2021-12-12, 15:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Okay, du önskar en sämre värld. Fixar vi inte problemet i Afrika, kommer problemet till din dörrmatta. Du väljer.

Min definition av en bättre värld är inte att jag måste betala ännu mer till dig när du umgås med din familj. Det är redan löjligt högt betalt.

Citat:
Som sagt, jag är inte intresserad av pengar. Skåpet är fullt med kläder och skor, till resten av livet. Resor? Nej, har sett tillräckligt, att ligga på någon strand i Thailand, nej tack.

Uppenbarligen ljuger du eftersom du vill ha mer betalt för att umgås med din familj.
Citera
2021-12-12, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Och varför värderar inte kvinnor barn? Jag trodde annars ni stod för 50% av detta samhälle. Är ni handikappade?

Ja, vi är handikappade, med barn. Därför måste man fixa karriär först och främst, frysa in sina ägg, och vid 40 års ålder inseminera.
Citera
2021-12-12, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Min definition av en bättre värld är inte att jag måste betala ännu mer till dig när du umgås med din familj. Det är redan löjligt högt betalt.

Uppenbarligen ljuger du eftersom du vill ha mer betalt för att umgås med din familj.

Vad babbla du om? Vilken familj? Tror du att jag är afrikan?
Citera
2021-12-12, 15:10
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Vad babbla du om? Vilken familj? Tror du att jag är afrikan?

Nu är du rasist, vad har Afrikan med detta att göra?
Vill du inte ha mer betalt för att ta hand om dina egna barn?
Citera
2021-12-12, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Nej, jag hade inte trott att du växt upp i medelklassen. Tror du nämnt det tidigare. Det är trist att du inte fick göra det. Men det här självömkandet och "världen motarbetar mig" är kanske inte en jättebra egenskap.

Jag kan nog säga att jag växte upp som medelklass och där fick man lära sig att jobba som ett djur och inte be någon om något. Båda mina föräldrar var egenföretagare. Morsan gick hemma 50% med oss farsan jobbade jämnt.

Världen är inte en plats där du kan sträcka ut handen och få det du förtjänar. Man måste jobba för det, vill du inte ha barn för de tynger dig och dina möjligheter, skaffa inga då.

Men sluta beskyll alla andra för valen du gör.

Hade din farsa fått sug på en annan kvinna, hur tror du det hade sett ut för dig?

Precis, skaffa ingen barn, alternativt frysa in äggen.
Citera
2021-12-12, 15:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Hade din farsa fått sug på en annan kvinna, hur tror du det hade sett ut för dig?

Du pratar om interna familjeangelägenheter, lär dig att ta ansvar för det inom familjen.
Citera
2021-12-12, 15:17
Medlem
Citat:

Till skillnad från dig hade jag två kompetenta föräldrar. De gick isär så småningom och jag har aldrig känt mig utanför eller förbisedd.
Citera
2021-12-12, 15:26
Avslutad
Citat:
Om du ser på alla problemen som vi har, svält, klimatförändringar, fattigdom, sjukdomar och så vidare. Oavsett vart i världen du hittar dem så är "vinst" det enda som kan bekämpa det. Om det inte fanns någon vinst, någon motivation för människor, så skulle inget hända. Inga innovationer, ingen tillväxt, inga mediciner och vi skulle inte kunna mota fattigdomen.

Människor gör nytta i på sina jobb, värden skapas och delas med dem som har sämre ställt. Det är inte ett perfekt system, men det är det bästa vi kommit på så här långt.

Tror att det finns bättre system. System som inte fuckar upp världen. I början av glödlampa tillverkningen, gjorde man en glödlampa som lyser den dag i dag. Det var ett problem, om folk inte kontinuerligt köper glödlampor, då finns det ingen business. Alltså började man producera glödlampor med begränsad livslängd. Det gäller massor av produkter, oftast tillverkad i ChIna. Högen av skräp bara växer och växer. Man behöver inte ha gått på universitetet, för och förstå att denna världen är kört. Just nu skriker man på mera el, efterfrågan på el kommer bara öka, med bilar som behöver el. Det är fel väg, vi får bromsa ner, skulle säga att det behövs ett tvärstopp.
Citera
2021-12-12, 15:27
Avslutad
Citat:
Till skillnad från dig hade jag två kompetenta föräldrar. De gick isär så småningom och jag har aldrig känt mig utanför eller förbisedd.

Good for you.
Men löser det världens problem?Nä, not so much.
Citera
2021-12-12, 15:28
Medlem
Citat:
Tror att det finns bättre system. System som inte fuckar upp världen. I början av glödlampa tillverkningen, gjorde man en glödlampa som lyser den dag i dag. Det var ett problem, om folk inte kontinuerligt köper glödlampor, då finns det ingen business. Alltså började man producera glödlampor med begränsad livslängd. Det gäller massor av produkter, oftast tillverkad i ChIna. Högen av skräp bara växer och växer. Man behöver inte ha gått på universitetet, för och förstå att denna världen är kört. Just nu skriker man på mera el, efterfrågan på el kommer bara öka, med bilar som behöver el. Det är fel väg, vi får bromsa ner, skulle säga att det behövs ett tvärstopp.

Okay så vad säger du till alla de människor som kommer att dö då? Du slutar tillverkarka saker. Inga mer bilar, där har du väl 100 000 människor som blir av med jobbet bara i Sverige, ingen mer sjukvård för det finns inte pengar till det längre. Inga mer mediciner, inga mer bidrag (som du själv lever på).

Det osar kommunist om dig lång väg.
Citera
2021-12-12, 15:29
Medlem
Citat:
Good for you.
Men löser det världens problem?Nä, not so much.

Vem har sagt att det löser några problem. Det var du som problematiserade det genom att skriva följande:

Citera
2021-12-12, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ändå kräver du betalt för att umgås med din familj.
Tips: skaffa inte familj då.

Är det inte det som på computer språk kallas syntax error.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in