2021-12-11, 14:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Ni i vänster vann, civilministern sitter kvar. Chang Fricks artikel kallas låtsasjournalistik i DN.

Men varför är det då jag och flera som öppnar champagnen och firar att ni vann?
Vi som vill få ett regeringsskifte efter valet?

På läktarplats käkande popcorn, så har vi fått beskåda hur ni i vänstern har krattat manegen åt oss
likt duktiga idioter utan att ha fattat det själva än.

Oväntat, oplanerat men med ett positivt resultat av att vänsterblivna gjort en damage control som
Sverigedemokraterna aldrig annars lyckats fått på egen hand, i deras ängslan att få bort brunstämpeln.

Ja, det sämsta som skulle kunna hända var ju att Magda hade städat o gett Ida kicken.

S börjar få en lite brun ton kan man säga. Magda börjar propagera för med SD politik dessutom.
Citera
2021-12-11, 14:33
Medlem
Hade det varit en valfri Sverigedemokrat som var yngre hade man jagat den personen morgon och kväll.

I Haparanda och övriga politikerkretsar tycker man synd om detta jagande. Folk i Haparanda ser det som ett drev, komik.
Citera
2021-12-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Modigt av Magdalena Andersson att behålla henne, det hade aldrig Löfvén haft stake att göra. Viktigt för ett sundare och mer balanserat debattklimat inför valrörelsen (hoppas jag). Tyvärr så får vi väl bara ännu fler halvpsykotiska förvirrade utfall från Arnstad-typer, när de skjuter från höften med stora Godhets-bössan. Men, man vet aldrig - allt är så obehagligt volatilt nuförtin...
Hoppas den överslätande attityden gäller även när någon från SD idkar beröringsfria hälsningsvarianter...
Men jag gissar att du anser att det inte är samma sak - dubbeltänk kallas det.

Det är så jag ser det - en polare kommer in i köket. Hon höjer handen och skriker: heil på dig, läget?
Citera
2021-12-11, 14:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Ni i vänster vann, civilministern sitter kvar. Chang Fricks artikel kallas låtsasjournalistik i DN.

Men varför är det då jag och flera som öppnar champagnen och firar att ni vann?
Vi som vill få ett regeringsskifte efter valet?

På läktarplats käkande popcorn, så har vi fått beskåda hur ni i vänstern har krattat manegen åt oss
likt duktiga idioter utan att ha fattat det själva än.

Oväntat, oplanerat men med ett positivt resultat av att vänsterblivna gjort en damage control som
Sverigedemokraterna aldrig annars lyckats fått på egen hand, i deras ängslan att få bort brunstämpeln.
Jag är inte vänster bara så du tar till dig det. Utan en oberoende utomstående betraktare med ett djupt politikerförakt för alla politiska falanger.
Du kan gärna få dricka din sodastreamade folköl och låtsats att det är champange. Jag bryr mig inte. Jag bara betraktar vad som händer.
Citera
2021-12-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, det sämsta som skulle kunna hända var ju att Magda hade städat o gett Ida kicken.

S börjar få en lite brun ton kan man säga. Magda börjar propagera för med SD politik dessutom.

Nu kan Jimmie Åkesson lugnt sätta på Pluton Svea i Sölvesborg och lyfta handen i en segerhälsning, kan en S-minister göra det så kan Jimmie göra det. Ser ingen skillnad. Ska bli intressant höra i framtiden om Per Bolund (MP) kommer kalla Ida blåbrun i Riksdagen eller det är okej vara nazist så länge man är med i S?
Citera
2021-12-11, 14:41
Medlem
Haubits77Bs avatar
Hon måste väl ändå vara helt körd nu?
Citera
2021-12-11, 14:42
Medlem
pandemonium71s avatar
Aldrig har så många till vänster slått så mycket knut på sig själva för att försvara någon som gjort något nazistiskt.

Krönika efter krönika på partiorganet Aftonbladet trivialiserar och tvättar händelsen. I verkligheten är man nog mest orolig hur man ska kunna döma SD sympatisörer som gör saker som är mindre nazistiskt i framtiden. Stackare.
Citera
2021-12-11, 14:42
Medlem
AdoElFitlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jag tycker att den här tråden är mycket underhållande. De blåbruna ojar sig i 300 sidor om dubbla måttstockar och att sossar är hycklare som inte fördömer ondskan.

Du kläcker sedan ur sig en fördom om glesbygd (alla är släkt med varandra) och norrlänningen (Danback) replikerar med en variant på norrländsk klassiker (bögar och iranier aka fjollträsk) och blir genast hånad av blåbruna godhetsposörer och andra vilsna själar som förtillfället förenats i sitt sossehat. Det verkar lite som att sossarna har fint sällskap då det kommer till hyckleri och dubbla måttstockar. Men jag antar att ditt urbana hat och fördomar gentemot det agrara Sverige är lite finare än det som 16-åringar kanske gör på fyllan...
Jag kanske är ironisk, vettu.
Citera
2021-12-11, 14:43
Medlem
AdoElFitlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det kanske är där man ska börja! Leta efter motioner och dylikt från sagda herre. Han kanske också har tendenser åt det bruna hållet
Skulle inte förvåna mig det minsta.
Citera
2021-12-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Hon måste väl ändå vara helt körd nu?

Tror jag inte, det har inte hänt så mycket. En gammal bild från fyllan när hon var 15 år. Det är det enda som kan verifieras, resten är bara berättelser från någon anonym schmuck som skrivit till nyheter idag.
Citera
2021-12-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
det kan ju bero på att den numer har privatiserats efter de gjorde damage control. har ju skett redan med annat

Tror aldrig den har funnits på youtube.
Citera
2021-12-11, 14:54
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag är inte vänster bara så du tar till dig det. Utan en oberoende utomstående betraktare med ett djupt politikerförakt för alla politiska falanger.
Du kan gärna få dricka din sodastreamade folköl och låtsats att det är champange. Jag bryr mig inte. Jag bara betraktar vad som händer.
Jag kan antyda en förlorarmentalitet av att jag drog ner byxorna på dig.
Dina "oberoende" betraktelser är vänsterblivna eftersom du inte klarar av att läsa ut en analys av ett politiskt skeende utan att ha vänsterliberal press som stöd att bli matad av vägledning.

Något har hänt, jag ser det, du kan inte se det.
Andra kan se det, om inte kanske nu när jag visar det.
Eller så fortsätter du och andra att inte se det, vem fan bryr sig. Det har hänt, det är bra
och vi tackar Henrik Arnstad och gänget för att ha skapat förutsättningen för det.

Kanske den största politiska vinsten som SD fått, utan att ens varit deltagande i att den skapades.
Vänstern är så pass efterblivna att deras idioti gör oppositionen till vinnarna, utan att oppositionen ens själva hunnit smälta och fatta det än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in