Citat:
Ursprungligen postat av
Makeitdropfrom
Tog propavan för första gången igår.
Jag ska ta 25 mg men valde att bara ta en halv tablett eftersom det va första gången.
Är det bara jag som blir helt lost på dom där? Tog 1 timme innan läggdags igår och sluddrade efter 30 min.. min sambo berättade imorse att jag började prata massor för att sen bara däcka.
Idag ska vi inte ens tala om… sovit hela dagen och huvudet är väldigt tungt…
har tidigare reagerat liknande på lergigan innan jag fick propavan.. vet inte om jag är känslig för dessa och lättpåverkad eller om fler upplevt det första gången?
Blev ordinerad 2 tabletter Propavan (oklar styrka) för några år sedan till sömnen. Tog den i hopp om att äntligen få sova efter en riktigt dålig period av sömnlöshet. Vaknar av att jag i princip slutar andas. Är ensam så en lätt släng av panik/"nej men det ska väl vara lugnt bara jag somnar" inställer sig. Försöker resten av natten sova/sitta på sängkanten men slungas fysiskt upp så fort jag lägger mig ner då andningen upphör när jag stänger ögonlocken. Så spenderade jag resten av natten (med vetskapen att "nu dör jag" eller "nu kanske jag får jag sova") och tog aldrig Propavan efter det.
Nej, jag är inte underviktig eller liten. Men jag har nog kommit fram till att jag är känslig.
Alimemazin hr jag funkat på efter det. Men tar typ 0,5ml. Blir ändå "bakfull" dagen efter. Skönt att få sova, men ska jag jobba dagen efter är jag zombie delux. Svår vågskål, tyvärr...