2021-12-12, 09:58
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Bara de brunaste som går till AFS.
Många andra är gamla S-väljare och har inte svårt att gå tillbaka till S.
Tror det kommer bli det största väljarbytet där. Alltså SD till S.
Finns många invandringskritiska gamla sossar som absolut inte vill ha en moderatregering.

Visst är det så. Men var och en är sig själv och sitt bankkonto närmast. Samhället går mot att man tvingas betala och spara mer för att klara sig och snart lär vi se krav på lägre skatter, vilket sossarna vägrar att gå med på. Snarare höjer man skatten och den går i större mängd till sånt som aldrig kommer att gynna arbetstagare. Den förutsägbarhet om en stabil välfärd vid sjukdom, arbetslöshet och pension finns inte längre och går aldrig att återskapa: socialdemokratiska partiet är inte längre socialdemokratiskt och än mindre ett arbetarparti.
Citera
2021-12-12, 10:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Visst är det så. Men var och en är sig själv och sitt bankkonto närmast. Samhället går mot att man tvingas betala och spara mer för att klara sig och snart lär vi se krav på lägre skatter, vilket sossarna vägrar att gå med på. Snarare höjer man skatten och den går i större mängd till sånt som aldrig kommer att gynna arbetstagare. Den förutsägbarhet om en stabil välfärd vid sjukdom, arbetslöshet och pension finns inte längre och går aldrig att återskapa: socialdemokratiska partiet är inte längre socialdemokratiskt och än mindre ett arbetarparti.
De som tidigare röstat S och numera SD har större tilltro till S vad det gäller välfärden än vad de har till M.
Skattesänkningar är inte nån stor fråga för invandringskritiska gamla sossar.
Om S skärper upp invandringspolitiken kommer jättemånga SD gå tillbaka till S.
Det är trots allt arbetare och de vill inte ha en moderatregering som prioriterar skattesänkningar före välfärd.
Citera
2021-12-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
De som tidigare röstat S och numera SD har större tilltro till S vad det gäller välfärden än vad de har till M.
Skattesänkningar är inte nån stor fråga för invandringskritiska gamla sossar.
Om S skärper upp invandringspolitiken kommer jättemånga SD gå tillbaka till S.
Det är trots allt arbetare och de vill inte ha en moderatregering som prioriterar skattesänkningar före välfärd.

Finns tabeller som visar skillnaden mellan svenskar/invandrare vad gäller att rösta på olika partier.

Invandrare är mer benägna att rösta på S och V än svenskar, tvärtemot så är Svenskar mer benägna att rösta på M än invandrare. I övrigt är inte skillnaderna så jättestora.

Detta tycker jag är ett väldigt utmärkt tecken på vad som styr vilka man röstar på, skatten resp bidragen och även vilka som får bidragen.

Med tanke på massimporten av invandrare så är det ganska svårt att sänka skatterna för utgifterna för bidragen är stora och svåra att skära ner på utan att det får konsekvenser.

Jag tror att vi går mot en tid där man höjer skatterna och det beror inte enbart på att massimporten av utlänningar fortsätter utan också för att den tekniska skulden börjar bli alltför stor, dvs man har försummat stora delar av infrastrukturen och de resurser som behövs för att tillgodose en växande befolknings behov.

Infrastruktur är tåg, kollektivtrafik, flyg, energiproduktion och distribution, bostäder som ska renoveras och så vidare och så vidare samt resurser är tillgång till samhällsservice, sjukvård, polis m.m

Vi har även de kommande 15-20 åren fler pensionärer än vanligt. Efter de 15-20 åren ska dock situationen normaliseras här.
Citera
2021-12-12, 11:19
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Finns tabeller som visar skillnaden mellan svenskar/invandrare vad gäller att rösta på olika partier.

Invandrare är mer benägna att rösta på S och V än svenskar, tvärtemot så är Svenskar mer benägna att rösta på M än invandrare. I övrigt är inte skillnaderna så jättestora.

Detta tycker jag är ett väldigt utmärkt tecken på vad som styr vilka man röstar på, skatten resp bidragen och även vilka som får bidragen.

Med tanke på massimporten av invandrare så är det ganska svårt att sänka skatterna för utgifterna för bidragen är stora och svåra att skära ner på utan att det får konsekvenser.

Jag tror att vi går mot en tid där man höjer skatterna och det beror inte enbart på att massimporten av utlänningar fortsätter utan också för att den tekniska skulden börjar bli alltför stor, dvs man har försummat stora delar av infrastrukturen och de resurser som behövs för att tillgodose en växande befolknings behov.

Infrastruktur är tåg, kollektivtrafik, flyg, energiproduktion och distribution, bostäder som ska renoveras och så vidare och så vidare samt resurser är tillgång till samhällsservice, sjukvård, polis m.m

Vi har även de kommande 15-20 åren fler pensionärer än vanligt. Efter de 15-20 åren ska dock situationen normaliseras här.

Ja. Granskar man SCBs mätning så ser man att fler svenskar i reella nummer röstar på M än S. Detta är fakta. Det var några år sedan nu som svenskar tjänar på skattehöjarpolitik eftersom pengarna ändå inte går till välfärden. En vanlig svensk som arbetar och gör rätt för sig, tjänar mer på M:s politik än S. De finns många som röstar på S, men de är allt som oftast lättlurade och naiva och tror att Sverige fortfarande är som på 1900-talet. Har en sossevän som fortfarande tittar på gamla Youtubefilmer på tal från Olof Palme. Ungefär på den nivån är det. Och då inser man att dessa blir jävligt svårt att få dessa att vakna till.

De som har vaknat på riktigt och som har koll på läget har redan gått över till M och SD.
Citera
2021-12-12, 12:55
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om MP ligger under 4% mätning efter mätning så måste det nu tas på allvar. Dom ligger visserligen inte långt under spärren men jag har svårt att tro på att sossar vill rösta på ett parti som sänker dom politiskt samt jag kan inte se att MP kan få något från Centern heller.

Detta blir spännande.

Vi får se när kylan återkommer, smällkallt i januari och februari skapar den perfekta oron i landet. Men totalt väldigt sorgligt att bevittna Sveriges förfall och att man måste betala för eländet.

Högsta prioritet är ett MP under 4%. Näst högsta prioritet är att straffa sossarna.

Som tur är straffar man sossar bäst genom att knuffa ut mp, då förlorar de med stor sannolikhet makten.
Utnämningsmakten är och förblir alltid prioritet ett för S. De är många som står i tacksamhetsskuld till S.
Allt ifrån generaldirektörer till fackföreningar, hyresgästföreningen, msm. Listan kan göras väldigt lång.
De har infiltrerat hela samhället under lång tid.
Underskatta aldrig S. Den stora fårskocken manipuletar de lätt.
Så MP ut win win för Sveriges välstånd.
Citera
2021-12-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself

Ja socialdemokraternas kärnväljare är bidragstagare - som de själva importerat! För att behålla regeringsmakten är de beredda att göra ALLT. För mister de regeringsmakten så kan mycket av deras maktapparat rasa samman.

1Verkliga åtgärder mot kriminaliteten ( skulle innebära förlust av tiotusentals klanröster)
2) Utvisning av folk som kommit in på falska grunder ( ytterligare förlust av stora väljarskaror)
3) Ingen “flykting”- invandring (stort väljartapp för sossarna)
Sen har vi mutade "kulturarbetare" ( såna som producerar sånt som ingen vill betala för, men i alla fall ställer upp för s.
Citera
2021-12-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Som tur är straffar man sossar bäst genom att knuffa ut mp, då förlorar de med stor sannolikhet makten.
Utnämningsmakten är och förblir alltid prioritet ett för S. De är många som står i tacksamhetsskuld till S.
Allt ifrån generaldirektörer till fackföreningar, hyresgästföreningen, msm. Listan kan göras väldigt lång.
De har infiltrerat hela samhället under lång tid.
Underskatta aldrig S. Den stora fårskocken manipuletar de lätt.
Så MP ut win win för Sveriges välstånd.

Exakt. Ut med MP.
Jag minns valnatten 1991 då MP åkte ut ur riksdagen. Blev en del festande! Minns att jag var redigt bakis dan därpå. Som tur var var jag på ett bygge nära där jag bodde. Men glädjen av valresultatet gjorde att det ändå gick lätt att snickra den dagen.
Många sade att det var omöjligt att MP skulle åka ut. De hade ju den behagliga och söta Inger som språkrör. Men det hjälpte inte.

Vi får bereda oss på att regimmedia kommer att göra allt för att MP ska va kvar. Det kommer att bli enormt med tv-tid för klimatlarm och Greta.
Det blir en hård valrörelse.
Citera
2021-12-12, 16:24
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Exakt. Ut med MP.
Jag minns valnatten 1991 då MP åkte ut ur riksdagen. Blev en del festande! Minns att jag var redigt bakis dan därpå. Som tur var var jag på ett bygge nära där jag bodde. Men glädjen av valresultatet gjorde att det ändå gick lätt att snickra den dagen.
Många sade att det var omöjligt att MP skulle åka ut. De hade ju den behagliga och söta Inger som språkrör. Men det hjälpte inte.

Vi får bereda oss på att regimmedia kommer att göra allt för att MP ska va kvar. Det kommer att bli enormt med tv-tid för klimatlarm och Greta.
Det blir en hård valrörelse.

Många sossar här som vill göra S till det enda partiet på en av sidorna. MP är ett större hot än S som har ca: 30% och tidigare har haft 50%.
Citera
2021-12-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Om både MP och L åker ut är det extremt jämnt mellan de rödgröna och de blågula:

S+V+C = 46,3%
M+SD+KD = 45,7%

MP 3,7%
L 2,6%
Övr 1,6%

MP kommer garanterat klara sig över 4 %, ifall man bestämmer sig för att stå utanför blockpolitiken.
Förresten är måhända även C ett osäkert kort för stöd åt sossar?
Citera
2021-12-12, 17:32
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Gissar att rörelsen är från soffan till Maggan. Men eftersom soffan aldrig redovisas i opinionsundersökningar så ser det ut som om alla partier tappar till henne. När väl de här nyvakna går och lägger sig igen återgår bilden till det normala.

Jo så kanske det är. Men även om de är osäkra nu så kommer de kanske rösta ändå? Det är trots allt nästan 90% som brukar rösta, vilket vida överstiger andelen som medverkar i o.u. Därtill finns många som medverkar i o.u. men brukar välja alternativet Vet ej. Det är möjligt att det bland dessa finns en stor andel som på valdagen motvilligt kommer gå och lägga sin röst på S.
Citera
2021-12-12, 17:50
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Helt enig, men har dessvärre inte mycket hopp om Stockholm på denna punkt (jag bor själv i Stockholm).

Det har varit uppe till diskussion en del här på Flashback att MSM verkar ha släppt MP. Ingen aning om det stämmer, men tycker mig ha upplevt detsamma. Kanske har att göra med Andersson-effekt i kombination med att de fått direktiv av (S) att släppa MP inför valet 2022? Spekulerar lite bara, inte helt övertygad själv om att det stämmer...

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En orsak att släppa MP är om de skulle få för sig att MP skadade vänstern som helhet, om de ser dem som ett sänke. Som de nog tyckte om FI, de stal röster och var för extrema så att vanligt folk inte tålde dem. Men jag tror inte det blir så, men om så skulle det vara orsaken.

Om de skulle ta upp MP nu vore det nog främst negativa saker de måste ta upp. Deras utträde ur regeringen medförde att den föll vilket skapade en regeringskris. Därtill finns saker de skenande elpriserna och bensinpriserna osv som knappast heller är något som drar väljare till MP. Då är det kanske bästa att bara "råka glömma" att nämna dem för stunden. Msm ligger nog bara lite lågt med MP för stunden tills väljarna börjat glömma problemen de orsakat, men om några månader drar de nog igång igen som inget hänt.
Citera
2021-12-12, 18:01
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Instämmer. Det förvånar mig därför litet att inget av de blågula partierna lyfter försvarsfrågorna mer, med tanke på det skarpare säkerhetspolitiska läget. M är nog brända efter Tom Hylsa, men KD och/eller SD borde begripa detta.

Vet ej, och kanske minns jag fel? Men medverkade inte M och KD i en stor försvarsuppgörelse med bl.a. S förrra hösten som skulle gälla t.o.m. 2025? I så fall kan det vara svårt att kritisera den politik de själv varit med och utformat. Däremot borde SD ha en friare roll att kritisera den, men uppenbarligen har de valt att fokusera på andra frågor. Jag förmodar de kommer satsa på invandring och integration och brott och straff och det är möjligt att det kan gynna dem i valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in