2021-12-12, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Nej, jag hade inte trott att du växt upp i medelklassen. Tror du nämnt det tidigare. Det är trist att du inte fick göra det. Men det här självömkandet och "världen motarbetar mig" är kanske inte en jättebra egenskap.

Jag kan nog säga att jag växte upp som medelklass och där fick man lära sig att jobba som ett djur och inte be någon om något. Båda mina föräldrar var egenföretagare. Morsan gick hemma 50% med oss farsan jobbade jämnt.

Världen är inte en plats där du kan sträcka ut handen och få det du förtjänar. Man måste jobba för det, vill du inte ha barn för de tynger dig och dina möjligheter, skaffa inga då.

Men sluta beskyll alla andra för valen du gör.

Som jag skrev i tillägg; jag är inte intresserad av ekonomisk vinst, jag är intresserad av en bättre värld, men det är inte lönsamt. Man kan spela lotto, hoppas på vinst, och förverkliga sina drömmar, det är projekt i Afrika, naturskydd, och konsult verksamhet till regeringer i Afrika, så att vi kan få löst problemet där det finns, och inte här, för det går inte.
Citera
2021-12-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Som jag skrev i tillägg; jag är inte intresserad av ekonomisk vinst, jag är intresserad av en bättre värld, men det är inte lönsamt. Man kan spela lotto, hoppas på vinst, och förverkliga sina drömmar, det är projekt i Afrika, naturskydd, och konsult verksamhet till regeringer i Afrika, så att vi kan få löst problemet där det finns, och inte här, för det går inte.

Om du ser på alla problemen som vi har, svält, klimatförändringar, fattigdom, sjukdomar och så vidare. Oavsett vart i världen du hittar dem så är "vinst" det enda som kan bekämpa det. Om det inte fanns någon vinst, någon motivation för människor, så skulle inget hända. Inga innovationer, ingen tillväxt, inga mediciner och vi skulle inte kunna mota fattigdomen.

Människor gör nytta i på sina jobb, värden skapas och delas med dem som har sämre ställt. Det är inte ett perfekt system, men det är det bästa vi kommit på så här långt.
Citera
2021-12-12, 13:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det kallas prostitution, jag är inte en prostituerad.

Ändå kräver du betalt för att umgås med din familj.
Tips: skaffa inte familj då.
Citera
2021-12-12, 13:43
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Hallo, jag är 50+ med ett CV som en schweizisk ost. Jag hoppas att unga kvinnor läser på här, och gör sin matte. Det är dem jag skriver till, varna dem för barnfällan!

Men jag har ingen heller, inte när det kommer till pengar. Mitt driv är en bättre värld. Den business är inte lönsam.

Är det männens fel att du inte har skaffat dig ett bra CV tidigare?
Citera
2021-12-12, 13:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Bättre värld, du menar att jag ska betala dig ännu mer när du umgås med din familj?
Citera
2021-12-12, 14:33
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Haha så din plan är att vinna på lotto och sedan rädda afrikas nationer medelst konsultverksamhet (som du inte lyckas skriva korrekt HAHAHA) för att på så vis skapa en bättre värld för framtida generationer? Och du påbörjar det här nu som 50+ gammal utfattig, grälsjuk och obildad gnällkärring? Det här måste vara någon slags flashbackrekord. Kör hårt TantRossin och glöm inte att uppdatera forumet om hur det går för dig!
Citera
2021-12-12, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Haha så din plan är att vinna på lotto och sedan rädda afrikas nationer medelst konsultverksamhet (som du inte lyckas skriva korrekt HAHAHA) för att på så vis skapa en bättre värld för framtida generationer? Och du påbörjar det här nu som 50+ gammal utfattig, grälsjuk och obildad gnällkärring? Det här måste vara någon slags flashbackrekord. Kör hårt TantRossin och glöm inte att uppdatera forumet om hur det går för dig!

Mår du bra?
Citera
2021-12-12, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Bättre värld, du menar att jag ska betala dig ännu mer när du umgås med din familj?

Okay, du önskar en sämre värld. Fixar vi inte problemet i Afrika, kommer problemet till din dörrmatta. Du väljer.
Citera
2021-12-12, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du verkar arbetslös? Du vet inte ens hur man får en lön?

Män har högre lön för att vi är bättre på att motivera vår lön. Vi arbetar sannolikt bättre, varför skulle någon annars betala bättre. Det hade ju bara varit att ersätta oss med lågbetalda kvinnor.

Alla jobb där kvinnor kommer in tappar prestigen i exakt samma takt som antalet kvinnor ökar. Se på poliser jurister arkitekter. Finns inte ett enda kvinnligt jobb som har status eller prestige. Det är kvinnornas eget fel, som sagt så hatar ju t.ex feminister allt som kvinnor gör och värderar enbart det män gör. En svetsare är ju mer värd i dina egna inlägg en än sjuksköterska. Du borde rannsaka ditt eget tänkande.

Själv är jag matematiker och IT-konsult och åtnjuter extremt hög prestige. Det beror på mig själv och mina kollegor, vi tycker om oss själva och har självförtroende.

Ja, jag är arbetslös.

Får man fråga vad det är för tjänster du utför i ditt yrke?

Det fetade; det har jag inte påstått, du har sett fel, och det är inte min åsikt, men samhällets.
Citera
2021-12-12, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja precis, är det för jobbigt för dig?
Vill du att en man kvoterar in dig för att du inte orkar göra det som krävs?

Som sagt, jag är inte intresserad av pengar. Skåpet är fullt med kläder och skor, till resten av livet. Resor? Nej, har sett tillräckligt, att ligga på någon strand i Thailand, nej tack.
Citera
2021-12-12, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Självklart kunde första James Bond-boken haft en kvinna i huvudrollen. Och ingen man skulle gnälla över det. Det är kvinnors specialområde.

Att däremot alla James Bond-böcker och filmer har en man, som heter James, i huvudrollen, och nu sägs han byta kön, är kvotering och naturligtvis kommer det inte att leda till någonting än att varumärket James Bond urvattnas och blir noll värt och vi slutar bry oss. Precis som i alla andra fall när någon inkompetent inkvoteras istället för att man tar det bästa valet.

Berätta gärna om alla tuffa kvinnliga agenter från mellankrigsåren som du känner till. Förljuget är ordet.

Du förstår väl, att JB är/ska dö är i syfte på och trandencera vårt tänkande. Patriarkatet ska dö!
Citera
2021-12-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ja, jag är arbetslös.

Varför är du arbetslös? Menar du på fullaste allvar att du inte kan hitta ett enda jobb som inte kräver några kvalifikationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in