2021-12-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Förklara för mig, snälla! Jag skriver uttryckligen att jag anställer på kompetens och inte på kön.

Problemet för mig är att jag har en manlig kandidat och 20 kvinnliga. Hur stor sannolikhet tror du det är att han är den bästa av alla 21 kandidater?

Om jag inte skall diskriminera någon, varken man eller kvinna så skall jag alltså anställa den bästa för jobbet. Vilket oftast, inte alltid, men oftast är en kvinna.

Förklara för mig vad du skulle gjort i min situation.
Du skrev uttryckligen att en man inte är lämpad för ett kvinnodominerande yrke din fjant.
Citera
2021-12-12, 10:50
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Vad menar du med "om kvinnor ska få handikappad för att vinna"? Utveckla gärna vad du menar med att "få handikappad"

Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
I schack kan den bättre spelaren ge olika handikapp, t.ex. att spela med förbundna ögon under hela matchen men det räcker inte, de bästa männen är ändå bättre än de bästa kvinnorna.

Så vad ska vi göra för att lösa mansdominansen tycker du?

Jag väntar fortfarande på ditt svar Koule, hur ska vi lösa mansdominansen bland toppspelarna i schack när det inte räcker med att mannen spelar med förbundna ögon?
Citera
2021-12-12, 10:52
Medlem
Citat:
Du skrev uttryckligen att en man inte är lämpad för ett kvinnodominerande yrke din fjant.

Nej det gjorde jag inte, jag skrev att just han oftast inte är den bästa kandidaten. För det bara en är tjänst och 21 som söker. Detta är vad jag skrev.

Mitt problem är att bara kvinnor söker till vissa av tjänsterna och bara män till andra typer av tjänster. Det gör det extremt svårt att få en jämn könsfördelning. Och när jag väl har en man som söker till en tjänst där det nästan bara är kvinnor, så är det ganska stor risk att han faktiskt inte är den bästa kandidaten och då kan jag inte anställa honom.

Det står inget om hans lämplighet. Det står att han oftast inte är den bästa kandidaten för att han har stor konkurrens om jobbet.

Jag kommer inte svara dig något mer nu, du är ett troll och inget annat. Du får ursäkta men om detta är vad du faktiskt tro då är du tyvärr en idiot och kommer att ligga i botten av den här pyramiden, förmodligen är du redan begravd längst ner.
Citera
2021-12-12, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Varför ska James Bond bli en kvinna? James Bond är en karaktär som är en man. Förstår inte vilka som vill se denna karaktär som en kvinna, varför vill kvinnor det? Vad vill de bevisa? Gör en egen karaktär som är anses som en tuff spion.

Den bästa kvinnliga karaktären i en action film är nog Sigourney Weaver i den första Alien. Behöver vi män kompensera för något vis för att göra en manlig version av denna karaktär? Nej..

James Bond är död. Visste du inte det? Sånt händer ju med MÄN i farligt yrke.
Jag väntar spänt på, om den kvinnliga efterföljare till JB ska bete sig som sin föregångare gjorde, när det kommer till motsatta könet.
Citera
2021-12-12, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Varför är könet på James Bond så viktigt för dig? Det är sexistiskt. Du verkar se allting som manligt/kvinnligt? Själv ser jag en agent.

Om du menar det, kan agenten likaväl vara en kvinna.
Citera
2021-12-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
James Bond är död. Visste du inte det? Sånt händer ju med MÄN i farligt yrke.
Jag väntar spänt på, om den kvinnliga efterföljare till JB ska bete sig som sin föregångare gjorde, när det kommer till motsatta könet.

Vad är din teori om varför det skall göras remakes på karaktärer om vart manliga men nästan inget (som jag kan komma på) med kvinnliga karaktärer som skall nu bli manliga?
Citera
2021-12-12, 10:57
Medlem
Citat:
Jag brukar ha "pappa"-samtal med min farsa 2-3 gånger i månaden där jag läxar upp honom ordentligt och ser till så att han beter sig.

Stackars, stackars honom. Han måste dagligen fundera på vad han gjorde för fel för att hamn i den gräsliga situation som han nu befinner sig i.
Citera
2021-12-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag väntar fortfarande på ditt svar Koule, hur ska vi lösa mansdominansen bland toppspelarna i schack när det inte räcker med att mannen spelar med förbundna ögon?
Det "löser" sig snart då fler kvinnor börjar spela schack. Tidigare så gjorde inga kvinnor det eftersom att de inte var välkomna att göra det, man ansåg att det var "manligt" och något som bara "smarta" män ägnade sig åt.

Ungefär som att det bara är män som gör Mensas IQ-tester och folk därför tror att män är smartare än kvinnor. Nej, män är bara mer narcissistiska och gör fler IQ-tester för att de vill känna sig speciella, precis som att fler män spelar schack för att de tror det gör dem smarta.

Om lika många kvinnor börjar göra mensas IQ-tester så kommer Mensa att bestå av 99% kvinnliga medlemmar och kvinnorns kommer visa sig ha mycket högre IQ än de manliga medlemmarna.

Samma sak gäller givetvis även för schack.
Citera
2021-12-12, 11:01
Medlem
Vill man som man ha det glassigt på en räkmacka ska man definitivt välja ett kvinnodominerat jobb.
De undersköterskor och sjuksköterskor jag jobbat med som är män kommer in med högre lön och blir direkt curlade, precis som resten av livet.
De får höra att de är så duktiga när de sköter sitt jobb, precis som vilken random halvbra pappa som helst. Noll prestation.
Så ja, där kan män fortsätta att bli curlade som bebisar..välj vården.
Citera
2021-12-12, 11:03
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det "löser" sig snart då fler kvinnor börjar spela schack. Tidigare så gjorde inga kvinnor det eftersom att de inte var välkomna att göra det, man ansåg att det var "manligt" och något som bara "smarta" män gör.

Ungefär som att det bara är män som gör IQ-tester hos Mensa och folk därför tror att män är smartare än kvinnor. Nej, män är bara mer narcissistiska och gör fler IQ-tester. Om lika många kvinnor börjar göra mensas IQ-test så kommer Mensa snart att best av 99% kvinnliga medlemmar och där kvinnor visar sig ha mycket högre IQ än de manliga medlemmarna.

Jo de har alltid varit välkomna att spela men inte lika många har varit intresserade och de har inte varit lika bra, inte ens i närheten. Så hur löser vi detta Koule?
Citera
2021-12-12, 11:04
Medlem
Citat:
Det "löser" sig snart då fler kvinnor börjar spela schack. Tidigare så gjorde inga kvinnor det eftersom att de inte var välkomna att göra det, man ansåg att det var "manligt" och något som bara "smarta" män ägnade sig åt.

Ungefär som att det bara är män som gör Mensas IQ-tester och folk därför tror att män är smartare än kvinnor. Nej, män är bara mer narcissistiska och gör fler IQ-tester för att de vill känna sig speciella, precis som att fler män spelar schack för att de tror det gör dem smarta.

Om lika många kvinnor börjar göra mensas IQ-tester så kommer Mensa att bestå av 99% kvinnliga medlemmar och kvinnorns kommer visa sig ha mycket högre IQ än de manliga medlemmarna.

Har du fått en stroke?
Citera
2021-12-12, 11:04
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Om du menar det, kan agenten likaväl vara en kvinna.

Varför kan inte kvinnor skapa en egen karaktär som är kvinna istället för att rida på en mans succé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in