2021-01-28, 23:22
Avstängd
tomyhockeys avatar
för mig brukar det fungera 1 två nätter sedan blir kroppen van och går tillbaks automatiskt till utan sömn läge
Citera
2021-02-26, 14:54
Medlem
Någon fler än jag som får ångest dagen efter man tagit propavan? Funderade först om det var något annat, men det kommer alltid dagen därpå.
Citera
2021-02-26, 16:39
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMister83
Någon fler än jag som får ångest dagen efter man tagit propavan? Funderade först om det var något annat, men det kommer alltid dagen därpå.

Bara att ta en till på morgonen då så är problemet löst ^^
Citera
2021-02-28, 19:03
Medlem
godboys avatar
Om man tar T.Propavan så bör man ta den 2-3 timmar innan läggdags, det tar tid innan den ger effekt. Tar man den för sent så blir man baktrött dagen efter. Fördelen med Propavan är att den inte har en beroendeprofil såsom Imovane eller Stillnoct. Själv föredrar jag nog någon av de sistnämnda tillsammans med Propavan. Propavan är en sömntablett medan de andra två är insomningstabletter.

Jag tycker att en halv 7,5 Imovane eller en halv 10 mg Stillnoct tillsammans med en halv Propavan ger bästa effekt.
Citera
2021-12-11, 16:30
Medlem
Joneskuusis avatar
Kan man ta en propavan till kvällen om man tagit en lergigan på dagen eller kvällen innan? Eller blir det liksom dubbelmacka?
Citera
2021-12-11, 16:32
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Kan man ta en propavan till kvällen om man tagit en lergigan på dagen eller kvällen innan? Eller blir det liksom dubbelmacka?
Arå inga problem. Inget krockar.
Mvh
Citera
2021-12-11, 16:38
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Arå inga problem. Inget krockar.
Mvh
Tackar! Hur pass vanligt är myrkryp egentligen? Läst att man ska krossa en tablett eller tugga sönder den å svälja ned med vatten för att minska risken för rls , å man kan börja med en halv tablett första ggn?
Citera
2021-12-11, 17:30
Medlem
link71s avatar
Citat:
Tackar! Hur pass vanligt är myrkryp egentligen? Läst att man ska krossa en tablett eller tugga sönder den å svälja ned med vatten för att minska risken för rls , å man kan börja med en halv tablett första ggn?
Myrkryp är helt olika från person till person.
Jag kan få myrkrypningar när jag tagit 2 attarax o en Mitrazipin. Omöljg att sova då.
Såå jag säger ta bara en hel provapan när du ska lägga dig. Ta en lergigan OM du vill men risk för myrkryp finns alltid.
Men om du ej tagit propavan innan så kommer du somna snabbt och sova länge. Iaf i början.

Nej krossa ej sömntablett. De smakar bara illa och det funkar lika bra att själva hel... *tugga sönder slår den snabbare * ja men du får ingen flum på dom så fett onödigt.
Citera
2021-12-11, 18:01
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Myrkryp är helt olika från person till person.
Jag kan få myrkrypningar när jag tagit 2 attarax o en Mitrazipin. Omöljg att sova då.
Såå jag säger ta bara en hel provapan när du ska lägga dig. Ta en lergigan OM du vill men risk för myrkryp finns alltid.
Men om du ej tagit propavan innan så kommer du somna snabbt och sova länge. Iaf i början.

Nej krossa ej sömntablett. De smakar bara illa och det funkar lika bra att själva hel... *tugga sönder slår den snabbare * ja men du får ingen flum på dom så fett onödigt.

Okey, nej tog en lergigan igår kväll vid 23 tiden och tänkte eventuellt prova propavan idag för första gången. Men har inte riktigt ”vågat” prova för de står så mkt om myrkrypningar. Dock är det en återkommande åsikt att man ska krossa dem för att motverka dessa myrkryp. Kanske e psykologisk effekt bara att man tror att det funkar så funkar det. Låter ju lite mysko.

Mvh
Citera
2021-12-11, 22:14
Medlem
link71s avatar
Citat:
Okey, nej tog en lergigan igår kväll vid 23 tiden och tänkte eventuellt prova propavan idag för första gången. Men har inte riktigt ”vågat” prova för de står så mkt om myrkrypningar. Dock är det en återkommande åsikt att man ska krossa dem för att motverka dessa myrkryp. Kanske e psykologisk effekt bara att man tror att det funkar så funkar det. Låter ju lite mysko.

Mvh
Du kan få myrkryp om du käkar 2 st provapan. Gjorde det misstaget en gång sen aldrig mer waow vad de var jobbigt 😅.
Men en är ingen fara.
Om du skulle blandat lergigan + propavan samtidigt finns de chans för myrkryp.
Sorry för sent svar !
Citera
2021-12-11, 22:23
Medlem
Citat:

Mvh

Kan lova dig att det funkar att krossa tabletterna! Jag hade såna jäkla jobbiga myrkrypningar i början, låg och sparkade mig till sömns! Jag brukar tugga sönder dom och har inga myrkrypningar längre 👍🏻
Citera
2021-12-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Kan lova dig att det funkar att krossa tabletterna! Jag hade såna jäkla jobbiga myrkrypningar i början, låg och sparkade mig till sömns! Jag brukar tugga sönder dom och har inga myrkrypningar längre 👍🏻

NEJ, NEJ och åter igen NEJ!!! Det är ett basalt farmakologisk faktum att myrkrypningar av Propavan inte påverkas om du tuggar, krossar eller sväljer tabletterna hela! En del påstår även att krossade tabletter med fil ger mindre myrkrypningar eller mindre trötthet dagen efter!

Bara lägg ner sjafset och spekulationerna!

Vi kan väl ändå vid det här laget konstatera att Propavan ger antingen god effekt på sömnen, hang over, myrkryp eller ingen effekt alls, beroende på vem som tar det!

En bra medicin för många men den passar tyvärr inte alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in