2021-12-12, 15:21
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Du kräks för att du hoppades en konkurrent skulle tappa poäng. Du hade inte sagt ett ljud om det var Sterling som gick ner sådär och vann matchen åt City på det viset.

Nej salah är en erkänd filmare och han kastade sig som neymar i går. Det är ni liverpool runkare som skriker att salah blir överkörd.

Jag har tidigare sagt att jag ogillar Sterlings filmande så dra din ''men om city blabla'' någon annanstans tack. Sterling filmar? Ja, Slänger han sig som han blivit skjuten och snurrar runt? Nej.

Det är Salah som trycker till Mings med sin sida utav kroppen, Mings faller först och fuskaren salah bestämmer sig för att dyka, och det med kraft.

''Du kräks för att du hoppades konkurrent skulle tappa poäng'' Säger snubben som varje gång tycker det är tråkigt när andra lag i toppen vinner. Men tydligen får inte andra hoppas på att Liverpool förlorar? Jag struntar i att ni vann, kunde inte bry mig mindre faktiskt. Har i alla år sagt och hoppats på att det ska vara tight där uppe så det är spännande.

Angående City matchen, det är tveksam straff? Att få vifta med armarna i straffområdet och störa bollbanan med hjälp utav arm det är ''billigt!, tveksamt!'' Och du försvarar Salah med ''han måste slänga sig för att få straff''. Du är en bättre och 100 gånger mer mogen Rojjen utav Liverpool, och det får sägas som både bra och dåligt.

// PoK

// PoK
Citera
2021-12-12, 15:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker City får en del billiga straffar också, främst Sterling känns som han faller väldigt lätt ofta. Slutsatsen man kan dra är väl att vi alla uppfattar det som att konkurrenterna får billiga straffar och det är väl lite som @EnLitenFrys säger att man sitter och hoppas att ett annat topplag ska tappa poäng men så får de en straff och då känns det billigt och jobbigt. Kan förstå frustrationen för de mindre klubbarna (Brighton, Southampton osv) att de sällan får straffar i samma situationer som topplagen får, men det blir lite 'kasta sten i glashus' i denna tråden när nästan alla här håller på ett big6 lag och ena laget inte är värre än det andra.

Så är det absolut. Ifall jag höll på United eller Chelsea/City och sen ser man lägena i Liverpools match (Salah - som blir straff, Ings som inte får någon, Robertson vs Nakamba tittar man inte ens på) - då är det klart man känner att "fan, nära att de tappar där, typiskt att Liverpool ska få fördelarna på Anfield". Det är den instinktiva känslan.

Men som sagt, alla storklubbar har marginalerna på sin sida igår vad gäller beslut som tippar resultat i deras favör. Som någon annan sa är det väl inte så dumt egentligen, att lag som Wolves (med 10 man dessutom), Aston Villa, Leeds och Norwich är ohyggligt nära att ta poäng från klubbar med väldigt mycket större budget än dem.
Citera
2021-12-12, 15:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Nej salah är en erkänd filmare och han kastade sig som neymar i går. Det är ni liverpool runkare som skriker att salah blir överkörd.

Jag har tidigare sagt att jag ogillar Sterlings filmande så dra din ''men om city blabla'' någon annanstans tack. Sterling filmar? Ja, Slänger han sig som han blivit skjuten och snurrar runt? Nej.

Det är Salah som trycker till Mings med sin sida utav kroppen, Mings faller först och fuskaren salah bestämmer sig för att dyka, och det med kraft.

''Du kräks för att du hoppades konkurrent skulle tappa poäng'' Säger snubben som varje gång tycker det är tråkigt när andra lag i toppen vinner. Men tydligen får inte andra hoppas på att Liverpool förlorar? Jag struntar i att ni vann, kunde inte bry mig mindre faktiskt. Har i alla år sagt och hoppats på att det ska vara tight där uppe så det är spännande.

Angående City matchen, det är tveksam straff? Att få vifta med armarna i straffområdet och störa bollbanan med hjälp utav arm det är ''billigt!, tveksamt!'' Och du försvarar Salah med ''han måste slänga sig för att få straff''. Du är en bättre och 100 gånger mer mogen Rojjen utav Liverpool, och det får sägas som både bra och dåligt.

// PoK

Lång historia kort: U mad bro?

Lång historia lång:

Nej, Salah är ingen "erkänd filmare". Han förstärker. I de flesta fall blir han även foulad. Annars får du gärna komma med exempel på situationer som inte är straff där han får den, där han uppenbart går ner utan någon som helst kontakt.

"Det är Salah som trycker till Mings med sin sida utav kroppen, Mings faller först och fuskaren salah bestämmer sig för att dyka, och det med kraft. " - Nej, Salah är förbi och kliver in framför Mings för att täcka bollen, och då kommer Mings in bakifrån/snett bakifrån och ger Salah en lätt smäll innan Mings själv tappar balansen när han försöker komma ikapp. Därav straff.

"Men tydligen får inte andra hoppas på att Liverpool förlorar?" - Klart man får, och tycker man straffen är billig får man göra det. Eller att man kanske tycker Ings ska ha sin straff, det är legit. Att gå därifrån till att "kräkas på filmaren Salah", det är another level.

"Angående City matchen, det är tveksam straff? Att få vifta med armarna i straffområdet och störa bollbanan med hjälp utav arm det är ''billigt!, tveksamt!" - Moutinho tar en risk som är uppe med armen och viftar, dock ser jag inte på repriserna att bollen tar på arm. Jag har sett i flera vinklar och jag ser det inte. Jag håller öppet att jag har fel, om någon har en repris där det syns bra.

"Du är en bättre och 100 gånger mer mogen Rojjen utav Liverpool, och det får sägas som både bra och dåligt."

Ye, U mad.
Citera
2021-12-12, 17:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Topp 5 erhållna straffar på hemmaplan sen 2002/2003:
Chelsea 74
Man C 72
Man U 65
Arsenal 64
Liverpool 57

https://twitter.com/mattias_tamiren/status/1469746641217495040

Jag pratar om domarfördelar i övrigt.
Citera
2021-12-12, 17:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lång historia kort: U mad bro?

Lång historia lång:

Nej, Salah är ingen "erkänd filmare". Han förstärker. I de flesta fall blir han även foulad. Annars får du gärna komma med exempel på situationer som inte är straff där han får den, där han uppenbart går ner utan någon som helst kontakt.

"Det är Salah som trycker till Mings med sin sida utav kroppen, Mings faller först och fuskaren salah bestämmer sig för att dyka, och det med kraft. " - Nej, Salah är förbi och kliver in framför Mings för att täcka bollen, och då kommer Mings in bakifrån/snett bakifrån och ger Salah en lätt smäll innan Mings själv tappar balansen när han försöker komma ikapp. Därav straff.

"Men tydligen får inte andra hoppas på att Liverpool förlorar?" - Klart man får, och tycker man straffen är billig får man göra det. Eller att man kanske tycker Ings ska ha sin straff, det är legit. Att gå därifrån till att "kräkas på filmaren Salah", det är another level.

"Angående City matchen, det är tveksam straff? Att få vifta med armarna i straffområdet och störa bollbanan med hjälp utav arm det är ''billigt!, tveksamt!" - Moutinho tar en risk som är uppe med armen och viftar, dock ser jag inte på repriserna att bollen tar på arm. Jag har sett i flera vinklar och jag ser det inte. Jag håller öppet att jag har fel, om någon har en repris där det syns bra.

"Du är en bättre och 100 gånger mer mogen Rojjen utav Liverpool, och det får sägas som både bra och dåligt."

Ye, U mad.
Salah är ingen filmare? Lol. Salah och Mane är EPLs två största skådisar.
Citera
2021-12-12, 18:05
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag pratar om domarfördelar i övrigt.

Så du pratar om domarfördelar i övrigt men inte just straffar?
Citera
2021-12-12, 18:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Yep.
Citera
2021-12-12, 18:09
Medlem
Drickbacks avatar
Ännu ett lag med några covid, Man U.

Kommer ligan behöva stänga ner innan jul?
Citera
2021-12-12, 18:10
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Exakt det fetade. Känns som att folk inte ser Liverpools matcher utan bara någon "Salah dive compaliation" på youtube. Han står upp ovanligt mycket med tanke på hur mycket försvarare håller i honom. Straffen igår är solklar, inget att snacka om.

Citys straff igår är det billigaste jag sett på väldigt länge. Det där ska absolut inte vara straff. Obegripligt att VAR inte kliver in där.

Blir det Vlahovic som City går för i sommar månne? Han fortsätter att ösa mål för Fiorentina, väldigt fin spelare.

Exakt så är det. Och om man vänder på det med så är nog salah den som får utstå mest tjuvnyp och knep då han är så pass duktig, kan inte vara kul när alla måste näst intill spela fult mot honom för att ens ha en chans att hänga med.

Men det är klart, vissa fans från Arsenal, United och dylikt här inne ser bara salah troligtvis enbart i matcherna mot dem, inte konstigt att de har ett ont öga gentemot honom och gärna kategoriserar honom mtp hur mkt Han förnedrar deras klubbar år in och år ut.
Citera
2021-12-12, 18:10
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ännu ett lag med några covid, Man U.

Kommer ligan behöva stänga ner innan jul?
Ska mycket till för att engelsk fotbolls heligaste dag, Boxing Day-annandagen på svenska, ska ställas in...
Citera
2021-12-12, 18:12
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Ja, det är en viss nivå av bollägartyper här inne, jag menar folk som tar bollen och går hem när matchen går förlorad.
Citera
2021-12-12, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Salah är ingen filmare? Lol. Salah och Mane är EPLs två största skådisar.
Efter Ronaldo kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in