2021-12-12, 11:09
Avslutad
Citat:
QUOTE=Paris24|78287274]Berätta varför just kvinnor skulle gifta sig? Exakt lika många män gifte sig.
Jag kan inte svara på andra kvinnors val.

Citat:
Berätta vad fri abort har med kvinnligt yrkesliv att göra? Exakt lika många män är med och gör ett barn.

Utan den fri abort kan kvinnor inte delta aktivt i samhället. Inte som samhället är utformad idag.

Citat:
Berätta varför kvinnor måste bli uppmuntrade till att studera, medans män gör det ändå.

Det är snarare tvärtom, kvinnor är på väg och dominerar på högre utbildningar.

Citat:
Berätta varför det var ett problem för kvinnor att bli självförsörjande men inte män.
Ditt förtroende för kvinnor verkar pendla kring noll-sträcket. Vad är vinsten att kvotera in en kvinna som inte ens klarar att försörja sig eller skaffa en utbildning?

Det är en annan debatt. Handlar om den ökande tekniska utvecklingen i samhället, som skapar arbetslöshet, främst i den nedersta klass.
Citera
2021-12-12, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Varför kan inte kvinnor skapa en egen karaktär som är kvinna istället för att rida på en mans succé?

Fordi JB är en gammal gubbe, han kan för helvete inte leva evigt! Dessutom stör det mig, att gubben, som är nära 60, gör barn på en 30 år yngre kvinna. Nu är han död.
Citera
2021-12-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Eller hur!!! Sjukt gräsligt alltså.

Vet vem du är förresten så du får gärna sluta skämma ut dig själv.

Nej det vet du inte och om du andas och går igenom denna tråden så kommer du nog inse att det verkligen inte är jag som skämmer ut mig själv.

Däremot så har du exakt samma uttryckssätt, meningsuppbyggnad och fokusområde som kontot BoxInBag. Ni har även bägge en fabläs för att rapportera andra i ett desperat försök att verka viktiga och kontona reggas ganska samtidigt. Mycket underligt sammanträffande.
Citera
2021-12-12, 11:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Utan den fri abort kan kvinnor inte delta aktivt i samhället. Inte som samhället är utformad idag.

Jo de kan sluta knulla fram oönskade barn

Citat:
Det är snarare tvärtom, kvinnor är på väg och dominerar på högre utbildningar.

Och det räcker ändå inte för att de ska lyckas. De mest framgångsrika männen behöver inte ens slutföra sina utbildningar, de hoppar av och bygger sina egna företag istället.
Citera
2021-12-12, 11:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Fordi JB är en gammal gubbe, han kan för helvete inte leva evigt! Dessutom stör det mig, att gubben, som är nära 60, gör barn på en 30 år yngre kvinna. Nu är han död.

Hur var det svar på frågan varför inte kvinnor kan skapa egna karaktärer istället för att rida på en mans succé?
Citera
2021-12-12, 11:16
Medlem
Citat:

Så inget svar på frågan som han ställde då? Varför är det så viktigt att det blir en kvinnlig JB?
Citera
2021-12-12, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Kunden betalar så om du passar dina egna barn är det du själv som är kunden.
Betala då så mycket du vill till dig själv.

Men hörru, att passa sitt barn är en samhällsuppgift, om ingen uppfostra barnen, då blir de vilda babianer. Vill du anställa en sån babian i ditt företag?
Citera
2021-12-12, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Så inget svar på frågan som han ställde då? Varför är det så viktigt att det blir en kvinnlig JB?

Men om könet inte spelar roll, vad är så problemet?
Citera
2021-12-12, 11:21
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Men hörru, att passa sitt barn är en samhällsuppgift, om ingen uppfostra barnen, då blir de vilda babianer. Vill du anställa en sån babian i ditt företag?

Det finns alltid en kund som måste betala och när det är du som passar dina egna barn så är det du som är kunden. Förhandla lönen med dig själv, den förhandlingen borde du kunna vinna.
Citera
2021-12-12, 11:22
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Problemet är väl att kvinnorna inte klarar av att skapa något eget och det är därför män dominerar på poster som kräver att man kan det.
Citera
2021-12-12, 11:23
Medlem
Citat:

Du undviker att svara på frågan hela tiden, kan du bara svara:

Varför är det så viktigt att skapa en kvinnlig variant av JB när det nästan inte skapas karaktärer åt andra hållet. Dvs från en kvinnlig till en manlig.

Kan du bara ge ett rakt svar? Jag har aldrig sagt att jag inte bryr mig ifall det är en kvinnlig eller manlig karaktär. Personligen brukar jag tycka att dessa makeovers bara blir usla.

Jag skulle absolut inte vilja ha en manlig copycat på Sigourney Weaver´s karaktär i Alien.
Citera
2021-12-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Nu är ju inte 130 i iq högt. Till och med jag hade lite över det på mitt senaste iq-test. När jag säger "högintelligent" så pratar vi ganska mycket över 130.

Men du tycker alltså att en taxichaufför är missgynnad för att han är lite mer klipsk än medel och jobbar mycket? Jag menar att hans situation är en direkt produkt av hans taskiga val han har gjort. Om han har så stor kapacitet som du säger och hyfsad iq, varför har han inte suttit i skolbänken då? varför är han inte ingenjör eller ekonom? varför jobbar han inte på ett megaföretag där han har chans att avancera?

Sedan kanske jag inte håller med om att sitta i en 200-300 timmar taxibil går att jämföra med kvalificerat arbete som en företagsledare eller ingenjör gör. Men det är kanske en annan diskussion.

Det du ser som orättvisor är absolut inte en orättvisa. Det är hans egna livsval.

Är du för att svenska staten skall ge honom samma lön som en person som gått 4 år på högskola eller vad menar du att staten skall göra för att jämna ut "orättvisan" för taxichauffören?

Fyra års universitetsstudier ger inte på något sätt någon garanti för en hög lön. Mitt intresse, för böcker exempelvis, ger väldigt låg lön, medan min brors intresse för datorer och programmering ger en väldigt mycket bättre lön. Har jag valt mitt intresse som jag haft sedan jag var fem?

Jämför den som gillar golf och råkar ha talang för det med någon som gillar badminton och har talang för det.

Det är omkring 2% av befolkningen som har IQ över 130, det är högt även om du har en annan åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in