Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Enda man kan tillägga är att United inte fått några straffar till skänks den här säsongen, men den här straffen var en ren gåva. Den var inte ens tveksam. Det var ingen straff helt enkelt.
Utan straffen och utan De Gea i målet idag hade United förlorat med två eller tre mål. Mot Norwich!!! Så pass dåliga är dom.
Alltså. Armarna från Aarons har ju inte där att göra. Men det är kamp om boll och spelarna brottas om ytan. Finns ett case för straff för armarna ska inte vara där, men om det är där ribban ska ligga så ska man blåsa för straff/frispark varje gång armarna är uppe och gör antydan till att greppa motståndaren.
Jag står fast vid att United har många bra pusselbitar, men att få ihop dem till ett pussel där bitarna gör varandra starkare, det är utmaningen. Om det går utan att byta ut mer än hälften av pusslet, det vet jag inte (eller om det saknas 1-2 bitar på rätt plats för att få till det).
Citat:
Ursprungligen postat av
Camelot
Ja, en del av straffarna går att diskutera... Även försvarsspelet. Angående Uniteds straff, fick jag en känsla av att inlägget var lite för högt för att Ronaldo skulle kunna nå den eller göra ett bra avslut (jag kan ha fel...), men alltid riskabelt när försvararen håller i anfallaren, ibland bör försvararen nog tänka som i hockey att låta anfallaren ta ett svårt avslut och lita på målvakten... Citys straff, hmmm. Jag kan inte reglerna helt, men helt klart touchade bollen armen lite, men han gjorde sig inte större till bredden utan armen var framför kroppen, och hade bollen inte nuddat armen så hade bollen ändå stoppats av kroppen...
Intressant att så många av de stora lagen hade så svårt mot de mindre lagen, vilket nog är bra för ligan.
Det frustrerande med CR7 är att han gör så här i slutet av matcherna när hans lag behöver mål. Han är på hugget direkt bollen ska in i boxen, han är väldigt fysisk själv, har inga problem med att armbåga sig till en yta han vill in i - men sekunden han känner försvararen stångas tillbaka faller han och pläderar till domarna.
Tycker ändå domarna generellt inte belönat beteendet (minus igår), men de borde stävja det och våga dela ut ett gult kort eller två ibland. Antingen för filmning eller för gnällandet, det uppenbara fiskandet efter en straff.
Tar verkligen inlägget på Moutinhos arm? Jag ser det inte. Samtidigt känns det fysiskt "omöjligt" att stoppa bollen med revbenen när kroppen är böjd som den är, känns som att armen måste till för att den ska ta den riktning den tar. Har sett flera repriser och ser bara inte när armen stoppar bollbanan.
Citat:
Ursprungligen postat av
PommesOchKebab
Det går att falla och det går att förstärka utav helvete, Salah tråkigt nog fortsätter att dyka för allt han är värd.
Ja man behöver i dagens fotboll förstärka för att få med sig en straff (mycket ofta) men salah slänger sig som neymar. Det är pinsamt att se.
Som sagt gillar Salah men hans fall i går... kräks.
// PoK
Nej, men vad otippad kritik från en City-supporter. Eller kallar du dig "neutral", var det så?
Så här: Det är en foul. Mings hinner inte med. Han sliter i Salah, han kommer bakifrån och delar ut en smäll. Måhända oavsiktligt, men som en rak konsekvens av att han är på efterkälken. Då har Salah två val: Stå upp och få ingenting. Lägga sig och kanske få straffen.
Hade han gjort det förra hade han typ gjort tjänstefel. Och du hade ju ändå inte tyckt något annat än att Salah är en smutsig filmare. Damned if you do, damned if you don't.
Du kräks för att du hoppades en konkurrent skulle tappa poäng. Du hade inte sagt ett ljud om det var Sterling som gick ner sådär och vann matchen åt City på det viset.
Detta var Liverpools andra straff på 16 matcher denna säsong. Kritiken om att Salah/Mane filmar känns väldigt 2019. De förstärker, inte mer eller mindre än någon annan forward (ok, mindre än CR7 igår, men du ser ju inte United som ett hot därför väljer du att fokusera på Salah och inte CR7). Skillnaden då som nu är att Liverpool är mer i motståndarnas straffområde än vad de flesta lag är och kommer till fler sådana lägen än säg Burnley.
Klart man som supporter hellre vinner med odiskutabla mål än tajta situationer som går egna lagets favör dock.