2021-12-08, 22:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nja, hon har sagt att om det nu var en Hitlerhälsning så var den för att ironisera och häckla hela grejen med heilande och nazister.

Det låter väl som att hon brukade slänga ”ironiska” heil-ingar kors och tvärs med tanke på att det är det enda som hon kan säga säkert.. förutom att hon alltid stängde av musiken om nån spelade Ultima Thule då..

Förstår att vissa (du?) köper sånt trams med hull och hår. Själv tycker jag att det luktar skitsnack.

Köper trams. Asså jag skiter i om hon nu hejlade på riktigt en gång i tonåren.
Skitsnacket är reaktionerna.
Citera
2021-12-08, 22:28
Medlem
sonofnatures avatar
Skulle va kul å veta hennes å hans skivsamling

Ultima Thule har båda

Då säger hon

- nä inte min smak av musik , gillar afro jazz 😷 sen gör hon Peace tecknet i luften till reporten
Citera
2021-12-08, 22:30
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Köper trams. Asså jag skiter i om hon nu hejlade på riktigt en gång i tonåren. Skitsnacket är reaktionerna.

"Skitsnacket är reaktionerna."

Exakt!
Fundera över det!
Citera
2021-12-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Köper trams. Asså jag skiter i om hon nu hejlade på riktigt en gång i tonåren.
Skitsnacket är reaktionerna.

Vi får väl tacka för din värdefulla input, det var säkert nån som frågade efter den..
Citera
2021-12-08, 22:34
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Hon har säkert tränat mycket sedan dess och har lärt sig att stå givakt också när hon heilar.

Upp till bevis med andra ord.
Citera
2021-12-08, 22:38
Medlem
Magdalena bör dumpa henne, hon kommer bli ett sänke. Hennes sambo hyser med all önskvärd tydlighet nazistsympatier och det går helt enkelt inte ihop med hennes roll som minister. Hon har ljugit och försökt låtsas som om hon inget vet. Att vara kommunalråd eller riksdagsledamot är en sak, då kan såna här saker glida under radarn. Men för en minister är det omöjligt. Synd att partiledningen själva inte kollade upp hennes bakgrund ordentligt innan hon utsågs.
Citera
2021-12-08, 22:40
Medlem
Citat:
Umgås med nazister, t.o.m. sambo med en och spelar vit makt musik t.ex.

Det där gamla fotot är ett exempel på vad hon gjort. Men det folk undrar över nu är vad hon gör.
Citera
2021-12-08, 22:40
Medlem
Skit i nazigrejen. Klart hon inte är smygnasse. Men är det inte fantastiskt att Sveriges civilminister är tillsammans en snubbe som lirar i fucking Raubtier!?
Citera
2021-12-08, 22:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det där gamla fotot är ett exempel på vad hon gjort. Men det folk undrar över nu är vad hon gör.

Svaret är att hon fortfarande är sambo med en nazist och umgås med nazister:
”Nu drar Stormavdelningen ut”
Nu avslöjar Nyheter Idag att den Pluton Svea-låt som sambon spelat in en cover på är ”Nu drar SA ut”, där SA anspelar på tyska nazistpartiets paramilitära gren Sturmabteilung.

”En man så svart i ett land så vitt, kan inte skilja på ditt eller mitt. Och våra lagar dem skiter han i, ett mångkulturellt hyckleri”, lyder en av verserna i sången.

Den avslutas med en uppmaning till våld mot flyktinginvandrare:

”En alltför kraftig flyktingström, har likviderat vår svenska dröm. Det är så synd om dom, dom har de ju så svårt, vi sätter hårt emot hårt. Med kulor och med krut, nu har vårt tålamod tagit slut, nu drar Stormavdelningen ut.”

Men civilministerns sambo har inte nöjt sig med de uppseendeväckande formuleringar som finns i Pluton Sveas version. Tillsammans med en annan låtskrivare har han i början av coverlåten lagt till en egen strof. Den lyder:

”Adolf visste vad han skulle göra med dessa as, han byggde rum och fyllde med gas.”

https://samnytt.se/s-ministerns-samb...gasa-dessa-as/
Citera
2021-12-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Magdalena bör dumpa henne, hon kommer bli ett sänke. Hennes sambo hyser med all önskvärd tydlighet nazistsympatier och det går helt enkelt inte ihop med hennes roll som minister. Hon har ljugit och försökt låtsas som om hon inget vet. Att vara kommunalråd eller riksdagsledamot är en sak, då kan såna här saker glida under radarn. Men för en minister är det omöjligt. Synd att partiledningen själva inte kollade upp hennes bakgrund ordentligt innan hon utsågs.

Tycker att Magdalena ska behålla henne i regeringen. Som ett bevis för hyckleriet inom S och dess skara av stödhjul.. C,V, MP
Citera
2021-12-08, 22:43
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Tror inte hon ställer upp på bild idag för att bevisa hur perfekt hon har lärt sig heila men du kan alltid fråga henne.

Borde rimligen finnas fler bilder. Jag ser en spännande bild-dagbok framför mig där Ida utvecklas likt en fjäril.
Citera
2021-12-08, 22:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Tycker att Magdalena ska behålla henne i regeringen. Som ett bevis för hyckleriet inom S och dess skara av stödhjul.. C,V, MP

Ja och dessutom har ju nazist-Ida konkreta förslag på hur vi löser problemet med flyktingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in