2021-12-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Tänk om det vore så att arbetets ersättning vore kopplat till hur samhällsviktiga de är. Men det är inte alls så.

Nej, så är det inte. Och jag tror också att det inte skulle se jätte mycket annorlunda ut än i dag om så vore fallet.
Citera
2021-12-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Hon har koll på hur hon känner. Hon talar inte för alla kvinnor.

Mitt första påstående är rotat i forskning. Ju mer jämställda vi blir, ju större skillnad mellan våra val. Du kan se detta här:

https://www.youtube.com/watch?v=k0Bab-Ulctc

Mitt andra påstående är ett derivat av det första.

Mitt tredje stycke beskriver bara något som de alla flesta med hälsosamma förhållanden gör, varje dag.

Min sambo ville gå ner i tid när vi fick barn. Jag motsatte mig detta, det finns massor av skäl till att låta bli. Men hon valde att göra det oavsett vad jag tyckte. Hon är en självständig individ och väljer själv hur hon vill leva sitt liv. En modern kvinna helt enkelt och en självklarhet för mig att respektera hennes val oavsett om jag tycker hon valt fel.

När man lär TantRossin´s inlägg förfäras man av hur vissa är kvar i stenåldern och hur man betraktar kvinnor som offer och mähän utan egen vilja.
Hon talar inte för alla kvinnor, nej, det är bara män (som du) som talar för alla kvinnor.
Citera
2021-12-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Hon talar inte för alla kvinnor för det är det bara män (som du) som gör.

Orkar inte svara på dina knepiga inlägg, det är för ointellektuellt för min smak.
Citera
2021-12-12, 13:08
Medlem
Citat:
Orkar inte svara på dina knepiga inlägg, det är för ointellektuellt för min smak.
Du försöker tala å kvinnors vägnar i alla dina inlägg och läxa upp kvinnor om hur kvinnor fungerar. När en kvinna säger emot så heter det att "ja men hon talar inte för alla kvinnor". Haaaaaaaa

Inser du ens hur korkad du låter?

Men nej då, du har så rätt, för det är bara du och andra män som talar för alla kvinnor.
Citera
2021-12-12, 13:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Om du menar det, kan agenten likaväl vara en kvinna.
Självklart kunde första James Bond-boken haft en kvinna i huvudrollen. Och ingen man skulle gnälla över det. Det är kvinnors specialområde.

Att däremot alla James Bond-böcker och filmer har en man, som heter James, i huvudrollen, och nu sägs han byta kön, är kvotering och naturligtvis kommer det inte att leda till någonting än att varumärket James Bond urvattnas och blir noll värt och vi slutar bry oss. Precis som i alla andra fall när någon inkompetent inkvoteras istället för att man tar det bästa valet.

Berätta gärna om alla tuffa kvinnliga agenter från mellankrigsåren som du känner till. Förljuget är ordet.
Citera
2021-12-12, 13:20
Avslutad
Citat:
Din syn på kvinnors förmåga att se efter sig själva är verkligen inte trevlig. Du framställer kvinnor som mähän som inte kan ta tillvara på sig.

Den snälla, naiva kvinnan gör allt för kärlek och blir kallt utnyttjad av en ond man som jobbar och tjänar pengar medans hon blir försörjd och går hemma med hans pengar i sin ficka.

Är du singel?

Ser att du i ett inlägg pratar om stenålder. Ja, vi har inte alla uppväxt i medelklassen, om det kommer som en överraskning för dig.

Du frågar mig om jag är en 'crazy catwoman'? Nej, har sambo och hund, så det är en bit väg dit.
Citera
2021-12-12, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag sa ju åt dig att du får förhandla med din man, vill du ha betalt för att mysa med honom också får du framföra det till honom.

Det kallas prostitution, jag är inte en prostituerad.
Citera
2021-12-12, 13:23
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Men varför är vissa sysslor mer värda än andra? Varför ska en pedagog ha pengar för passa barn, medans den som går hemma och gör exakt samma, inte ska ha lön för det? Varför är vissa yrken bättre betalt än andra, särskilt manliga yrken? Är det för att blir det fler kvinnor i ett yrke, då faller prestigen, och lönen?
Du verkar arbetslös? Du vet inte ens hur man får en lön?

Män har högre lön för att vi är bättre på att motivera vår lön. Vi arbetar sannolikt bättre, varför skulle någon annars betala bättre. Det hade ju bara varit att ersätta oss med lågbetalda kvinnor.

Alla jobb där kvinnor kommer in tappar prestigen i exakt samma takt som antalet kvinnor ökar. Se på poliser jurister arkitekter. Finns inte ett enda kvinnligt jobb som har status eller prestige. Det är kvinnornas eget fel, som sagt så hatar ju t.ex feminister allt som kvinnor gör och värderar enbart det män gör. En svetsare är ju mer värd i dina egna inlägg en än sjuksköterska. Du borde rannsaka ditt eget tänkande.

Själv är jag matematiker och IT-konsult och åtnjuter extremt hög prestige. Det beror på mig själv och mina kollegor, vi tycker om oss själva och har självförtroende.
Senast redigerad av Paris24 2021-12-12 kl. 13:27.
Citera
2021-12-12, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Fast det genererar värde eftersom andra än producenten är villiga att betala för det. Vill man generera värde genom barnalstrande är det antagligen surrogatfarmar och dylikt som gäller.

Och därför är det ingen kvinna med 2 hjärnceller, håller på med den industri. Resultatet kan du se på BB.
Barn har ingen värde i detta samhälle.
Citera
2021-12-12, 13:27
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Och därför är det ingen kvinna med 2 hjärnceller, håller på med den industri. Resultatet kan du se på BB.
Barn har ingen värde i detta samhälle.
Och varför värderar inte kvinnor barn? Jag trodde annars ni stod för 50% av detta samhälle. Är ni handikappade?
Citera
2021-12-12, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Välj då, som alla andra får göra. Varför gnäller du bara istället för att ta tag i ditt liv?

Hallo, jag är 50+ med ett CV som en schweizisk ost. Jag hoppas att unga kvinnor läser på här, och gör sin matte. Det är dem jag skriver till, varna dem för barnfällan!

Men jag har ingen heller, inte när det kommer till pengar. Mitt driv är en bättre värld. Den business är inte lönsam.
Senast redigerad av TantRossin 2021-12-12 kl. 13:32.
Citera
2021-12-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ser att du i ett inlägg pratar om stenålder. Ja, vi har inte alla uppväxt i medelklassen, om det kommer som en överraskning för dig.

Du frågar mig om jag är en 'crazy catwoman'? Nej, har sambo och hund, så det är en bit väg dit.

Nej, jag hade inte trott att du växt upp i medelklassen. Tror du nämnt det tidigare. Det är trist att du inte fick göra det. Men det här självömkandet och "världen motarbetar mig" är kanske inte en jättebra egenskap.

Jag kan nog säga att jag växte upp som medelklass och där fick man lära sig att jobba som ett djur och inte be någon om något. Båda mina föräldrar var egenföretagare. Morsan gick hemma 50% med oss farsan jobbade jämnt.

Världen är inte en plats där du kan sträcka ut handen och få det du förtjänar. Man måste jobba för det, vill du inte ha barn för de tynger dig och dina möjligheter, skaffa inga då.

Men sluta beskyll alla andra för valen du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in