Citat:
Ursprungligen postat av
Ezity
?? Så man kan bara åka in till mediamarkt och säga att man vill boka ett ps5? Då gör jag det imorn
Har hört mycket om alla dessa Mediamarkt beställningar folk gör men ställer mig lite tveksam till att det är så enkelt som folk vill få det till.
Annars kan jag tipsa folk som är ute efter PS5 att Wehallen har en ny omgång PS5 påväg in. Ska gå att boka online. Dom släpper förbokningarna i omgångar innan Jul. Exakt när dessa omgångar är och man kan boka ska tydligen stå på deras sociala medier, så man får hålla koll där då. Sen vet jag inte om dom kör samma där som med Series X släpper här senast att man måste vara viss level i sitt medlemskap för att få boka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erubatos
Nu till frågan. Kom på iden om att dra dit och höra med ägaren om jag eventuellt kan få byta ut mitt ps4 samt några andra saker emot ett ps5 då jag redan har 4800kr till mitt befogande. Men vill gärna höra era åsikter och synpunkter om huruvida det är värt det i nuläge om det rent hypotetiskt skulle gå igenom? PS4 är den konsol som jag använder mest just nu men eftersom att den har ett par år på nacken och med ps5 som blir mer och mer aktuellt så känns det som om det inte kommer tröja så värst länge innan även Playstation 4 blir föråldrad och jag tvingas uppgradera i vilket fall.
Det enda som egentligen håller mig tillbaka är väl brist på intressanta spel än så länge men från vad jag sett så verkar de flesta spelen man köper från ps network gå att uppgradera och köra på ps5 också. Sen antar jag väl att även streamingsajter så som netflix, disney plus osv även finns tillgänglig på ps5 på samma sätt som ps4?
Är också medveten om att ps5 fortfarande är extremt svårt att få tag på och med största sannolikhet så har dom den inte inne men det borde vara möjligt för dom att beställa innan den.
Du kan ju göra allt på en PS5 som du kunde göra med PS4 i princip. Med fördelen att allt är bättre. Spelen laddar och ser bättre ut. Och du kan spela alla dina PS4 spel där ja. Sen är det ingen direkt uppgradering utan du kör PS4 versionerna som får sig en oost av att spela på PS5. Såvida det inte rör sig om spel som har en dedikerad PS version, där kan man oftast uppdatera gratis till den, men beror på spel. Netflix, Disney, Amazon prime och allt vad dom heter finns tillgängliga ja. Konsolen låter mindre också. Vissa påstår att deras PS5 låter men min är hittils helt knäpptyst. Förutom när jag installerar spel/uppdateringar. Stor skillnad mot jetmaskinen som en vanilla PS4 blir till.
Tveksam till att en liten udda butik skulle kunna få in PS5 när större butikskedjor inte kan det men tycker det är värt att uppdatera om du har möjlighet för en extra 1200 som du saknar om jag förstår det rätt som du kanske kan få för din PS4.