2021-12-11, 14:55
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tror jag inte, det har inte hänt så mycket. En gammal bild från fyllan när hon var 15 år. Det är det enda som kan verifieras, resten är bara berättelser från någon anonym schmuck som skrivit till nyheter idag.

Men... råder där säkerhet kring Idas, vid tidpunkten, späda ålder ?
Hennes egna minnesbilder verkar lite "dimmiga", och den omtalade Yes-flaskan verkar väl peka åt en något äldre Ida, möjligen så gammal att hon officiellt flyttat ihop med trummslagaren, alltså 18+ ?
Citera
2021-12-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Men... råder där säkerhet kring Idas, vid tidpunkten, späda ålder ?
Hennes egna minnesbilder verkar lite "dimmiga", och den omtalade Yes-flaskan verkar väl peka åt en något äldre Ida, möjligen så gammal att hon officiellt flyttat ihop med trummslagaren, alltså 18+ ?

Det är fortfarande extremt klent, använda utseendet på någon yesflaska för att få att det skulle vara senare. Det håller inte. Om ingen vågar komma fram och gå ut med namn och faktiskt säga att hen vara i samma rum och var med på allt detta så blir det bara trams.
Citera
2021-12-11, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Drevet verkar ha lugnat ner sig, så Ida klarar nog det här. Inga direkta krav på att hon ska avgå. Det är nog bara alternativmedian Nyheter idag som skriver om Ida just nu. Och det mesta har ju handlat om hennes pojkvän. Håller hon sig bara lite i bakgrunden några veckor så går det här snabbt över.
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så är det. Maggan och kvällstidningarna har släppt detta för länge sen. Det är bara i denna tråd som ”skandalen” lever vidare. Om det hade funnits fler bilder eller videos där Ida beter dig nazistiskt hade de kommit fram nu. Stäng tråden.

Klassisk skademinimering a la Flashbacks vänsterblivna. Det har varit flertalet kritiska krönikor och artiklar om detta i Expressen och andra tidningar. Göran Rosenberg - högerextremist? - twittrade igår:
Detta är vad civilministerns sambo sjunger i sitt band, inte igår utan idag:
"Vi skall aldrig retirera, icke vika oss ett steg
Den som tänker annorlunda skall bli hängd som vek och feg.
Häng dem högt, fritt och blött
Låt yxan gå och blodet rinna rött."
http://darklyrics.com/r/raubtier.html
"Krav på avgång" är nuförtiden rätt sällsynta. Har bestämt för mig att Lars Norén sa att han skulle avgå som chef/dramaturg på Stadsteatern om någon krävde hans avgång efter Malexander, men då ingen gjorde det kunde han vara kvar. Man kritiserade honom - och IK - men undviker generellt att kräva avgång. Det ses för det mesta som för brutalt i våra tider.

Men Karkiainen kommer vara förföljd av sin protonazistiskt anstrukna sambo. Det går liksom inte ha henne att figurera i några sammanhang som har med judar eller antisemitism att göra, eller med högerextremism. Sossarnas image som ett rödbrunt parti har förstärkts.

Sen är det klart att artiklarna avtar efter ett tag. Men man glömmer inte.
Citera
2021-12-11, 15:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag kan antyda en förlorarmentalitet av att jag drog ner byxorna på dig.
Dina "oberoende" betraktelser är vänsterblivna eftersom du inte klarar av att läsa ut en analys av ett politiskt skeende utan att ha vänsterliberal press som stöd att bli matad av vägledning.

Något har hänt, jag ser det, du kan inte se det.
Andra kan se det, om inte kanske nu när jag visar det.
Eller så fortsätter du och andra att inte se det, vem fan bryr sig. Det har hänt, det är bra
och vi tackar Henrik Arnstad och gänget för att ha skapat förutsättningen för det.

Kanske den största politiska vinsten som SD fått, utan att ens varit deltagande i att den skapades.
Vänstern är så pass efterblivna att deras idioti gör oppositionen till vinnarna, utan att oppositionen ens själva hunnit smälta och fatta det än.
Blah blah blah. Det blir bara patetiskt att läsa alla SD gråterskors bortförklaringar till varför drevet slog fel.
Att hålla på att brunsmeta musiker i Haparanda är dessutom rent svenskfientlig verksamhet. Vilka underblåser sådant. Tänk själv för en gångs skull så kanske det känns lättare.
Citera
2021-12-11, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Blah blah blah. Det blir bara patetiskt att läsa alla SD gråterskors bortförklaringar till varför drevet slog fel.
Att hålla på att brunsmeta musiker i Haparanda är dessutom rent svenskfientlig verksamhet. Vilka underblåser sådant. Tänk själv för en gångs skull så kanske det känns lättare.
Drevet slog inte fel, du verkar inte kunna tänka längre än näsan räcker. Du kommer att mulas med Ida varenda gång du börjar böla om ”bruna rötter”.
Citera
2021-12-11, 15:10
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
”Nazister på riktigt”. Känner du en enda nazist? Som är det ”på riktigt”?

De är inte ute och marscherar i höga svarta stövlar på stadens torg kan jag upplysa dig om. De har ända sedan det blev dåligt att vara nazist i Sverige dolt vad de egentligen tycker och tänker.

Men de finns.

För såna som dig är det så osannolikt att någon skulle hysa varma tankar om nazismen att ingen normalt funtad person skulle kunna vara nazist, ergo, hon är inte nazist.

Du inser säkert egentligen att det bara är ett mentalt självförsvar uppbyggt kring två tre bias och önsketänkande om att det inte ska finnas några nazister.

Intressant, vad är en sådan som jag? Ingen har påstått att nazister inte finns, men på samhällsnivå tror jag nog att nazisträdslan är kraftigt överdriven. Det är nog den totalitära ideologi som är minst i Sverige idag. Jag har för mig att SÄPO har räknat på saken då det kommer till de våldsbejakande elementen.

Hur som, om jag ser en beskuren bild på en tonårsbrud med armen upp i vädret så håller jag det som statistisk sett mer sannolikt att hon dansvinkar än att hon heilar.

Om det är någon som kommer med "motfrågan", ja om expo publicerade en beskuren bild på en SD-tjej så skulle jag resonera likadant. Är det förresten någon som hittat covern ännu?
Citera
2021-12-11, 15:11
Medlem
När jag för dryga tio år sedan besökte Haparanda så fanns det i en av gångtunnlarna mot Ikea en spraymålning som bestod av texten "AFA SER DIG" med Karkiainens sambos namn under. Jag minns detta mycket väl eftersom jag först trodde att det handlade om en gammal bekant som har ett namn som liknar sambons. När jag kom hem så googlade jag efter information om detta men hittade ingenting.

Man kan givetvis byta åsikt osv, men att hävda att Ida Karkiainen inte rört sig i "Vit makt"-kretsar, eller i vart fall kretsar som av omgivningen uppfattats som det, är nog en sanning med modifikation.
Citera
2021-12-11, 15:13
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Tror jag inte, det har inte hänt så mycket. En gammal bild från fyllan när hon var 15 år. Det är det enda som kan verifieras, resten är bara berättelser från någon anonym schmuck som skrivit till nyheter idag.

Om det handlat om Åkesson, hade skrivit samma sak då?
Citera
2021-12-11, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är verkligen ett nöje att följa cirkusen på plattformar såsom Twitter och andra sociala medier. Nu har snart varenda vänsterprofil erkänt att de heilat i sin ungdom. Riksmuppen Henrik Arnstad går ut till försvar för civilministern och han är fan inte den som är den annars.

Sen publicerar Samnytt något (bakom betalvägg) som jag tolkar som att nån idiot i C i princip sympatiheilar för att visa sitt stöd till S-ministern.

https://samnytt.se/c-topp-backar-heilande-s-minister-ida-ar-min-civilminister/

Det här blir fan bara bättre och bättre.

Mitt intryck är inte att just han verkligen sympatiheilade, men faktum är att en S-kvinna (tror jag?) från Haparanda pretty much gör just det i Expressen-TV:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/haparanda-borna-forsvarar-ida-karkiainen-en-orattvis-bild-/

Hon försöker göra det lite nonchalant, och hävdar att det ska visa att Karkiainen kanske bara ville visa att "så här hög var den", men en Hitlerhälsning är förstås en Hitlerhälsning. Inte ens Ida själv vågar egentligen förneka det, även om några av de mest skamlösa försvararna nu verkligen försöker torgföra den helt barocka idén.

Klart som fan det var en Hitlerhälsning. Ida vet det, alla vet det.

Sen var det där försök till haschtag bara patetiskt, #mincivilminister, eller vad det var. Det signalerar att man förbehållslöst stöder IK, medan en mycket mer sansad respons vore att säga att ja, det är förstås olyckligt, och säkerligen inte helt oproblematiskt, men det var länge sen och vi har trots allt all anledning att tro att hon nu är socialdemokrat hela vägen.

Sen tycker jag det är lite löjeväckande att Expo har sagt typ att Raubtier använder sig av högerextremt tankegods, men att de ändå på något sätt väl inte är det, då de förnekat det. Tror knappast man sagt det om Ultima Thule, även om de också tagit avstånd från rasism och sånt. De texter av Raubtier som citerats här är vad jag kan se betydligt fränare än vad vi har från Ultima Thule. Glorifiering av Waffen-SS eller Wehrmacht i Achtung Panzer, tex. Eller kodat språk om judar. Rätt starkt att ha en minister som är sambo med en sån jeppe.

Tror dock inte mer kommer fram om IK, då jag tvivlar på att hon någonsin varit en övertygad rasist/nynazist. Hon är snarast typen av en komplett karriärist som sökt sig till S för att hon såg sin chans att ta sig fram där. Tror inte hon har några djupare övertygelser alls: inte S-märkta sådana, och heller inte nazistiska sådana.
Citera
2021-12-11, 15:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Nu kan Jimmie Åkesson lugnt sätta på Pluton Svea i Sölvesborg och lyfta handen i en segerhälsning, kan en S-minister göra det så kan Jimmie göra det. Ser ingen skillnad. Ska bli intressant höra i framtiden om Per Bolund (MP) kommer kalla Ida blåbrun i Riksdagen eller det är okej vara nazist så länge man är med i S?

Rödbrun får det väl ändå bli?

Ida är en typisk kappvändarsosse. För att assimileras med pojkvännen så gled hon in i vit makt träsket o heilade glatt. Sen när karriären som politiker hägrade så vände hon blad o tyckte plötsligt att allas lika värde var viktigare.

Tror inte hon har nån egen värdegrund utan byter efter behag.
Citera
2021-12-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Om det handlat om Åkesson, hade skrivit samma sak då?

Vem hade skrivit vad om Åkesson?
Citera
2021-12-11, 15:33
Medlem
Citat:
Tror aldrig den har funnits på youtube.

va du tror är ju totalt ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto