. Bandet han spelar i har fortfarande kopplingar till vitmaktrörelsen så jag tror knappast att hans egna åsikter förändrats heller.

Lögner? Jag återger bara vad som framkommit hittills. Tycker det är rätt lätt att se vem som ljuger i detta sammanhang och det är inte jag.

Vadå tror mig kunna påverkar regeringsbildningen? Vad går du på?
Det jag påpekat flera gånger om är att korrupta sossar skyddas av sina egna, inklusive större delen av journalistkåren och andra offentliga partisympatisörer.
Detta försvar från dubbelmoralens botten är enbart patetiskt.
Okända källor. Om Chang skriver att han hört ifrån källor att det var utomjordingar på festen skulle du tro oavkortat på det också?
Du kanske borde kolla upp vad naiv betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in