Citat:
Ursprungligen postat av
TantRossin
Men varför är vissa sysslor mer värda än andra? Varför ska en pedagog ha pengar för passa barn, medans den som går hemma och gör exakt samma, inte ska ha lön för det? Varför är vissa yrken bättre betalt än andra, särskilt manliga yrken? Är det för att blir det fler kvinnor i ett yrke, då faller prestigen, och lönen?
Du verkar arbetslös? Du vet inte ens hur man får en lön?
Män har högre lön för att vi är bättre på att motivera vår lön. Vi arbetar sannolikt bättre, varför skulle någon annars betala bättre. Det hade ju bara varit att ersätta oss med lågbetalda kvinnor.
Alla jobb där kvinnor kommer in tappar prestigen i exakt samma takt som antalet kvinnor ökar. Se på poliser jurister arkitekter. Finns inte ett enda kvinnligt jobb som har status eller prestige. Det är kvinnornas eget fel, som sagt så hatar ju t.ex feminister allt som kvinnor gör och värderar enbart det män gör. En svetsare är ju mer värd i dina egna inlägg en än sjuksköterska. Du borde rannsaka ditt eget tänkande.
Själv är jag matematiker och IT-konsult och åtnjuter extremt hög prestige. Det beror på mig själv och mina kollegor, vi tycker om oss själva och har självförtroende.