2021-12-07, 14:11
Medlem
Dan88s avatar
Det ligger uppe en Matrix Teaser på PS Store som är gjord med Unreal Engine 5. Grafiken på Keanu Reeves är fotorealistisk: https://www.youtube.com/watch?v=tV7BRjFzKH8

Hoppas det är något spelbart med den grafiken. Åtkomst 10e, 30+ gb.
Citera
2021-12-07, 14:35
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det ligger uppe en Matrix Teaser på PS Store som är gjord med Unreal Engine 5. Grafiken på Keanu Reeves är fotorealistisk: https://www.youtube.com/watch?v=tV7BRjFzKH8

Hoppas det är något spelbart med den grafiken. Åtkomst 10e, 30+ gb.

9 december under gamesaward stod det i utskicket jag fick på mailen .
Citera
2021-12-07, 20:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
5 månader efter köp så öppnar man äntligen upp sitt PS5. Har hela tiden väntat in Black Friday för att köpa en ny TV som kan hantera alla nya funktioner. Blev en LG C1. Inte hunnit sätta igång någon av maskinerna än, men kan konstatera vad gäller PS5 att, ja som alla redan sagt. Den är stor. Man måste liksom se den själv med egna ögon framför sig för att verkligen uppfatta det. Har annars tyckt när jag sett den på bild att folk verkar överdriva.

Har dock inga problem med att den är stor, eller designen förövrigt. Men så ska man ändå inte titta på den utan titta på skärmen så egentligen en skitsak hur den ser ut tycker jag. En sak jag inte gillar dock är den där jävla hållaren, eller stativ vad man nu ska kalla det. Den känns dåligt designad och lite instabil. Sitter liksom inte tillräckligt fast på konsolen. Iallafall i liggande läge. Tycker den ser mer anpassad ut för stående. Går ju liksom inte heller ha den liggande heller utan den då är den mer instabil då. Så just den delen är kanske dåligt designad med maskinen.

Sen har man laddat upp med Ratchet and Clank, Demons souls, Guilty gear strive, Lost Judgment från Black friday så mycket gott att se fram emot. Har dessutom TLoU 2 kvar från PS4 och lite annat BC, ska dessutom ladda hem Death Stranding Directors Cut för hundralappen som ägare av originalet.
Citera
2021-12-10, 14:52
Medlem
Dan88s avatar
Oj oj oj! Matrix Unreal Engine 5 demot har skapat en ny standard. Allt annat bleker i jämförelse.

https://i.imgur.com/qopE3A8.jpeg
Senast redigerad av Dan88 2021-12-10 kl. 14:57.
Citera
2021-12-10, 17:18
Medlem
jesussugers avatar
Då har jag lagt en beställning på mediamarkt, han sa att jag kanske skulle få den mellan 2-4 veckor. Så får hoppas att den kommer innan jul, men räknar med att det inte kommer hända
Citera
2021-12-10, 18:13
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Oj oj oj! Matrix Unreal Engine 5 demot har skapat en ny standard. Allt annat bleker i jämförelse.

https://i.imgur.com/qopE3A8.jpeg

Tråkigt med 30 FPS dock Men grafikporr är det. Med rätt mängd motionblur kan detta bli bra endå. För övrigt så har Xbox studion The Coalition varit med gjort demot.
Citera
2021-12-11, 08:38
Avslutad
Har en fråga till er med erfarenhet. I min stad finns det en lite udda butik som livnär sig på att sälja gamla prylar så som vhs spelare, gamla skivor och även retro spel. Dock så har de även en massa nytt och modernt där så man kan säga att det är lite av en blandning. I samban med flytt så sålde jag häromdagen alla mina äldre spel och konsoler, ps2, xbox 360, ps3 osv och fick ett tillgodokvitto på 4800 kr.

Nu till frågan. Kom på iden om att dra dit och höra med ägaren om jag eventuellt kan få byta ut mitt ps4 samt några andra saker emot ett ps5 då jag redan har 4800kr till mitt befogande. Men vill gärna höra era åsikter och synpunkter om huruvida det är värt det i nuläge om det rent hypotetiskt skulle gå igenom? PS4 är den konsol som jag använder mest just nu men eftersom att den har ett par år på nacken och med ps5 som blir mer och mer aktuellt så känns det som om det inte kommer tröja så värst länge innan även Playstation 4 blir föråldrad och jag tvingas uppgradera i vilket fall.

Det enda som egentligen håller mig tillbaka är väl brist på intressanta spel än så länge men från vad jag sett så verkar de flesta spelen man köper från ps network gå att uppgradera och köra på ps5 också. Sen antar jag väl att även streamingsajter så som netflix, disney plus osv även finns tillgänglig på ps5 på samma sätt som ps4?

Är också medveten om att ps5 fortfarande är extremt svårt att få tag på och med största sannolikhet så har dom den inte inne men det borde vara möjligt för dom att beställa innan den.
Citera
2021-12-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Då har jag lagt en beställning på mediamarkt, han sa att jag kanske skulle få den mellan 2-4 veckor. Så får hoppas att den kommer innan jul, men räknar med att det inte kommer hända

?? Så man kan bara åka in till mediamarkt och säga att man vill boka ett ps5? Då gör jag det imorn
Citera
2021-12-11, 19:35
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
?? Så man kan bara åka in till mediamarkt och säga att man vill boka ett ps5? Då gör jag det imorn

Japp, jag va in och frågade om man kunde köpa ett, då sa dom att man skulle boka då det va slut. Frågade även hur det funkade om man skulle ångra sig när ps5 väl kom och om man skulle få pengarna tillbaka. Och det skulle man få

Har jag tur så skulle jag hinna få innan jul annars vänta upp till 4 V
Citera
2021-12-11, 19:39
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity

Har hört mycket om alla dessa Mediamarkt beställningar folk gör men ställer mig lite tveksam till att det är så enkelt som folk vill få det till.

Annars kan jag tipsa folk som är ute efter PS5 att Wehallen har en ny omgång PS5 påväg in. Ska gå att boka online. Dom släpper förbokningarna i omgångar innan Jul. Exakt när dessa omgångar är och man kan boka ska tydligen stå på deras sociala medier, så man får hålla koll där då. Sen vet jag inte om dom kör samma där som med Series X släpper här senast att man måste vara viss level i sitt medlemskap för att få boka.
Citat:
Ursprungligen postat av Erubatos
Nu till frågan. Kom på iden om att dra dit och höra med ägaren om jag eventuellt kan få byta ut mitt ps4 samt några andra saker emot ett ps5 då jag redan har 4800kr till mitt befogande. Men vill gärna höra era åsikter och synpunkter om huruvida det är värt det i nuläge om det rent hypotetiskt skulle gå igenom? PS4 är den konsol som jag använder mest just nu men eftersom att den har ett par år på nacken och med ps5 som blir mer och mer aktuellt så känns det som om det inte kommer tröja så värst länge innan även Playstation 4 blir föråldrad och jag tvingas uppgradera i vilket fall.

Det enda som egentligen håller mig tillbaka är väl brist på intressanta spel än så länge men från vad jag sett så verkar de flesta spelen man köper från ps network gå att uppgradera och köra på ps5 också. Sen antar jag väl att även streamingsajter så som netflix, disney plus osv även finns tillgänglig på ps5 på samma sätt som ps4?

Är också medveten om att ps5 fortfarande är extremt svårt att få tag på och med största sannolikhet så har dom den inte inne men det borde vara möjligt för dom att beställa innan den.
Du kan ju göra allt på en PS5 som du kunde göra med PS4 i princip. Med fördelen att allt är bättre. Spelen laddar och ser bättre ut. Och du kan spela alla dina PS4 spel där ja. Sen är det ingen direkt uppgradering utan du kör PS4 versionerna som får sig en oost av att spela på PS5. Såvida det inte rör sig om spel som har en dedikerad PS version, där kan man oftast uppdatera gratis till den, men beror på spel. Netflix, Disney, Amazon prime och allt vad dom heter finns tillgängliga ja. Konsolen låter mindre också. Vissa påstår att deras PS5 låter men min är hittils helt knäpptyst. Förutom när jag installerar spel/uppdateringar. Stor skillnad mot jetmaskinen som en vanilla PS4 blir till.

Tveksam till att en liten udda butik skulle kunna få in PS5 när större butikskedjor inte kan det men tycker det är värt att uppdatera om du har möjlighet för en extra 1200 som du saknar om jag förstår det rätt som du kanske kan få för din PS4.
Citera
2021-12-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Japp, jag va in och frågade om man kunde köpa ett, då sa dom att man skulle boka då det va slut. Frågade även hur det funkade om man skulle ångra sig när ps5 väl kom och om man skulle få pengarna tillbaka. Och det skulle man få

Har jag tur så skulle jag hinna få innan jul annars vänta upp till 4 V

Okej. Tack, jag såg förresten nu att Elgiganten kommer släppa sin största leverans av ps5 snart, information kommer på måndag. Så tror jag väntar med att åka till mediamarkt och fråga
Citera
2021-12-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har hört mycket om alla dessa Mediamarkt beställningar folk gör men ställer mig lite tveksam till att det är så enkelt som folk vill få det till.

Annars kan jag tipsa folk som är ute efter PS5 att Wehallen har en ny omgång PS5 påväg in. Ska gå att boka online. Dom släpper förbokningarna i omgångar innan Jul. Exakt när dessa omgångar är och man kan boka ska tydligen stå på deras sociala medier, så man får hålla koll där då. Sen vet jag inte om dom kör samma där som med Series X släpper här senast att man måste vara viss level i sitt medlemskap för att få boka.

Du kan ju göra allt på en PS5 som du kunde göra med PS4 i princip. Med fördelen att allt är bättre. Spelen laddar och ser bättre ut. Och du kan spela alla dina PS4 spel där ja. Sen är det ingen direkt uppgradering utan du kör PS4 versionerna som får sig en oost av att spela på PS5. Såvida det inte rör sig om spel som har en dedikerad PS version, där kan man oftast uppdatera gratis till den, men beror på spel. Netflix, Disney, Amazon prime och allt vad dom heter finns tillgängliga ja. Konsolen låter mindre också. Vissa påstår att deras PS5 låter men min är hittils helt knäpptyst. Förutom när jag installerar spel/uppdateringar. Stor skillnad mot jetmaskinen som en vanilla PS4 blir till.

Tveksam till att en liten udda butik skulle kunna få in PS5 när större butikskedjor inte kan det men tycker det är värt att uppdatera om du har möjlighet för en extra 1200 som du saknar om jag förstår det rätt som du kanske kan få för din PS4.

Har också läst det med webhallen, hoppas också innerligen att man inte behöver vara en viss level för att få beställa, Elgiganten och webhallen ska jag hålla koll nu på framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in